Γιορτάζοντας την έναρξη της documenta 14

Γιορτάζοντας την έναρξη της documenta 14

Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα από τη χθεσινή γιορτή έναρξης της documenta 14 στην πλατεία Κοτζιά

Όταν η διεθνής επιτροπή πρότεινε τον Adam Szymczyk ως καλλιτεχνικό διευθυντή της documenta 14, γνώριζε ήδη την ιδέα του να επιλεγεί η Αθήνα ως επιπλέον εκθεσιακός τόπος. Η Αθήνα αποτελεί σημείο αναφοράς για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, εδώ και χιλιετίες, αλλά και επίκεντρο των επίκαιρων παγκόσμιων προκλήσεων της πολιτικής και της οικονομίας. Η κεντρική ιδέα της έκθεσης αξιοποιεί την ευκαιρία να το καταστήσει αυτό ορατό διπλασιάζοντας και την προοπτική της documenta.

«Το να υπερβείς τα όρια, να χτίσεις γέφυρες, να δημιουργήσεις μια νέα βάση συνύπαρξης, να μάθεις απ’ τον άλλον, πιστεύω ακράδαντα ότι είναι αυτό που καταφέρνει η τέχνη», δηλώνει ο δήμαρχος του Κάσελ Bertram Hilgen, ο οποίος μαζί με τον δήμαρχο Αθηναίων, Γιώργο Καμίνη, σχολιάζει: «Η τέχνη ενώνει τους ανθρώπους. Η documenta 14 στο Κάσελ και στην Αθήνα δημιουργεί μέσω της τέχνης μια γέφυρα και μια μέχρι σήμερα άγνωστη μορφή κοινότητας μεταξύ των πόλεών μας».
.


«Η Αθήνα υποδέχεται τη documenta 14. Είναι μια ιστορική στιγμή για την ελληνική πρωτεύουσα, καθώς η διεθνούς κύρους εικαστική έκθεση σύγχρονης τέχνης εγκαινιάζεται πρώτη φορά σε άλλη πόλη εκτός από την παραδοσιακή έδρα της, το Κάσελ», προσθέτει ο κ. Καμίνης, υπογραμμίζοντας ότι «η Αθήνα βρίσκεται στο επίκεντρο του διεθνούς πολιτιστικού ενδιαφέροντος και της καλλιτεχνικής δημιουργίας».

Η documenta επεξεργάζεται εκ νέου κάθε φορά τη σημασία της ως εξέχουσα παγκόσμια έκθεση σύγχρονης τέχνης. Παράλληλα, η καλλιτεχνική διεύθυνση δεν αναφέρεται μόνο στις σύγχρονες εξελίξεις στην τέχνη, αλλά επεκτείνεται και σε πολιτικοκοινωνικά ζητήματα. Το αποτέλεσμα της πραγματοποίησης της documenta σε δύο τόπους θα το παρακολουθήσουμε, στην Αθήνα από τις 8 Απριλίου έως τις 16 Ιουλίου και στο Κάσελ από τις 10 Ιουνίου έως τις 17 Σεπτεμβρίου.



Η documenta 14 δημιουργεί ευκαιρίες για το Κάσελ και την Αθήνα σε καιρούς κρίσης. Οι κκ. Hilgen και Καμίνης επισημαίνουν την πεποίθησή τους, ότι είναι πολλές οι ευκαιρίες που απορρέουν από την documenta 14 τόσο για την Αθήνα, όσο και για το Κάσελ. Ήδη κατά τα προηγούμενα έτη, στο πλαίσιο της προετοιμασίας της έκθεσης υπήρχε σε επίπεδο κοινής αντίληψης, επικοινωνία που χαρακτηρίζεται από αμοιβαία εκτίμηση και εμπιστοσύνη. Ο κ. Hilgen τονίζει ότι «από πολύ νωρίς μας απασχόλησε στο Kάσελ το ερώτημα, ποιες συνέργειες θα μπορούσαν να υπάρξουν στο πλαίσιο και παράλληλα με την documenta, προκειμένου -για να το συνδέσουμε και με μια σκέψη του Adam Szymczyk- να αφυπνιστεί το αίσθημα της εμπιστοσύνης και της σύγκλισης».

Ο κ. Καμίνης αναφερόμενος στα οφέλη που αποκομίζει η ελληνική πρωτεύουσα, σημειώνει ότι «η Documenta 14 ανέδειξε στην Αθήνα ένα συναρπαστικό δίκτυο δημιουργικότητας και συνεργασιών, με καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, σε ανοικτό διάλογο με τα κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα της εποχής μας».



Μέσα από αμοιβαίες επισκέψεις, οι επικεφαλής των δύο δημοτικών αρχών στην Αθήνα και στο Κάσελ, οικοδόμησαν μια σχέση αλληλοεκτίμησης και εμπιστοσύνης. Παράλληλα άλλωστε με τα θέματα της documenta 14, οι δύο δήμαρχοι είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν ειδικότερα τοπικά και πολιτικά ζητήματα, που αφορούν τις δύο εκλεγμένες δημοτικές αρχές, που είναι αρμόδιες να μεριμνούν για τα πρακτικά καθημερινά προβλήματα των πολιτών.

Μέσω των επισκέψεων αποκτήθηκε μια ιδιαίτερα ρεαλιστική εικόνα της κατάστασης στις δυο πόλεις. Αφ’ ενός η Αθήνα, αντιμέτωπη με σημαντικά ζητήματα στην καθημερινότητά της και με τον φόβο για το μέλλον να είναι κυρίαρχος και εφ’ ετέρου το Κάσελ να έχει εξελιχθεί από μια πόλη κατεστραμμένη απ’ τον πόλεμο - στο περιθώριο των τότε ενδογερμανικών συνόρων- σε μια οικονομικά εύπορη κοινότητα με ένα δυνατό πολιτιστικό κεφάλαιο. Αλλά και στο Κάσελ εξακολουθούν να υπάρχουν ζητήματα παγκόσμιου ενδιαφέροντος, όπως οι μετακινούμενοι πληθυσμοί.






















ΣΧΟΛΙΑ (6)

Ιστορία

Είστε όλοι άσχετοι και αμόρφωτοι! Η τέχνη αντανακλά την εποχή της, εμπνέει και προτείνει νέους τρόπους αντίληψης και κατανόησης της πραγματικότητας. Και σεις κοιτάτε τα μαντήλια και τα φουλάρια σε να βγήκατε από ελληνική ταινία του 50... Η Ντοκουμέντα είναι η μεγαλύτερη έκθεση στον πλανήτη και για πρώτη φορά γίνεται εκτός Γερμανίας, ενώ η Ελλάδα δεν ξόδεψε καθόλου χρήματα για αυτό το εξαιρετικό πολιτιστικό γεγονός! Δεν είναι αργά όμως να ανοίξετε επιτέλους το μυαλό σας και να πάτε σε κάποιον από τους 40 χώρους στην Αθήνα να χαρείτε την υψηλή ανθρώπινη δημιουργία και όχι το survivor.

theo

Βάζεις ένα μαντήλι φουλάρι στο λαιμό γυρισμένο κασκόλ 2-3 φορές και έχεις σήμα κατατεθέν πόσο θολό βλαμμένος κουλτουριάρης είσαι, χωρίς αμφιβολία. Αν δεν σου βρίσκεται μαντήλι βάζεις τραγιάσκα, μπερέ ή καπελάκι και γίνεσαι .... με περικεφαλαία. Βάζεις και σε ένα λευκό δωμάτιο ένα μαύρο καλώδιο με ένα πολύπριζο και μια λάμπα και κάνεις τη μ@κ@κία τέχνη για να μασήσεις και μερικές επιχορηγησούλες .... που σου δίνουν κάποιοι άλλοι σαν και σένα βλαμμένοι.

Dr Pepper

Για κάτι τέτοια μασκαριλικια υπαρχουν λεφτά

Qwerty

Τι του λείπει του ψωριαρη φούντα με μαργαριτάρι

Zak

Γέμισε η Αθήνα σουργελα και αριστερτοστροφους θολοκουλτουριαρηδες απ όλο τον πλανήτη

Αριστερό καραγκιοζιστάν

Αριστερά σούργελα που τρώνε κρατικό χρήμα όπως πάντα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

marketplace-music

Ένα μουσικό Μarketplace θα φιλοξενηθεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης για να συστήσει τον σύγχρονο ελληνικό μουσικό ήχο σε παραγωγούς της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας οι οποίοι έρχονται για να γνωρίσουν και να ακούσουν μουσικούς από όλη την Ελλάδα –στο Music Showcase Greece

enantiosi

Η έκθεση “Εναντίωση - Η τέχνη σε σκοτεινά χρόνια, 1967-1974” που φιλοξενείται στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ΙΣΕΤ) βρήκε ανταπόκριση από το αθηναϊκό κοινό και πήρε παράταση μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου

poutetsi-new

Η δημοσιογράφος Χριστίνα Πουτέτση είχε μια ιδέα που ξεπήδησε μέσα από τα ίδια τα έργα της ζωγράφου μητέρας της και η ιδέα κατέληξε στο The Art & Fashion Project που βρήκε την Ιθάκη του σε μια βιοτεχνία μεταξιού στο Σουφλί που συνδυάζει την παράδοση με την ψηφιακή τεχνολογία

1
tsalaxouris

Ο 49χρονος συνθέτης Φίλιππος Τσαλαχούρης, αναβιώνει με το έργο του «Ακάθιστο Requiem για την Ποιήτρια Άννα Αχμάτοβα» την ιστορία της Ρωσίδας ποιήτριας, –με την συμμετοχή ηθοποιών, μουσικών, ερμηνευτών και καλλιτεχνών– στο πλαίσιο του Summer Nostos Festival του Ιδρύματος "Σταύρος Νιάρχος"

singthe-positions

Ο 37χρονος Γιάννης Μανταφούνης, χορευτής και χορογράφος, παρουσιάζει ένα έργο, το οποίο κινείται μεταξύ χορευτικής παράστασης και μουσικής συναυλίας –με την συμμετοχή της Manon Parent- στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

rem-kipos

H νέα παράσταση της Άννας Κοκκίνου, παίρνει παράταση και θα συνεχίσει να παρουσιάζεται στο θέατρο Σφενδόνη μέχρι τις 24 Ιουνίου