trakousellis

Η Ελλάδα πνίγεται στους ρύπους

Τάκης Τρακουσέλλης

Ενώ οι περισσότερες πόλεις της Ευρώπης ετοιμάζονται να πάρουν μέτρα κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η Ελλάδα τείνει να γίνει η πιο ρυπογόνος χώρα της Γηραιάς Ηπείρου. 

Αν και το Λονδίνο, το Μόναχο, το Οσλο κ.ά. έχουν αποφασίσει να απομακρύνουν τα παλιά diesel οχήματα από το κέντρο τους, στην Ελλάδα αφήνουμε να εισάγεται ανεξέλεγκτα ό,τι σαράβαλο δεν θέλει η υπόλοιπη Ευρώπη. Σημειώστε ότι λόγω της εισαγωγής μεταχειρισμένων -κυρίως diesel-, που πλέον φτάνουν ακόμα και το 30% των συνολικών πωληθέντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, έχει δημιουργηθεί στην ατμόσφαιρα ένα εκρηκτικό μείγμα ρύπων, αφού πρόκειται για αυτοκίνητα ταλαιπωρημένα, με εκατοντάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ τους (έστω και ας μη φαίνεται αυτό…) και οι ρύποι που εκπέμπονται από την εξάτμισή τους είναι υπερδιπλάσιοι ενός αντίστοιχου καινούριου.

Από την άλλη, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να αυξήσει τα χρόνια κυκλοφορίας των ταξί, από 15 σε 21, νομίζοντας ότι έτσι θα βοηθήσει κάποιους κατόχους ταξί και καλοβλέποντας, φυσικά, την ψήφο της. Αυτό σίγουρα θα αποτελέσει την ταφόπλακα για την ατμόσφαιρα στις πόλεις, αφού τα ταξί συμμετέχουν σχεδόν κατά 50% στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης, καθώς εισέρχονται επανειλημμένα και παραμένουν στο κέντρο της Αθήνας για την αναζήτηση κομίστρου.

Ακόμη, είναι και τα οχήματα -από 3,5 τόνους και άνω- στα οποία γίνεται το μεγαλύτερο όργιο στις εισαγωγές των μεταχειρισμένων. Για του λόγου το αληθές, το 2016 ταξινομήθηκαν στη χώρα μας μόλις 5.710 καινούρια επαγγελματικά οχήματα έως 3,5 τόνους. Ενα νούμερο που, με βάση τα ευρωπαϊκά στοιχεία, κατατάσσει την Ελλάδα στην τελευταία θέση σε όλη την Ε.Ε., πίσω από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Λιθουανία, τη Σλοβακία...
Επίσης, στην Πορτογαλία και την Τσεχία, που έχουν πληθυσμό παρόμοιο με της Ελλάδας, οι ταξινομήσεις ανέρχονται σε 35.000 και 19.500 μονάδες αντίστοιχα για το περσινό έτος. Αντίστοιχα στην Ελλάδα πουλήθηκαν μόλις 5.710 καινούρια.

Είναι δυνατόν, λοιπόν, οι επαγγελματικές μεταφορές να λειτουργούν με τόσο μικρό στόλο, όταν οι αντίστοιχες αγορές στην υπόλοιπη Ευρώπη ανανεώνουν τον στόλο τους κατά δεκάδες χιλιάδες οχήματα κάθε χρόνο; Φυσικά και όχι. Απλά στην Ελλάδα οι ανάγκες καλύπτονται με σωρεία μεταχειρισμένων φορτηγών, στην πλειονότητά τους ταλαιπωρημένα, με εκατομμύρια χιλιόμετρα πάνω τους - φυσικά τα κοντέρ έχουν γυριστεί. Και αυτό χωρίς κανέναν έλεγχο από την Πολιτεία!

Ολα τα παραπάνω, πέρα από το ότι έχουν αυξήσει την επικινδυνότητα στους δρόμους για επιβάτες και πεζούς, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα υγείας, τα οποία στους περισσότερους θα εκδηλωθούν τα επόμενα χρόνια. 
Ας κάνει κάποιος κάτι ΑΜΕΣΩΣ!

ΣΧΟΛΙΑ (19)

ass

Ασε μας ρε τακούλη,πήγαινε παίξε καμιά μουσική σε κανένα ράδιο και αφήστε τον πόλεμο κατά του diesel,εσύ και κάτι φωστήρες σε ένα περιοδικάκι με όνομα μέρας,λυσάξατε όταν δεν είχε ο κοσμάκης diesel και τώρα σας είπαν τα αφεντικά σας πολεμήστε το γιατί έπεσε η βενζίνα,όλοι σας οδηγάτε τζάμπα δοκιμαστικά αμάξια δεν πληρώνεται τίποτα σας έχουν διακοπές και στο εξωτερικό όλα τζάμπα και μιλάτε και από πάνω,έτσι κάνω και εγώ τον τζάμπα μάγκα.Ας κόψουν τα βρωμοταξί,φορτηγά,του στρατού κάτι ολέθρια οχήματα πάνω από 30 χρόνια και έλα να μας κάνεις πάλι μάθημα.

..

Καταργηση ολων των οχηματων diesel αμεσα..μονο ηλεκτρικα.

Geo Papa

Συγνώμη, αλλά προφανώς δεν μένεις εντός των τειχών, έτσι δεν είναι; πάντως αν έχεις να μου χαρίσεις 30.000 Ευρώ αφού τόσο έχει σήμερα ένα σχετικά αξιόπιστο ηλεκτροκίνητο ή έστω ένα με φυσικό αέριο ή με κυψέλες Υδρογόνου (παραβλέπω ότι δεν υπάρχουν πρατήρια φυσικού αερίου, προσοχή όχι υγραερίου, ούτε σημεία φόρτισης) για να πηγαίνοέρχομαι στη δουλεία μου στα Οινόφυτα δεν έχω πρόβλημα, αγοράζω αύριο και εγώ ένα ηλεκτρικό. Αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει ούτε η υποδομή, ούτε η πριμοδότηση, ούτε τα ανεπτυγμένα ΜΜΜ που να ενώνουν μία βιομηχανική ζώνη με τον στενό ιστό της πόλης. Μετά το 2030 (ζωή να χουμε) το συζητάμε πιο σοβαρά. Ας κοιτάξουν να αποσύρουν καταρχάς τα ταξί και τα φορτηγά-λεωφορεία που καίνε .. μαζούτ πρώτα και κυκλοφορούν ανενόχλητα μέσα στην Αθήνα.

Nemesis

ΤΟΣΟ Τρελό μένος με την πετρελαιοκίνηση!Οταν γνωρίζεις ότι το σύνολο των βενζινοκίνητων δεν έχουν αλλάξει ποτέ καταλύτη και οι προδιαγραφές euro 5 or 6 ΔΕΝ πληρούνται ούτε απο ένα 20%το πολύ αυτοκινήτων στο σύνολο της αυτοκίνησης.Ας μην βάλουμε στην εξίσωση τους Καυστηρες,ΜΜΜ , ταχι,πλοία κτλ που ρυπαίνουν Φδχ τι προτείνεις δηλαδή στο σύνολο διότι τα τέλη κυκλοφοριας πληρώνονται απο όλους για να κυκλοφορούν βάση Συντάγματος σε όλη την ΕΕ ,να πληρώνουν αναλογικά τέλη αν δεν μπορούν να κυκλοφορούν στην ΕΕ η βρήκες (θέμα) για να γεμίζουν τα ταμεία με περισσότερους φόρους ?για τους γνωρίζοντας η πετρελαιοκίνηση χρησιμοποιεί κατα 30 έως 50 % λιγότερο καύσιμο στα ίδια χλμ με την βενζίνη άρα λιγότερη εισαγωγή ενέργειας, λιγότεροι ρύποι ανα χλμ σε σχέση με τα ασυντήρητα βενζινοκίνητα λόγω κατανάλωσης απλή αναλογική ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΖΗΤΑ ΟΠΩΣ Η ΓΑΛΛΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ ΕΩΣ 2020 % η υποστηρίζεις τη λύση η είσαι μέρος του προβλήματος αν φταίει το γαϊδούρι δεν χτυπάμε το σαμάρι

ΚΑΤΟΧΟΣ ΠΕΤΡΑΙΛΕΟΚΙΝΗΤΟΥ

Και να θέλεις να υποστηρίξεις τις απόψεις σου στο τέλος με το τρόπο που αναλύεις τα πράγματα ολοι σκέφτονται τι συμφέροντα κρύβονται πίσω απο όλη αυτή την φιλολογία περί ρύπων απο τα πετραιλεοκίνητα και τελικά για ποιο λόγο άραγε αρθρογραφείς για το θέμα τόσο συχνά και με τόσο μένος.Με τα κακοσυντηρημένα βενζινοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη δεν βλέπω να ασχολείσαι και τόσο πολύ.Aυτό που μου κάνει εντύπωση είναι οτι διαφημίζεις με πάθος την γραμμή της COMISION,αλήθεια διάβασες ποτέ γερμανικές εφημερίδες να γράφουν για υπαλλήλους ευρωπαικών επιτροπών καλοπληρωμένους απο την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και για επιτρόπους περιβάλλοντος ευκοοοοοοοοοοοοολως υπογράφοντες;;;;. Εγώ έχω ενα picup μοντέλο του 2009 μένω στην Αθήνα και όλες οι αγροτικές μου εργασίες είναι στην επαρχία στο κτήμα μου που καλλιεργώ αγροτικά προιόντα για το σπίτι μου , στο αμπέλι μου για να φτιάχνω το κρασί μου και στίς ελιές μου για να έχω το λάδι μου.Η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου δεν χορηγήθηκε με ελλααααααχιστο κόστος απο το ΥΜΕ αλλά με υπηρεσιακό τρόπο απο έναν μηχανολόγο μηχανικό και δυο ευγενέστατες υπαλλήλους που εξυπηρετούσαν όλο τον νομό. Ποίος είσαι εσυ λοιπόν που χωρίς να ξέρεις πώς πιάνουν τον γκασμά,το φτυάρι, η την τσάπα η πώς πέρνει μπροστά ενα αγροτικό μηχάνημα να ασχοληθείς με το εαν μπορώ να μεταφέρω εγω τα προιόντα μου για ιδιοκατανάλωση στο σπίτι μου. Για να αντικαταστήσω το αυτοκίνητο σε EYRO 5 ρε καθήμενε κονδυλοφόρε θέλω 29.800 ευρώ.Εσυ απο τις δουλίτσες σου μπορεί να τα έχεις εγω όμως δεν τα έχω και στο κάτω κάτω της γραφής το αυτοκίνητο περνάει ΚΤΕΟ και οι ρύποι του είναι κάτω απο το κανονικό γιατί το αμάξι το πληρώνω. Γιαυτό σου λέω να ασχολείσαι με τους ρύπους αλλά κάντο διακριτικά ρε μυρωδιαααααααααα.....

Καληνύχτα...

Άσε μας ρε φίλε με το πετρελαιοκίνητο! Αν ήθελα να αγοράσω ψαρότρατα, θα έπαιρνα την αυθεντική, όχι αυτή με τις 4 ρόδες!

Σταυρος

Εισαι παρανομος και μαλλον λαδωσες....πετρελαιοκινητο αγροτικο στην Αθηνα πρεπει να κοβει τιμολογιο.....

Γιαννης

Το κυκλοφορεις για δικα σου προιοντα και μιλας ρε φιλε....πρεπει να μεταφερεις προιοντα προς πωληση και οχι προς το ψυγειο σου!!!! Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη απαγορεύεται όχι όνο η κίνηση των Ι.Χ. πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά και η ταξινόησή τους, η απόκτηση δηλαδή άδειας κυκλοφορίας. Εξαιρούνται τα ταξί, τα λεωφορεία, τα στρατιωτικά οχήατα και τα βαρέα φορτηγά. Η ΚΥΑ Β-27660/712 (ΦΕΚ 519Β, 12-8-92) καθορίζει τα διοικητικά όρια εντός των οποίων ισχύουν οι απαγορεύσεις. Εξαίρεση δε γίνεται για καιά κατηγορία αυτοκινήτων, εκτός από τους ιδιοκτήτες φορτηγών ιδιωτικής χρήσης κάτω των 4 τόνων, οι οποίοι κατέχουν άδεια παραγωγού ή και πωλητή σε λαϊκές αγορές και εταφέρουν προϊόντα για πώληση, εφόσον τα αυτοκίνητά τους πληρούν συγκεκριένες προϋποθέσεις τεχνολογίας και ηλικίας (ΚΥΑ 25543/1207, ΦΕΚ 577Β, 18-5-01). Η παραβίαση της απαγόρευσης κυκλοφορίας επιβατηγού αυτοκινήτου ε κινητήρα ντίζελ στα δύο εγάλα αστικά κέντρα δεν περιλαβάνεται στον ΚΟΚ, ωστόσο τιωρείται βάσει σχετικού υπουργικού διατάγατος (αφαίρεση πινακίδων).

ΚΑΤΟΧΟΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟΥ

Δεν το κυκλοφορώ εντός Αθήνας η Θεσσαλονίκης και ουτε λάδωσα κανέναν. Ερχομαι απο την επαρχία μπαίνω Αθήνα ενα δύο χιλιόμετρα μέσα γιατί μένω πολύ κοντά στην Εθνική ξεφορτώνω και το αυτοκίνητο παραμένει στο πάρκιγκ μέχρι να το ξανακινήσω.Αυτό είναι όλο.Στην Αθήνα κυκλοφορώ με ενα Μazda 323 1300cc μοντέλο 1999 και παίρνει κανονικά κάρτα καυσαερίων. Ολα τα άλλα περί ρύπανσης ειναι κοροιδιλίκι γιατί δεν έχουμε ξεχάσει τα λογισμικά απόκρυψης ρύπων της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ολα Εuro 4 είναι απλά δεν συμφέρει τις εταιρείες να εξελίξουν τους πετραιλεοκινητήρες και το ρίξανε στην ρύπανση.

Τακηηηηη

Εισαι ο πιο φανατικος διωκτης της πετρελαιοκινησης σε βαθμο παρεξηγησεως. Κατι δεν παει καλα να ξερεις, η σταση σου δημιουργει πολλα ερωτηματικα. Οπως λενε και οι προηγουμενοι σχολιαστες, (και) εσυ δεν τα εχωνες στην πολιτεια που δεν αφηνε τα "καθαρα" diesel να κυκλοφορουν Αθηνα - Θεσ/νικη? Ειναι πολλα τα λεφτα...

Δημήτρης

Πράγματι... πριν από μερικά χρόνια κάνατε πόλεμο να επιτραπούν τα diesel στη Αθήνα και μας λέγατε πόσο υπέροχοι είναι οι νέοι κινητήρες diesel και πόσο καθαροί είναι και πως δεν έχουν σχέση με τους παλαιότερους και και και.... Τι άλλαξε άρα μέσα σε ελάχιστα χρόνια; Ξεχάσανε οι κατασκευαστές να φτιάχνουν σύγχρονους κινητήρες diesel; Νομίζω ότι οφείλετε μια απάντηση στους αναγνώστες σας. Τι άλλαξε και μας ζαλίσατε περί diesel; Θα σεβόμουν αν και τότε και τώρα γράφατε ότι πρέπει να κινούμαστε σύμφωνα με τις ανάγκες μας. Αλλά όχι. Δογματικοί και τότε, δογματικοί και τώρα. Πήγαινε ο άλλος μόλις επιτράπηκε το diesel στην Αθήνα και έπαιρνε diesel για να κάνει 10.000 χλμ το χρόνο σπίτι δουλειά. Και όλοι του λέγανε μπράβο. Κανείς δεν του είπε τι θα πάθει με μια βλάβη στην αντλία πετρελαίου. Κανείς δεν του είπε ότι τα diesel πρέπει να κάνουν χιλιόμετρα σε ανοιχτούς δρόμους λόγο των φίλτρων CDPF. Αν το αυτοκίνητο δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί καλά και να κάνει χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο οι ζημιές είναι δεδομένες. Σήμερα τι του λέτε δηλαδή? Για να καταλάβω. Κάνει ο άλλος 20.000 και 30.000 χλμ το χρόνο και του λέμε να πάει σε βενζίνη; Έλεος. Αναρωτήθηκε κανείς υπό κανονικές συνθήκες τι ρουφάνε αυτοί οι μικροί turbo κινητήρες βενζίνης. Την μάνα τους και τον πατέρας τους καίνε σε σχέση με τα σύγχρονα diesel. Το λέει κανείς αυτό; Όχι. Μάλλον δεν μας συμφέρει ε; Αν θέλετε την γνώμη μου σταματήστε να άγεστε και να φέρεστε από δημοσιογράφους επιτέλους. Ανοίξτε τα μάτια μας και ενημερωθείτε αντικειμενικά. Μάθετε, ρωτήστε, ακούστε και πάνω απόλα αξιολογήστε τις ανάγκες σας. Αυτό βέβαια, με τον Έλληνα να φέρεται σαν πρόβατο, δεν μόνο στο αυτοκίνητα αλλά παντού δυστυχώς :-(

dimitrios kosmas

τις τελευταίες 2 δεκαετίες ΟΛΟΙ οι δημοσιογράφοι τα έχωναν σε ΟΛΕΣ τις κυβερνήσεις γιατί δεν επέτρεπαν τα diesel σε ΑΘήνα και Θεσσαλονίκη...και ξαφνικα τον τελευταίο χρόνο μου το παίζουν οικολόγες παρθένες...ρε ουστ από δω

που είναι οι έρευνες???

οκ, ναι έχει επιβαρυνθεί η ατμόσφαιρα.. αλλα σαν αρθογράφος που είστε δε θα έπρεπε να το στηρίξετε και με τις αντίστοιχες έρευνες - μελέτες;;;; να δείξετε το πείν και το μετά

IVY

Μωρέ diesel και πάλι diesel για τα επόμενα 10+ χρόνια παλληκάρια. Σας μάρανε το diesel ενώ τα εργοστάσια βγάζουν τους τρελλούς ρύπους στην Εθνική. Εσείς δεν είσασταν υπέρ του ανοίγματος της αγοράς πριν 2-3 χρόνια;

oti nane

Ας βγάλουν τον φόρο κατανάλωσης απ την βενζίνη να πέσει η τιμή του λίτρου σε νορμάλ τιμές να πάρει ο κόσμος βενζίνη αφού σας πειράζει το diesel,αλλιώς ας δώσουν σοβαρά κίνητρα στον κόσμο ίσως με κάποια "επιδότηση" να πάρουν ηλεκτρικά. Αν δεν γίνει τίποτα απο τα παραπάνω ο κόσμος θα βάζει υγραέριο στα παλιά του βενζινοκίνητα και αν σκέφτεται για αγορά-αλλαγή αυτοκινήτου θα συνεχίσει να κοιτάει τα diesel που και πιο φθηνό καύσιμο έχουν και μεγαλύτερη αυτονομία έχουν σε σχέση με ενα βενζινοκίνητο

ADEKASTOS

Και που θα βρουνε λεφτα για να εισαγουν καυσιμα απο το εξωτερικό,όποτε με την μεγαλη φορολογια το χρημα μενει μεσα στην χωρα και ανακυκλωνεται

Τσαμπα κοπος

Δεν υπαρχει περιβαλοντικη παιδεια ετσι δεν υπαρχει και καμια ευαισθησια για δασος, νερο -θαλασσα , αερας και φυσικα πολεις και γενικα ο χωρος οπου ζουμε.... κλ. παραδειγμα ειναι η παραγωγη σκουπιδιων, ενω αλλες χωρες εχουν αναπτυξει ολοκληρη οικονομια/βιομηχανια γυρο απο το θεμα, βγαζοντας χοντρα κερδοι και με την ανακυκλωση βοηθουν και το περιβ. και την ποιοτητα ζωης, εμεις.... αλλα ετσι ειναι σε τριτοκοσμικα κρατη...

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία