Μια τσιγγάνα πλανιέται στην Αθήνα
Μια τσιγγάνα πλανιέται στην Αθήνα
Η διάσημη όπερα Κάρμεν του Μπιζέ δίνει τρεις τελευταίες παραστάσεις σε χώρους-έκπληξη της Αθήνας, έναν μήνα πριν ανέβει τα σκαλιά του Ηρωδείου
Από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα μια τσιγγάνα, επικίνδυνα ερωτεύσιμη και εξωτική, επισκέπτεται τις πόλεις της Ελλάδας. Από τη Λαμία όπου ξεκίνησε και τη Λειβαδιά όπου έκανε την τελευταία στάση της, η μυστηριώδης ταξιδιώτισσα άφησε στο πέρασμα της δεκάδες θαυμαστές, γοητευμένους άνδρες και γυναίκες και κυρίως μια παρακαταθήκη για το μέλλον. Οχι τόσο για την υπέροχη μουσική που την συντρόφευε αλλά και για τις ριζοσπαστικές ιδέες που η ίδια υπερασπίζεται με πάθος εδώ και 150 χρόνια.
Γιατί η θρυλική Κάρμεν του Μπιζέ, μπορεί τους τελευταίους μήνες μέσω της Οπερας της Βαλίτσας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής να ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα, αλλά το ίδιο κάνει σε όλο τον κόσμο από τις 3 Μαρτίου του 1875 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Η Σελεστίν Γκαλί-Μαριέ ήταν η πρώτη Κάρμεν στην ιστορία της όπερας και η πρώτη που εξέφρασε με τόσο πάθος την ανάγκη της να αλλάζει ερωτικούς συντρόφους. Ο προδομένος Δον Χοσέ αναλαμβάνει να την εξοντώσει με σύμμαχο του τις υπέροχες άριες και τα ντουέτα του Μπιζέ.
H Κάρμεν ανήκει στη φυλή των Ρομ σε ένα πολιτισμό που δεν έχει σύνορα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το πνεύμα και τις προθέσεις του. Η Κάρμεν αποτελεί πρότυπο αυτής της ριζοσπαστικής ελευθερίας. Οι άνδρες τη θεωρούν παράλογα, απίστευτα ελκυστική. Ομως εκείνη είναι κάτι περισσότερο από ένα αντικείμενο του πόθου. Είναι ένα πραγματικό πρόσωπο. Το παρελθόν της μοιάζει χαοτικό, ασταθές, βυθισμένο στην εξαθλίωση. Ομως, όπως ο καθένας, πρέπει να φάει και να κερδίσει χρήματα. Για ποιον άλλο λόγο να εργάζεται σε ένα εργοστάσιο με πολύ χαμηλούς μισθούς, κάνοντας εξευτελιστική εργασία; Αγαπούμε την Κάρμεν για τη ζωντάνια της, για το θάρρος της· για την άρνησή της να συμβιβαστεί με τη ζωή και τον έρωτα· πάνω απ’ όλα για την επιμονή της να διεκδικεί το δικαίωμά της στην απόλυτη προσωπική ελευθερία και για την αφοβία της μπροστά στο θάνατο.
Η διάσημη ιστορία πάθους αλλά και ελευθερίας θα παρουσιαστεί στη Μαρίνα Φλοίσβου σήμερα, 19 Ιουνίου στις 20.00 ,και αύριο στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και στην πλατεία στο Μοναστηράκι στις 18.00 και 20.00 αντίστοιχα. Η Κάρμεν θα κλείσει τον κύκλο της για φέτος στη σκηνή του Ηρωδείου στις 26, 28, 30 και 31 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Εκεί, σε μουσική διεύθυνση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Μύρωνα Μιχαηλίδη, σκηνοθεσία του διακεκριμένου Βρετανού σκηνοθέτη και Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Οπερας του Γκαίτεμποργκ, Στήβεν Λάνγκριτζ και με ένα διεθνούς επιπέδου καστ πρωταγωνιστών θα δώσει την τελευταία της υπόκλιση.
Info
Μουσική διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης
Σκηνοθεσία: Στήβεν Λάνγκριτζ
Γιατί η θρυλική Κάρμεν του Μπιζέ, μπορεί τους τελευταίους μήνες μέσω της Οπερας της Βαλίτσας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής να ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα, αλλά το ίδιο κάνει σε όλο τον κόσμο από τις 3 Μαρτίου του 1875 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Η Σελεστίν Γκαλί-Μαριέ ήταν η πρώτη Κάρμεν στην ιστορία της όπερας και η πρώτη που εξέφρασε με τόσο πάθος την ανάγκη της να αλλάζει ερωτικούς συντρόφους. Ο προδομένος Δον Χοσέ αναλαμβάνει να την εξοντώσει με σύμμαχο του τις υπέροχες άριες και τα ντουέτα του Μπιζέ.
H Κάρμεν ανήκει στη φυλή των Ρομ σε ένα πολιτισμό που δεν έχει σύνορα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το πνεύμα και τις προθέσεις του. Η Κάρμεν αποτελεί πρότυπο αυτής της ριζοσπαστικής ελευθερίας. Οι άνδρες τη θεωρούν παράλογα, απίστευτα ελκυστική. Ομως εκείνη είναι κάτι περισσότερο από ένα αντικείμενο του πόθου. Είναι ένα πραγματικό πρόσωπο. Το παρελθόν της μοιάζει χαοτικό, ασταθές, βυθισμένο στην εξαθλίωση. Ομως, όπως ο καθένας, πρέπει να φάει και να κερδίσει χρήματα. Για ποιον άλλο λόγο να εργάζεται σε ένα εργοστάσιο με πολύ χαμηλούς μισθούς, κάνοντας εξευτελιστική εργασία; Αγαπούμε την Κάρμεν για τη ζωντάνια της, για το θάρρος της· για την άρνησή της να συμβιβαστεί με τη ζωή και τον έρωτα· πάνω απ’ όλα για την επιμονή της να διεκδικεί το δικαίωμά της στην απόλυτη προσωπική ελευθερία και για την αφοβία της μπροστά στο θάνατο.
Η διάσημη ιστορία πάθους αλλά και ελευθερίας θα παρουσιαστεί στη Μαρίνα Φλοίσβου σήμερα, 19 Ιουνίου στις 20.00 ,και αύριο στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και στην πλατεία στο Μοναστηράκι στις 18.00 και 20.00 αντίστοιχα. Η Κάρμεν θα κλείσει τον κύκλο της για φέτος στη σκηνή του Ηρωδείου στις 26, 28, 30 και 31 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Εκεί, σε μουσική διεύθυνση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Μύρωνα Μιχαηλίδη, σκηνοθεσία του διακεκριμένου Βρετανού σκηνοθέτη και Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Οπερας του Γκαίτεμποργκ, Στήβεν Λάνγκριτζ και με ένα διεθνούς επιπέδου καστ πρωταγωνιστών θα δώσει την τελευταία της υπόκλιση.
Info
Μουσική διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης
Σκηνοθεσία: Στήβεν Λάνγκριτζ
Σκηνικά - κοστούμια: Γιώργος Σουγλίδης
Βίντεο: Silbersalz Film GmbH - Τόμας Μπέργκμαν
Φωτισμοί: Τζουζέππε ντι Ιόριο
Κινησιολογία: Nταν Ο'Νηλ
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Διεύθυνση παιδικής χορωδίας: Μάτα Κατσούλη
Βίντεο: Silbersalz Film GmbH - Τόμας Μπέργκμαν
Φωτισμοί: Τζουζέππε ντι Ιόριο
Κινησιολογία: Nταν Ο'Νηλ
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Διεύθυνση παιδικής χορωδίας: Μάτα Κατσούλη
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα