Δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 Powershift

Δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 Powershift

Δεν ανανεώθηκε έτσι απλά, αναβαθμίστηκε ριζικά προκειμένου να συνεχίσει να αποτελεί την αιχμή του δόρατος στις τάξεις της Ford. Μόνο του θα κληθεί εμπορικά να βγάλει πλέον τα κάστανα από τη φωτιά.

Δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 Powershift

Τώρα που το Fiesta πέρασε στην ιστορία, η SUV εκδοχή του, το Puma, είναι αναγκασμένη να σηκώσει το βάρος της φανέλας, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων αλλά πολύ περισσότερο και σε status οδηγικών προσδοκιών, ως γνήσιο δηλαδή τέκνο του blue oval.

Αλήθεια είναι πως από τη στιγμή της πρώτης παρουσίασής του εγκαινίασε ένα νέο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, με χαρισματικά στιλιστικά στοιχεία, όπως οι προβολείς οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών, και οι αθλητικές αεροδυναμικές γραμμές.

ford_puma_5

Οι εμπνευσμένες αναλογίες προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζοντας παράλληλα έναν εξαιρετικό ωφέλιμο χώρο αποσκευών χωρητικότητας 456 lt. Οσο επεξεργάζεσαι οπτικά την τελευταία γενιά μετά το ρετούς, επιδοκιμάζεις τις πρόσφατες παρεμβάσεις, με κυριότερη φυσικά από αυτές τη νέα μάσκα με το μεγάλο σήμα, τοποθετημένο στο κέντρο. Εξωτερικά άλλες αλλαγές όσο και να ψάξεις δεν θα βρεις.

Στο εσωτερικό όμως έχουμε κοσμογονικές αλλαγές. Το B-SUV της Ford απογαλακτίζεται επιτέλους από την εικόνα του Fiesta, θέτοντας νέα πρότυπα στον επιτυχημένο βίο του. Σε ό,τι αφορά το αισθητικό σκέλος, η νέα διαμόρφωση του ταμπλό πάνω από τον πίνακα οργάνων -και κυρίως η επένδυσή του με ύφασμα-, δημιουργούν σαφώς μια πιο premium αίσθηση σε σχέση με το παρελθόν, παρότι δεν λείπουν και πάλι στο κάτω μέρος τα σκληρά πλαστικά, με την εξαιρετική όμως συναρμογή. Τα χωροταξικά δεδομένα δεν έχουν αλλάξει, άλλωστε δεν υπήρχε λόγος να συμβεί κάτι τέτοιο, οπότε μια οικογένεια με τις αποσκευές της θα βολευτεί σχετικά εύκολα.

2024_ford_puma_4__2_

Κλείσιμο
Στα υπόλοιπα ξεχωρίζει η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος infotainment, με τη διαγώνιό της να είναι πλέον σε όλες τις εκδόσεις 12,0” και η οποία δείχνει αρμονικά ενσωματωμένη στον διάκοσμο. Διαθέτει οριζόντιο προσανατολισμό και είναι τοποθετημένη ψηλά στην κεντρική κονσόλα δίνοντας την αίσθηση πως «αιωρείται», ενώ έχει κλίση προς τη μεριά του οδηγού ώστε να διευκολύνει την αλληλεπίδραση.

Στα συν της τα πολύ καλά γραφικά, ενώ το σύστημα infotainment είναι πλέον το εξελιγμένο SYNC 4. Με μόντεμ 5G και μόνιμη σύνδεση στο Διαδίκτυο υιοθετεί ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, φωνητικές εντολές με Alexa στην περίπτωση που υπάρχει και FordPass, Over the Air (OTA) αναβαθμίσεις και κυρίως εύκολο και κατανοητό μενού. Ο χειρισμός και η εργονομία δεν θα σε δυσκολέψουν, καταλυτικά στοιχεία για ένα mainstream όχημα όπως το Puma.
Δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 Powershift

Σημειώστε πως στάνταρ είναι ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,8”, που αποδεικνύεται ευανάγνωστος και ευδιάκριτος, με δυνατότητες παραμετροποίησης τόσο για την εμφάνιση όσο και για τις πληροφορίες που προβάλλονται στον οδηγό.

Πίσω από τις αποδεκτές επιδόσεις, την άμεση απόκριση, αλλά και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου βρίσκεται η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48V με μίζα/γεννήτρια BISG. Το σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας αντλεί ενέργεια από μια μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου που ανατροφοδοτείται από την ανάκτηση κατά το φρενάρισμα. Ενσωματώνει ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής στον χαμηλών τριβών 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo 1.0 lt EcoBoost, ο οποίος αποδίδει 125 PS και 170 Nm ροπής (210 με overboost).

ford_puma_3

Στην περίπτωσή μας, συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη (PowerShift), το οποίο αποτελεί ιδανικό αρωγό του μικρού σε χωρητικότητα αλλά ψυχωμένου συνόλου. Το θερμικό μοτέρ σε νορμάλ ρυθμούς δεν προβληματίζεται, δεν δυσανασχετεί και, το κυριότερο, δεν έρχεται ακουστικά στο προσκήνιο. Να σημειώσουμε πως η ισχύς αλλά και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα παραμένουν στο ίδιο επίπεδο (16 PS και 50 Nm), προσφέροντας ένα ευχάριστο boost στις επιταχύνσεις, ειδικά χαμηλά, χαρίζοντας ελαστικότητα στο μεγαλύτερο φάσμα στροφών.

Το τελευταίο Puma αποδεικνύεται εκ νέου διασκεδαστικό στον δρόμο και συνολικά ό,τι πιο κοντά στα ικανά hatchback, χωρίς όμως να λησμονεί την άνεση από την ανάρτηση. Εξακολουθεί να είναι το πιο συμμετοχικό B-SUV, έστω λίγο πιο «στρογγυλεμένο» σε αντιδράσεις λόγω ενηλικίωσης. Σωστά στημένο, με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές και πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος, σε ενθαρρύνει να το εμπιστευθείς σε πιο γρήγορες διαδρομές.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και το εμπρός τμήμα αλλάζει ταχύτατα κατεύθυνση, αποδεικνύοντας πως η Ford δεν αστειεύεται όταν στήνει ένα αυτοκίνητο, ακόμη και αν πρόκειται για B-SUV με χρηστικό προσανατολισμό. Δεν θα πει όχι στην πίεση και τη συμμετοχικότητα, θυμίζοντας σε πολλές περιπτώσεις ψηλότερο Fiesta. Μετά την ανανέωση-αναβάθμιση, τα ευχάριστα μαντάτα έχουν να κάνουν και με την καλύτερη σε σχέση με πριν κύλιση, η οποία υιοθετεί ποιοτικά χαρακτηριστικά και υπερθεματίζει στην αίσθηση μιας σαφώς πιο ώριμης κατασκευής. Μην ξεχάσουμε επίσης τα δυνατά φρένα, που δείχνουν ακούραστα σε κάθε λογής χρήση.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης