Περί της απόσυρσης του άρθρου 43 και της τροπολογίας για το Μέγαρο Μουσικής
Δημήτρης Καμμένος
Περί της απόσυρσης του άρθρου 43 και της τροπολογίας για το Μέγαρο Μουσικής
Για όποιον έχει παρακολουθήσει τις παρεμβάσεις μου μέχρι σήμερα, οι επιφυλάξεις μου σχετικά με την φορολογική ενημερότητα των οικοδομικών συνεταιρισμών αλλά και του Μεγάρου Μουσικής, δεν αποτελούν έκπληξη.
Εδώ και ένα χρόνο μέσα από ομιλίες, επίκαιρες ερωτήσεις αλλά και τροπολογίες προσπαθώ αφενός να διορθώσω μια επι χρόνια αδικία που αφορά τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς και αφετέρου να επιτευχθεί πλήρης και αποτελεσματικός διαχειριστικός έλεγχος του Μεγάρου Μουσικής ώστε να διαπιστωθεί που δίνονται τα χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων.
Σήμερα έγινε το πρώτο βήμα για να ανοίξει ο διάλογος και να επιλυθεί το περίπλοκο θέμα των οικοδομικών συνεταιρισμών. Με πρωτοβουλία μου αποσύρθηκε το άρθρο 43 του Νομοσχεδίου με τίτλο « Εναρμόνιση της νομοθεσίας με την Οδηγία 2014/17/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 4ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με τις συμβάσεις πίστωσης για καταναλωτές για ακίνητα που προορίζονται για κατοικία και την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/48/ΕΚ και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών» που αφορούσε τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς.
Σύμφωνα με το εν λόγω άρθρο δίνονταν παράταση στην προθεσμία για την εναρμόνιση των καταστατικών των συνεταιρισμών οι οποίοι δεν είχαν καταφέρει να εναρμονίσουν τα καταστατικά τους.
Παρόλα αυτά σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου για την παράταση και την εναρμόνιση τέθηκε ως όρος και προϋπόθεση η προσκόμιση εκ μέρους των οικοδομικών συνεταιρισμών φορολογικής ενημερότητας.
Με Επίκαιρη Ερώτηση μου ήδη από τις 15 Μαρτίου 2016 είχα θέσει και πάλι στο παρελθόν το θέμα του ΕΝΦΙΑ που καλούνται να πληρώσουν οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί οι οποίοι κατέχουν στην πράξη εκτάσεις, οι οποίες στην πλειοψηφία τους έχουν χαρακτηριστεί δασικές, και που απαγορεύεται να πολεοδομηθούν και να διανεμηθούν στα μέλη τους, παρά το γεγονός, ότι αγοράσθηκαν ακολουθώντας την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία και κατόπιν των εγκρίσεων και διαβεβαιώσεων του ίδιου του κράτους για την αγορά και την καταλληλότητα των εκτάσεων αυτών για ίδρυση οικισμών. Μάλιστα ως υπόχρεοι καταβολής του φόρου εμφανίζονται οι νόμιμοι εκπρόσωποι των Συνεταιρισμών αυτών (οι πρόεδροι) με συνέπεια να επιβάλλονται προσωπικά σε αυτούς κυρώσεις. Με τροπολογία που κατέθεσα δυο φορές, στις 20 Μαϊου 2016 και 31 Αυγούστου 2016 αντίστοιχα, είχα ζητήσει την δίκαιη κατανομή του φόρου σε όλα τα μέλη του συνεταιρισμού δίνοντας τους παράλληλα τη δυνατότητα να πολεοδομήσουν ή και να μεταβιβάσουν τις εκτάσεις, ωστόσο δεν είχαν γίνει δεκτές παρά τις διαβεβαιώσεις για άμεση επίλυση του θέματος.
Σήμερα μέσα από το άρθρο 43 θα δινόταν ουσιαστικά η χαριστική βολή στους Οικοδομικούς Συνεταιρισμούς οδηγώντας σε αυτοδίκαιη διάλυση ένα μεγάλο αριθμό συνεταιρισμών που δεν θα μπορούσαν να κάνουν χρήση της διάταξης ελλείψει φορολογικής ενημερότητας. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι από τους περίπου 220 οικοδομικούς συνεταιρισμούς που βρίσκονται εντός Αττικής, οι 110 αντιμετωπίζουν πρόβλημα λόγω δασικών εκτάσεων.
Η απόσυρση του εν λόγω άρθρου είναι ένα θετικό βήμα για να επιλυθεί ένα σημαντικό πρόβλημα που ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς. Είναι το λιγότερο προκλητικό και ταυτόχρονα παράδοξο στο ίδιο νομοσχέδιο να χαρίζουμε φορολογική ενημερότητα στο Μέγαρο Μουσικής και να ζητάμε φορολογική ενημερότητα από ανθρώπους που τους δόθηκαν εκτάσεις που δεν μπορούν ούτε να χτίσουν ούτε να μεταβιβάσουν βαραίνοντας μάλιστα του προέδρους των συνεταιρισμών.
Σήμερα έγινε το πρώτο βήμα για να ανοίξει ο διάλογος και να επιλυθεί το περίπλοκο θέμα των οικοδομικών συνεταιρισμών. Με πρωτοβουλία μου αποσύρθηκε το άρθρο 43 του Νομοσχεδίου με τίτλο « Εναρμόνιση της νομοθεσίας με την Οδηγία 2014/17/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 4ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με τις συμβάσεις πίστωσης για καταναλωτές για ακίνητα που προορίζονται για κατοικία και την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/48/ΕΚ και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών» που αφορούσε τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς.
Σύμφωνα με το εν λόγω άρθρο δίνονταν παράταση στην προθεσμία για την εναρμόνιση των καταστατικών των συνεταιρισμών οι οποίοι δεν είχαν καταφέρει να εναρμονίσουν τα καταστατικά τους.
Παρόλα αυτά σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου για την παράταση και την εναρμόνιση τέθηκε ως όρος και προϋπόθεση η προσκόμιση εκ μέρους των οικοδομικών συνεταιρισμών φορολογικής ενημερότητας.
Με Επίκαιρη Ερώτηση μου ήδη από τις 15 Μαρτίου 2016 είχα θέσει και πάλι στο παρελθόν το θέμα του ΕΝΦΙΑ που καλούνται να πληρώσουν οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί οι οποίοι κατέχουν στην πράξη εκτάσεις, οι οποίες στην πλειοψηφία τους έχουν χαρακτηριστεί δασικές, και που απαγορεύεται να πολεοδομηθούν και να διανεμηθούν στα μέλη τους, παρά το γεγονός, ότι αγοράσθηκαν ακολουθώντας την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία και κατόπιν των εγκρίσεων και διαβεβαιώσεων του ίδιου του κράτους για την αγορά και την καταλληλότητα των εκτάσεων αυτών για ίδρυση οικισμών. Μάλιστα ως υπόχρεοι καταβολής του φόρου εμφανίζονται οι νόμιμοι εκπρόσωποι των Συνεταιρισμών αυτών (οι πρόεδροι) με συνέπεια να επιβάλλονται προσωπικά σε αυτούς κυρώσεις. Με τροπολογία που κατέθεσα δυο φορές, στις 20 Μαϊου 2016 και 31 Αυγούστου 2016 αντίστοιχα, είχα ζητήσει την δίκαιη κατανομή του φόρου σε όλα τα μέλη του συνεταιρισμού δίνοντας τους παράλληλα τη δυνατότητα να πολεοδομήσουν ή και να μεταβιβάσουν τις εκτάσεις, ωστόσο δεν είχαν γίνει δεκτές παρά τις διαβεβαιώσεις για άμεση επίλυση του θέματος.
Σήμερα μέσα από το άρθρο 43 θα δινόταν ουσιαστικά η χαριστική βολή στους Οικοδομικούς Συνεταιρισμούς οδηγώντας σε αυτοδίκαιη διάλυση ένα μεγάλο αριθμό συνεταιρισμών που δεν θα μπορούσαν να κάνουν χρήση της διάταξης ελλείψει φορολογικής ενημερότητας. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι από τους περίπου 220 οικοδομικούς συνεταιρισμούς που βρίσκονται εντός Αττικής, οι 110 αντιμετωπίζουν πρόβλημα λόγω δασικών εκτάσεων.
Η απόσυρση του εν λόγω άρθρου είναι ένα θετικό βήμα για να επιλυθεί ένα σημαντικό πρόβλημα που ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς. Είναι το λιγότερο προκλητικό και ταυτόχρονα παράδοξο στο ίδιο νομοσχέδιο να χαρίζουμε φορολογική ενημερότητα στο Μέγαρο Μουσικής και να ζητάμε φορολογική ενημερότητα από ανθρώπους που τους δόθηκαν εκτάσεις που δεν μπορούν ούτε να χτίσουν ούτε να μεταβιβάσουν βαραίνοντας μάλιστα του προέδρους των συνεταιρισμών.
Με σχετική Τροπολογία μου θα ζητήσω επαναφορά της διατάξεως που αφορούσε τη 12μηνη προθεσμία για την εναρμόνιση των καταστατικών των οικοδομικών συνεταιρισμών, οι οποίοι δεν έχουν λυθεί και εκκαθαρισθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 4030/2011 (Α' 249), περιλαμβάνοντας ωστόσο όλους ανεξαιρέτως τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς και όχι μόνο όσους προσκομίσουν φορολογική ενημερότητα αποκλείοντας κατά αυτό τον τρόπο ένα μεγάλο ποσοστό.
Όσον αφορά την τροπολογία για το Μέγαρο Μουσικής, με την οποία παρέχεται, μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2017, φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα στον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (ΟΜΜΑ), έχω από την αρχή εκφράσει τις αντιρρήσεις μου για τον ευνοϊκό χειρισμό του Μεγάρου.
Ήδη από τον Φεβρουάριο του 2016 είχα καταψηφίσει την Τροπολογία 60 σελίδων για «τις Ρυθμίσεις θεμάτων που αφορούν στον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής (Ο.Μ.Μ.Α.)» σύμφωνα με την οποία το Ελληνικό Δημόσιο καθίστατο ιδιοκτήτης του συνολικού κτιριακού συγκροτήματος των 170.000 τ.μ. για 30 έτη, όπως επίσης και των οφειλών του Μεγάρου Μουσικής με αντάλλαγμα την πλειοψηφία του Δημοσίου στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, η Τροπολογία αυτή προέβλεπε ότι το Ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει πλήρως ως πρωτοφειλέτης την εξυπηρέτηση όλων των δανειακών οφειλών του ΟΜΜΑ προς τις τράπεζες. Τα δάνεια αυτά, 25ετούς διάρκειας, ανέρχονται σε 245 εκατομμύρια ευρώ (τρία δάνεια, ένα από την Εθνική Τράπεζα, ύψους 95 εκατ. ευρώ και δύο ακόμα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το πρώτο ποσού 78.857.936 ευρώ και το δεύτερο, ύψους 55.419.314 ευρώ).
Προέβλεπε επίσης έκτακτη επιχορήγηση (από το τακτικό αποθεματικό του κρατικού προϋπολογισμού) ύψους 14.387.000 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για την πλήρη εξόφληση των λειτουργικών ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του ΟΜΜΑ όπως αυτές καταγράφονταν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2015 ενώ το Δημόσιο παραιτήθηκε από το δικαίωμα αναγωγής έναντι του Οργανισμού του Μεγάρου για την αναζήτηση βεβαιωμένων οφειλών από την κατάπτωση εγγυήσεων το 2014 και το 2015 από δάνεια που έλαβε το Μέγαρο από την Εθνική και την ΕΤΕπ. Το ύψος των οφειλών αυτών είναι 43,41 εκατ. ευρώ. Η τροπολογία προέβλεπε επίσης την απαλλαγή του Μεγάρου από κάθε φύσης φόρους, τέλη εισφορές και δικαιώματα υπέρ του Δημοσίου για πράξεις που σχετίζονται με τις ανωτέρω δανειακές υποχρεώσεις.
Ακόμη είχα καταθέσει και επίκαιρη στις 11 Φεβρουαρίου του 2016 με την οποία ζητούσα στοιχεία που αφορούν τον διαχειριστικό έλεγχο του Μεγάρου και συγκεκριμένα τους ισολογισμούς για όλες τις οικονομικές χρήσεις του Μεγάρου μέχρι σήμερα καθώς και το ύψος των δανειακών συμβάσεων του Μεγάρου Μουσικής που έχει αναλάβει το Ελληνικό Δημόσιο επιβαρύνοντας τους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες.
Η άνιση μεταχείριση μερίδας πολιτών ευνοώντας την ίδια στιγμή επανειλημμένως έναν φορέα που δεν αποδίδει τίποτα στο Ελληνικό Δημόσιο παρά χρέη και ζημίες πρέπει να λάβει τέλος.
Η επίλυση του θέματος των οικοδομικών συνεταιρισμών θα επιφέρει εκτός από την άρση της αδικίας και μια σειρά από οικονομικά οφέλη για το Δημόσιο. Ενδεικτικά αναφέρω:
1.Τοπική ανάπτυξη (τόνωση τοπικής αγοράς, απασχόληση εργατικού δυναμικού, έσοδα δήμων από είσπραξη διαφόρων τελών, κλπ.).
2.Οικοδομική επανεκκίνηση (την στιγμή που η οικοδομή ανέκαθεν αποτελούσε μοχλό ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας).
3.Έσοδα του κράτους από άμεση και έμμεση φορολογία.
4.Έσοδα ασφαλιστικών ταμείων από τις εισφορές των εκάστοτε απασχολούμενων στα διάφορα έργα.
5.Διασφάλιση περιβαλλοντικής ισορροπίας, αποφυγή εμπρησμών και άναρχων καταπατήσεων, κλπ.
Έτσι θα προκύψουν έσοδα για το κράτος ισοδύναμα του ΕΝ.Φ.Ι.Α. τα οποία θα είναι περισσότερα, δικαιότερα κατανεμημένα (δηλαδή θα πληρώνει ο έχων πραγματικό δικαίωμα που θα του ανήκει με συμβολαιογραφική πράξη) και τα οποία θα εισπραχθούν.
Επίσης το κράτος θα εισπράττει διαρκώς φόρους λόγω συμβολαιογραφικών πράξεων, έκδοσης οικοδομικών αδειών, φορολογίας επί των κατασκευαζόμενων έργων (πχ έργων οδοποιίας , κατασκευή κατοικιών, σχολείων), κλπ.
Ενδεικτικά, από οικοδομικό συνεταιρισμό με 100 μέλη, όπου το κάθε μέλος θα είχε την δυνατότητα να χτίσει κατοικία 120τ.μ. με μέσο κόστος κατασκευής 2000ευρώ/τ.μ. και με φορολογία 15% θα προέκυπτε ποσό φόρου από την κατασκευή 100 τέτοιων κατοικιών: 100 x 120 x 2000 x 0,15 =3.600.000 ευρώ.
Σήμερα υφίστανται στο σύνολο της χώρας περίπου 580 οικοδομικοί συνεταιρισμοί με συνολικό αριθμό μελών άνω του 1.000.000 θα ήταν παράλογο λοιπόν μέσω του άρθρου να οδηγήσουμε σε διάλυση ίσως και τους μισούς από αυτούς.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Κ. ΚΑΜΜΕΝΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα