Καλημέρα, Τραϊάνα
Βασ. Αναστασόπουλος
Καλημέρα, Τραϊάνα
«Καλημέρα. Τι κάνεις εσύ;». Τέσσερις απλές, καθημερινές, αθώες λέξεις, ήταν αρκετές, για να... πυροδοτήσουν μία άνευ προηγουμένου «έκρηξη». Εν προκειμένω, τον χαιρετισμό αυτό απηύθυνε, με προσωπικό μήνυμα στο Instagram (όπου «προσωπικό», σημαίνει μακριά από τυχόν... αδιάκριτα βλέμματα), ο διεθνής ποδοσφαιριστής Κυριάκος Παπαδόπουλος στην ηθοποιό Τραϊάνα Ανανία.
Η ιστορία, από κει και πέρα, είναι λίγο-πολύ γνωστή, καθώς πρόλαβε να γίνει «viral». «Διαβάζοντας», ερμηνεύοντας ίσως, τις όχι και τόσο... αγνές προθέσεις του κεντρικού αμυντικού του Αμβούργου, η καλλίπυγος ηθοποιός απέφυγε με περισσή ευκολία το όχι και τόσο... στενό, ομολογουμένως, «μαρκάρισμά» του, και έπαιξε... φουλ επίθεση.
Χρησιμοποιώντας βαριές εκφράσεις, «ξεμπρόστιασε» τον ποδοσφαιριστή για την οικειότητα που επέδειξε στο πρόσωπό της, χωρίς να την γνωρίζει, και... ξεσπάθωσε με έναν «πύρινο»... φιλιππικό κατά των αντρών που της στέλνουν, σε καθημερινή βάση, μηνύματα γεμάτα από χυδαία, σεξιστικά υπονοούμενα, ή ακόμα και φωτογραφίες των μορίων τους σε στύση. Ολοκλήρωσε, δε, το κρεσέντο της, με έναν τρόπο που θα τον ζήλευαν ακόμα και οι πρωθιέρειες του κινήματος #MeToo, όπως η Έιζια Αρτζέντο: «Νέα αιματηρή γιορτή θα ξεπλύνει τα πάντα».
Όλα δείχνουν ότι ο Κυριάκος Παπαδόπουλος ήταν ο... λάθος άνθρωπος, τη λάθος στιγμή. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι η «καλημέρα» του δεν ήταν τόσο... αθώα, αφήνοντας στον «αέρα» την εσάνς ενός «άγαρμπου» φλερτ, τίποτα δεν μπορεί να δικαιολογήσει ένα τέτοιας ορμής και έντασης «ξέσπασμα» από την πλευρά της ηθοποιού. Έχοντας απηυδήσει, ίσως, από τον σεξισμό που βιώνει στη δουλειά και στην προσωπική της ζωή, μέσα από τα social media, η Τραϊάνα Ανανία έστησε τον... ανυποψίαστο ποδοσφαιριστή στα 11 βήματα και τον «εκτέλεσε» με τη δεινότητα ενός χαρισματικού «killer». Να το έκανε, άραγε, επειδή ο Κυριάκος Παπαδόπουλος είναι ένα εύκολα αναγνωρίσιμο πρόσωπο, λόγω της θητείας του στους διεθνείς αγωνιστικούς χώρους; Δεν θα ήταν άστοχο να το ισχυριστεί κανείς, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι η ηθοποιός δεν έδειξε την ίδια ευαισθησία με τον ανώνυμο αρσενικό πληθυσμό, που «πλημμυρίζει» τους λογαριασμούς της στα social media και τα προσωπικά της μηνύματα με πρόστυχα σχόλια και αναρτήσεις.
Εάν ήθελε όντως να προσθέσει το δικό της «λιθαράκι» στο κίνημα #MeToo κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης και της σεξουαλικής κακοποίησης, η ηθοποιός -που έγινε γνωστή όχι τόσο για τις ερμηνευτικές της ικανότητες, όσο για ένα ομολογουμένως αισθησιακό τσιφτετέλι, που χόρεψε κάποτε στην εκπομπή «Στην υγειά μας» του Σπύρου Παπαδόπουλου, λικνίζοντας το κορμί της στους ρυθμούς του «Σαλονικιού»- θα μπορούσε να το είχε κάνει πριν από επτά χρόνια, όταν ένας μασέρ της «έβαλε χέρι», όπως η ίδια αποκάλυψε στη διαδικτυακή «έκρηξή» της. Δεν το έπραξε. Και βρέθηκε ένας Κυριάκος Παπαδόπουλος και η «καλημέρα» του, για να απελευθερώσουν τη συσσωρευμένη οργή και αποστροφή της. Είναι κι αυτό ένα καλό σενάριο, αλλά κάτι δεν «κολλάει»... Ούτε «πουλάει».
Η κοινή γνώμη δεν έδειξε να συμμερίζεται τις ανησυχίες της ηθοποιού. Πολλοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης -και ένας αξιοσημείωτα σημαντικός αριθμός γυναικών- έκριναν την αντίδρασή της... τουλάχιστον υπερβολική. Στο κάτω-κάτω, μια «καλημέρα» όλη κι όλη της απηύθυνε ο διεθνής ποδοσφαιριστής, έστω κι αν ήταν στον ενικό. Ο πληθυντικός, ανάμεσα σε δύο νέα παιδιά, μια ηθοποιό και έναν ποδοσφαιριστή αν θέλετε, θα ήταν μάλλον υποκριτικός και άτοπος, ίσως ακόμα και πιο «πονηρός». Κάπου, λοιπόν, θα πρέπει να βάλουμε ένα όριο, προτού ξεχάσουμε όλα όσα γνωρίζουμε για την προσέγγιση μεταξύ δύο ενήλικων ανθρώπων και φτάσουμε στα άκρα, προσδίδοντας σε κάθε τέτοια απόπειρα προσέγγισης τα χαρακτηριστικά της σεξουαλικής παρενόχλησης.
Η αφόρητη, πολλές φορές, «κορεκτίλα» που τείνει να επικρατήσει στην κοινωνία μας, ο υποκριτικός «καθωσπρεπισμός» που απειλεί τις ανθρώπινες σχέσεις, καμία σχέση δεν έχει με τον φεμινισμό και τα κινήματα της γυναικείας χειραφέτησης. Όχι, καμία γυναίκα που εκθέτει στο φιλοθεάμον κοινό τη γυμνή σάρκα της, ως στοιχείο της δημόσιας εικόνας της, δεν «τα θέλει», δεν «τα ζητάει», δεν «ψάχνεται» να την παρενοχλήσουν σεξουαλικά και να την αντιμετωπίσουν ως ένα κομμάτι κρέας. Το «σέξι» δεν σημαίνει και «διαθέσιμη» και το «όχι» συνήθως είναι «όχι», κόντρα ίσως στις διδαχές με τις οποίες γαλουχήθηκαν πολλά αγόρια στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν -ξέρετε, αυτές που θέλουν μια γυναίκα να εννοεί «ναι», όταν λέει «όχι». Γι' αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να υπάρξει ένα σαφές νομικό πλαίσιο, που θα προβλέπει αυστηρές ποινικές κυρώσεις.
Αλλά να ποινικοποιήσουμε και την «καλημέρα»; Ε, όχι, Τραϊάνα μου. Με συγχωρείς πολύ -για τον ενικό. Αλλά δεν σου ζήτησε να «σκίσεις το βρακί σου» ο άνθρωπος, όπως βιάστηκες να προεξοφλήσεις, μόνο και μόνο από μια «καλημέρα»...
Χρησιμοποιώντας βαριές εκφράσεις, «ξεμπρόστιασε» τον ποδοσφαιριστή για την οικειότητα που επέδειξε στο πρόσωπό της, χωρίς να την γνωρίζει, και... ξεσπάθωσε με έναν «πύρινο»... φιλιππικό κατά των αντρών που της στέλνουν, σε καθημερινή βάση, μηνύματα γεμάτα από χυδαία, σεξιστικά υπονοούμενα, ή ακόμα και φωτογραφίες των μορίων τους σε στύση. Ολοκλήρωσε, δε, το κρεσέντο της, με έναν τρόπο που θα τον ζήλευαν ακόμα και οι πρωθιέρειες του κινήματος #MeToo, όπως η Έιζια Αρτζέντο: «Νέα αιματηρή γιορτή θα ξεπλύνει τα πάντα».
Όλα δείχνουν ότι ο Κυριάκος Παπαδόπουλος ήταν ο... λάθος άνθρωπος, τη λάθος στιγμή. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι η «καλημέρα» του δεν ήταν τόσο... αθώα, αφήνοντας στον «αέρα» την εσάνς ενός «άγαρμπου» φλερτ, τίποτα δεν μπορεί να δικαιολογήσει ένα τέτοιας ορμής και έντασης «ξέσπασμα» από την πλευρά της ηθοποιού. Έχοντας απηυδήσει, ίσως, από τον σεξισμό που βιώνει στη δουλειά και στην προσωπική της ζωή, μέσα από τα social media, η Τραϊάνα Ανανία έστησε τον... ανυποψίαστο ποδοσφαιριστή στα 11 βήματα και τον «εκτέλεσε» με τη δεινότητα ενός χαρισματικού «killer». Να το έκανε, άραγε, επειδή ο Κυριάκος Παπαδόπουλος είναι ένα εύκολα αναγνωρίσιμο πρόσωπο, λόγω της θητείας του στους διεθνείς αγωνιστικούς χώρους; Δεν θα ήταν άστοχο να το ισχυριστεί κανείς, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι η ηθοποιός δεν έδειξε την ίδια ευαισθησία με τον ανώνυμο αρσενικό πληθυσμό, που «πλημμυρίζει» τους λογαριασμούς της στα social media και τα προσωπικά της μηνύματα με πρόστυχα σχόλια και αναρτήσεις.
Εάν ήθελε όντως να προσθέσει το δικό της «λιθαράκι» στο κίνημα #MeToo κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης και της σεξουαλικής κακοποίησης, η ηθοποιός -που έγινε γνωστή όχι τόσο για τις ερμηνευτικές της ικανότητες, όσο για ένα ομολογουμένως αισθησιακό τσιφτετέλι, που χόρεψε κάποτε στην εκπομπή «Στην υγειά μας» του Σπύρου Παπαδόπουλου, λικνίζοντας το κορμί της στους ρυθμούς του «Σαλονικιού»- θα μπορούσε να το είχε κάνει πριν από επτά χρόνια, όταν ένας μασέρ της «έβαλε χέρι», όπως η ίδια αποκάλυψε στη διαδικτυακή «έκρηξή» της. Δεν το έπραξε. Και βρέθηκε ένας Κυριάκος Παπαδόπουλος και η «καλημέρα» του, για να απελευθερώσουν τη συσσωρευμένη οργή και αποστροφή της. Είναι κι αυτό ένα καλό σενάριο, αλλά κάτι δεν «κολλάει»... Ούτε «πουλάει».
Η κοινή γνώμη δεν έδειξε να συμμερίζεται τις ανησυχίες της ηθοποιού. Πολλοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης -και ένας αξιοσημείωτα σημαντικός αριθμός γυναικών- έκριναν την αντίδρασή της... τουλάχιστον υπερβολική. Στο κάτω-κάτω, μια «καλημέρα» όλη κι όλη της απηύθυνε ο διεθνής ποδοσφαιριστής, έστω κι αν ήταν στον ενικό. Ο πληθυντικός, ανάμεσα σε δύο νέα παιδιά, μια ηθοποιό και έναν ποδοσφαιριστή αν θέλετε, θα ήταν μάλλον υποκριτικός και άτοπος, ίσως ακόμα και πιο «πονηρός». Κάπου, λοιπόν, θα πρέπει να βάλουμε ένα όριο, προτού ξεχάσουμε όλα όσα γνωρίζουμε για την προσέγγιση μεταξύ δύο ενήλικων ανθρώπων και φτάσουμε στα άκρα, προσδίδοντας σε κάθε τέτοια απόπειρα προσέγγισης τα χαρακτηριστικά της σεξουαλικής παρενόχλησης.
Η αφόρητη, πολλές φορές, «κορεκτίλα» που τείνει να επικρατήσει στην κοινωνία μας, ο υποκριτικός «καθωσπρεπισμός» που απειλεί τις ανθρώπινες σχέσεις, καμία σχέση δεν έχει με τον φεμινισμό και τα κινήματα της γυναικείας χειραφέτησης. Όχι, καμία γυναίκα που εκθέτει στο φιλοθεάμον κοινό τη γυμνή σάρκα της, ως στοιχείο της δημόσιας εικόνας της, δεν «τα θέλει», δεν «τα ζητάει», δεν «ψάχνεται» να την παρενοχλήσουν σεξουαλικά και να την αντιμετωπίσουν ως ένα κομμάτι κρέας. Το «σέξι» δεν σημαίνει και «διαθέσιμη» και το «όχι» συνήθως είναι «όχι», κόντρα ίσως στις διδαχές με τις οποίες γαλουχήθηκαν πολλά αγόρια στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν -ξέρετε, αυτές που θέλουν μια γυναίκα να εννοεί «ναι», όταν λέει «όχι». Γι' αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να υπάρξει ένα σαφές νομικό πλαίσιο, που θα προβλέπει αυστηρές ποινικές κυρώσεις.
Αλλά να ποινικοποιήσουμε και την «καλημέρα»; Ε, όχι, Τραϊάνα μου. Με συγχωρείς πολύ -για τον ενικό. Αλλά δεν σου ζήτησε να «σκίσεις το βρακί σου» ο άνθρωπος, όπως βιάστηκες να προεξοφλήσεις, μόνο και μόνο από μια «καλημέρα»...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα