Η πιο πολιτική τραγωδία του Σαίξπηρ
Η πιο πολιτική τραγωδία του Σαίξπηρ
Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις παρουσιάζει στις 23 και 24 Ιουλίου τον «Ιούλιο Καίσαρα» στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών
Γραμμένο στην εκπνοή του 16ου αιώνα το έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ «Ιούλιος Καίσαρας» είναι αναμφισβήτητα η πιο πολιτική τραγωδία του κορυφαίου Ελισαβετιανού ποιητή. Αν και ο τίτλος δημιουργεί την εντύπωση ότι ο κεντρικός ήρωας είναι ο Ιούλιος Καίσαρας, στην πραγματικότητα οι τρεις κομβικοί ρόλοι του έργου είναι ο Βρούτος, ο Κάσσιος και ο Μάρκος Αντώνιος. Οι δύο πρώτοι συνωμοτούν και δολοφονούν τον Καίσαρα. Ο τελευταίος είναι αυτός που τους ανατρέπει για να αναλάβει την εξουσία.
Σε μία Ρώμη βουτηγμένη στη διαπλοκή, τη βία και τις συνωμοσίες το «αυγό του φιδιού» εκκολάπτεται εκ των έσω, με τον λαό να πέφτει θύμα κάθε λογής δημαγωγών πολιτικών. Αυτό είναι και το ιδανικό σκηνικό για τον Σαίξπηρ για να γράψει μία τραγωδία που στοχάζεται πάνω στην εξουσία.
Αυτή την τραγωδία διάλεξε και ο Τσέζαρις Γκραουζίνις, ένας από τους πιο ικανούς σύγχρονους σκηνοθέτες, για να παρουσιάσει στις 23 και 24 Ιουλίου στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Ο λιθουανικής καταγωγής σκηνοθέτης, που εδώ και καιρό εργάζεται στην Ελλάδα, μας έχει χαρίσει τα τελευταία χρόνια μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες αναγνώσεις κλασικών θεατρικών κειμένων. Ο «Οιδίποδας Τύραννος» του πριν από δύο χρόνια με τον Αιμίλιο Χειλάκη και τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη ήταν μία πραγματικά νέα πρόταση για την παρουσίαση αρχαίου δράματος, ενώ ο αριστοφανικός «Πλούτος» του στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ήταν ένας από τους καλύτερους Αριστοφάνηδες που έχουμε δει!
Σε μία Ρώμη βουτηγμένη στη διαπλοκή, τη βία και τις συνωμοσίες το «αυγό του φιδιού» εκκολάπτεται εκ των έσω, με τον λαό να πέφτει θύμα κάθε λογής δημαγωγών πολιτικών. Αυτό είναι και το ιδανικό σκηνικό για τον Σαίξπηρ για να γράψει μία τραγωδία που στοχάζεται πάνω στην εξουσία.
Αυτή την τραγωδία διάλεξε και ο Τσέζαρις Γκραουζίνις, ένας από τους πιο ικανούς σύγχρονους σκηνοθέτες, για να παρουσιάσει στις 23 και 24 Ιουλίου στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Ο λιθουανικής καταγωγής σκηνοθέτης, που εδώ και καιρό εργάζεται στην Ελλάδα, μας έχει χαρίσει τα τελευταία χρόνια μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες αναγνώσεις κλασικών θεατρικών κειμένων. Ο «Οιδίποδας Τύραννος» του πριν από δύο χρόνια με τον Αιμίλιο Χειλάκη και τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη ήταν μία πραγματικά νέα πρόταση για την παρουσίαση αρχαίου δράματος, ενώ ο αριστοφανικός «Πλούτος» του στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ήταν ένας από τους καλύτερους Αριστοφάνηδες που έχουμε δει!
Είναι λογικό λοιπόν οι προσδοκίες μας για τον «Ιούλιο Καίσαρα» να είναι υψηλές. Ο Γκραουζίνις επιλέγει να δει την τραγωδία του Σαίξπηρ σαν ένα σύγχρονο πολιτικό θρίλερ εστιάζοντας στο ηθικό κενό, αλλά και στην κουλτούρα του φόβου, που ενδημούν στον κόσμο του 21ου αιώνα. «Οι άνθρωποι βομβαρδίζονται με πολλές και αντιφατικές πληροφορίες, που τους κάνουν να τα χάνουν και να φοβούνται, έτσι γίνονται ευκολότερα ελεγχόμενοι. Στην Ελλάδα το ζήσαμε αυτό πολύ έντονα, άλλωστε», παρατηρεί σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Αυγή» και τον Σπύρο Κακουριώτη.
Αν και η αισθητική της παράστασης παραπέμπει στο σήμερα στόχος του δεν είναι να κάνει μία επικαιρική παράσταση, αλλά ένα διαχρονικό ανέβασμα. Σύμμαχοί του σε αυτή την προσπάθεια στέκονται 11 σπουδαίοι ηθοποιοί (Γιάννης Στάνκογλου, Δημήτρης Ήμελλος, Γιώργος Γάλλος, Κώστας Μπερικόπουλος, Χρήστος Σαπουντζής, Μάρω Παπαδοπούλου και άλλοι).
Από τα φετινά must see του Φεστιβάλ Αθηνών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα