Η κερκόπορτα της ελληνικής ακτοπλοΐας άνοιξε
Μηνάς Τσαμόπουλος
Η κερκόπορτα της ελληνικής ακτοπλοΐας άνοιξε
Η πάλαι ποτέ κραταιά στην Αδριατική ελληνική ακτοπλοία αρχίζει να παραχωρεί τη θέση της στην ιταλική. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι τεράστια, τα χρέη κοντά στο ένα δισεκατομμύριο, η επιβατική κίνηση πεσμένη, τα λειτουργικά έξοδα μεγάλα όσο κι αν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις κάνουν οικονομία και κόβουν από παντού, ενώ το πετρέλαιο προκαλεί εφιάλτες .
Ένα ταξίδι 1 ώρας και 45 λεπτών πλέον γίνεται σε 2 ώρες και 45 λεπτά και αυτό ισχύει για όλες τις γραμμές αφού τα πλοία πάνε με οικονομική ταχύτητα.
Οι εταιρείες ναυλώνουν στο εξωτερικό όσο βαπόρια μπορούν ενώ όσα δεν μπορούν τα δένουν.
Το πουλόβερ της ελληνικής ακτοπλοίας άρχισε να ξηλώνεται από την Αδριατική και έρχεται και η σειρά του Αιγαίου.
Στη γραμμή Πάτρας-Ιταλίας, ο Όμιλος Γκριμάλντι εκπροσωπώντας μια ολόκληρη γενιά Ιταλών εφοπλιστών που έβλεπαν στο βάθος του ορίζοντα, αχνά, τον καπνό των ελληνικών πλοίων τόσα χρόνια, κάνει αντεπίθεση διαρκείας και με επιτυχία, έχοντας συμπαραστάτη το ιταλικό κράτος που επιδοτεί τις ασφαλιστικές εισφορές ενώ έχουν και κάποιες φορολογικές ελαφρύνσεις.
Η ιταλική σημαία κυματίζει στα περισσότερα πλοία. Στα πλοία της Minoan Lines, της Grimaldi Lines και σε δύο πλοία της ΑΝΕΚ, σύνολο οκτώ πλοία. Ελληνική σημαία έχουν υψωμένη τα τέσσερα πλοία του ομίλου Attica και ένα πλοίο της ΑΝΕΚ, σύνολο πέντε. Τέλος, το πλοίο «European Express» είναι υπό κυπριακή σημαία.
Οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών δεν κούνησαν το δάκτυλό τους για να προστατεύσουν την ελληνική ακτοπλοία.
Οι εταιρείες ναυλώνουν στο εξωτερικό όσο βαπόρια μπορούν ενώ όσα δεν μπορούν τα δένουν.
Το πουλόβερ της ελληνικής ακτοπλοίας άρχισε να ξηλώνεται από την Αδριατική και έρχεται και η σειρά του Αιγαίου.
Στη γραμμή Πάτρας-Ιταλίας, ο Όμιλος Γκριμάλντι εκπροσωπώντας μια ολόκληρη γενιά Ιταλών εφοπλιστών που έβλεπαν στο βάθος του ορίζοντα, αχνά, τον καπνό των ελληνικών πλοίων τόσα χρόνια, κάνει αντεπίθεση διαρκείας και με επιτυχία, έχοντας συμπαραστάτη το ιταλικό κράτος που επιδοτεί τις ασφαλιστικές εισφορές ενώ έχουν και κάποιες φορολογικές ελαφρύνσεις.
Η ιταλική σημαία κυματίζει στα περισσότερα πλοία. Στα πλοία της Minoan Lines, της Grimaldi Lines και σε δύο πλοία της ΑΝΕΚ, σύνολο οκτώ πλοία. Ελληνική σημαία έχουν υψωμένη τα τέσσερα πλοία του ομίλου Attica και ένα πλοίο της ΑΝΕΚ, σύνολο πέντε. Τέλος, το πλοίο «European Express» είναι υπό κυπριακή σημαία.
Οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών δεν κούνησαν το δάκτυλό τους για να προστατεύσουν την ελληνική ακτοπλοία.
Τους βάλανε την ταμπέλα «εφοπλιστές» ταυτίζοντάς τους με την ποντοπόρο ναυτιλία και τους έκαναν στόχο στην κοινωνία. Μόνο που δεν είπαν σε κανέναν ότι οι Έλληνες εφοπλιστές διακρίνονται παγκοσμίως γιατί παίζουν ελεύθερα χωρίς να αντιμετωπίζουν κρατικό παρεμβατισμό.
Εδώ, στην Ελλάδα αποκαλούν λαϊκίστικα «εφοπλιστές» τις διοικήσεις των εταιρειών της ακτοπλοίας στις οποίες όμως δεν δίνουν το δικαίωμα να κινηθούν ελεύθερα αφού υπάρχει κρατικός παρεμβατισμός.
Κρατικός παρεμβατισμός όμως όσο αφορά τις υποχρεώσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών και όχι τα δικαιώματά τους.
Ο ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος είναι από τους πιο σύγχρονους αλλά είναι θέμα χρόνου να περάσει σε ξένους επενδυτές.
Από τα δυτικά έχουν έρθει είναι ήδη εδώ οι Ιταλοί και από τα ανατολικά οι Τούρκοι με το χρήμα να ρέει, περιμένουν την ευκαιρία να μπουν σε κοινοπρακτικά σχήματα και να κάνουν εκείνοι της εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες ανάμεσα στ ελληνικά νησιά και την ηπειρωτική χώρα.
Και να δω τότε ποιος θα πηγαίνει στις άγονες γραμμές…. Η κερκόπορτα της ελληνικής ακτοπλοίας άνοιξε.
Εδώ, στην Ελλάδα αποκαλούν λαϊκίστικα «εφοπλιστές» τις διοικήσεις των εταιρειών της ακτοπλοίας στις οποίες όμως δεν δίνουν το δικαίωμα να κινηθούν ελεύθερα αφού υπάρχει κρατικός παρεμβατισμός.
Κρατικός παρεμβατισμός όμως όσο αφορά τις υποχρεώσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών και όχι τα δικαιώματά τους.
Ο ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος είναι από τους πιο σύγχρονους αλλά είναι θέμα χρόνου να περάσει σε ξένους επενδυτές.
Από τα δυτικά έχουν έρθει είναι ήδη εδώ οι Ιταλοί και από τα ανατολικά οι Τούρκοι με το χρήμα να ρέει, περιμένουν την ευκαιρία να μπουν σε κοινοπρακτικά σχήματα και να κάνουν εκείνοι της εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες ανάμεσα στ ελληνικά νησιά και την ηπειρωτική χώρα.
Και να δω τότε ποιος θα πηγαίνει στις άγονες γραμμές…. Η κερκόπορτα της ελληνικής ακτοπλοίας άνοιξε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα