Η «ψηφιακή προίκα» στην υπηρεσία του δημότη
nikos-bafeiadis01

Νίκος Βαφειάδης

Η «ψηφιακή προίκα» στην υπηρεσία του δημότη

Εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο καλούμαστε όλοι να προσαρμοστούμε σε πρωτόγνωρες καταστάσεις, λόγω της πανδημίας του COVID-19. Και πέρα από την μεγαλύτερη απειλή, που δεν είναι άλλη από την ασφάλεια της υγείας μας, η πανδημία έχει δημιουργήσει και μια αίσθηση απομόνωσης και αποστασιοποίησης λόγω του περιορισμού της ανθρώπινης παρουσίας και επαφής. Σε πείσμα αυτή της αίσθησης, ο Δήμος Αθηναίων κάνει το παν και έχει καταφέρει να μειώσει την απόσταση αυτή στο ελάχιστο.

Τι εννοώ; Εννοώ ότι ολόκληρος ο μηχανισμός του Δήμου Αθηναίων παράγει καθημερινά δυναμικό έργο σε όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων του έτσι ώστε η κάθε Αθηναία και ο κάθε Αθηναίος, να είναι υπερήφανος για την πόλη του. Σε όλα τα επίπεδα και με πολλές αφορμές: Τα αδέσποτα, τον πολιτισμό, την καθαριότητα, τις ασφαλτοστρώσεις το πράσινο, τις υπηρεσίες των δημοτικών ιατρείων.

Ωστόσο, θα ήθελα να σταθώ ιδιαίτερα -επειδή ακριβώς οι καιροί το επιβάλλουν- στο γεγονός ότι ο Δήμος Αθηναίων είναι πιο κοντά στο δημότη από ποτέ άλλοτε τόσο σε επίπεδο κοινωνικής αλληλεγγύης, όσο και σε επίπεδο ψηφιακής εξυπηρέτησης των δημοτών.

Έχουμε αποδείξει επανειλημμένα και αποδεικνύουμε καθημερινά τα κοινωνικά αντανακλαστικά μας και το περίσσευμα αλληλεγγύης που έχουμε σε αυτή την πόλη. Από τις τελευταίες αφορμές υπερηφάνειας είναι και η ίδρυση του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών στο πλαίσιο υλοποίησης της Ευρωπαϊκής Χάρτας Ισότητας, η δυνατότητα που παρέχουμε σε ευπαθείς ομάδες για μετακίνηση προς εμβολιασμό, αλλά και η υιοθέτησης της Χάρτας των Δικαιωμάτων των Αστέγων συνδημοτών μας.

Αυτό που όμως μας φέρνει όλους πιο κοντά είναι η ψηφιακή επανάσταση που γίνεται στο Δήμο Αθηναίων. Όταν αναλάβαμε οι ψηφιακές υπηρεσίες του Δήμου ήταν σε εμβρυακό στάδιο. Σήμερα, οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει ο Δήμος Αθηναίων -μαζί με τις 16 που προστέθηκαν αυτές τις μέρες- έχουν φτάσει τις 90, πολλές από τις οποίες αξιοποιούνται ήδη και από άλλους Δήμους της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη πολλά έγγραφα που στο παρελθόν χρειάζονταν μέρες ή και εβδομάδες για να διεκπεραιωθούν πλέον εκδίδονται άμεσα από την ψηφιακή
πλατφόρμα eservices.cityofathens.gr. Για παράδειγμα, οι επαγγελματίες μπορούν εύκολα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση για νέα παροχή ρεύματος, για απαλλαγή Τελών Καθαριότητας και Φωτισμού, αλλά και για τη χορήγηση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου με τραπεζοκαθίσματα. Ενώ οι δημότες έχουν τη δυνατότητα να εκδώσουν με ταχύτητα μια σειρά βεβαιώσεων και πιστοποιητικών που χρησιμοποιούνται ευρέως στη καθημερινή επαφή τους με το κράτος όπως πιστοποιητικά γέννησης, εγγυτέρων συγγενών, εντοπιότητας, αντίγραφα ληξιαρχικών πράξεων γάμου, γέννησης, θανάτου, κ.α

Οι νέες ψηφιακές αυτές υπηρεσίες κάνουν την καθημερινότητα των δημοτών μας ευκολότερη και χωρίς ταλαιπωρία, χωρίς αναμονή σε ουρές και χαμένες ώρες, ενώ παράλληλα αποτρέπουν τα φαινόμενα συνωστισμού στις κατά τόπους υπηρεσίες, προστατεύοντας τόσο τους εργαζόμενους του Δήμου όσο και τους πολίτες. Ποτέ πριν δεν ήμασταν τόσο μακριά αλλά ταυτόχρονα τόσο κοντά στον δημότη.

Και όπως λέει και ο Δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης: «αυτή η πολύ δύσκολη χρονιά, μας έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε μία μεγάλη ψηφιακή προίκα για την Αθήνα». Μια προίκα που θα μεγαλώνει και θα μείνει ως απόλυτη παρακαταθήκη εξυπηρέτησης για όλες τις Αθηναίες και για όλους τους Αθηναίους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ