LIVE

Κορωνοϊός

agiandriti01

Το τέλος της ξιπασιάς (ή από τα Prada στα Zara...)

Τζένη Αγιανδρίτη

Διάβαζα πρόσφατα κάποιες δηλώσεις του επονομαζόμενου και ως «Κάιζερ» της μόδας, Καρλ Λάγκερφελντ που έλεγαν τα εξής: «Δεν τρώω ποτέ το μεσημέρι, αλλά αν φάω, τους ζητάω να μου το στείλουν σπίτι. Στην ουσία έχω δύο σπίτια. Αυτό το σπίτι εδώ είναι μόνο για ύπνο και σχεδιασμό και έχω και άλλο ένα σπίτι, δυόμισι μέτρα μακριά που είναι για φαγητό και για να βλέπω κόσμο. Εκεί είναι και ο μάγειρας. Δεν τον θέλω το μάγειρα εδώ».


Διάβαζα πρόσφατα κάποιες δηλώσεις του επονομαζόμενου και ως «Κάιζερ» της μόδας, Καρλ Λάγκερφελντ που έλεγαν τα εξής: «Δεν τρώω ποτέ το μεσημέρι, αλλά αν φάω, τους ζητάω να μου το στείλουν σπίτι. Στην ουσία έχω δύο σπίτια. Αυτό το σπίτι εδώ είναι μόνο για ύπνο και σχεδιασμό και έχω και άλλο ένα σπίτι, δυόμισι μέτρα μακριά που είναι για φαγητό και για να βλέπω κόσμο. Εκεί είναι και ο μάγειρας. Δεν τον θέλω το μάγειρα εδώ».

 

Δυστυχώς δεν έχουμε τις δηλώσεις του μάγειρα επί του θέματος αν και υποψιάζομαι ότι μετά από αυτή τη συνέντευξη, ο δήθεν τάχα μου ιδιότροπος κύριος Λάγκερφελντ θα χορτάσεισκυλοκροκέτες σε συσκευασία πατέ. Ο –γύρευε τι εξωφρενικές απαιτήσεις έχει ακούσει- μάγειρας δεν είναι ο μόνος θιγμένος από τις «διαστημικές» δηλώσεις της Μαντάμ Σουσού του Οίκου Σανέλ. Βασικά όλοι αναρωτιόμαστε  «τι μας είπε τώρα η στρίγκω» ή εν πάσει περιπτώσει οι περισσότεροι -αν και ο συγκεκριμένος έχει κατά κάποιο τρόπο το ακαταλόγιστο ως ο τρελός designer που το παίζει ιδιόρρυθμος, δημιουργεί μύθο που πουλάει, τον προσκύνησαν και τα περιοδικά και ήρθε κι έδεσε.

 

Στην Ελλάδα βέβαια όχι ότι κρεμιόμαστε δα και από τα χείλη του Λάγκερφελντ. Απλά κάνουμε προβολή των δικών μας αντίστοιχων ξιπασμένων επωνύμων. Διότι μέχρι πρόσφατα, περιοδικά και τηλεοπτικές εκπομπές ήταν ένας εύφορος κάμπος αλαζονικών δηλώσεων και χλιδάτων φωτογραφήσεων δίπλα σε πισίνες και μέσα σε resort πουλώντας επίφαση καλής ζωής, με ύφος χιλίων καρδιναλίων τύπου «ξέρεις πόσο ξύλο έτρωγα μικρός για να τρώω όλο τον αστακό μου»; Από κει που μας άνοιγαν ντουλάπες για να θαυμάσουμε τα σινιέ πανάκριβα φορέματα και τον στόλο των Louboutin, που πόζαραν με σαμπάνιες και χρυσαφικά σε επαύλεις με θέα το Αιγαίο και πλήρωναν ξαπλώστρα-πρώτη θέση στην Ψαρρού όσο ολόκληρο ταξίδι στις Μπαχάμες (της διαμονής συμπεριλαμβανομένης) για να τους έχουμε και σε παπαρατσικές πόζες πάνω τους, από αυτή λοιπόν τη βαλκανικού τύπου επίδειξη ψευτοχλιδής, φτάσαμε σε ένα άλλο άκρο: στην επίδειξη ταπεινότητας.

 

Πλέον, όλες οι συνεντεύξεις των λεγομένων εκπροσώπων της σόουμπιζ περιλαμβάνουν φράσεις όπως «έμεινα άνεργος για δύο σεζόν», «πέρασα δύσκολα», «κόπηκε η εκπομπή, το σίριαλ, το budget», «κατάλαβα ότι η ουσία της ζωής είναι στα απλά καθημερινά πράγματα» και κάπως έτσι μια ολόκληρη κοσμοθεωρία περί επιταγών lifestyle, με λίστες για το πού πρέπει να φας, να πιεις, να ταξιδέψεις και με ποιούς ώστε να μην θεωρείσαι περιθώριο και παρίας έχει ήδη καταλήξει στην χωματερή της ξιπασιάς. Ακόμα και τα πλέον προβεβλημένα ονόματα καλλιτεχνών, της πρώτης κάποτε γραμμής, με νυχτοκάματο όσο τα ετήσια εισοδήματα ενός μεσαίου στελέχους, σήμερα δηλώνουν ανήμποροι να καλύψουν τα έξοδα του επιπέδου ζωής που είχαν δημιουργήσει (1000 τμ σπίτι/εξοχικά/αυτοκίνητα/οικιακοί βοηθοί, δάνεια) και κατεστραμμένοι αν τύχει και βρεθούν εκτός δουλειάς έστω για μία σεζόν. Και από κει που η Βανδή ήταν η Μπέκαμ της Ελλάδας με ντύσιμο αξίας μιας Porsche, τώρα πηγαίνει στα events φορώντας Zara ενώ οι δήθεν παπαρατσικές φωτογραφίες των εγχώριων σταρς πλέον περιορίζονται σε βόλτες στη λαϊκή, στην παιδική χαρά και στο δρόμο –χωρίς να κουβαλούν επώνυμες σακούλες.

 

Πού τα τζιπ, πού τα σκάφη, πού οι πισίνες και οι πολύπαθες φιλιππινέζες-βαστάζοι.....Οχι ότι δεν υπάρχουν αυτά –και καλώς να υπάρχουν, δεν τα έφαγαν όλοι. Απλά δεν τα διαφημίζουν. Δεν τα τρίβουν στη μούρη του κοινού ως σπουδαία επιτεύγματα. Σε κάποιες περιπτώσεις τα κρύβουν κιόλας. Πρόσφατα κάποια τραγουδίστρια φωτογραφήθηκε στο σπίτι της με τις δύο πισίνες ζητώντας να αποσιωπηθεί στο κείμενο. Δικαίωμά της να μην θέλει να προκαλεί από τη στιγμή που δεν υποκρίνεται και το κοριτσάκι με τα σπίρτα. Είναι πια και θέμα αισθητικής.

 

«Φοράω ένα πολύ μακρύ πουκάμισο, είναι από ένα υλικό που ονομάζεται αυτοκρατορική ποπλίνα, και το έφτιαξαν ειδικά για εμένα οι Hilditch & Key στο Παρίσι. Είχα δει ένα παρόμοιο σχέδιο αντρικής νυχτικιάς του 17ου αιώνα στο μουσείο Victoria and Albert του Λονδίνου», συνεχίζει το ντελίριο ξιπασιάς ο Καρλ Λάγκερφελντ στην ίδια συνέντευξη. Μόνο που ως το τιμόνι του οίκου Chanel θα έπρεπε να ξέρει από πρώτο χέρι ότι το χαμηλό προφίλ είναι το αιώνιο chic.

 

Οι καιροί έχουν αλλάξει άρδην και οι σουσουδισμοί πληρώνονται. Οχι μόνο σε ευρώ. Αλλά και σε είδος –τα γιαούρτια είναι το νέο χαράτσι.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (2)

Λουι Βαρετόν

 Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο....!

kitsch killer

 to telos ths 3ipasias erxetai kai otan oi upoloipoi stamathsoume na asxoloumaste me to ean h bandh foraei prada h zara h ti dhlwse o karl. opote,kai krinontas, apo to poso exei entrufhsei sta. 3ipasmena h suntaktria tou keimenou, diakrinw pws exei polu dromo akoma na dianusei mexri na bgei apo thn 3ipasia.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία