Φόβος, ανάγκη, στρατηγική...
Τάκης Τρακουσέλλης
Φόβος, ανάγκη, στρατηγική...
… αυτό είναι το τρίπτυχο που χαρακτηρίζει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, οι οποίες την περινή χρονιά σημείωσαν άνοδο 4,2% σε σχέση με το 2015!
Φόβος: Είναι το πιο περίεργο και συνάμα πιο... αρρωστημένο συναίσθημα. Είναι όμως πραγματικότητα. Δημιουργείται από τον κίνδυνο του αδειάσματος των τραπεζικών λογαριασμών από την Εφορία, ο οποίος έχει διογκωθεί τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Σου λέει: «αν είναι να μου τα πάρουν έτσι, καλύτερα ας αγοράσω αυτοκίνητο να το χαρώ και να κινούμαι με ασφάλεια». Αυτές είναι οι λεγόμενες «αρρωστημένες πωλήσεις», τις οποίες -πιστέψτε με- δεν θέλει κάνεις. Η αγορά αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται με σκέψη, σύνεση και, κυρίως, με χαρά. Ωστόσο υπάρχει και αυτό το συναίσθημα…
Ανάγκη: Η χώρα μας έχει τον γηραιότερο στόλο Ι.Χ. (και όχι μόνο) οχημάτων στην Ευρώπη. Τα αυτοκίνητα δεν ζουν για πάντα, ενώ και το κόστος συντήρησης μπορεί να διπλασιαστεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Οπότε εδώ είναι που ο κάτοχος ενός παλαιού αυτοκινήτου πρέπει να χαράξει στη στρατηγική του…
Στρατηγική: Επιβάλλεται αυτή την περίοδο. Τις περισσότερες φορές όταν ο υποψήφιος αγοραστής βάλει κάτω το κόστος του παλιού (συντήρηση, κατανάλωση, φόροι, χαράτσια) και τα συγκρίνει με το αντίστοιχο κόστος αγοράς ενός καινούριου, διαπιστώνει με έκπληξη ότι πάνω-κάτω τα ίδια θα πληρώσει. Αυτοί λοιπόν που ψάχνουν, διαβάζουν και ενημερώνονται γνωρίζουν ότι αυτή είναι η μια καλή περίοδος για να αποκτήσουν ένα νέο αυτοκίνητο: τόσο η αλλαγή της φορολογικής νομοθεσίας από το απαρχαιωμένο καθεστώς των κυβικών στη λιανική -έστω και αν θα μπορούσε να είναι δικαιότερο- έριξε τις τιμές σε πολλά αυτοκίνητα (την αύξησε σε μεγαλύτερα) όσο και το… ξεβράκωμα των εισαγωγικών για να μπορέσουν να κάνουν πωλήσεις, έχουν ρίξει στο ναδίρ τις τιμές. Να ξέρετε οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν το μικρότερο ποσοστό κέρδους από την πώληση ενός αυτοκινήτου στην Ελλάδα από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης. Δεν ξέρουμε βέβαια για πόσο ακόμα θα συμβαίνει αυτό.
Παράλληλα, η ανάγκη των ελεύθερων επαγγελματιών για να «γράψουν» έξοδα, προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν τη φορολαίλαπα της κυβέρνησης, αλλά και η δραστική αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος των leasing αυτοκινήτων, υπέρ των επαγγελματιών και των εταιρειών (κι όμως έγινε!) οδηγούν στη στρατηγική -πλέον- λύση της αγοράς αυτοκινήτου με το σκεπτικό: «Από τα να τα δίνω στην Εφορία, καλύτερα να πάρω ένα νέο αυτοκίνητο».
Οπότε, ναι -όσοι μπορούν-, τώρα είναι μια καλή ευκαιρία για αγορά αυτοκινήτου, πάντα βέβαια με σωστή στρατηγική.
Ανάγκη: Η χώρα μας έχει τον γηραιότερο στόλο Ι.Χ. (και όχι μόνο) οχημάτων στην Ευρώπη. Τα αυτοκίνητα δεν ζουν για πάντα, ενώ και το κόστος συντήρησης μπορεί να διπλασιαστεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Οπότε εδώ είναι που ο κάτοχος ενός παλαιού αυτοκινήτου πρέπει να χαράξει στη στρατηγική του…
Στρατηγική: Επιβάλλεται αυτή την περίοδο. Τις περισσότερες φορές όταν ο υποψήφιος αγοραστής βάλει κάτω το κόστος του παλιού (συντήρηση, κατανάλωση, φόροι, χαράτσια) και τα συγκρίνει με το αντίστοιχο κόστος αγοράς ενός καινούριου, διαπιστώνει με έκπληξη ότι πάνω-κάτω τα ίδια θα πληρώσει. Αυτοί λοιπόν που ψάχνουν, διαβάζουν και ενημερώνονται γνωρίζουν ότι αυτή είναι η μια καλή περίοδος για να αποκτήσουν ένα νέο αυτοκίνητο: τόσο η αλλαγή της φορολογικής νομοθεσίας από το απαρχαιωμένο καθεστώς των κυβικών στη λιανική -έστω και αν θα μπορούσε να είναι δικαιότερο- έριξε τις τιμές σε πολλά αυτοκίνητα (την αύξησε σε μεγαλύτερα) όσο και το… ξεβράκωμα των εισαγωγικών για να μπορέσουν να κάνουν πωλήσεις, έχουν ρίξει στο ναδίρ τις τιμές. Να ξέρετε οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν το μικρότερο ποσοστό κέρδους από την πώληση ενός αυτοκινήτου στην Ελλάδα από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης. Δεν ξέρουμε βέβαια για πόσο ακόμα θα συμβαίνει αυτό.
Παράλληλα, η ανάγκη των ελεύθερων επαγγελματιών για να «γράψουν» έξοδα, προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν τη φορολαίλαπα της κυβέρνησης, αλλά και η δραστική αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος των leasing αυτοκινήτων, υπέρ των επαγγελματιών και των εταιρειών (κι όμως έγινε!) οδηγούν στη στρατηγική -πλέον- λύση της αγοράς αυτοκινήτου με το σκεπτικό: «Από τα να τα δίνω στην Εφορία, καλύτερα να πάρω ένα νέο αυτοκίνητο».
Οπότε, ναι -όσοι μπορούν-, τώρα είναι μια καλή ευκαιρία για αγορά αυτοκινήτου, πάντα βέβαια με σωστή στρατηγική.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα