Η Brembo εξελίσσει νέες τεχνολογίες στα φρένα

Η Brembo εξελίσσει νέες τεχνολογίες στα φρένα

Η Brembo παρουσίασε μια νέα τεχνολογία η οποία έχει σκοπό να μειώσει τη βλαβερή σκόνη και τα μικροσωματίδια που παράγονται κατά την πέδηση.

Η Brembo εξελίσσει νέες τεχνολογίες στα φρένα

Η εφαρμογή των νέων ορίων προστασίας του περιβάλλοντος που προβλέπονται στο νέο πρότυπο Euro VIΙ το οποίο θα αρχίσει να ισχύει από τις 29 Νοεμβρίου 2026, σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να κάνουν ό,τι μπορούν για να τα πληρούν.

Όλες οι παράμετροι ενός καινούργιου οχήματος συμβάλλουν σε αυτό και δεν περιορίζονται στον κινητήρα. Μία από αυτές αφορούν και στο σύστημα πέδησης. Η Brembo εξέλιξε μια νέα τεχνολογία η οποία συμβάλλει στη μείωση της παραγόμενης σκόνης και των μικροσωματιδίων που εκλύονται στην ατμόσφαιρα από τα τακάκια, κατά το φρενάρισμα.
Η Brembo εξελίσσει νέες τεχνολογίες στα φρένα

250530141704_brembo-brakes_v

Κλείσιμο
Να σημειώσουμε ότι, για τα μικροσωματίδια, ο νέος κανονισμός επιβάλλει όριο τα 7 μικρογραμμάρια/χλμ. από το 2026, ενώ από το 2035 θα μειωθεί στα 3 μικρογραμμάρια/χλμ.

Οι άνθρωποι της εταιρείας δημιούργησαν την τεχνολογία Laser Metal Deposition (LMD), η οποία μπορεί να μειώσει την παραγωγή (και εκπομπή στο περιβάλλον) των μικροσωματιδίων κατά 90%, όπως υποστηρίζουν, συγκριτικά με ό,τι ισχύει τώρα.

Στην εφετινή Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, η Brembo παρουσίασε τα νέα δισκόφρενα Greentell, τα οποία επιστρώνονται με ένα διπλό κράμα μέσω της τεχνολογίας LMD.
Η Brembo εξελίσσει νέες τεχνολογίες στα φρένα

Πρόκειται για μια τεχνική παρόμοια με την τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης, αλλά αντί για πλαστικό, χρησιμοποιείται δέσμη λέιζερ που λιώνει μεταλλική πούδρα και την εναποθέτει στην επιφάνεια του δίσκου.

Σύμφωνα με τον Φαμπιάνο Καρμινάτι, επικεφαλής ανάπτυξης δίσκων της εταιρείας, η τεχνολογία LMD μπορεί να μειώσει τις εκπομπές σωματιδίων κατά 90% βάσει του προτύπου WLTP, χωρίς να επηρεάζει την απόδοση πέδησης ή τη θερμική συμπεριφορά των φρένων.

Ένα επιπλέον όφελος της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι η μείωση της φθοράς στην επιφάνεια του δίσκου κατά 80%, συγκριτικά με τους συμβατικούς δίσκους από χυτοσίδηρο.

Παρότι τα νέα δισκόφρενα Greentell είναι λεπτότερα, συγκριτικά, θα έχουν κατά  20% έως 30% μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Μάλιστα, η Brembo προσέθεσε ειδικό δείκτη φθοράς προκειμένου να διευκολύνει την αντικατάστασή τους όταν χρειάζεται.
Η Brembo εξελίσσει νέες τεχνολογίες στα φρένα

Βεβαίως, το τελικό προϊόν είναι πολύ ακριβό. Συνεπώς, αρχικά, το συγκεκριμένο σύστημα πέδησης θα προορίζεται για supercars ή για οχήματα της πολυτελούς κατηγορίας.

Προς το παρόν, τα καινούργια δισκόφρενα θα διατίθενται αποκλειστικά στην ευρωπαϊκή αγορά, ελέω της εφαρμογής του Euro VII. Ωστόσο, η Brembo αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο πώλησής τους και στις ΗΠΑ, εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον από κατασκευαστές.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης