Εγκαινίασαν οδικά έργα που δεν έχουν τελειώσει
Αλέξανδρος Κασιμάτης
Εγκαινίασαν οδικά έργα που δεν έχουν τελειώσει
Οσοι οδηγοί επέστρεψαν στην Αθήνα από τις πασχαλινές αργίες μέσω της Ιονίας Οδού έμειναν με την απορία: Ποιος ο λόγος να εγκαινιάζει η Κυβέρνηση έργα που δεν έχουν τελειώσει;
Προφανώς το ίδιο θα σκέφθηκαν κι όσοι βρέθηκαν στην Πατρών Κορίνθου. Σε κάποια σημεία δεν υπάρχει αντιολισθητική άσφαλτος, οι διαγραμμίσεις είναι παλιές κι οδηγούν κατευθείαν στις μπαριέρες κόκ.
Η Πατρών Κορίνθου είναι ημιτελής, αλλά σαφώς σε καλύτερη κατάσταση. Για αυτό και εμφανίστηκε ο Πρωθυπουργός για να κόψει κορδέλα. Ο Χρήστος Σπίρτζης όμως; Εγκαινίασε την Ιονία Οδό που απέχει πολύ από την ολοκλήρωση της. Τόσο, που ούτε τα διόδια δεν λειτουργούν. Για αρκετά χιλιόμετρα οι οδηγοί υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν τον παλιό δρόμο, ενώ υπάρχει και μια εντυπωσιακή σήραγγα, όπου μόνον η μια από τις δυο λωρίδες έχει δοθεί στην κυκλοφορία.
Μάλιστα οι πληροφορίες από τους κατασκευαστές θέλουν την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού να είναι προγραμματισμένη για τον Αύγουστο 2017. Γιατί όμως χρειάστηκαν εγκαίνια σε ημιτελή έργα; Εχουμε ζήσει εγκαίνια σε έργα που έμειναν στις μακέτες, αλλά σε έργα που δεν έχουν ολοκληρωθεί γιατί;
Η απάντηση βρίσκεται στα ευρωπαικά κονδύλια. Στην ΕΕ απηύδησαν και έστειλαν ένα είδος τελεσίγραφου στην ελληνική κυβέρνηση, ζητώντας ως τις 31.3.17 να έχουν τελειώσει τα συγκεκριμένα έργα, διαφορετικά η χώρα θα υποχρεωνόταν να επιστρέψει όλες τις κοινοτικές ενισχύσεις που είχε εισπράξει για αυτά. Για ένα σωρό ουσιαστικούς λόγους (απαλλοτριώσεις κλπ) δεν ήταν πρακτικά δυνατόν να τηρηθεί το όριο της 31ης Μαρτίου. Η ΕΕ αναγνώρισε το πρόβλημα και συμφώνησε με την ελληνική πλευρά να παραδοθούν τα έργα όχι ολοκληρωμένα, αλλά λειτουργικά.
Και αφού τα έργα θα ήταν λειτουργικά τέλος Μαρτίου , προφανώς σκέφθηκαν στην Κυβέρνηση: Γιατί να μην κάνουμε και μερικές φιέστες εγκαινίων, να δείξουμε ότι εμείς ολοκληρώνουμε γρήγορα τα έργα που οι άλλες κυβερνήσεις δεν μπόρεσαν να τελειώσουν. Οπότε έκοψαν τις κορδέλες των εγκαινίων με τα έργα ημιτελή κι όσοι πίστεψαν ότι είχαν παραδοθεί οι νέοι αυτοκινητόδρομοι και ταλαιπωρήθηκαν, ας πρόσεχαν.
Η Πατρών Κορίνθου είναι ημιτελής, αλλά σαφώς σε καλύτερη κατάσταση. Για αυτό και εμφανίστηκε ο Πρωθυπουργός για να κόψει κορδέλα. Ο Χρήστος Σπίρτζης όμως; Εγκαινίασε την Ιονία Οδό που απέχει πολύ από την ολοκλήρωση της. Τόσο, που ούτε τα διόδια δεν λειτουργούν. Για αρκετά χιλιόμετρα οι οδηγοί υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν τον παλιό δρόμο, ενώ υπάρχει και μια εντυπωσιακή σήραγγα, όπου μόνον η μια από τις δυο λωρίδες έχει δοθεί στην κυκλοφορία.
Μάλιστα οι πληροφορίες από τους κατασκευαστές θέλουν την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού να είναι προγραμματισμένη για τον Αύγουστο 2017. Γιατί όμως χρειάστηκαν εγκαίνια σε ημιτελή έργα; Εχουμε ζήσει εγκαίνια σε έργα που έμειναν στις μακέτες, αλλά σε έργα που δεν έχουν ολοκληρωθεί γιατί;
Η απάντηση βρίσκεται στα ευρωπαικά κονδύλια. Στην ΕΕ απηύδησαν και έστειλαν ένα είδος τελεσίγραφου στην ελληνική κυβέρνηση, ζητώντας ως τις 31.3.17 να έχουν τελειώσει τα συγκεκριμένα έργα, διαφορετικά η χώρα θα υποχρεωνόταν να επιστρέψει όλες τις κοινοτικές ενισχύσεις που είχε εισπράξει για αυτά. Για ένα σωρό ουσιαστικούς λόγους (απαλλοτριώσεις κλπ) δεν ήταν πρακτικά δυνατόν να τηρηθεί το όριο της 31ης Μαρτίου. Η ΕΕ αναγνώρισε το πρόβλημα και συμφώνησε με την ελληνική πλευρά να παραδοθούν τα έργα όχι ολοκληρωμένα, αλλά λειτουργικά.
Και αφού τα έργα θα ήταν λειτουργικά τέλος Μαρτίου , προφανώς σκέφθηκαν στην Κυβέρνηση: Γιατί να μην κάνουμε και μερικές φιέστες εγκαινίων, να δείξουμε ότι εμείς ολοκληρώνουμε γρήγορα τα έργα που οι άλλες κυβερνήσεις δεν μπόρεσαν να τελειώσουν. Οπότε έκοψαν τις κορδέλες των εγκαινίων με τα έργα ημιτελή κι όσοι πίστεψαν ότι είχαν παραδοθεί οι νέοι αυτοκινητόδρομοι και ταλαιπωρήθηκαν, ας πρόσεχαν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα