Στα χαρακώματα Samsung και Apple για το iPhone X

Στα χαρακώματα Samsung και Apple για το iPhone X

Είναι η ναυαρχίδα της Apple μια «φυματική σαρανταποδαρούσα» της τεχνολογίας ή απλώς η Samsung κάνει την τρίχα τριχιά για να τρολάρει τον αμερικανικό κολοσσό;

Στα χαρακώματα Samsung και Apple για το iPhone X
Με μια εξαιρετικά επιθετική διαφήμιση, εκθέτοντας και διακωμωδώντας ανελέητα τα μειονεκτήματα του iPhone από καταβολής του, η Samsung αποπειράται να αναχαιτίσει το ρεύμα του καταναλωτικού κοινού προς το «Χ». Το πιο ακριβό και πιο εξελιγμένο κινητό τηλέφωνο που παρήγαγε ποτέ η Apple διανύει τις πρώτες του ημέρες στην αγορά και οι πωλήσεις του ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Και παρόλο που η τιμή πώλησής του (από 1.000 δολάρια), καθώς και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά έχουν προκαλέσει έντονες διχογνωμίες, χάρη στις υψηλές πωλήσεις του «X» η μετοχή της Apple καλπάζει σε επίπεδα ρεκόρ. Ήδη χάρη στο επετειακό iPhone (συμπληρώθηκε δεκαετία από την εμφάνισή του) η χρηματιστηριακή αξία της Apple άγγιξε τα 900 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 19%.

Το τελευταίο διαφημιστικό της Samsung ουσιαστικά εγκαινιάζει μια νέα περίοδο δι-εταιρικών «εχθροπραξιών» ανάμεσα στους δύο γίγαντες της παγκόσμιας παραγωγής smartphone. Ταυτόχρονα, όμως, η ενέργεια που δαπανήθηκε από τη Samsung, όπως και το κόστος δημιουργίας του μικρού φιλμ, εν τέλει, αποδεικνύουν έμπρακτα πόσο υπολογίζει την Apple ως αντίπαλο. Και, μάλλον, το πόσο ανησυχεί για την επιτυχία του «Χ». Εάν η Samsung θεωρούσε το «Χ» ως ένα ασήμαντο μοντέλο, με προδιαγεγραμμένη πορεία προς το ναδίρ των πωλήσεων, απλώς δεν θα χρησιμοποιούσε ένα τόσο καλοφτιαγμένο διαφημιστικό σποτ για να πλήξει την Apple. Κάτι που, ομολογουμένως, το πετυχαίνει με εντυπωσιακή ευστοχία -έστω και εάν οι υποψήφιοι κάτοχοι του πανάκριβου iPhone κατασκηνώνουν έξω από τα Apples Stores και περιμένουν καρτερικά επί ώρες για να το αποκτήσουν.

Κλείσιμο
iPhone X: Ο βασιλιάς είναι γυμνός;
Το iPhone φέρνει γκρίνια και η Apple στη μετα-Στιβ Τζομπς περίοδό της, μάλλον οφείλει να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα τις ατέλειες του iPhone X, όσο και των κριτικών, από ειδικούς και καταναλωτές. Όσο μεγάλη ήταν η προσμονή για το διαφημιζόμενο ως «καλύτερο τηλέφωνο στον κόσμο», άλλη τόση είναι η καχυποψία, σε κάποιες περιπτώσεις και το τρολάρισμα, που δέχεται ο αμερικανικός κολοσσός για τις μικρές ατέλειές του. Άλλωστε, όταν πρόκειται για ένα τηλέφωνο η αξία του οποίου στη χώρα μας ξεκινά από τα 1.199 και φτάνει έως τα 1.399 ευρώ, τα πάντα μεγεθύνονται. Πόσο μάλλον οι αβλεψίες του κατασκευαστή. 

Εδώ και μερικές εβδομάδες ήδη το The Verge ανέδειξε μια αμελητέα, αλλά τελικά σημαντική σχεδιαστική ατέλεια του iPhone X. Πρόκειται για την μαύρη εγκοπή στο πάνω μέρος της οθόνης όπου έχει τοποθετηθεί η μία από τις κάμερες του τηλεφώνου, η οποία ουσιαστικά ακυρώνει εκ προοιμίου τη full screen εμπειρία που επαγγέλεται και διαφημίζει η Apple. Το μικρό μαύρο κομμάτι μάλιστα ήδη προβληματίζει τους δημιουργούς εφαρμογών για το τηλέφωνο, αφού πλέον θα πρέπει να τη λαμβάνουν υπόψη για την ανάπτυξη των application, κυρίως δε εκείνων που απαιτούν τη χρήση του τηλεφώνου σε οριζόντια θέση. 

Η πολυδιαφημισμένη οθόνη του νέου –και σε κάθε περίπτωση πολυπόθητου- iPhone X εξελίσσεται μέρα με τη μέρα σε μεγάλο fail – η μετοχή της εταιρίας πάντως παραμένει κραταιά στα 174 δολάρια στο δείκτη Nasdaq. Αφού οι ουρές για την απόκτηση ενός τηλεφώνου έξω από τα καταστήματα της Apple στις ΗΠΑ διαλύθηκαν ησύχως, πλέον η εταιρία ενημερώνει τους νέους κατόχους πως η εντυπωσιακή OLED οθόνη, η οποία για πρώτη φορά υιοθείται σε μοντέλο της, μπορεί να παρουσιάσει προβλήματα στην απεικόνιση των χρωμάτων, αλλά και κάποια ελάχιστη καθυστέρηση στη γρήγορη εναλλαγή εικόνων.

Σιγά τα ωά θα σκεφτεί ο μέσος χρήστης, που χρησιμοποιεί τη συσκευή περισσότερο ως status symbol, παρά για τον σκοπό για τον οποίο είναι προορισμένη, δηλαδή ως τηλέφωνο. Το ακόμη καλύτερο στοιχείο είναι πως το πάνελ της οθόνης φέρει τη βαρύτιμη υπογραφή της Samsung, η οποία με τη σειρά της παίρνει το αίμα της πίσω για το ανηλεές τρολάρισμα που είχε δεχτεί για τα μοντέλα της Galaxy Note 7, τα οποία εκρήγνυνταν σαν σπόροι καλαμποκιού λίγο πριν γίνουν ποπ κορν. 

Νερό στο μύλο της έριδας μεταξύ των χρηστών iOS και Android ήρθε να ρίξει η νοτιοκορεατική εταιρία μέσω διαφημιστικού σποτ που κυκλοφόρησε σχεδόν σε παράλληλο χρόνο με το εμπορικό λανσάρισμα του iPhone X -παλιά της τέχνη... Το βίντεο ακολουθεί τη διαδρομή ενός χρήστη Apple από το 2007 έως σήμερα. Και δείχνει πόσες φορές το κατά τα άλλα θρυλικό τηλέφωνο τον άφησε στα κρύα του λουτρού. Όταν λόγου χάρη ξέμεινε από αποθηκευτικό χώρο, όταν του έπεσε στο νερό και αναγκάστηκε να το στεγνώσει μέσα σε ένα μπολ γεμάτο ρύζι ή κάθε φορά που το χρησιμοποιούσε καλωδιωμένο με το φορτιστή, αφού δεν υποστήριζε ασύρματη φόρτιση. 

Η... επίμαχη διαφήμιση της Samsung:



Στο βίντεο προβάλλεται ένας αφοσιωμένος αγοραστής συσκευών Apple, ο οποίος από το 2007 σπεύδει να αγοράσει κάθε νέο μοντέλο iPhone, μόνο και μόνο για να δοκιμάζει πάντα κάποιου είδους απογοήτευση. Κάθε φορά υπήρχε, κατά τη Samsung, κάποιο σοβαρό ελάττωμα στο τηλέφωνο της Apple, είτε εξαιτίας της περιορισμένης χωρητικότητας μνήμης στο πρώτο, είτε από τη μικρή οθόνη στο iPhone 4 και 5, είτε από το πόσο ευαίσθητο στο νερό ήταν το iPhone 6.

Στη διαφήμιση, η οποία τιτλοφορείται «Growing up» δηλαδή «Ωριμάζοντας», ο πρωταγωνιστής στο τέλος φαίνεται να κάνει στροφή 180 μοιρών. Επιλέγει να αγοράσει το Galaxy Note 8 της Samsung, κοιτάζοντας απαξιωτικά όσους περιμένουν στην ατελείωτη ουρά για να αποκτήσουν το νέο iPhone.

Μένει να δούμε αν η Apple θα απαντήσει στη νέα προσβολή της Samsung, η οποία έχει στα σκαριά το νέο της μοντέλο, το Galaxy Note 9. Άλλωστε, η Apple δεν άφησε να περάσει ασχολίαστο το σκάνδαλο με τις προβληματικές μπαταρίες των Samsung Note 7, που ανατινάζονταν στα καλά καθούμενα.

Η κόντρα ανάμεσα στους δύο τεχνολογικούς κολοσσούς Samsung και Apple είναι γνωστή, καθώς σκοπός κάθε τους μοντέλου είναι να ξεπεράσει σε πωλήσεις το αντίστοιχο του αντιπάλου τους και να κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών. Μάλιστα, κανείς από τους δυο δεν φαίνεται να διστάζει να παίξει στα όρια του unfair τα τελευταία χρόνια, δυσφημίζοντας ευθέως ο καθένας τον ανταγωνιστή του.

Η έντονη αντιπαλότητα των δύο εταιρειών έχει αποδειχθεί με πλείστες δικαστικές διαμάχες μεταξύ τους για αντιγραφή ευρεσιτεχνιών, αλλά και από διάφορα διαφημιστικά βίντεο -ακριβώς όπως το τελευταίο της Samsung. H Apple κατηγορούσε πάντα τη Samsung πως την αντιγράφει, ενώ οι δεύτεροι διαφημίζουν πως βρίσκονται πάντα ένα βήμα μπροστά από την Apple, παρουσιάζοντας πολύ νωρίτερα όσα η Apple διαφημίζει σαν δικές της πατέντες. Αν μη τι άλλο, πάντως, από αυτή τη διαμάχη, το κοινό επωφελείται, όχι μόνο με καλύτερα προϊόντα, αλλά και με διασκεδαστικά φιλμάκια διαφήμισης/δυσφήμισης.


Δείτε κάποια από τα παλιότερα διαφημιστικά βίντεο που συδαύλισαν τον πόλεμο Samsung και Apple: 





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης