Το τέλος του πετρελαίου στην αυτοκίνηση
Τάκης Τρακουσέλλης

Τάκης Τρακουσέλλης

Το τέλος του πετρελαίου στην αυτοκίνηση

Επισκεπτόμενος τη Φρανκφούρτη για να οδηγήσω το υδρογονοκίνητο Honda Clarity, είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω με πολλούς ανθρώπους της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι σαφές πως οι ιθύνοντες της Honda πιστεύουν ότι το υδρογόνο είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Τα ηλεκτρικά είναι ουσιαστικά ένα μικρό στάδιο πριν από το υδρογόνο, το οποίο μάλιστα θα ξεπεραστεί πολύ γρήγορα. Ολα αυτά λίγο πολύ είναι γνωστά.

Αυτό όμως που μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι η παραδοχή τους ότι σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν αναπτύξει την τεχνολογία των πράσινων αυτοκινήτων πολλές δεκαετίες πίσω - και ιδιαίτερα αυτή της ηλεκτροκίνησης.
Από το 1996 μάλιστα είχε αποφασιστεί να παραχθεί μαζικά το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στην Αμερική, πράγμα που δεν έγινε ποτέ. Βλέπετε, η ενεργειακή απεξάρτηση των μεταφορικών μέσων από το πετρέλαιο έμοιαζε εφιάλτης για κάποιους - που έσπευσαν να τη σταματήσουν.

Ετσι το 1996 που η GM αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή του EV1, οι… πετρελαιάδες φρόντισαν να το στείλουν στο δικαστήριο με τη δικαιολογία πως τα ηλεκτροκίνητα είναι επικίνδυνα για το περιβάλλον και ρυπαίνουν. Πραγματικά, πολύ εύκολα, το EV1 κρίθηκε ένοχο (!) και αμέσως διατάχθηκε η απόσυρση όλων των αντιτύπων του. Οχι μόνο το διέκοψαν ως project, αλλά φρόντισαν να το αφανίσουν. Μέχρι τον Απρίλιο του 2003 είχε αποσυρθεί και καταστραφεί και το τελευταίο EV1.

Επισκεπτόμενος τη Φρανκφούρτη για να οδηγήσω το υδρογονοκίνητο Honda Clarity, είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω με πολλούς ανθρώπους της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι σαφές πως οι ιθύνοντες της Honda πιστεύουν ότι το υδρογόνο είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Τα ηλεκτρικά είναι ουσιαστικά ένα μικρό στάδιο πριν από το υδρογόνο, το οποίο μάλιστα θα ξεπεραστεί πολύ γρήγορα. Ολα αυτά λίγο πολύ είναι γνωστά.

Αυτό όμως που μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι η παραδοχή τους ότι σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν αναπτύξει την τεχνολογία των πράσινων αυτοκινήτων πολλές δεκαετίες πίσω - και ιδιαίτερα αυτή της ηλεκτροκίνησης.
Από το 1996 μάλιστα είχε αποφασιστεί να παραχθεί μαζικά το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στην Αμερική, πράγμα που δεν έγινε ποτέ. Βλέπετε, η ενεργειακή απεξάρτηση των μεταφορικών μέσων από το πετρέλαιο έμοιαζε εφιάλτης για κάποιους - που έσπευσαν να τη σταματήσουν.

Ετσι το 1996 που η GM αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή του EV1, οι… πετρελαιάδες φρόντισαν να το στείλουν στο δικαστήριο με τη δικαιολογία πως τα ηλεκτροκίνητα είναι επικίνδυνα για το περιβάλλον και ρυπαίνουν. Πραγματικά, πολύ εύκολα, το EV1 κρίθηκε ένοχο (!) και αμέσως διατάχθηκε η απόσυρση όλων των αντιτύπων του. Οχι μόνο το διέκοψαν ως project, αλλά φρόντισαν να το αφανίσουν. Μέχρι τον Απρίλιο του 2003 είχε αποσυρθεί και καταστραφεί και το τελευταίο EV1.

Οι συμφεροντολόγοι είχαν καθαρίσει με δαύτο και το στημένο παιχνίδι με την άνοδο του βαρελιού είχε μόλις ξεκινήσει. Από εκείνη τη χρονιά και μέχρι το 2005 οι εταιρείες μαύρου χρυσού είχαν διπλασιάσει τα κέρδη τους από 33 δισ. δολάρια σε 64! Ετσι απλά!

Κλείσιμο
Τις εξελίξεις, όμως, πλέον δεν μπορούν να τις σταματήσουν ούτε οι ισχυρότατοι πετρελαιάδες. Ισως τις φρενάρουν λίγο. Οπως και να έχει, από τον χειμώνα και στην Ελλάδα θα δούμε το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο να πωλείται στις εκθέσεις… Από το 2013 έρχονται και τα υδρογονοκίνητα!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης