Το γουρουνάκι και η καινοτομία!
Κώστας Τσαούσης
Το γουρουνάκι και η καινοτομία!
Το πρωί της περασμένης Δευτέρας ένας καλός φίλος έχοντας στα χέρια του το πρόγραμμα της εκδήλωσης της πρωτοβουλίας «Όλη η Ελλάδα σε ένα Τραπέζι» στο Ναύπλιο - εκδήλωσης της οποίας είχα την ευθύνη του συντονισμού- με ρώτησε γιατί επέλεξα ένα χοιροτρόφο από την Επίδαυρο και αν μπορεί μια χοιροτροφική μονάδα να διεκδικεί την ένταξη της στην γεωγραφία της νέας επιχειρηματικότητας με κριτήρια την καινοτομία και την εξωστρέφεια της.
Του ζήτησα να κάνει υπομονή. Κατέγραψα την ερώτηση του και την κράτησα για την απαντήσω την ώρα που κάλεσα κοντά μου τον Δημήτρη Γεώργα, ένα νέο, δυναμικό εκπρόσωπο της αγρο-επιχειρηματικότητας. Η δική του ιστορία ήταν μια από τις 20 και πλέον ιστορίες προσώπων, προϊόντων και επιχειρήσεων από τις Περιφερειακές Ενότητες Αργολίδας και Κορινθίας που αφηγήθηκα στην εκδήλωση προτάσσοντας το κριτήριο της καινοτομίας και της εξωστρέφειας σε συνδυασμό με την ενίσχυση της αναδυόμενης τάσης της συνεργατικότητας σε όλα τα δυνατά επίπεδα.
Στην αφήγηση μου, λοιπόν, υποστήριξα ότι ακόμη και μια χοιροτροφική επιχείρηση που δεν δίνει σχεδόν καμία σημασία στα social media μπορεί να χαρακτηρίζεται από την καινοτομική της δράση αλλά και την εξωστρεφή της διάθεση. Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Γεώργας επέλεξε να φτιάξει μια σφραγίδα – χοιρινά Επιδαύρου- για να συνοδεύει παντού τα χοιρινά της παραγωγής τους. Μια σφραγίδα που μπαίνει για να φαίνεται και να ξεχωρίζει στις βιτρίνες των επιλεγμένων κρεοπωλείων τα οποία τροφοδοτεί δημιουργώντας μια επωνυμία σε ένα προϊόν μαζικής κατανάλωσης. Αλλά, δεν είναι μόνο αυτό: Ο ίδιος έχει στόχο – και προχωρά με σταθερά βήματα- στο πως μπορεί να γίνει μια χοιροτροφική μονάδα επισκέψιμη σαν ένα «πεντάστερο μπουτίκ ξενοδοχείο». Άλλωστε, όπως γνωρίζουν οι ειδήμονες της αγοράς, από εδώ και πέρα οι παραγωγικές μονάδες του κρέατος θα αξιολογούνται με …αστέρια. Στο διαδίκτυο είχα βρει και ένα βιογραφικό του: «Ο Δημήτρης Γεώργας γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αρχαία Επίδαυρο.
Το 2003 ανέλαβε τη διαχείριση της οικογενειακής επιχείρησης με αντικείμενο την αναπαραγωγή, πάχυνση και σφαγή χοίρων δυναμικότητας 460 τόνων κρέατος ανά έτος. Έχει 20ετή εμπειρία στη χοιροτροφία και την εμπορία χοιρινού κρέατος. Επένδυσε σε καινοτόμες τεχνολογίες. Έχει εγκαταστήσει ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και διαχείρισης της παραγωγικής διαδικασίας και αξιοποιεί τα λύματα της εκτροφής για την παραγωγή βιοαερίου. Κατάφερε να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής του με την παραγωγή επώνυμου ποιοτικού κρέατος, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος παραγωγής. Το 2012 συμμετείχε στο πρώτο πανευρωπαϊκό συνέδριο νέων αγροτών που έλαβε χώρα στις Βρυξέλες».
Όλες αυτές οι επιλογές- αποφάσεις -ενέργειες – δράσεις, από την σφραγίδα προϊόντος μέχρι την παραγωγή βιοαερίου, συγκροτούν ένα πλαίσιο καινοτομίας και εξωστρέφειας. Τι σημαίνει αυτό; Με απλά λόγια, ότι η καινοτομία και η εξωστρέφεια δεν κατοικούν μοναδικά στις περιοχές των startup αλλά εκτείνεται σε όλο το πεδίο της επιχειρηματικής δράσης – μέχρι τα άγνωστα χωριά της ελληνικής περιφέρειας.
Του ζήτησα να κάνει υπομονή. Κατέγραψα την ερώτηση του και την κράτησα για την απαντήσω την ώρα που κάλεσα κοντά μου τον Δημήτρη Γεώργα, ένα νέο, δυναμικό εκπρόσωπο της αγρο-επιχειρηματικότητας. Η δική του ιστορία ήταν μια από τις 20 και πλέον ιστορίες προσώπων, προϊόντων και επιχειρήσεων από τις Περιφερειακές Ενότητες Αργολίδας και Κορινθίας που αφηγήθηκα στην εκδήλωση προτάσσοντας το κριτήριο της καινοτομίας και της εξωστρέφειας σε συνδυασμό με την ενίσχυση της αναδυόμενης τάσης της συνεργατικότητας σε όλα τα δυνατά επίπεδα.
Στην αφήγηση μου, λοιπόν, υποστήριξα ότι ακόμη και μια χοιροτροφική επιχείρηση που δεν δίνει σχεδόν καμία σημασία στα social media μπορεί να χαρακτηρίζεται από την καινοτομική της δράση αλλά και την εξωστρεφή της διάθεση. Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Γεώργας επέλεξε να φτιάξει μια σφραγίδα – χοιρινά Επιδαύρου- για να συνοδεύει παντού τα χοιρινά της παραγωγής τους. Μια σφραγίδα που μπαίνει για να φαίνεται και να ξεχωρίζει στις βιτρίνες των επιλεγμένων κρεοπωλείων τα οποία τροφοδοτεί δημιουργώντας μια επωνυμία σε ένα προϊόν μαζικής κατανάλωσης. Αλλά, δεν είναι μόνο αυτό: Ο ίδιος έχει στόχο – και προχωρά με σταθερά βήματα- στο πως μπορεί να γίνει μια χοιροτροφική μονάδα επισκέψιμη σαν ένα «πεντάστερο μπουτίκ ξενοδοχείο». Άλλωστε, όπως γνωρίζουν οι ειδήμονες της αγοράς, από εδώ και πέρα οι παραγωγικές μονάδες του κρέατος θα αξιολογούνται με …αστέρια. Στο διαδίκτυο είχα βρει και ένα βιογραφικό του: «Ο Δημήτρης Γεώργας γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αρχαία Επίδαυρο.
Το 2003 ανέλαβε τη διαχείριση της οικογενειακής επιχείρησης με αντικείμενο την αναπαραγωγή, πάχυνση και σφαγή χοίρων δυναμικότητας 460 τόνων κρέατος ανά έτος. Έχει 20ετή εμπειρία στη χοιροτροφία και την εμπορία χοιρινού κρέατος. Επένδυσε σε καινοτόμες τεχνολογίες. Έχει εγκαταστήσει ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και διαχείρισης της παραγωγικής διαδικασίας και αξιοποιεί τα λύματα της εκτροφής για την παραγωγή βιοαερίου. Κατάφερε να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής του με την παραγωγή επώνυμου ποιοτικού κρέατος, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος παραγωγής. Το 2012 συμμετείχε στο πρώτο πανευρωπαϊκό συνέδριο νέων αγροτών που έλαβε χώρα στις Βρυξέλες».
Όλες αυτές οι επιλογές- αποφάσεις -ενέργειες – δράσεις, από την σφραγίδα προϊόντος μέχρι την παραγωγή βιοαερίου, συγκροτούν ένα πλαίσιο καινοτομίας και εξωστρέφειας. Τι σημαίνει αυτό; Με απλά λόγια, ότι η καινοτομία και η εξωστρέφεια δεν κατοικούν μοναδικά στις περιοχές των startup αλλά εκτείνεται σε όλο το πεδίο της επιχειρηματικής δράσης – μέχρι τα άγνωστα χωριά της ελληνικής περιφέρειας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα