Η «βαριά βιομηχανία» της Αθήνας
Κώστας Τσαούσης
Η «βαριά βιομηχανία» της Αθήνας
Τα πράγματα στη ζωή είναι απλά. Και πρέπει να λέγονται και απλά.
Πολλές φορές αραδιάζοντας παραδείγματα που δείχνουν την διαφορά των λόγων και πράξεων, αντιλήψεων και συμπεριφορών.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Τον περασμένο Δεκέμβριο, λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων ο Οργανισμός Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) στήριξε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του μια διαδρομή - θεατρικό δρώμενο με τίτλο "ChristmasNumber's" – Τα Χριστούγεννα του Παπαδιαμάντη.
Η θεατρική ομάδα Re-Act με σκηνοθέτη την Ειρήνη Μαργαρίτη από κοινού με την ClioMuse, μια από τις πιο δυναμικές startup στον χώρο του σύγχρονου αστικού πολιτισμού έδειξαν τον δρόμο για μια διαφορετική ξενάγηση την εποχή των ψηφιακών μέσων και δεδομένων συνδυάζοντας ένα app με περπάτημα στους δρόμους της Αθήνας (από τον Παρνασσό στην Πλ. Καρύτση στου Ψυρρή και στο Μοναστηράκι) στη βάση των χριστουγεννιάτικων διηγημάτων του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Ένα καλό παράδειγμα συνάντησης του Πολιτισμού και του Τουρισμού με την Δημιουργική Βιομηχανία. Με λίγα λόγια, ένα προϊόν- υπηρεσία που μπορεί αξιοποιούμενο να διαμορφώσει αγορά, να φέρει έσοδα, να δημιουργήσει θέσεις εργασίας!
Στο αριθμό 100 της πολυσύχναστης Οδού Αδριανού στην Πλάκα ο Φίλιππος Χούρι – γεννημένος στο Κάιρο το 1972 που σπούδασε αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων και διακόσμηση στον ΑΚΤΟ - έστησε τον Μάρτιο του 2014 το κατάστημα Forget Me Not, το οποίο συγκεντρώνει πρωτότυπα και αυθεντικά αντικείμενα ελλήνων σχεδιαστών από όλους τους χώρους των εφαρμοσμένων τεχνών – ελληνική έμπνευση, ελληνική δημιουργία, ελληνική παραγωγή. Το κατάστημα που απευθύνεται κυρίως σε εγγράμματους επισκέπτες των Αθηνών είναι σταγόνα στον ωκεανό ανάμεσα σε ανώνυμα «τσολιαδάκια» made in China... Αποτελεί ένα πρότυπο καταστήματος που συγκεντρώνει προϊόντα - contemporary greek design / fabulous memorabilia - από 150 ελληνικές εταιρείες και δημιουργούς.
Μεταξύ αυτών οι επιτυχημένοι χάρτινοι μυθολογικοί ήρωες που σκαρώνει το Hartovasilion των αδελφών Κοντορούση ( με μεγάλη παράδοση στις γραφικές τέχνες), τα ευρηματικά είδη καθημερινής χρήσης των We Design (Σέργιος και Φίλιππος Φωτιάδης και της Θεανώ Πετρίδη), τα ρούχα των Zeus+Dione (Μαρέβα Γκραμπόφσκι και Δήμητρα Κολοτούρα), τα παρεξηγημένα τέρατα των Beetroot.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Τον περασμένο Δεκέμβριο, λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων ο Οργανισμός Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) στήριξε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του μια διαδρομή - θεατρικό δρώμενο με τίτλο "ChristmasNumber's" – Τα Χριστούγεννα του Παπαδιαμάντη.
Η θεατρική ομάδα Re-Act με σκηνοθέτη την Ειρήνη Μαργαρίτη από κοινού με την ClioMuse, μια από τις πιο δυναμικές startup στον χώρο του σύγχρονου αστικού πολιτισμού έδειξαν τον δρόμο για μια διαφορετική ξενάγηση την εποχή των ψηφιακών μέσων και δεδομένων συνδυάζοντας ένα app με περπάτημα στους δρόμους της Αθήνας (από τον Παρνασσό στην Πλ. Καρύτση στου Ψυρρή και στο Μοναστηράκι) στη βάση των χριστουγεννιάτικων διηγημάτων του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Ένα καλό παράδειγμα συνάντησης του Πολιτισμού και του Τουρισμού με την Δημιουργική Βιομηχανία. Με λίγα λόγια, ένα προϊόν- υπηρεσία που μπορεί αξιοποιούμενο να διαμορφώσει αγορά, να φέρει έσοδα, να δημιουργήσει θέσεις εργασίας!
Στο αριθμό 100 της πολυσύχναστης Οδού Αδριανού στην Πλάκα ο Φίλιππος Χούρι – γεννημένος στο Κάιρο το 1972 που σπούδασε αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων και διακόσμηση στον ΑΚΤΟ - έστησε τον Μάρτιο του 2014 το κατάστημα Forget Me Not, το οποίο συγκεντρώνει πρωτότυπα και αυθεντικά αντικείμενα ελλήνων σχεδιαστών από όλους τους χώρους των εφαρμοσμένων τεχνών – ελληνική έμπνευση, ελληνική δημιουργία, ελληνική παραγωγή. Το κατάστημα που απευθύνεται κυρίως σε εγγράμματους επισκέπτες των Αθηνών είναι σταγόνα στον ωκεανό ανάμεσα σε ανώνυμα «τσολιαδάκια» made in China... Αποτελεί ένα πρότυπο καταστήματος που συγκεντρώνει προϊόντα - contemporary greek design / fabulous memorabilia - από 150 ελληνικές εταιρείες και δημιουργούς.
Μεταξύ αυτών οι επιτυχημένοι χάρτινοι μυθολογικοί ήρωες που σκαρώνει το Hartovasilion των αδελφών Κοντορούση ( με μεγάλη παράδοση στις γραφικές τέχνες), τα ευρηματικά είδη καθημερινής χρήσης των We Design (Σέργιος και Φίλιππος Φωτιάδης και της Θεανώ Πετρίδη), τα ρούχα των Zeus+Dione (Μαρέβα Γκραμπόφσκι και Δήμητρα Κολοτούρα), τα παρεξηγημένα τέρατα των Beetroot.
Απέναντι από το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης στον πεζόδρομο της Μακρυγιάννη σε ένα μικρό κατάστημα ο Γιώργος Χατζηζαχαρίου δημιουργός της σειράς των δημοφιλών t shirts LoveGreece. Ο τελευταίος είναι και ο οργανωτής της επιτυχημένης έκθεσης Greek Brand New που συγκεντρώνει την πρωτοπορία του νέου κύματος του ελληνικού design – από τα είδη διατροφής μέχρι χειροποίητα ποδήλατα. Λίγο δεκάδες μέτρα μακρυά στην άλλη μεριά του Μουσείου ο Σταμάτης Τσικνιαδόπουλος έχει στήσει τα Ελληνικά Καλούδια που είναι μια διαρκής έκθεση για ότι πιο καινούργιο και ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η δημιουργική παραγωγική προσπάθεια της ελληνικής περιφέρειας.
Στους γύρω δρόμους από την Μακρυγιάννη θα βρει κανείς ενημερωμένα wine bars όπου κανείς μπορεί να βρει διαμαντάκια των Ελλήνων οινοποιών. Το κρασί – όπως θα μπορούσε να βεβαιώσει και ο Αγγελος Δαμουλιάνος, επικεφαλής της startup botilia.gr που διακρίνεται στις online πωλήσεις μικρών τοπικών παραγωγών- δίνει διεξόδους για νέες δουλειές και δραστηριότητες στον χώρο του θεματικού τουρισμού. Και αυτό το λέει μετά λόγου γνώσεως...
Όλα αυτά τα παραδείγματα δείχνουν ότι η Αθήνα και όλη η Αττική έχει μια άγνωστη εν πολλοίς "βαριά βιομηχανία" που μπορεί κάτω από προϋποθέσεις να αποτελέσει μια αποτελεσματική λύση για την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη. Η "βαριά βιομηχανία" δεν είναι άλλη από τo χώρο που διαμορφώνει η συνάντηση του Πολιτισμού και του Τουρισμού με τις ζωντανές δυνάμεις της Δημιουργικής Βιομηχανίας ( Creative Industry). Αυτή η συνάντηση αν υποστηριχθεί από τις τοπικές και περιφερειακές αρχές με πρόγραμμα και σχέδιο και όχι με σεμινάρια και κύκλους θα δώσει δουλειές, έσοδα και θέσεις εργασίας. Η πρόκληση είναι εδώ- ας το αποτολμήσουν και ας ανταποκριθούν.
Στους γύρω δρόμους από την Μακρυγιάννη θα βρει κανείς ενημερωμένα wine bars όπου κανείς μπορεί να βρει διαμαντάκια των Ελλήνων οινοποιών. Το κρασί – όπως θα μπορούσε να βεβαιώσει και ο Αγγελος Δαμουλιάνος, επικεφαλής της startup botilia.gr που διακρίνεται στις online πωλήσεις μικρών τοπικών παραγωγών- δίνει διεξόδους για νέες δουλειές και δραστηριότητες στον χώρο του θεματικού τουρισμού. Και αυτό το λέει μετά λόγου γνώσεως...
Όλα αυτά τα παραδείγματα δείχνουν ότι η Αθήνα και όλη η Αττική έχει μια άγνωστη εν πολλοίς "βαριά βιομηχανία" που μπορεί κάτω από προϋποθέσεις να αποτελέσει μια αποτελεσματική λύση για την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη. Η "βαριά βιομηχανία" δεν είναι άλλη από τo χώρο που διαμορφώνει η συνάντηση του Πολιτισμού και του Τουρισμού με τις ζωντανές δυνάμεις της Δημιουργικής Βιομηχανίας ( Creative Industry). Αυτή η συνάντηση αν υποστηριχθεί από τις τοπικές και περιφερειακές αρχές με πρόγραμμα και σχέδιο και όχι με σεμινάρια και κύκλους θα δώσει δουλειές, έσοδα και θέσεις εργασίας. Η πρόκληση είναι εδώ- ας το αποτολμήσουν και ας ανταποκριθούν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα