Το epic fail του Kickstarter

Το epic fail του Kickstarter

Πώς η δεύτερη πιο επιτυχημένη καμπάνια στην ιστορία της πλατφόρμας crowdfunding κατέληξε σε φιάσκο

Το epic fail του Kickstarter
«Πού στα κομμάτια είναι το ψυγείο και τα εξαρτήματα που παρήγγειλα πριν από χρόνια;». «Παρήγγειλα 10. Έλαβα 0. Φανταστείτε πόσο έξαλλος είμαι». Αν μπει κανείς στην ενότητα σχολίων της σελίδας του Coolest Cooler στο Kickstarter, θα δει ότι οι παραπάνω καταγγελίες είναι ενδεικτικές της οργής του κόσμου που στήριξε με περισσότερα από 13 εκατ. δολάρια την καμπάνια ενός καινοτόμου φορητού ψυγείου, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις δεν έφτασε ποτέ στα χέρια των επενδυτών του.

First things first, όμως, που λένε και οι αγγλοσάξονες. Ο Ράιαν Γκρέμπερ αποφάσισε να πάει την ιδέα του στο Kickstarter
Κλείσιμο
. Ποια ήταν αυτή; Ένα φορητό ψυγείο που είχε πάνω τον… πατέρα του και τη μάνα του: μπλέντερ για να κάνεις κοκτέιλ και χυμούς στην παραλία, αδιάβροχα ηχεία Bluetooth, θύρα USB για να φορτίζεις το κινητό ή το tablet σου, φωτάκια, ροδάκια για να το τσουλάς, ανοιχτήρι μπουκαλιών και πολλά άλλα. Για να προσελκύσει υποστηρικτές, ο Γκρέμπερ διέθεσε το Coolest Cooler σε προσφορά που ήταν κατά 115-135 δολάρια χαμηλότερη από την τιμή στην οποία θα πωλούνταν όταν έβγαινε στην αγορά (300 δολάρια). Περισσότεροι από 60.000 «τσίμπησαν» και έτσι η καμπάνια του Αμερικανού επιχειρηματία έγινε τελικά η δεύτερη πιο επιτυχημένη καμπάνια στην ιστορία του Kickstarter (εκτοπίστηκε τον Μάρτιο του 2015 από την πρώτη θέση από το smartwatch Pebble).



Η καμπάνια ολοκληρώθηκε με όλες τις τιμές τον Αύγουστο του 2014 και οι πρώτες αποστολές του Coolest Cooler αναμένονταν τον Οκτώβριο του 2014. Είναι αρκετά συνηθισμένο στις πλατφόρμες crowfunding να μην τηρούνται οι προθεσμίες στην αποστολή των προϊόντων. Εδώ, όμως, το κακό παράγινε. Δύο χρόνια μετά την καμπάνια, περίπου το ένα τρίτο των υποστηρικτών έλαβε τελικά το ψυγείο. Τριάντα έξι χιλιάδες άτομα ακόμα περιμένουν. Το προφανές πρόβλημα ήταν ότι το ποσό που εισέπραξε η startup του Γκρέμπερ ανά προϊόν κατά τη διάρκεια της καμπάνιας δεν αρκούσε καν για να καλύψει το κόστος κατασκευής, έτσι η εταιρεία έμεινε γρήγορα από ρευστό.

Και τι έκανε για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα; Η μία ενέργεια ήταν να αρχίσει να πουλά το Coolest Cooler μέσω της Amazon στην τιμή των 400 δολαρίων, με σκοπό τα κέρδη τα χρηματοδοτήσουν εν μέρει την κατασκευή ψυγείων για τους επενδυτές της crowdfunding πλατφόρμας. Η δεύτερη ενέργεια ήταν όμως αυτή που εξόργισε τους υποστηρικτές που δεν έλαβαν ακόμα το ψυγείο τους. Η εταιρεία ανέβασε στις 13 Απριλίου μία ενημέρωση στη σελίδα της καμπάνιας στο Kickstarter με την οποία καλεί όσους δεν έχουν εξυπηρετηθεί ακόμα να τσοντάρουν άλλα 97 δολάρια, προκειμένου να μπορέσουν να παραλάβουν το ψυγείο τους μέσα στο προσεχές τρίμηνο! Διαφορετικά, θα περιμένουν πολύ ακόμα…

Όλη η ιστορία, βέβαια, μας υπενθυμίζει ότι οι καμπάνιες σε τέτοιου είδους πλατφόρμες ενέχουν για τους επίδοξους χρηματοδότες και έναν βαθμό ρίσκου, όπως συμβαίνει και με μία συμβατική επένδυση, η οποία μπορεί να σου βγει ή μπορεί και να σκάσει στα χέρια σου. Το ίδιο το Kickstarter επισημαίνει ότι δεν εγγυάται την επιτυχία του κάθε πρότζεκτ και δεν ερευνά την ικανότητα του δημιουργού να ολοκληρώσει το πρότζεκτ του, επομένως ο ίδιος ο υποστηρικτής θα πρέπει να προβλέψει αν θα ευοδωθεί η καμπάνια που του έχει κάνει κλικ…


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης