Όλοι χωράμε σε ένα… Αχ!

Όλοι χωράμε σε ένα… Αχ!

Ο Γιάννης Σκουρλέτης ετοιμάζεται να παρουσιάσει την ανανεωμένη εκδοχή του «Αχ!»

Ο Γιάννης Σκουρλέτης
είναι η ψυχή της Bijoux de Kant. Του χρωστάμε τον «Βέρθερο», τη «Στέλλα», τη «Ραμόνα», τον «Πολιτισμό»… Οι παραστάσεις του είναι πάντα μία εμπειρία. Βαθιά ρομαντικός, ποιητικά στοχαστικός, συναρπαστικά ακατάτακτος. Αυτές τις μέρες βρίσκεται σε εντατικές πρόβες για την παρουσίαση της ανανεωμένης εκδοχής του «Αχ!», ενός έργου της Γλυκερίας Μπασδέκη
βασισμένο στην «Κερένια Κούκλα» του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στις 17, 18 και 19 Απριλίου. Θα ακολουθήσει μία μίνι περιοδεία σε Πάτρα (23, 24 και 25/4) και Θεσσαλονίκη (30/4, και 1, 2, 3/5), καθώς και δύο τελευταίες παραστάσεις στην Αθήνα στο θέατρο Ακαδημία Πλάτωνος (9 και 10/5).

Με αφορμή την ανοιξιάτικη λοιπόν εκδοχή του «Αχ!», αλλά και την προετοιμασία της επόμενης δουλειάς της Bijoux de Kant το ερχόμενο φθινόπωρο, που δεν είναι άλλη από την «Απόφραξη» του Δημήτρη Δημητριάδη, εμπνευσμένη από τον μύθο του Νάρκισσου, με τον Γιώργο Νανούρη στον ομώνυμο ρόλο, ζήτησα από τον Γιάννη να μου γράψει τις σκέψεις του πάνω σε εννέα λέξεις-κλειδιά για τη δουλειά του στο θέατρο. Και το έκανε τόσο ξεχωριστά, όσο ξεχωριστός είναι και ο ίδιος.



Ομορφιά

Είναι τα σώματα που θυμούνται άλλα σώματα και τρελαίνονται. Είναι το μαραμένο αίμα. Είναι τα περιβόλια που ανθίζουν στο μπετόν Πειραιά και πρωτευούσης. Είναι ο μήνας Ιούλιος . Είναι ο βαφτιστικός σταυρός που έπεσε στα πλακάκια. Είναι που ξαναμπαίνω σε στήθος. Είσαι εσύ που θέλω να είσαι εγώ που είμαι ο ομορφότερος του κόσμου.

Σκοτάδι-Φως

Ο θάνατος που καταλήγει σε Πάσχα και το Πάσχα που θα ξανασταυρωθούμε. Όλα κιάρο-σκούρο. Πρώτα ναι και μετά όχι. «Δε θέλω» κι ύστερα πάμε να πέσουμε στο γκρεμό. Άχαρα σώματα που φωτίζουν τις νύχτες με καρτερία. Έκπαγλα σώματα που σαπίζουν ανυπόμονα.

Αχ!

Μια μέρα ήρθε ο Χρηστομάνος στον ύπνο μου κι όλο αναστέναζε. Το είπα στη Γλυκερία και του έκανε μνημόσυνο. Ευχαριστήθηκε πολύ κι έστειλε Λιόλιες και Νίκους και Βεργινίες να γνωριστούμε καλύτερα. Ήρθε κι η Κερένια, ήμασταν έτοιμοι να ξαναπούμε την ιστορία τους. Γύρισε ο χρόνος ανάποδα και μπήκαν όλοι στα νέα τους σώματα. Αυτή τη φορά ο σκοτεινός και θλιμμένος έρωτας θα βγει από το σώμα της Λένας, του Δημήτρη, της Μαίρης και της Κατερίνας.



Έρωτας

Πάρ' τα όλα και μην τα κάνεις τίποτα. Πάρ' τα να μην στα χρωστάω. Έλα πάρε μου τη λύπη και μη μου δίνεις τη χαρά. Στήνω σκηνικά, διδάσκω εκφορές λόγου, ψάχνω τα καλύτερα κείμενα για να στήσω τη μία και μοναδική παράσταση για σένα-τον ένα και μοναδικό θεατή. Μετά σπάσ' τα όλα και φύγε. (Αλλά ξαναέλα αύριο να τα ξανασπάσεις.)

Αγάπη

Θα είμαι εκεί κι όταν δεν με βλέπεις. Θα πονάει ο παράμεσος μου όταν πονάει ο παράμεσός σου. Θα θυμάμαι το σώμα σου κι όταν δεν θα το επιθυμώ. Εσένα θα πάρω στην εκδρομή γιατί ξέρεις καλά τους δρόμους κι έχεις πάντα έτοιμο το φαρμακείο και τα νερά. Δεν θα σε ξεχάσω ποτέ γιατί δεν θέλω να σε ξεχάσω ποτέ.

Παλιό-Καινούργιο

Ο παλιός μας έρωτας ήταν του θανάτου. Κι ο καινούριος το ίδιο. Δίδυμα που χωρίστηκαν αλλά θυμούνται τη μεγάλη κοιλιά και τους μήνες μέσα. Μέχρι να ξανασυναντηθούν.



Λένα Δροσάκη

Η κότα Καίτη ξεπουπουλιασμένη και η Στέλλα στη γη της απαγγελίας και η Στέλλα στη γη της καλοσύνης και η Λιόλια με βιολιά-φιλιά. Ένα ομιλών σώμα που έπεσε στον αιώνα μας για να μιλήσει για τους προηγούμενους και τους επόμενους. Παίζει με το μικρό της δαχτυλάκι, με τα μαλλιά της, με την πλάτη της. Μας παίζει όλους και μας παίρνει σβάρνα. Μεγάλη ιστορία η Λένα Δροσάκη. Έχει και μια καρφίτσα στο πέτο της που την προστατεύει.

Ναρκισσισμός

Το δωμάτιο με τους καθρέφτες. Πολλοί καθρέφτες και αμίλητοι. Έχουν πεθάνει όλοι από σεισμό. Έμεινες εσύ κι οι καθρέφτες. Είσαι ταλαιπωρημένος, αλλά πολύ όμορφος. Είσαι όλοι αυτοί που πέθαναν. Είσαι ο μόνος ζωντανός. Το λένε όλοι οι καθρέφτες ότι δεν υπάρχει άλλος πάνω στη γη. Τη χαίρεσαι την ησυχία. Δεν κοιμάσαι ποτέ. Δεν χρειάζεσαι ύπνο, δε χρειάζεσαι τίποτε. Πέθανε κι ο Θεός. Εσύ μονάχα γλύτωσες και σ’ αρέσει τόσο πολύ που κλαις και σπάνε καθρέφτες και δωμάτια.

Bijoux de Kant

Κάτι τύποι που λένε ότι είναι θεατρική ομάδα και πιστεύουν όλα τα παραπάνω.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

to-aidoni-tou-aftokratora

Πολυδιάστατο και πολυσυλλεκτικό το πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής- με την υπογραφή του καλλιτεχνικού διευθυντή Αλέξανδρου Ευκλείδη- από το οποίο ξεχωρίζουν η όπερά της για παιδιά Το αηδόνι του αυτοκράτορα της Λένας Πλάτωνος , η μεταγραφή σε μπαρόκ όργανα του Μεγάλου Ερωτικού του Χατζιδάκι αλλά και ένα μιούζικαλ με πρωταγωνίστρια την Μαρίνα Σάττι

lazariston

Η 30χρονη Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε, μουσικός της νέας γενιάς των ελλήνων βιολονιστών, συμμετέχει σε μια συναυλία Μουσικής Δωματίου στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, στο ομώνυμο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης

cretan-astronaut

Ο πυρήνας της ομάδας αποτελείται από φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης στα Χανιά που θέλουν να δουν το όνειρο τους – ένα κρητικόπουλο στο διάστημα- να γίνεται πράξη χάρη στην χρηματοδότηση των πολλών

7
chorografos

Ο 45χρονος Μπορίς Σαρμάτζ, ένα από τα σημαντικότερα ονόματα της αβανγκάρντ σκηνής του χορού, προτείνει μια χορογραφία «παραδομένων σωμάτων», χρησιμοποιώντας τόσο την ανθρώπινη όσο και τη μηχανική κίνηση, σε μια παράσταση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

piop

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) διοργανώνει ένα διήμερο αφιερωμένο σε θέματα ιστορίας και πολιτισμού της Αθήνας, με τίτλο «ΘεΑθήναι», την Παρασκευή 22 και το Σάββατο 23 Ιουνίου, στο Ιστορικό Αρχείο του Ιδρύματος, στον Ταύρο όπου μεταξύ άλλων θα προβληθεί και η πολύ ενδιαφέρουσα ταινία του Γιάννη Σκοπετέα «Για πέντε διαμερίσματα και ένα μαγαζί!»

er4gastirio-flamengo

Η Γιώτα Πεκλάρη, χορεύτρια, χορογράφος και δασκάλα Φλαμένκο, παρουσιάζει ένα ιδιαίτερο εργαστήριο χορού στο 6ο Φεστιβάλ Χορού «Akropoditi DanceFest» στην Ερμούπολη της Σύρου

marketplace-music

Ένα μουσικό Μarketplace θα φιλοξενηθεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης για να συστήσει τον σύγχρονο ελληνικό μουσικό ήχο σε παραγωγούς της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας οι οποίοι έρχονται για να γνωρίσουν και να ακούσουν μουσικούς από όλη την Ελλάδα –στο Music Showcase Greece

enantiosi

Η έκθεση “Εναντίωση - Η τέχνη σε σκοτεινά χρόνια, 1967-1974” που φιλοξενείται στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ΙΣΕΤ) βρήκε ανταπόκριση από το αθηναϊκό κοινό και πήρε παράταση μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου