Μόνη άμυνα, η τεχνολογία…
Τάκης Τρακουσέλλης
Μόνη άμυνα, η τεχνολογία…
Η πρόταση της κυβέρνησης προς την τρόικα, να εξαιρεθεί η Ελλάδα από την απόφαση της Ε.Ε. για μειωμένη φορολόγηση του υγραερίου ώστε να αυξήσει την τιμή του, είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Δυστυχώς, ακόμα μία κυβέρνηση βλέπει το αυτοκίνητο ως την κότα με τα χρυσά αβγά. Και επειδή στην πώληση τα έχουν γκρεμίσει όλα, υπερφορολογώντας ακόμα και τα αποσμητικά που χρησιμοποιούν οι έμποροι στις εκθέσεις τους, χτυπάνε ανελέητα τη χρήση σε όλα τα επίπεδα.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει αποφασίσει να θέσει πλαφόν στη φορολόγηση των αέριων καυσίμων, δηλαδή του υγραερίου (LPG) και του φυσικού αερίου. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, ως το 2015 οι κυβερνήσεις υποχρεούνται να φορολογούν κατά 50% λιγότερο τα αέρια σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα. Για παράδειγμα, εφόσον ο φόρος κατανάλωσης για πετρέλαιο και βενζίνη είναι στο 1 ευρώ, στα αέρια θα είναι 0,50.
Σήμερα η κυβέρνηση ζητάει από την τρόικα, και κατά προέκταση από την Ε.Ε., να εξαιρεθεί από αυτή την απόφαση λόγω «έκτακτων συνθηκών», ώστε να μπορέσει να φορολογήσει το αέριο όσο θέλει, σοκάροντας μεταξύ άλλων τους περίπου 100.000 ανθρώπους που έδωσαν από 600 έως 2.500 ευρώ για να τοποθετήσουν στο αυτοκίνητό τους ένα σύστημα υγραερίου. Δεν ξέρουμε αν τελικά θα ικανοποιήσουν αυτό το αίτημα. Ελπίζουμε, όχι. Οπως και να ’χει, αυτή η κίνηση αποδεικνύει ότι το κράτος μας δεν έχει συνέχεια και είναι ασυνεπής απέναντι στους πολίτες του.
Μείωσαν το τέλος ταξινόμησης και κατήργησαν τα τεκμήρια το 2007 για να ωθήσουν τους πολίτες να αγοράσουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και να γεμίσουν τα ταμεία από τους φόρους, αφού αυτή η κατηγορία των αυτοκινήτων θεωρείται «καλή» (για φόρους και κέρδη) αγορά. Υστερα από δύο χρόνια, το ίδιο κράτος, με άλλη κυβέρνηση....
UPD:
15
ΣΧΟΛΙΑ
Η πρόταση της κυβέρνησης προς την τρόικα, να εξαιρεθεί η Ελλάδα από την απόφαση της Ε.Ε. για μειωμένη φορολόγηση του υγραερίου ώστε να αυξήσει την τιμή του, είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Δυστυχώς, ακόμα μία κυβέρνηση βλέπει το αυτοκίνητο ως την κότα με τα χρυσά αβγά. Και επειδή στην πώληση τα έχουν γκρεμίσει όλα, υπερφορολογώντας ακόμα και τα αποσμητικά που χρησιμοποιούν οι έμποροι στις εκθέσεις τους, χτυπάνε ανελέητα τη χρήση σε όλα τα επίπεδα.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει αποφασίσει να θέσει πλαφόν στη φορολόγηση των αέριων καυσίμων, δηλαδή του υγραερίου (LPG) και του φυσικού αερίου. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, ως το 2015 οι κυβερνήσεις υποχρεούνται να φορολογούν κατά 50% λιγότερο τα αέρια σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα. Για παράδειγμα, εφόσον ο φόρος κατανάλωσης για πετρέλαιο και βενζίνη είναι στο 1 ευρώ, στα αέρια θα είναι 0,50.
Σήμερα η κυβέρνηση ζητάει από την τρόικα, και κατά προέκταση από την Ε.Ε., να εξαιρεθεί από αυτή την απόφαση λόγω «έκτακτων συνθηκών», ώστε να μπορέσει να φορολογήσει το αέριο όσο θέλει, σοκάροντας μεταξύ άλλων τους περίπου 100.000 ανθρώπους που έδωσαν από 600 έως 2.500 ευρώ για να τοποθετήσουν στο αυτοκίνητό τους ένα σύστημα υγραερίου. Δεν ξέρουμε αν τελικά θα ικανοποιήσουν αυτό το αίτημα. Ελπίζουμε, όχι. Οπως και να ’χει, αυτή η κίνηση αποδεικνύει ότι το κράτος μας δεν έχει συνέχεια και είναι ασυνεπής απέναντι στους πολίτες του.
Μείωσαν το τέλος ταξινόμησης και κατήργησαν τα τεκμήρια το 2007 για να ωθήσουν τους πολίτες να αγοράσουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και να γεμίσουν τα ταμεία από τους φόρους, αφού αυτή η κατηγορία των αυτοκινήτων θεωρείται «καλή» (για φόρους και κέρδη) αγορά. Υστερα από δύο χρόνια, το ίδιο κράτος, με άλλη κυβέρνηση, έθεσε άδικα τεκμήρια και έκτακτες εισφορές. Απελευθέρωσε την υγραεριοκίνηση για να μειωθεί η εξάρτηση της χώρας από το πετρέλαιο και τώρα ζητάει να φορολογήσει τα αέρια όπως το πετρέλαιο. Η απόλυτη κοροϊδία δηλαδή ενός κράτους απέναντι στους πολίτες του.
Κι επειδή θεωρώ πως οι περισσότεροι από εμάς είμαστε ενεργοί πολίτες και άνθρωποι (προσπαθούμε τουλάχιστον), η μόνη αντίδρασή μας στα μετέπειτα αγοραστικά βήματα που ενδέχεται να κάνουμε είναι η τεχνολογία. Θα αναζητήσουμε λοιπόν το οικονομικότερο σε κατανάλωση και χρήση αυτοκίνητο. Η αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον, έχοντας σπάσει τα δεσμά που τους είχαν θέσει οι παγκόσμιοι… πετρελαιάδες τη δεκαετία του ’80, μας προσφέρουν απλόχερα αυτή την τεχνολογία σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και ιδιαίτερα στους πετρελαιοκινητήρες. Ψάξτε, υπολογίστε, ζυγίστε τα μήνα με μήνα και πάρτε το. Κι αφήστε τους να αυξάνουν τους φόρους των καυσίμων…
Για όσους δεν το γνωρίζουν, η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει αποφασίσει να θέσει πλαφόν στη φορολόγηση των αέριων καυσίμων, δηλαδή του υγραερίου (LPG) και του φυσικού αερίου. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, ως το 2015 οι κυβερνήσεις υποχρεούνται να φορολογούν κατά 50% λιγότερο τα αέρια σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα. Για παράδειγμα, εφόσον ο φόρος κατανάλωσης για πετρέλαιο και βενζίνη είναι στο 1 ευρώ, στα αέρια θα είναι 0,50.
Σήμερα η κυβέρνηση ζητάει από την τρόικα, και κατά προέκταση από την Ε.Ε., να εξαιρεθεί από αυτή την απόφαση λόγω «έκτακτων συνθηκών», ώστε να μπορέσει να φορολογήσει το αέριο όσο θέλει, σοκάροντας μεταξύ άλλων τους περίπου 100.000 ανθρώπους που έδωσαν από 600 έως 2.500 ευρώ για να τοποθετήσουν στο αυτοκίνητό τους ένα σύστημα υγραερίου. Δεν ξέρουμε αν τελικά θα ικανοποιήσουν αυτό το αίτημα. Ελπίζουμε, όχι. Οπως και να ’χει, αυτή η κίνηση αποδεικνύει ότι το κράτος μας δεν έχει συνέχεια και είναι ασυνεπής απέναντι στους πολίτες του.
Μείωσαν το τέλος ταξινόμησης και κατήργησαν τα τεκμήρια το 2007 για να ωθήσουν τους πολίτες να αγοράσουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και να γεμίσουν τα ταμεία από τους φόρους, αφού αυτή η κατηγορία των αυτοκινήτων θεωρείται «καλή» (για φόρους και κέρδη) αγορά. Υστερα από δύο χρόνια, το ίδιο κράτος, με άλλη κυβέρνηση, έθεσε άδικα τεκμήρια και έκτακτες εισφορές. Απελευθέρωσε την υγραεριοκίνηση για να μειωθεί η εξάρτηση της χώρας από το πετρέλαιο και τώρα ζητάει να φορολογήσει τα αέρια όπως το πετρέλαιο. Η απόλυτη κοροϊδία δηλαδή ενός κράτους απέναντι στους πολίτες του.
Κι επειδή θεωρώ πως οι περισσότεροι από εμάς είμαστε ενεργοί πολίτες και άνθρωποι (προσπαθούμε τουλάχιστον), η μόνη αντίδρασή μας στα μετέπειτα αγοραστικά βήματα που ενδέχεται να κάνουμε είναι η τεχνολογία. Θα αναζητήσουμε λοιπόν το οικονομικότερο σε κατανάλωση και χρήση αυτοκίνητο. Η αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον, έχοντας σπάσει τα δεσμά που τους είχαν θέσει οι παγκόσμιοι… πετρελαιάδες τη δεκαετία του ’80, μας προσφέρουν απλόχερα αυτή την τεχνολογία σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και ιδιαίτερα στους πετρελαιοκινητήρες. Ψάξτε, υπολογίστε, ζυγίστε τα μήνα με μήνα και πάρτε το. Κι αφήστε τους να αυξάνουν τους φόρους των καυσίμων…
UPD:
15
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα