Επικίνδυνος ο νέος τρόπος φορολόγησης των αυτοκινήτων
Τάκης Τρακουσέλλης

Τάκης Τρακουσέλλης

Επικίνδυνος ο νέος τρόπος φορολόγησης των αυτοκινήτων

Ακόμα μία σπαζοκεφαλιά ετοιμάζει το Οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης σ’ ότι αφορά το νέο τρόπο φορολογίας των αυτοκινήτων, που θα ισχύει -σύμφωνα με όλα τα δεδομένα- από την 1η Ιουνίου.

Κι αν ο παλαιωμένος -και μη αποδοτικόςπλέον για τα έσοδα του κράτους- τρόπος φορολόγησης που λάμβανε υπόψιν τα κυβικά, κατά κοινή ομολογία πρέπει να αντικατασταθεί, δε σημαίνει ότι ο νέος τρόπος πρέπει -αν μη τι άλλο- να είναι άδικος αλλά ακόμα και επικίνδυνος για την ασφάλεια στους δρόμους.

Και εξηγώ: με τους συντελεστές φορολόγησης που διέρρευσαν από το Υπουργείο Οικονομικών, ένα αυτοκίνητο που κοστίζει 14.000€ (τιμή προ φόρων) θα φορολογείται με 4%. Αν αυτό κοστίζει 14.001 ο φόρος διπλασιάζεται στο 8%. Ο ίδιος διπλασιασμός συμβαίνει και στην επόμενηκλίμακα από 8% σε 16%.

Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής θα είναι οι υποψήφιοι αγοραστές να προχωρούν σε εκπτώσεις εξοπλισμού για να μην ξεπερνάει το αυτοκίνητο τα όρια των συντελεστών, γιατίαπλά θα διπλασιάζεται ο φόρος. Και το να κόψεις στην παραγγελία το μεταλλικό χρώμα που από 400€ θα σου κοστίσει 1.800€ (ανεβαίνοντας συντελεστή), είναι ίσως κάτι που μπορείς να… καταπιείς.

Όμως είναι δεδομένο από την εμπειρία που έχει η αγορά από το φόρο πολυτελείας,  πως πολλοί θα προχωρούν στο κόψιμο εξοπλισμού ασφάλειας του αυτοκινήτου, όπως ηλεκτρονικά συστήματα που σώζουν ζωές πεζών και επιβατών, κάτι που θα καθιστά το απόλυτα ασφαλές καινούργιο αυτοκίνητο, σε λιγότερο ασφαλές. Και αυτό επειδή η Κυβέρνηση, χωρίς καμία μελέτη απλά διπλασιάζει το φόρο θέτοντας μόλις πέντε συντελεστές.
Κλείσιμο

Τιμές προ φόρων

(€)

Τέλος Ταξινόμησης

(%)

Ως 14.000

4%

14.001-17.000

8%

17.001-20.000

16%

20.000-25.000

24%

25.001 και πλέον

32%


Είναι δεδομένο πως οι παραπάνω συντελεστές θα δημιουργήσουν μία στρέβλωση στην αγορά και στην τελική δε θα φέρει τα πολυπόθητα περισσότερα χρήματα στα κρατικά ταμεία, αφού όλοι θα τοποθετούν τις παραγγελίες των αυτοκινήτων τους σε ποσά να μην ανεβαίνουν συντελεστή, με διπλασιασμό φόρων. Καλό είναι λοιπόν το Υπουργείο Οικονομικών να το ξανασκεφτεί πριν φέρει το σύστημα αυτό προς ψήφιση την Κυριακή στη Βουλή και αν μη τι άλλο να τοποθετήσει 2-3 ενδιάμεσους συντελεστές στον παραπάνω πίνακα.

Από την άλλη, με τον συγκεκριμένο τρόπο φορολόγησης και σε συνδυασμό και με τα κλιμάκια εκπομπών ρύπων CΟ2 που θα αυξάνουν ακόμα περισσότερο το φόρο, τα πιο ακριβά, σπορ και πιο μεγάλα αυτοκίνητα, θα ακριβύνουν ακόμα περισσότερο, σε συνδυασμό και με τον -χωρίς καμία ουσία, μόνο για επικοινωνιακούς λόγους- Φόρο Πολυτελείας.

Αυτό δεν πρόκειται να φρενάρει την ροή αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες στη χώρα μας (δεν πληρώνουν ευρώ φόρων στην Ελλάδα),  που αυτή τη στιγμή, σε συνδυασμό με την αθρόα και χωρίς έλεγχο εισαγωγή μεταχειρισμένων είναι η βασική διαρροή φορολογικών εσόδων του Κράτους, από την αγορά αυτοκινήτου.






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης