PROTOTHEMA

Car + Speed

Suzuki

Long Test: Mε το Vitara για 5.000km

Long Test: Mε το Vitara για 5.000km

Μετά από περίπου 5.000 km δοκιμής, σας αποκαλύπτουμε τι πραγματικά είναι το νέο Suzuki Vitara.

Αναμφίβολα, ο κόσμος πλέον δε συγχωρεί. Έχει διαβάσει (και διαβάζει), έχει οδηγήσει και είναι αυστηρός στις επιλογές του. Για παράδειγμα, θέματα όπως υψηλή κατανάλωση, κακή συμπεριφορά στην άσφαλτο, σπαρτιάτικο εσωτερικό, χαρακτηριστικά που κάποτε είχαν τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας (και ορισμένα έχουν ακόμα και σήμερα) δεν είναι αποδεκτά.

Στη Suzuki τα δεδομένα άλλαξαν κυρίως την τελευταία πενταετία. Οι Ιάπωνες την έχουν δει πιο ευρωπαϊκά, και αυτό τους αποδίδει παγκοσμίως. Δείτε, για παράδειγμα, το νέο Vitara, το οποίο αναμφίβολα δεν έχει καμία σχέση με το τότε, υπερεπιτυχημένο αυτοκίνητο. Ευτυχώς δηλαδή. Και το λέω με ανακούφιση γιατί οι Ιάπωνες έχουν μια τάση να συνδέουν το τότε με το σήμερα. Μόνο που το τότε ήταν τέλη της δεκαετία του ’80…

Η εικόνα του νέου Vitara, λοιπόν ,είναι από τις πιο φρέσκες που συναντάμε στην κατηγορία. Οι χώροι στην καμπίνα των επιβατών είναι ικανοποιητικοί για ένα όχημα μήκους κάτω των 4,2 m, ενώ το πορτμπαγκάζ (375 lt) είναι ανάλογο ενός μικρομεσαίου οικογενειακού hatch.

Το νέο Vitara είναι μικρότερο από το SX4 S-Cross, με το οποίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα καθώς και το σύστημα τετρακίνησης AllGrip (προσφέρει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε Auto, Sport, Snow-Mud και Lock - το τελευταίο για δύσκολες καταστάσεις). Ωστόσο, έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (18,5 cm), υψηλότερη θέση οδήγησης και διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση, με στόχο να προσφέρει πιο off road αίσθηση.



 
Το καταφέρνει, στο πλαίσιο όμως των σημερινών δεδομένων. Ότι δηλαδή αυτά τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται για να τα κάνουν όλα. Και κυρίως για να κινούνται με ασφάλεια στην άσφαλτο, εκεί όπου ο μέσος οδηγός θα βρεθεί κατά το 80%-90% των μετακινήσεών του. Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με τον 1.6 diesel, με ισχύ 120 PS και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Ο κινητήρας -με αιχμή του δόρατος τη ροπή (στα 32,6 kgm)- συνεργάζεται ικανοποιητικά με το σύστημα μετάδοσης. Το γνώριμο κροτάλισμά του είναι σχετικά σε χαμηλά επίπεδα θορύβου (ανάλογα με το πετρέλαιο που θα χρησιμοποιήσει κάποιος), ενώ η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,1 lt/100 km, τιμή εξαιρετική για τετρακίνητο SUV. Στον δρόμο το μικρό SUV πατάει σαν ένα μεσαίο αυτοκίνητο.

Οι Ιάπωνες μηχανικοί, έχοντας βρει τον σωστό συνδυασμό ανάμεσα στην άνεση και τη σφιχτή αίσθηση, βοηθούν το αυτοκίνητο να μη γέρνει πολύ, να μην πλέει στις μεγάλες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο και να έχει καλή κατευθυντικότητα, παρά το αυξημένο ύψος του (οπότε και το κέντρο βάρους του) και το μικρό μήκος του. Αναμφίβολα, το Vitara μας άρεσε. Και θα πρότεινα σε όσους σκέφτεστε αυτή την κατηγορία, να το δείτε και να το οδηγήσετε…




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.598 cc diesel AllGrip
Ισχύς: 120 PS/3.750 rpm
Ροπή: 32,6 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 12,4 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,2 lt/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 111 g/km
Βάρος: 1.295 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.175/1.775/1.610 mm
Χώρος αποσκευών: 375 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 108,78 ευρώ
Τιμή: Από 16.190€ (δοκιμής 26.6600 ευρώ το 4x4)




Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

ττυ22/04/201709:35

Τελευταία κάθε λογής ντενεκέδες και θερμποπλαστικά ή θερμοσκληρυνόμενα μαζί με μαζούτ και κρόταλο μηχανής τα λένε αυτοκίνητα. Και έχει πλέο επικρατήσει αυτό γιατί σώνει και καλά θέλουν να κονομίσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι για τούτο και τα τέστ με diesel και όχι βενζίνη. Καλή κονόμα σε όλους και στις βιομηχανίες που παραγάγουν ιχ diesel αλλά αυτοκίνητα ώς προιόν δεν είναι. Diesel κσι ιχ είναι ανεκδοτολογική καλομπουρτζίδικη έννοια.

Απάντηση
Islader21/04/201712:01

Ας είναι καλά η συνεργασία με τη Fiat που έδωσε τους diesel αλλιώς το Vitara θα ήτανε στα συρτάρια ακόμα ή θα ήταν μόνο βενζίνη και θα δεν θα πούλαγε τίποτα, επίσης οι καλές πωλήσεις οφείλονται και στην τιμή του 4χ4 γιατι το επόμενο είναι το Qashqai σε 1600 και αυτο με κινητήρα Renault.Το λάθος της Fiat που δεν βγάζει το Renegade σε 1600 4χ4 αλλά βγαίνει με τον ίδιο κινητήρα σε 4χ2 το πληρώνει και φαίνεται στις πωλήσεις του Renegade. To Vitara με τα σκληρά πλαστικά μέσα είναι σαν βρίσκεσαι στη δεκαετία του 90, άχρωμο,άοσμο,άγευστο αυτοκίνητο που βασίζεται μόνο στο όνομα Vitara.

Απάντηση
Giannis21/04/201710:23

Το Vitara το έχω εδώ και 3 μήνες και έχω ήδη κάνει 6.000 χλμ. Το αμάξι στον δρόμο πατάει φοβερά, είναι υπάκουο , η ροπή του φοβερή και οικονομικότατο. Η ανάρτηση του επίσης απορροφά τα πάντα ενώ θόρυβοι όπως κροτάλιασμα μηχανής λόγω diesel ή λόγω υψηλών ταχυτήτων είναι ανεπέσθητοι. Είναι και ιάπωνας !Το συνιστώ ανεπιφύλακτα

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία