Η εντυπωσιακή άνοδος της περιουσίας του
38χρονου Γουάνγκ Νινγκ, ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου της
Pop Mart, συνδέεται άμεσα με την παγκόσμια τρέλα γύρω από τα συλλεκτικά κουκλάκια
Labubu, που ο ίδιος εμπνεύστηκε και λάνσαρε στην αγορά.
Μέσα σε λίγους μήνες, ο δημιουργός των Labubu είδε τη συνολική του καθαρή περιουσία να εκτοξεύεται από τα
1,8 δισ. δολάρια το 2024, στα
26,3 δισ. δολάρια το 2025, σύμφωνα με το Forbes – εξέλιξη που τον ανέδειξε στον 10ο πλουσιότερο άνθρωπο της
Κίνας.
Οι μετοχές της
Pop Mart έχουν εκτιναχθεί πάνω από
230% από την αρχή του έτους, με αποτέλεσμα η εταιρεία να αποτιμάται πλέον στα
35 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας σε αξία τους διεθνείς κολοσσούς
Mattel, Sanrio και Hasbro μαζί. Όπως σημειώνει η Financial Times, οι πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2025
τριπλασιάστηκαν στα 13,9 δισ. γιουάν, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά σχεδόν
400% στα
4,6 δισ. γιουάν.
Ο ρόλος των Labubu
Κεντρικό ρόλο σε αυτή την εκρηκτική ανάπτυξη είχαν τα Labubu από τη σειρά «
The Monsters». Τα χαριτωμένα αλλά και εκκεντρικά κουκλάκια με τα κοφτερά δόντια έχουν γίνει συλλεκτικό φαινόμενο και αγαπημένο αξεσουάρ διεθνών
celebrities όπως ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, η Ριάνα και η Πάρις Χίλτον. Σε δημοπρασία στο Πεκίνο, μάλιστα, συλλέκτης πλήρωσε 1,2 εκατ. γιουάν για μια ανθρώπινου μεγέθους έκδοση Labubu.
Ο Γουάνγκ Νινγκ δήλωσε την Τετάρτη ότι η Pop Mart αναμένεται να αγγίξει
τζίρο 20 δισ. γιουάν φέτος, ενώ εκτίμησε ότι «τα 30 δισ. (4,1 δισ. δολάρια) θα είναι επίσης αρκετά εύκολα».
Η Pop Mart έχει ήδη παρουσία με
δεκάδες καταστήματα στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη και στην Ασία, ενώ σχεδιάζει νέα φάση ταχείας επέκτασης σε αγορές όπως η
Μέση Ανατολή και η
Λατινική Αμερική. Παράλληλα, μέσω των «
blind boxes» –κουτιά όπου ο αγοραστής δεν γνωρίζει ποιο ακριβώς παιχνίδι θα βρει μέσα– καλλιεργεί την κουλτούρα της συλλεκτικότητας που έχει οδηγήσει σε μαζικές επαναλαμβανόμενες αγορές.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, μόνο η σειρά «The Monsters» απέφερε έσοδα
4,81 δισ. γιουάν, δηλαδή το 34,7% του συνολικού τζίρου της εταιρείας, ενώ άλλες σειρές όπως οι «Molly» και «Crybaby» ξεπέρασαν το 1 δισ. γιουάν η καθεμία.
Αναλυτές προειδοποιούν πάντως ότι «οι μετοχές παραμένουν υπερτιμημένες, καθώς οι επενδυτές υποτιμούν τους
κινδύνους σε βάθος χρόνου». Ωστόσο, ο Νινγκ και η ομάδα του δείχνουν αποφασισμένοι να μετατρέψουν τα Labubu σε μια αυτοκρατορία τύπου Disney, με σχέδια για animation, ταινίες και θεματικά πάρκα.