LIVE

Κορωνοϊός

kasimatis_aleksandros

Όταν οι μεγάλες εταιρίες ξεπερνούν τα όρια…

Αλέξανδρος Κασιμάτης

Σε ένα οικονομικό περιβάλλον που αλλάζει ταχύτατα με μεγάλους ομίλους να κυριαρχούν και να  αποκτούν μεγάλη επιρροή στη ζωή των ανθρώπων  είναι αναγκαία περισσότερο από ποτέ η αίσθηση της  ευθύνης απέναντι στους πελάτες-καταναλωτές. Ιδιαίτερα μάλιστα από τις ισχυρές εταιρίες που έχουν δεσπόζουσα θέση στις αγορές που δραστηριοποιούνται

Η καταστρατήγηση της επιχειρηματικής ισχύος αργά ή γρήγορα προκαλεί οδυνηρά αποτελέσματα. Πρόσφατο περιστατικό ήταν αυτό της Boeing, της αμερικανικής εταιρίας η οποία μαζί με την ευρωπαϊκή Αirbus κατασκευάζουν τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούν οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο. Το αεροπλάνο 737 ΜΑΧ της Boeing ευθύνεται για δύο δυστυχήματα, τον Οκτώβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019 σε Ινδονησία και Αιθιοπία, στα οποία έχασαν τη ζωή τους σχεδόν περίπου 350 άνθρωποι.

Πρόσφατα η Washington Post δημοσίευσε σοκαριστικούς διαλόγους μεταξύ τεχνικών και μηχανικών της Boeing που έλεγαν ότι το αεροπλάνο «σχεδιάστηκε από κλόουν, που τους επιτηρούσαν πίθηκοι», ότι δεν θα άφηναν την οικογένεια τους να πετάξει με αυτά ενώ παρουσιάστηκαν στοιχεία που δείχνουν πολιτική άγριας περικοπής δαπανών στην Boeing, ανέφικτα χρονοδιαγράμματα κατασκευής, προσπάθεια να αποφευχθεί έλεγχος από τις αρχές κλπ Κατά το ΒΒC τώρα οι αρχές εξετάζουν την επιβολή προστίμου, μέτρο αποτελεσματικό, υπό την έννοια ότι επηρεάζει την κερδοφορία και συνεπώς των bonus των managers και άρα είναι κυρώσεις που υπολογίζουν.

H Boeing αποτελεί ακραία περίπτωση, αλλά τα σχετικά παραδείγματα, φυσικά σε διαφορετική κλίμακα, αφθονούν. Και φυσικά η Ελλάδα δεν είναι εξαίρεση. Στις 20 Δεκεμβρίου, δηλαδή την Παρασκευή πριν από τα Χριστούγεννα, ο ΟΤΕ ανακοίνωσε ότι από τις 20 Ιανουαρίου αυξάνει τα τιμολόγια του. Οι αυξήσεις αφορούν πελάτες με χρονοχρέωση και πελάτες συγκεκριμένων προγραμμάτων με τη χρέωση για αστικές και υπεραστικές κλήσεις προς εθνικά δίκτυα σταθερής τηλεφωνίας να αυξάνεται από 0,15€ σε 0,18€ ανά λεπτό από Δευτέρα μέχρι και Σάββατο, από 0,12€ σε 0,15€ ανά λεπτό την Κυριακή, και από 0,25€ σε 0,30€ ανά λεπτό για κλήσεις προς εθνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

Προφανώς και οι αυξήσεις έχουν εγκριθεί από την ΕΕΤΤ ενώ ο ΟΤΕ δίνει στους συνδρομητές το δικαίωμα επιλογής κάποιου οικονομικού προγράμματος που ικανοποιεί καλύτερα τις ανάγκες τους. Δεν θα έπρεπε όμως ο ΟΤΕ που κυριαρχεί στην σταθερή τηλεφωνία, να υιοθετούσε κάποιες διακρίσεις στις αυξήσεις όσον αφορά ευπαθείς ομάδες; Για παράδειγμα, τι θα κόστιζε να εξαιρέσει αναπήρους που εξαρτώνται από την τηλεφωνική τους σύνδεση;

Οι συγκεκριμένες αυξήσεις αφορούν πελάτες σταθερής τηλεφωνίας πιθανόν ανθρώπους κάποιας ηλικίας, στην επαρχία κλπ που δεν έχουν επιλέξει κάποιο πρόγραμμα που περιλαμβάνει και χρόνο ομιλίας στο τιμολόγιο τους. Το πιθανότερο είναι ότι οι περισσότεροι από αυτούς θα αντιληφθούν τις αυξήσεις όταν φτάσουν οι νέοι λογαριασμοί. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ΟΤΕ αυξάνει τα τιμολόγια τηρώντας το γράμμα του νόμου. Υπολογίζει όμως όσο πρέπει τους πελάτες;

Δυστυχώς περιστατικά όπου μεγάλες εταιρίες εκμεταλλεύονται τη θέση τους έναντι των πελατών, συμβαίνουν και θα συμβαίνουν όλο και συχνότερα. Για αυτό η χώρα έχει ανάγκη από ισχυρές ανεξάρτητες αρχές και σοβαρούς ελεγκτικούς μηχανισμούς. Είναι ο μοναδικός τρόπος να προστατευτούν οι καταναλωτές από τις κάθε είδους καταχρηστικές συμπεριφορές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (4)

Μαρια

Πολυ ωραίο άρθρο! Καλό ειναι να τα διαβαζουμε κατι τετοια

Δεν θα μας σώσει ο Κυριάκος;

Αλήθεια έτσι, οι ιδιωτικές εταιρείες έχουν στόχο τη μεγιστοποίηση του κέρδους; Ιδιωτικοποιήστε εσείς τα πάντα και μετά σκεφτείτε τις επιπτώσεις για τους "καταναλωτές".

ΤΙΜΩΡΟΣ

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΟΑΔΙΤΕΣ. ΧΑΡΑΜΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ. ΔΩΣΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ

mmm

Προς στιγμήν νόμιζα πως θα δω μια αναφορά για την εικοσαήμερη απεργία του ΟΤΕ και τη συμπεριφορά του και προς τους εργαζόμενους. Αλλά μάλλον αυτά τα διαβάζουμε μόνο από τύχη και σε συγκεκριμένες εφημερίδες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία