Τρεις λαλούν… ο ένας πράσινα
Τάκης Τρακουσέλλης
Τρεις λαλούν… ο ένας πράσινα
Διαβάζοντας τη σχετική δήλωση που έκανε στο αυτοκινητικό site newsauto.gr ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννης Τσιρώνης σχετικά με την πρόθεση κάποιων κυβερνητικών να επιτρέψουν την πώληση ακόμα και αυτοκινήτων EURO 4 στην Ελλάδα, αναρωτιέμαι: υπάρχει κάποιος που χαράζει πολιτική σε αυτή την κυβέρνηση;
Και ναι μεν η δήλωση του συγκεκριμένου υπουργού είναι απόλυτα σωστή, οι υπόλοιποι όμως ζουν στον… Συριζόκοσμό τους.
Η δήλωση Τσιρώνη είναι η εξής: «Πρώτα απ’ όλα, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεν είναι αρμοδιότητά μας η οικονομική πολιτική. Αφορούν το υπουργείο Οικονομικών η επιβολή της φορολογίας, το ύψος του τέλους ταξινόμησης κ.λπ. Εμείς συνεπικουρούμε και λέμε τη γνώμη μας στα θέματα περιβάλλοντος. Τώρα, όσον αφορά στους ρύπους, η δική μας πάγια θέση είναι ότι η φορολογία πρέπει να είναι ανάλογη των ρύπων. Οπως σε όλη την Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα, θα πρέπει όποιος ρυπαίνει να πληρώνει και αυτό να είναι αναλογικό. Από εσάς ακούω πρώτη φορά ότι υπάρχει θέμα εισαγωγής μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων οχημάτων προδιαγραφών EURO 4. Δεν ξέρω αν πράγματι υπάρχει τέτοιο θέμα, αλλά δεν το νομίζω».
Κι όμως, υπουργέ, υπάρχει. Κάποιος -για τους δικούς του λόγους, τους οποίους θα ψάξουμε- θέλει να επιτραπεί η εισαγωγή και πώληση αυτοκινήτων EURO 4 -δεκαετίας και άνω δηλαδή- στην ιδιαίτερα βεβαρημένη περιβαλλοντικά Ελλάδα, όταν σε όλη την υπόλοιπή Ευρώπη πλέον πωλούνται μόνο τα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO 6 οχήματα.
Είναι σαφές λοιπόν ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος είναι αρνητικό σε αυτό, γνωρίζοντας πιο καλά από τον καθένα την επιβάρυνση που θα προκληθεί όταν όλοι οι Ευρωπαίοι θα στέλνουν τα παλιά τους αυτοκίνητα να κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα, από τη στιγμή που δεν θα μπορούν να τα πουλήσουν στις δικές τους χώρες.
Από την άλλη, κάποιοι στο υπουργείο Οικονομικών θέλουν να περάσει η ρύθμιση για το EURO 4, ενώ επιτρέπουν ακόμα τη σκανδαλώδη μείωση των δασμών στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Μάλιστα, όσο παλαιότερα και με πιο πολλά χιλιόμετρα είναι τα αυτοκίνητα τόσο μεγαλύτερο μπόνους τους δίνουν μειώνοντας τους φόρους. Πρόκειται για μια κάκιστη και βλακώδη απόφαση για το περιβάλλον και την ασφάλεια στους δρόμους της κυβέρνησης Σαμαρά, την οποία αποδέχεται -διατηρώντας τη- και η σημερινή κυβέρνηση.
Η δήλωση Τσιρώνη είναι η εξής: «Πρώτα απ’ όλα, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεν είναι αρμοδιότητά μας η οικονομική πολιτική. Αφορούν το υπουργείο Οικονομικών η επιβολή της φορολογίας, το ύψος του τέλους ταξινόμησης κ.λπ. Εμείς συνεπικουρούμε και λέμε τη γνώμη μας στα θέματα περιβάλλοντος. Τώρα, όσον αφορά στους ρύπους, η δική μας πάγια θέση είναι ότι η φορολογία πρέπει να είναι ανάλογη των ρύπων. Οπως σε όλη την Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα, θα πρέπει όποιος ρυπαίνει να πληρώνει και αυτό να είναι αναλογικό. Από εσάς ακούω πρώτη φορά ότι υπάρχει θέμα εισαγωγής μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων οχημάτων προδιαγραφών EURO 4. Δεν ξέρω αν πράγματι υπάρχει τέτοιο θέμα, αλλά δεν το νομίζω».
Κι όμως, υπουργέ, υπάρχει. Κάποιος -για τους δικούς του λόγους, τους οποίους θα ψάξουμε- θέλει να επιτραπεί η εισαγωγή και πώληση αυτοκινήτων EURO 4 -δεκαετίας και άνω δηλαδή- στην ιδιαίτερα βεβαρημένη περιβαλλοντικά Ελλάδα, όταν σε όλη την υπόλοιπή Ευρώπη πλέον πωλούνται μόνο τα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO 6 οχήματα.
Είναι σαφές λοιπόν ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος είναι αρνητικό σε αυτό, γνωρίζοντας πιο καλά από τον καθένα την επιβάρυνση που θα προκληθεί όταν όλοι οι Ευρωπαίοι θα στέλνουν τα παλιά τους αυτοκίνητα να κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα, από τη στιγμή που δεν θα μπορούν να τα πουλήσουν στις δικές τους χώρες.
Από την άλλη, κάποιοι στο υπουργείο Οικονομικών θέλουν να περάσει η ρύθμιση για το EURO 4, ενώ επιτρέπουν ακόμα τη σκανδαλώδη μείωση των δασμών στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Μάλιστα, όσο παλαιότερα και με πιο πολλά χιλιόμετρα είναι τα αυτοκίνητα τόσο μεγαλύτερο μπόνους τους δίνουν μειώνοντας τους φόρους. Πρόκειται για μια κάκιστη και βλακώδη απόφαση για το περιβάλλον και την ασφάλεια στους δρόμους της κυβέρνησης Σαμαρά, την οποία αποδέχεται -διατηρώντας τη- και η σημερινή κυβέρνηση.
Και μέσα σε όλα αυτά έρχεται και το υπουργείο Μεταφορών το οποίο με τη σειρά του διατηρεί σε ισχύ την απόφαση του τότε υπουργού Βορίδη, ο οποίος έκανε ένα δωράκι στη μεγάλη μάζα κατόχων ταξί (πολλές οι ψήφοι), την επιμήκυνση του χρόνου υποχρεωτικής αντικατάστασης των αυτοκινήτων τους από τα 12 στα 18 έτη. Σημειώστε ότι αν δεν είχε συμβεί αυτό, θα υπήρχε μείωση στους ετήσιους ρύπους σωματιδίων κατά 64,1% και οξειδίων του αζώτου-HC κατά 43,1%. Σήμερα, τα αστικά κέντρα επιβαρύνονται με 5,8 τόνους σωματίδια και 93 τόνους οξειδίων του αζώτου-HC εξαιτίας της μη ανανέωσης του στόλου των ταξί!
Με λίγα λόγια, στο αυτοκινητικό τρίπτυχο «περιβάλλον - οικονομία - μεταφορές» τρεις λαλούν και ένας χορεύει - γιατί δεν ξέρει τι άλλο να κάνει… Βρείτε εσείς ποιος είναι αυτός.
Με λίγα λόγια, στο αυτοκινητικό τρίπτυχο «περιβάλλον - οικονομία - μεταφορές» τρεις λαλούν και ένας χορεύει - γιατί δεν ξέρει τι άλλο να κάνει… Βρείτε εσείς ποιος είναι αυτός.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα