Μαρξ, ο επιστήμονας με τη μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία!

Δεύτερος στη λίστα ο Σίγκμουντ Φρόιντ

Μαρξ, ο επιστήμονας με τη μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία!
Ο επιστήμονας με τη μεγαλύτερη επιρροή όλων των εποχών, σύμφωνα με νέα διεπιστημονική μέθοδο στατιστικής «βαθμολόγησης» αμερικανού ερευνητή, φαίνεται πως είναι ο Μαρξ, αν και είναι αμφίβολο ότι θα του άρεσε ο χαρακτηρισμός «επιστήμονας».

Συγκεκριμένα, από όλους τους επιστήμονες των θεωρητικών, κοινωνικών και θετικών επιστημών που έχουν εμφανιστεί μέχρι σήμερα, αυτός με τη μεγαλύτερη επιρροή είναι ο Μαρξ, ενώ τον ακολουθεί ο Φρόιντ.

Το παραπάνω συμπέρασμα προέκυψε από μια νέα διεπιστημονική μέθοδο στατιστικής «βαθμολόγησης», που εφαρμόζει ένας αμερικανός ερευνητής, ο οποίος έχει δημιουργήσει και το σχετικό διαδικτυακό εργαλείο με το εύγλωττο όνομα Scholarometer, το οποίο συγκρίνει περίπου 35.000 ερευνητές.

Ο εν λόγω ερευνητής, Φιλίπο Μέντσερ, ειδικός της πληροφορικής του πανεπιστήμιου της Ιντιάνα Μπλούμιγκτον, σύμφωνα με το «Nature», ανέπτυξε ένα νέο σύστημα αξιολόγησης, σύγκρισης και κατάταξης όλων των επιστημόνων -και εδώ είναι η καινοτομία- από όλους τους επιστημονικούς τομείς ανεξαιρέτως. Συνήθως η κατάταξη μέχρι σήμερα γίνεται μόνο μεταξύ επιστημόνων από επιμέρους πεδία, ξεχωριστά οι φυσικοί, οι βιολόγοι, οι ψυχολόγοι, οι ιστορικοί, οι κοινωνιολόγοι κ.ο.κ.).

Στο δείκτη αξιολόγησης h-index βασίζεται η νέα μέθοδος που χρησιμοποιεί ο Φιλίπο Μέντσερ.

Για παράδειγμα, ο δείκτης 20 δείχνει ότι ένας επιστήμονας έχει δημοσιεύσει τουλάχιστον 20 βιβλία ή ερευνητικά άρθρα, στα οποία έχουν γίνει τουλάχιστον 20 αναφορές από τρίτους.

Ο συγκεκριμένος δείκτης στη συνέχεια προσαρμόζεται με βάση τα συνεχώς ανανεωμένα δεδομένα της υπηρεσίας Google Scholar, η οποία καταγράφει τις επιστημονικές δημοσιεύσεις παγκοσμίως και κατατάσσει τους επιστήμονες ανάλογα με τον αριθμό των ετερο-αναφορών (citations) που λαμβάνουν από άλλους ερευνητές.

Με αυτή τη διαδικασία, στις 5 Νοεμβρίου 2013, πρώτος σε επιρροή ερχόταν ο κοινωνιολόγος-οικονομολόγος-ιστορικός-πολιτικός αγωνιστής Καρλ Μαρξ, ακολουθούμενος από τον «πατέρα» της ψυχανάλυσης Σίγκμουντ Φρόιντ. Για την ακρίβεια, από τα διάφορα επιστημονικά πεδία, στα οποία ανακατεύτηκε ο πολυπράγμων Μαρξ, την υψηλότερη βαθμολογία, όσον αφορά στην επιρροή του στους άλλους επιστήμονες, παίρνει στην ιστορία (και όχι στα οικονομικά). Στην τρίτη θέση εμφανίζεται ο θεωρητικός φυσικός Έντουαρντ Γουίτεν του Ινστιτούτου Προωθημένων Μελετών του πανεπιστήμιου Πρίνστον των ΗΠΑ.