Ευρώπη: Προτεραιότητα στην μικροκινητικότητα και στα e-bikes

Ευρώπη: Προτεραιότητα στην μικροκινητικότητα και στα e-bikes

Όλο και περισσότερες Κυβερνήσεις της Ευρώπης, δίνουν προτεραιότητα στα Μέσα μικροκινητικότητας και κυρίως στα e-bikes και τα συμβατικά ποδήλατα…

Ευρώπη: Προτεραιότητα στην μικροκινητικότητα και στα e-bikes
Η επιθυμία πλέον των πολιτών, να αλλάξουν οι συνήθειες της καθημερινής μετακίνησης -κυρίως στις μεγαλουπόλεις- οδηγούν τις Κυβερνήσεις να παίρνουν μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση, θέλοντας να διευκολύνουν στη μετάβαση και στα νέα δεδομένα, που ήδη εφαρμόζονται στη πλειονότητα των Ευρωπαϊκών πόλεων (εκτός των Ελληνικών φυσικά).

Σειρά λοιπόν παίρνει ακόμα μία χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και συγκεκριμένα η κυβέρνηση της Λιθουανίας η οποία ανακοίνωσε δραστικές αλλαγές στους κανόνες οδικής ασφάλειας. Ειδικότερα από την 1η Ιανουαρίου του 2022, η Λιθουανία εισήγαγε το σύστημα Emergency Corridor για να επιτρέπει την ευκολότερη πρόσβαση σε οχήματα έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια έντονης κυκλοφορίας.

Το σύστημα, το οποίο εφαρμόζεται ήδη στην Πολωνία, το Βέλγιο, τη Γερμανία και άλλες χώρες της ΕΕ μπορεί να επιταχύνει την απόκριση έκτακτης ανάγκης και να σώσει ζωές.

Το σύστημα ήταν το επίκεντρο του έργου REVIVE του ETSC για τη βελτίωση της απόκρισης μετά τη σύγκρουση και παρουσιάστηκε σε μια σειρά από συναντήσεις διεθνών εμπειρογνωμόνων του έργου.

Παράλληλα από την 1η Ιουνίου, η Λιθουανία θα εφαρμόσει δρόμους προτεραιότητας για ποδήλατα, οι οποίοι χρησιμοποιούνται στην Ολλανδία και το Βέλγιο εδώ και αρκετά χρόνια.

Οι ποδηλατόδρομοι θα επισημαίνονται με ειδική πινακίδα και θα μπορούν να εφαρμοστούν σε δρόμους με αργή μικτή κυκλοφορία μηχανοκίνητων και μη οχημάτων. Η μέγιστη ταχύτητα σε έναν ποδηλατόδρομο θα είναι 30 χλμ./ώρα, δεν θα επιτρέπεται η προσπέραση και οι ποδηλάτες θα μπορούν να οδηγούν στη μέση του δρόμου.

Η κυβέρνηση λέει ότι το μέτρο θα επιτρέψει πιο αποτελεσματικό σχεδιασμό ενός απρόσκοπτου δικτύου ποδηλατοδρόμων όπου δεν υπάρχει δυνατότητα κατασκευής χωριστών ποδηλατοδρόμων ή λωρίδων.

Στην Ολλανδία, τέτοιοι δρόμοι χρησιμοποιούν κόκκινη άσφαλτο για να μοιάζουν με μεγάλους ποδηλατόδρομους και υποδεικνύουν ότι τα αυτοκίνητα είναι «καλεσμένοι» στο δρόμο. Τέτοιοι δρόμοι αποτελούν επίσης μέρος ενός μεγάλου και ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων.



ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ



Κλείσιμο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης