GP Μπαχρέιν: Μια ακόμη εύκολη νίκη για τον Χάμιλτον

GP Μπαχρέιν: Μια ακόμη εύκολη νίκη για τον Χάμιλτον

Πίσω από το Βρετανό πρωταθλητή δόθηκε μάχη για τη 2η θέση με τελικό νικητή το Ράικονεν που πέρασε το Ρόσμπεργκ δυο γύρους πριν το τέλος.

GP Μπαχρέιν: Μια ακόμη εύκολη νίκη για τον Χάμιλτον
Πριν ακόμη σβήσουν τα κόκκινα φώτα στη Williams δυσκολεύτηκαν να θέσουν σε λειτουργία τη μονάδα ισχύος της Mercedes στο μονοθέσιο του Μάσα με αποτέλεσμα, ο Βραζιλιάνος να μείνει ακίνητος στο γύρο σχηματισμού. Τελικά η μονάδα ισχύος ενεργοποιήθηκε αλλά ο Μάσα ξεκίνησε από τα πιτ τελευταίος χάνοντας την 6η θέση. Στη σχάρα εκκίνησης βρίσκονταν μόλις 18 μονοθέσια καθώς ο Μπάτον δεν μπόρεσε να συμμετέχει στον αγώνα με την McLaren Honda ν' αντιμετωπίζει για 3η συνεχή μέρα πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Κλείσιμο
Μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ο Χάμιλτον διατήρησε την 1η θέση στην πρώτη στροφή αλλά πίσω του ο Ρόσμπεργκ προσπαθώντας να περάσει το Φέτελ έχασε τη φόρα του και τον πέρασε και ο Ράικονεν από την εξωτερική. Από τον πρώτο κιόλας γύρο ο Χάμιλτον έδειξε την πρόθεσή του ν' απομακρυνθεί από τις Ferrari δίνοντας το δικό του ρυθμό στον αγώνα. Όταν στον 3ο γύρο ενεργοποιήθηκε η χρήση του DRS ο Βρετανός είχε ήδη απομακρύνει τη Mercedes από τις Ferrari στα 1.4sec ώστε να είναι εκτός ζώνης ο Φέτελ.



Στην εκκίνηση ο Φέτελ "έκοψε" το Ρόσμπεργκ και ο Ράικονεν πέρασε μπροστά του από την εξωτερική.


Την ίδια στιγμή ο Ρόσμπεργκ εκμεταλλευόμενος το DRS έπιασε αμέσως το Ράικονεν
και τον πέρασε στην 1η στροφή. Παρά το μπλοκάρισμα στα φρένα ο Ρόσμπεργκ κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από το Φινλανδό που έδωσε μάχη για να πάρει πίσω την 3η θέση. Ο Ρόσμπεργκ αμέσως άνοιξε τη διαφορά από το Ράικονεν και έδειξε τις προθέσεις του προσπαθώντας να μαζέψει τη διαφορά από το Φέτελ. Ο Χάμιλτον πάλι μπροστά είχε σταθεροποιήσει τη διαφορά στα 2 sec και ανέμενε σε ένα παιχνίδι τακτικής για γερά νεύρα. Η πιο πιθανή στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών ελαστικών, με μεγιστοποίηση χρήσης της μαλακής γόμας. Υπήρχαν όμως φόβοι από τη Mercedes ότι μπορεί η Ferrari να επιχειρήσει κάποια τακτική παράκαμψης (undercut) πραγματοποιώντας νωρίς το πρώτο ή το δεύτερο πιτ στοπ. Ο Ρόσμπεργκ με αργό ρυθμό μείωνε την απόσταση από το Φέτελ.  Ένα οδηγικό λάθος του Γερμανού της Ferrari έφερε το Ρόσμπεργκ στη 2η θέση πίσω από το Χάμιλτον. Αμέσως ήρθε εντολή από την Mercedes προς το Γερμανό να προσέξει παραπάνω τα ελαστικά του από τη στιγμή που πέρασε τις Ferrari καθώς πλέον αυτό που είχε σημασία ήταν η στρατηγική. Τα προβλήματα για το Φέτελ συνεχίστηκαν, πολύ σύντομα τον έφτασε και τον πέρασε και ο Ράικονεν.

Στον 13ο γύρο σε σύνολο 57 ξεκίνησαν οι αλλαγές ελαστικών.  Ο Φέτελ ήταν ο πρώτος από τους επικεφαλής που μπήκε στα πιτ και έβαλε εκ νέου τη μαλακή γόμα της Pirelli. Η θερμοκρασία οδοστρώματος την ώρα της εκκίνησης που συνέπεσε με τη δύση του ηλίου ήταν στους 30 βαθμούς Κελσίου, 25 στον αέρα. Αμέσως μετά ο Φέτελ με τα φρέσκα ελαστικά πήρε εντολή από την ομάδα να πιέσει. Πράγματι ο Γερμανός σημείωσε 1:38.2 μέχρι εκείνη τη στιγμή το ταχύτερο πέρασμα στον αγώνα. Αντιδρώντας άμεσα η Mercedes έβαλε το Ρόσμπεργκ στα πιτ ώστε να τον βοηθήσει να διατηρηθεί μπροστά από το Φέτελ. Παρόλα αυτά δεν τα κατάφεραν και έτσι ο Γερμανός αναγκάστηκε να πιέσει και πάλι για τη 2η θέση.  Ο Χάμιλτον που άργησε 3 γύρους σε σχέση με το Φέτελ να μπει στα πιτ παραλίγο να βρεθεί πίσω από τους δυο Γερμανούς που μονομαχούσαν.




O Χάμιλτον βγαίνει από τα πιτ τη στιγμή που πίσω του μονομαχούν Ρόσμπεργκ, Φέτελ.

Ο Ρόσμπεργκ σχετικά γρήγορα ξαναπέρασε το Φέτελ που προσπάθησε να τον κρατήσει
πίσω του εις μάτην στα φρένα για τη στροφή 1 την ώρα που και ο Χάμιλτον έβγαινε από τα πιτ. Ο Ράικονεν που καθυστέρησε 4 γύρους παραπάνω από τους 3 πρώτους να μπει γι' αλλαγή ελαστικών έβαλε τη μέση γόμα ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική.  Αυτό τον έριξε ξανά πίσω από το Φέτελ. Θυμίζουμε πως κατά τη διάρκεια του αγώνα η πτώση της θερμοκρασίας του οδοστρώματος αναμένονταν να ευνοήσει τη μέση γόμα που είναι φτιαγμένη για να αποδίδει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες από τη μαλακή γόμα. Άρα η λογική έλεγε πως η μέση γόμα θα βόλευε καλύτερα στο φινάλε. Στην πράξη όμως φάνηκε ο Ράικονεν να κινείται έστω και ελαφρώς πιο γρήγορα από τους πρωτοπόρους.

Οι Mercedes αντέδρασαν σ' αυτό ανεβάζοντας ρυθμό σε κάποιους γύρους ήταν τα μοναδικά μονοθέσια στο 1:38.  Παραταύτα ο Φέτελ παρέμενε σε απόσταση βολής κοντά στο Ρόσμπεργκ και μόλις στα 3.5 sec από το Χάμιλτον. Ήταν φανερό πως αν η Ferrari επιχειρούσε ξανά τη τακτική του undercut (παράκαμψη) και στο δεύτερο πιτ στοπ, ο Γερμανός πιθανόν να μπορούσε να πάρει κεφάλι στην κούρσα. Τα πράγματα όμως δεν εξελίχθηκαν έτσι καθώς ο Φέτελ γύρο με το γύρο άρχισε να χάνει έδαφος ήταν σαφές πως η SF15T έφθειρε νωρίτερα τα ελαστικά της απ' ότι οι W06. Την ίδια ώρα ο Ράικονεν κέρδιζε συνεχώς έδαφος.
 




O Φινλανδός της Ferrari ακολούθησε ελαφρώς διαφορετική στρατηγική βάζοντας στο δεύτερο μέρος του αγώνα τη μέση γόμα. Έτσι κατάφερε στο φινάλε να τερματίσει 2ος.

Πίσω από τους τέσσερις πρωτοπόρους... χάος με το Μπότας να κινείται 2 sec πιο αργά ανά γύρο στην 5η θέση. Ο Φέτελ ολοκλήρωσε το φιλόδοξο σχέδιο των πρόωρων πιτ στοπ μπαίνοντας για 2η και τελευταία φορά στον 33ο γύρο. Εκεί όπως υποχρεούνταν έβαλε τη μέση γόμα. Στη Mercedes αντέδρασαν αμέσως βάζοντας και το Χάμιλτον στα πιτ. Ο Βρετανός διατήρησε άνετα το προβάδισμα τη στιγμή που πιο πίσω ο Ράικονεν έλεγε στους μηχανικούς της Ferrari πως προτιμά να βάλει άλλο ένα σετ μέσης γόμας για το τελευταίο μέρος του αγώνα. Όταν ο Ρόσμπεργκ έκανε το δεύτερο πιτ στοπ του βρέθηκε εκ νέου πίσω από το Φέτελ, τον πέρασε ξανά με άνεση τη στιγμή που ο συμπατριώτης του διαμαρτύρονταν στους μηχανικούς της Ferrari για πρόβλημα στην αεροτομή. Αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για αλλαγή και έπεσε 5ος πίσω από το Μπότας.

Την ίδια στιγμή ο Ράικονεν άρχισε να χάνει δευτερόλεπτα στο γύρο σε σχέση με το ρυθμό των Mercedes, κάπου εκεί άρχισε να φαίνεται πως οι Ferrari δεν μπορούσαν να διεκδικήσουν κάτι περισσότερο από το στάνταρ, την 3η θέση δηλαδή.  Ο Χάμιλτον πέρασε το Ράικονεν προτού αυτός αλλάξει λάστιχα για τελευταία φορά, αν οι δυο τους δεν είχαν προσέξει σ' αυτή τη φάση καθώς ο Χούλκενμπεργκ έβγαινε από τα πιτ θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα δράμα εκεί. Στη Ferrari αγνόησαν το Ράικονεν που νωρίτερα ζητούσε τη μέση γόμα για το φινάλε και του έβαλαν εκ  νέου τη μαλακή γόμα 16 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.



Ο Ράικονεν με τη μαλακή γόμα που είναι ταχύτερη περίπου 1.5sec στο γύρο
άρχισε να κινείται όσο πιο γρήγορα μπορούσε οδηγώντας εκπληκτικά και πιέζοντας την SF15 T στο όριο σε μια προσπάθεια να μαζέψει στους τελευταίους γύρους μια διαφορά πάνω από 20 sec από το Ρόσμπεργκ. Ο Φινλανδός οδήγησε εκπληκτικά και έφτασε σε απόσταση αναπνοής ενώ την ίδια ώρα ο Φέτελ πίεζε το Μπότας για την 4η θέση. Ο νεαρός οδηγός με τη Williams αντιστάθηκε σθεναρά στον παγκόσμιο πρωταθλητή. O Φέτελ δεν κατάφερε τελικά να περάσει σε αντίθεση με το Ράικονεν που εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Ρόσμπεργκ στα φρένα για την 1η στροφή και ανέβηκε στη 2η θέση του βάθρου. Ο Γερμανός αντιμετώπιζε πρόβλημα υπερθέρμανσης στα φρένα της Mercedes, όπως και ο Χάμιλτον πράγμα που επηρέασε σημαντικά το ρυθμό τους στους τελευταίους γύρους.

Όπως αποκάλυψε στο φινάλε ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ αμφότερες οι W06 είχαν πρόβλημα στα φρένα σε μια πίστα που καταπονεί υπέρμετρα τα συστήματα πέδησης. Ειδικότερα υπήρχε πρόβλημα στο σύστημα brake by wire των πίσω φρένων και στα δυο μονοθέσια. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της ομάδας διαφορετικό ήταν το πρόβλημα στο μονοθέσιο του Ρόσμπεργκ απ' αυτό στο μονοθέσιο του Χάμιλτον.



Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Λιούις Χάμιλτον τόνισε:
"Είμαι στο δρόμο για τον τρίτο μου τίτλο. Οι Ferrari μας δυσκόλεψαν σήμερα και ήταν δύσκολο να προστατέψω τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε όσον αφορά στην εξέλιξη του μονοθεσίου, ξέρω πως  θα το κάνουμε. Νομίζω πως στα ντουμπλαρίσματα ζεστάθηκαν λίγο τα φρένα αλλά δεν ήταν πρόβλημα".

Ο Ράικονεν από την πλευρά του είπε:
"Δεν μπορείς να είσαι χαρούμενος τερματίζοντας 2ος αλλά μετά από μια δύσκολη αρχή φέτος είμαι ικανοποιημένος που πήρα ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Τους έφτασα στο τέλος αλλά τέλειωσαν οι γύροι".

Ο Ρόσμπεργκ που έχασε τη 2η θέση στο φινάλε δεν ήταν απογοητευμένος: "Είναι εντάξει πέρασα πολλές φορές Ferrari. Πηγαίναμε το ίδιο με το Λιούις μόνο στο τέλος μου έφυγε όταν είχα πρόβλημα στα φρένα, γι' αυτό με πέρασε ο Κίμι, πράγμα απογοητευτικό".

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Διαφορά

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1'35m05.809s

2

Kimi Raikkonen

Ferrari

3.380s

3

Nico Rosberg

Mercedes

6.033s

4

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

42.957s

5

Sebastian Vettel

Ferrari

43.989s

6

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m01.751s

7

Romain Grosjean

Lotus/Mercedes

1m24.763s

8

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1 γύρο

9

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

1 γύρο

10

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1 γύρο

11

Fernando Alonso

McLaren/Honda

1 γύρο

12

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1 γύρο

13

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1 γύρο

14

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1 γύρο

15

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

1 γύρο

16

Will Stevens

Marussia/Ferrari

2 γύρους

17

Roberto Merhi

Marussia/Ferrari

3 γύρους

-

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

Εγκατέλειψε

-

Carlos Sainz

Toro Rosso/Renault

Εγκατέλειψε

-

Jenson Button

McLaren/Honda

Δεν εκκίνησε

Βαθμολογία οδηγών:

Θέση

Οδηγός

Βαθμοί

1

Lewis Hamilton

93

2

Nico Rosberg

66

3

Sebastian Vettel

65

4

Kimi Raikkonen

42

5

Felipe Massa

31

6

Valtteri Bottas

30

7

Daniel Ricciardo

19

8

Felipe Nasr

14

9

Romain Grosjean

12

10

Nico Hulkenberg

6

11

Max Verstappen

6

12

Carlos Sainz

6

13

Sergio Perez

5

14

Marcus Ericsson

5

15

Daniil Kvyat

4

16

Fernando Alonso

0

17

Jenson Button

0

18

Roberto Merhi

0

19

Will Stevens

0

20

Pastor Maldonado

0

Βαθμολογία κατασκευαστών:

Θέση

Κατασκευαστής

Βαθμοί

1

Mercedes

159

2

Ferrari

107

3

Williams/Mercedes

61

4

Red Bull/Renault

23

5

Sauber/Ferrari

19

6

Lotus/Mercedes

12

7

Toro Rosso/Renault

12

8

Force India/Mercedes

11

9

McLaren/Honda

0

10

Marussia/Ferrari

0

 


Οι σπίθες οφείλονται στο πάνελ τιτανίου που έχει αντικαταστήσει το κόντρα πλακέ στο κατώτατο σημείο αναφοράς του μονοθεσίου. Προφανώς αυτή η αλλαγή εξυπηρετεί το θέαμα και μόνο.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

Δείτε Επίσης