Όλοι χωράμε σε ένα… Αχ!

Όλοι χωράμε σε ένα… Αχ!

Ο Γιάννης Σκουρλέτης ετοιμάζεται να παρουσιάσει την ανανεωμένη εκδοχή του «Αχ!»

Ο Γιάννης Σκουρλέτης
είναι η ψυχή της Bijoux de Kant. Του χρωστάμε τον «Βέρθερο», τη «Στέλλα», τη «Ραμόνα», τον «Πολιτισμό»… Οι παραστάσεις του είναι πάντα μία εμπειρία. Βαθιά ρομαντικός, ποιητικά στοχαστικός, συναρπαστικά ακατάτακτος. Αυτές τις μέρες βρίσκεται σε εντατικές πρόβες για την παρουσίαση της ανανεωμένης εκδοχής του «Αχ!», ενός έργου της Γλυκερίας Μπασδέκη
βασισμένο στην «Κερένια Κούκλα» του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στις 17, 18 και 19 Απριλίου. Θα ακολουθήσει μία μίνι περιοδεία σε Πάτρα (23, 24 και 25/4) και Θεσσαλονίκη (30/4, και 1, 2, 3/5), καθώς και δύο τελευταίες παραστάσεις στην Αθήνα στο θέατρο Ακαδημία Πλάτωνος (9 και 10/5).

Με αφορμή την ανοιξιάτικη λοιπόν εκδοχή του «Αχ!», αλλά και την προετοιμασία της επόμενης δουλειάς της Bijoux de Kant το ερχόμενο φθινόπωρο, που δεν είναι άλλη από την «Απόφραξη» του Δημήτρη Δημητριάδη, εμπνευσμένη από τον μύθο του Νάρκισσου, με τον Γιώργο Νανούρη στον ομώνυμο ρόλο, ζήτησα από τον Γιάννη να μου γράψει τις σκέψεις του πάνω σε εννέα λέξεις-κλειδιά για τη δουλειά του στο θέατρο. Και το έκανε τόσο ξεχωριστά, όσο ξεχωριστός είναι και ο ίδιος.



Ομορφιά

Είναι τα σώματα που θυμούνται άλλα σώματα και τρελαίνονται. Είναι το μαραμένο αίμα. Είναι τα περιβόλια που ανθίζουν στο μπετόν Πειραιά και πρωτευούσης. Είναι ο μήνας Ιούλιος . Είναι ο βαφτιστικός σταυρός που έπεσε στα πλακάκια. Είναι που ξαναμπαίνω σε στήθος. Είσαι εσύ που θέλω να είσαι εγώ που είμαι ο ομορφότερος του κόσμου.

Σκοτάδι-Φως

Ο θάνατος που καταλήγει σε Πάσχα και το Πάσχα που θα ξανασταυρωθούμε. Όλα κιάρο-σκούρο. Πρώτα ναι και μετά όχι. «Δε θέλω» κι ύστερα πάμε να πέσουμε στο γκρεμό. Άχαρα σώματα που φωτίζουν τις νύχτες με καρτερία. Έκπαγλα σώματα που σαπίζουν ανυπόμονα.

Αχ!

Μια μέρα ήρθε ο Χρηστομάνος στον ύπνο μου κι όλο αναστέναζε. Το είπα στη Γλυκερία και του έκανε μνημόσυνο. Ευχαριστήθηκε πολύ κι έστειλε Λιόλιες και Νίκους και Βεργινίες να γνωριστούμε καλύτερα. Ήρθε κι η Κερένια, ήμασταν έτοιμοι να ξαναπούμε την ιστορία τους. Γύρισε ο χρόνος ανάποδα και μπήκαν όλοι στα νέα τους σώματα. Αυτή τη φορά ο σκοτεινός και θλιμμένος έρωτας θα βγει από το σώμα της Λένας, του Δημήτρη, της Μαίρης και της Κατερίνας.



Έρωτας

Πάρ' τα όλα και μην τα κάνεις τίποτα. Πάρ' τα να μην στα χρωστάω. Έλα πάρε μου τη λύπη και μη μου δίνεις τη χαρά. Στήνω σκηνικά, διδάσκω εκφορές λόγου, ψάχνω τα καλύτερα κείμενα για να στήσω τη μία και μοναδική παράσταση για σένα-τον ένα και μοναδικό θεατή. Μετά σπάσ' τα όλα και φύγε. (Αλλά ξαναέλα αύριο να τα ξανασπάσεις.)

Αγάπη

Θα είμαι εκεί κι όταν δεν με βλέπεις. Θα πονάει ο παράμεσος μου όταν πονάει ο παράμεσός σου. Θα θυμάμαι το σώμα σου κι όταν δεν θα το επιθυμώ. Εσένα θα πάρω στην εκδρομή γιατί ξέρεις καλά τους δρόμους κι έχεις πάντα έτοιμο το φαρμακείο και τα νερά. Δεν θα σε ξεχάσω ποτέ γιατί δεν θέλω να σε ξεχάσω ποτέ.

Παλιό-Καινούργιο

Ο παλιός μας έρωτας ήταν του θανάτου. Κι ο καινούριος το ίδιο. Δίδυμα που χωρίστηκαν αλλά θυμούνται τη μεγάλη κοιλιά και τους μήνες μέσα. Μέχρι να ξανασυναντηθούν.



Λένα Δροσάκη

Η κότα Καίτη ξεπουπουλιασμένη και η Στέλλα στη γη της απαγγελίας και η Στέλλα στη γη της καλοσύνης και η Λιόλια με βιολιά-φιλιά. Ένα ομιλών σώμα που έπεσε στον αιώνα μας για να μιλήσει για τους προηγούμενους και τους επόμενους. Παίζει με το μικρό της δαχτυλάκι, με τα μαλλιά της, με την πλάτη της. Μας παίζει όλους και μας παίρνει σβάρνα. Μεγάλη ιστορία η Λένα Δροσάκη. Έχει και μια καρφίτσα στο πέτο της που την προστατεύει.

Ναρκισσισμός

Το δωμάτιο με τους καθρέφτες. Πολλοί καθρέφτες και αμίλητοι. Έχουν πεθάνει όλοι από σεισμό. Έμεινες εσύ κι οι καθρέφτες. Είσαι ταλαιπωρημένος, αλλά πολύ όμορφος. Είσαι όλοι αυτοί που πέθαναν. Είσαι ο μόνος ζωντανός. Το λένε όλοι οι καθρέφτες ότι δεν υπάρχει άλλος πάνω στη γη. Τη χαίρεσαι την ησυχία. Δεν κοιμάσαι ποτέ. Δεν χρειάζεσαι ύπνο, δε χρειάζεσαι τίποτε. Πέθανε κι ο Θεός. Εσύ μονάχα γλύτωσες και σ’ αρέσει τόσο πολύ που κλαις και σπάνε καθρέφτες και δωμάτια.

Bijoux de Kant

Κάτι τύποι που λένε ότι είναι θεατρική ομάδα και πιστεύουν όλα τα παραπάνω.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

59-diethnes-festival-thess

Η Caritas Romana (Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία) και τα εκατοντάδες έργα τέχνης που την αναπαριστούν, χρησιμοποιήθηκαν ως πυξίδες για την επιλογή των 15 ταινιών του Επίσημου Διαγωνιστικού Τμήματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και οι ταινίες με την σειρά τους τροφοδοτούν το υλικό μιας πρωτότυπης έκθεσης νέων εικαστικών

eroica

H "Eroϊca" του Κοσμά Πολίτη, οκτώ δεκαετίες μετά την πρώτη έκδοσή της, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε θεατρική σκηνή, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

andritsaina

Σπάνιες εκδόσεις του 16ου αιώνα από σημαντικούς εκδοτικούς οίκους της εποχής, τις οποίες δώρισε στην Ανδρίτσαινα το 1838 -εγκατεστημένος στο Παρίσι- ο λόγιος συγγραφέας Κωνσταντίνος Νικολόπουλος, παρουσιάζονται σε μια έκθεση στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

grevena-meli

Δύο μαθηματικοί με την βοήθεια των στελεχών ενός δημιουργικού γραφείου έβαλαν την τέχνη, τις γνώσεις, τις δεξιότητες και το μεράκι τους και έφτιαξαν ένα μοναδικό προϊόν όπου το γυάλινο βάζο με το μέλι βρήκε φιλοξενία σε μια ιδιαίτερη ξύλινη συσκευασία

2-tainies

Φεστιβαλικές και οι δύο. Βραβευμένες και οι δύο. Από το Φεστιβάλ Καννών και οι δύο. Μια για την έναρξη, η άλλη για την λήξη του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το φιλμ Κλέφτες καταστημάτωντου 56χρονου Ιάπωνα σκηνοθέτη Χιροκάζου Κόρε-Έντα (Χρυσός Φοίνικας) και το φιλμ Κορίτσι του 27χρονου Βέλγου σκηνοθέτη Λουκάς Ντοντ (τέσσερα μεγάλα βραβεία -σκηνοθεσίας, ερμηνείας, Queer Palm και Fipresci στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» )

koureioistagram

Αν κανείς επιχειρήσει μια βόλτα με οδηγό το ψαχτήρι του Instagram θα βρει γρήγορα ακόμη και τον κουρέα της αρεσκείας του καθώς τα video του «δευτερόλεπτου» δουλεύουν καλά και στέλνουν κόσμο στις πολυθρόνες των νέο-μπαρμπέρικων

fonea-ton-giganton

Μαρτυρίες, λογοτεχνικά κείμενα, ιστορικά στοιχεία και τεκμήρια για την περιοχή του Ταύρου, παρουσιάζονται από το Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς σε δύο συναντήσεις πολιτιστικών περιπάτων