LIVE

Κορωνοϊός

μixailidis

Τέλος στην απαξίωση των ελληνικών ΑΕΙ

Γιώργος Μιχαηλίδης

Η Παιδεία αποτελεί πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης εδώ και δεκαετίες. Δεν θα έπρεπε όμως. Μαζί με τα εθνικά ζητήματα, η Παιδεία θα μπορούσε να είναι κοινός τόπος συνεννόησης μεταξύ των κομμάτων προκειμένου να χτιστούν οι βάσεις για την κοινωνία του αύριο.

Η νέα πραγματικότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που έρχεται με το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση έχει ήδη πυροδοτήσει αψιμαχίες. Υπό άλλες συνθήκες -προ πανδημίας- θα ήταν πρώτο θέμα συζήτησης. Έστω και δια εξ αναγκασμού, σε αυτό το πιο ήπιο κλίμα καλούμαστε να αναρωτηθούμε: Γιατί εδώ και 20 χρόνια αποτυγχάνουμε να εφαρμόσουμε μία σειρά από μεταρρυθμίσεις οι οποίες σε άλλες χώρες είναι κανονικότητα εδώ και αιώνες; 


Ποιους ικανοποιεί η εικόνα βρωμιάς και κατατρομοκράτησης που επικρατεί σε πολλούς πανεπιστημιακούς χώρους, όταν εκεί θα έπρεπε να «βασιλεύει» η γαλήνη, ο διάλογος, η μάθηση και η Δημοκρατία; Ίσως αυτούς που ως βαθιά συντηρητικοί (στην θεώρηση και όχι στην ιδεολογία) θέλουν να γαλουχούν τις νέες γενιές προκειμένου να αντιδρούν σε κάθε αλλαγή, από όπου κι αν προέρχεται και ό,τι κι αν φέρνει. 


Μπορούμε να συμφωνήσουμε σε κάτι. Όλοι θέλουν η Ελλάδα να έχει ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα που προσφέρουν ποιοτικό πρόγραμμα σπουδών και δίνουν πτυχία με αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας; 


Ευτυχώς υπάρχουν τέτοια τμήματα και έχουν και μεγάλη παράδοση και συγκαταλέγονται στα καλύτερα του κόσμου ανά καιρούς. Γιατί όμως να μην έχουμε κι άλλα; Γιατί τα ήδη υπάρχοντα να μην γίνουν ακόμη καλύτερα; Γιατί επιμένουν ορισμένοι στην παρωχημένη πρακτική του «κάθε πόλη και στρατόπεδο, κάθε νομός και Πανεπιστήμιο»;


Τέτοιες πολιτικές απαξίωσαν ολόκληρες σχολές, την δουλειά άξιων καθηγητών και τα πτυχία χιλιάδων Ελλήνων που τελικά εργάστηκαν σε κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που σπούδασαν. Γιατί, ένα πτυχίο από μία σχολή στην οποία εισάγεσαι με βαθμό 3 (ή και χαμηλότερα) με άριστα το 20 ποια προστιθέμενη αξία έχει για τον σπουδαστή, για την οικονομία και την κοινωνία; Δεν έχει. 


Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, οι φοιτητές που έχουν ξεπεράσει τα προβλεπόμενα έτη σπουδών της σχολής τους ανέρχονται σε 235.406 όντες περισσότεροι από αυτούς οι οποίοι βρίσκονται εντός του χρόνου φοίτησης και είναι 190.652. Σε αυτά, έρχεται και προστίθεται και η σύγκριση με την Δύση, καθιστώντας την Ελλάδα στην τελευταία θέση με τον χαμηλότερο ρυθμό αποφοίτησης εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 


Η πραγματικότητα όμως, είναι αντιληπτή από μεγάλη μερίδα των συμπολιτών μας. Άλλωστε οι τελευταίες εκλογές έδειξαν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο πως η Νέα Δημοκρατία ψηφίστηκε να εφαρμόσει τις προεκλογικές της δεσμεύσεις για την Παιδεία, οι οποίες αποτελούσαν σημαντικό κομμάτι της ρητορικής της.


Από την άλλη δεν μπορούμε να αγνοούμε την ίδια την πανεπιστημιακή κοινότητα. Η Σύνοδος των Πρυτάνεων τάχθηκε υπέρ της θεσμοθέτησης βάσης εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, ενώ κατά πλειοψηφία ψήφισε υπέρ της πρότασης στη φύλαξη και ελεγχόμενη είσοδο στα Πανεπιστήμια.


Τα Πανεπιστήμιά μας είναι πληγωμένα. Χρειάζονται στήριξη, φύλαξη και τις κατάλληλες συνθήκες για να μεγαλουργήσουν. Ας μην χαθεί μία ακόμη ευκαιρία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (30)

Πειραιώτης μαουνιέρης.

...λέτε αυτό: «¨Όλοι θέλουν η Ελλάδα να έχει ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα που προσφέρουν ποιοτικό πρόγραμμα σπουδών και δίνουν πτυχία με αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας;» Η απάντηση είναι όχι,το χαρτί μόνον θέλουν. Τόσο απλά...

πονέσαν τα μάτια μου

όταν μας παίρνει τηλέφωνο κάποιος απο το γραφείο τύπου να αβαντάρουμε την κεραμέως, σκεφτόμαστε λίγο το τι θα γράψουμε, εδώ παρατηρούμε το φαινόμενο, του πρώτα γράφω και μετά σκέφτομαι.

Μαντζαφλάρας

Ρε παιδιά στο Ντιρί σπούδασε ο τύπος τι περιμένατε να γράφει; Πέρα από αυτό μόλο που τα λέει πολύ απλοϊκά, καλά τα λέει για την κατάντια των ελληνικών ΑΕΙ και λίγα λέει, τέσσερα/πέντε πράγματα χρειάζονται για να στρώσει επιτέλεους μετά από 50 χρόνια η κατάσταση: 1. Καθηγητές πλήρους απασχόλησης με εργασία από τις 9 το πρωί ως τις 6 το απόγευμα με μια ώρα διακοπή το μεσημέρι, τα υπόλοιπα είναι φούμαρα, νάχαμε να λέγαμε, όποιον δεν τον γουστάρει φεύγει. 2. Φοιτητές πλήρους απασχόλησης που θα μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο και στην Σχολή με κάρτα μαγνητική, οι μη φοιτητές με έλεγχο στην είσοδο και ταυτότητα που θα κρατά ο φύλακας που θα επιτρέπει την είσοδο και θα κρατά την ταυτότητα μέχρι να αποχωρήσει 3. Φοιτητής δεν δικαιούται να μεταφέρει μαθήματα στο επόμενο έτος εκτός από ένα κάθε εξάμηνο (δηλαδή δύο το έτος), διαφορετικά χάνει το έτος, χάσιμο δεύτερου, ή έστω τρίτου, έτους συνεπάγεται αυτοδίκαιη διαγραφή 4. Φοιτητής που δεν περνά το μάθημα, στο επόμενο εξάμηνο αυτοδικαίως εξετάζεται από επιτροπή καθηγητών ίδιου ή συναφούς αντικειμένου που προτείνει ο ίδιος (και ο νοών νοείτω) 5. Καταστροφή δημόσιας περιουσίας χρεώνεται σε αυτόν που την καταστρέφει από επιτροπή στην οποία αυτοδίκαια συμμετέχει και ένας δικαστικός και δεν αποκτά επαγγελματικά δικαιώματα ο καταστροφέας μέχρι να την αποκαταστήσει. Απλά πραγματάκια που ξεκινούν από την κορυφή, τους καθηγητές.

ασε μας ρε μεγαλε

-5 χρονια ΑΕΙ/ΤΕΙ = 3 χρονια ιδ.κολλεγιο? -με οσο και να μπεις σε ΑΕΙ/ΤΕΙ το θεμα ειναι οτι δεν βγαινεις ΠΟΤΕ αν δεν διαβασεις -σε ιδ.κολλεγιο και ΙΕΚ μπαινεις και με 1 αμα λαχει αλλα αν πληρωσεις παιρνεις πτυχιο χωρις να πατησεις ποδι ΠΟΤΕ -εαν η ρυθμιση ειναι τοσο καλη γιατι καταψηφιστηκε απο ΟΛΟ ΤΟ ΤΕΕ?

έτσι ακριβώς

είναι φίλε μου! Αλλά μας παρουσιάζουν τη σαπίλα με γκλάμουρ περιτύλιγμα! Βάζουμε στις πανελλαδικές θέματα επιπέδου ολυμπιάδας και γράφει το 80% κάτω από τη βάση. Καπάκι βγάζουμε ανακοινώσεις για τον Χ και Υ που μπήκε στο πανεπιστήμιο με 5. Βάζουμε βάση το 10 διότι πως επιτρέπουμε να μπει κάποιος με 5 στο πανεπιστήμιο! Τότε όμως όλα τα πανεπιστήμια εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης θα έχουν 20-30 φοιτητές. Τα κλείνουμε και αυτά γιατί είναι «φύρα». Τέλος, ιδρύουμε τα «καλύτερα» ιδιωτικά κολέγια για τους ματσωμένους. Για τους όχι ματσωμένους παράγουμε φοιτητικά δάνεια.

ακατανομαστος

Η απαντηση του ΤΕΕ και του ΝΔ "ηγετη" του αποτελει σφαλιαρα και ξεβρακωμα στις κυβερνητικες αρλουμπες της Κεραμεως!

Τα μέτρα δεν είναι το αποτέλεσμα

Δηλαδή αν βάλουμε πέντε φρουρούς στην πόρτα ενός πανεπιστημίου το αποτέλεσμα θα είναι άριστοι διεθνών προδιαγραφών φοιτητές. Τι να πει κανείς, τέτοιοι φωστήρες μόνο στην Ελλάδα γεννιούνται.

Ναι, είναι όμως προϋπόθεση

Το άρθρο αφορά την "απαξίωση των ελληνικών ΑΕΙ" και όχι την ποιότητά τους ή την ποιότητα των σπουδών. Απαξίωση σημαίνει ότι οι πολίτες δεν τα σέβονται ως θεσμούς, θεωρώντας τους καθηγητές ως πολιτικοποιημένους απατεωνίσκους που κλέβουν λεφτά από τα ερευνητικά προγράμματα, ενώ οι φοιτητές επίσης δεν τα σέβονται ως δεύτερο σπίτι τους επειδή τα θεωρούν σαν άλλο ένα καταναγκαστικό Λύκειο και κυρίως επειδή είναι δωρεάν. Η αστυνόμευση είναι πλέον αναγκαία σε αυτό το στάδιο, τουλάχιστον προσωρινά, γιατί έχουν χαθεί δεκαετίες εύρυθμης λειουργίας, σεβασμού και κύρους σε βαθμό κακουργήματος. Επί τη ευκαιρία, αν ήθελε η κυβέρνηση να απαξιώσει τα ΑΕΙ για να προωθήσει τα κολέγια (όπως λένε μερικοί συνωμοσιολόγοι), δεν θα χρειαζόταν να πάρει κανένα από τα μέτρα αυτά - απλά δεν θα έδινε επιχορηγήσεις για την ασφάλεια και θα άφηνε τους πρυτάνεις να συνεχίζουν να αδρανούν για να εκφυλιστούν και άλλο.

Παναγιώτης

Τι πλάκας συζήτηση. Και που θα τεθεί βάση εισαγωγής, τι θα αλλάξει εντός του Πανεπιστημίου ? Σωστά έγινε, αλλά αυτό ουδεμία σχέση έχει με το περιεχόμενο και την ποιότητα των σπουδών.

Αμάν, αμάν!

Όλοι πανεπιστήμια θέτε! Πιάστε στο χέρι και κάνα κατσαβίδι, μια μπαντανοβουρτσα, ένα μυστρι! Ο τόπος έχει ανάγκη απο γιατρούς, αγρότες, και σωστούς εκπαιδευτικούς! Όχι άλλους πολιτικούς! Όχι άλλους δικηγόρους! Όχι άλλους οικονομολόγους, παπαρολογους, και όλα τα.... λόγους...! Ελεος!!!!

Γεώργιος Κυρίτσης

πολύ σωστή θέση,διαφωνώ μόνον με τους εκπαιδευτικούς.

Deree

Μήπως ο αρθρογράφος σπούδασε σε κολλέγιο;

Μεγάλο κόλπο

Δύσκολα θέματα στις πανελλαδικές + βάση του 10 => αποσυμφόρηση των ΑΕΙ => πελατεία για τα κολέγια. Να κινείται και λίγο το χρήμα στην αγορά. Μιλάμε για πολύ μεγάλη μπίζνα. Μπράβο στην Κεραμέως

@Μεγάλο κόλπο

Με αυτή την λογική να ανοίξουμε τις πόρτες των πανεπιστημίων στον κάθε αγράμματο με βαθμό εισαγωγής μέχρι και 3 για να μην πάει στο κολλέγιο. Έτσι να υποβαθμίσουμε τα πανεπιστήμια σε δημοτικά και να κλείσουμε τα κολλέγια. Πράγματι μεγάλο κόλπο ανάλογο της ακόμη μεγαλύτερης μακακίας που έγραψες.

Σαρακατσανα

Και να κλεισουν πολλά απ τα ντεμέκ πανεπιστήμια,που εγιναν μονο και μόνο για να νοικιάζει τα κοτετσια της η κυρα νίτσα στας σερρας και για ν ανοιξει καφέ ο μπάμπης στη ζαχάρω,στα οποία μπαινεις τουβλο και βγαινεις στουρνος

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία