Ψυχολογία και αυτοκίνητο
Τάκης Τρακουσέλλης

Τάκης Τρακουσέλλης

Ψυχολογία και αυτοκίνητο

Για ακόμη μία φορά πιάσαμε πάτο σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας. Μιλάμε για τον απόλυτο ευρωπαϊκό πάτο, ο οποίος μάλιστα δεν έχει κάποια ουσιαστική δικαιολογία.

Αναμϕίβολα η άσχημη οικονομική κατάσταση της χώρας μας και κατ’ επέκταση των περισσοτέρων Ελλήνων, η αβεβαιότητα και ο φόβος έχουν συντελέσει στον καταποντισμό μιας αγοράς που κάποτε συνείσϕερε πάνω από 1 δισ. ευρώ τον χρόνο στα ταμεία του κράτους, ωστόσο η πτώση του θηριώδους ποσοστού 75% δεν δικαιολογείται. Κι αυτό αποδεικνύεται βλέποντας τις πωλήσεις των άλλων χωρών που βρίσκονται σε μνημόνια, σε κρίση κ.λπ. Για παράδειγμα, στην Πορτογαλία των 10,5 εκατομμυρίων κατοίκων, του 15,6% ανεργίας και του χαμηλότερου βασικού μισθού στην Ε.Ε. πέρυσι πουλήθηκαν 105.921 αυτοκίνητα, έναντι των 58.694 στην Ελλάδα.

Ομοίως και στην Ισπανία των 42 εκατομμυρίων κατοίκων, με το 26,7% ανεργίας, πουλήθηκαν 722.703 νέα αυτοκίνητα, αριθμός υπερδιπλάσιος αναλογικά με τη χώρα μας. Στην Ιταλία, δε, των 61 εκατομμυρίων κατοίκων πουλήθηκαν 1.303.534 νέα μοντέλα. Αυτά στις χώρες του ϕτωχού Νότου, γιατί αν αναϕερθούμε στον… πλούσιο Βορρά, τα δεδομένα είναι εντελώς διαϕορετικά. Για παράδειγμα, στο Βέλγιο των 10.660.000 κατοίκων, το 2013 πουλήθηκαν 486.065 νέα αυτοκίνητα. Στην Αυστρία των 8.400.000, 319.035 οχήματα, στην Ολλανδία των 16.490.000, 417.036 νέα μοντέλα και στη Σουηδία των 9.260.000 κατοίκων έγιναν 269.599 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων.

Τα παραπάνω νούμερα, αναλογικά και με τον πληθυσμό της κάθε χώρας, αποδεικνύουν ότι ακόμα και τις καλές εποχές της ανάπτυξης και των πάμπολλων δανείων για την Ελλάδα, τα 260.000 αυτοκίνητα που πωλούνταν ετησίως ήταν πολύ λιγότερα από τις αντίστοιχες πωλήσεις των υπόλοιπων χωρών της Ε.Ε. Ομοίως και η ποιότητα των αυτοκινήτων, αϕού στην Ελλάδα εκείνες τις εποχές το περίπου 9,5% των αυτοκινήτων που πωλούνταν ήταν πολυτελή - υψηλού κυβισμού, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος στις χώρες της Ε.Ε. ήταν 12%.

Το σίγουρο είναι ότι δεν ήταν σωστός ο τρόπος που αποκτούσαμε τότε τα αυτοκίνητα, με τα νοικοκυριά να υπερχρεώνονται για την αγορά τους, ενώ παράλληλα δεν ξεϕορτώνονταν τα παλιότερα. Ετσι, ο στόλος των αυτοκινήτων δεν ανανεωνόταν, οι δρόμοι έπηζαν και οι οικογένειες έϕτασαν να συντηρούν 3-4 αυτοκίνητα.

Οπως και να έχει, είναι δεδομένο ότι τα 58.694 αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2013 (και το 2012), είναι ένα ιδιαίτερα χαμηλό νούμερο, ακόμα και για τη γονατισμένη από την κρίση Ελλάδα. Αυτό αποδεικνύει και πόσο σημαντικός παράγοντας είναι η καλή ψυχολογία για τον Ελληνα υποψήϕιο αγοραστή, κάτι που δυστυχώς πολλά στελέχη της εγχώριας αγοράς δεν το λαμβάνουν υπόψη ή δεν ξέρουν πώς να το αντιμετωπίσουν…
Κλείσιμο



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης