Το Run-off road protection περιορίζει τις συνέπειες του ατυχήματος, το οποίο μπορεί να οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή σε γλιστερό οδόστρωμα.
Το σενάριο που παρακολουθήσαμε στο πεδίο δοκιμών ασφαλείας της Volvo, θέλει το νέο XC90 με τρεις επιβάτες (δύο ενήλικες και ένα νήπιο 18 μηνών) να φεύγει από το δρόμο με ταχύτητα 80 km/h.
Στη συνέχεια πέφτει σε χαντάκι βάθους 80 cm και απογειώνεται μέχρι να σταματήσει αρκετά μέτρα πιο κάτω. Η τεχνολογία που παρουσιάζει σε παγκόσμια πρώτη η σουηδική μάρκα τεντώνει αυτόματα τις ζώνες στα εμπρός καθίσματα ώστε οδηγός και συνοδηγός να μείνουν σωστά δεμένοι στις θέσεις τους.
Ταυτόχρονα, ενεργοποιείται ο μηχανισμός στα καθίσματα για την προστασία της σπονδυλικής στήλης από τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε παρόμοιες καταστάσεις.
Στόχος της Volvo είναι να δημιουργήσει το πιο ασφαλές SUV, στο πλαίσιο της στρατηγικής της (Vision 2020) για μηδενισμό το θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών μέσα σε νέα αυτοκίνητα της μάρκας το έτος 2020.
«Δεν αρκεί μόνο η παθητική ασφάλεια, αλλά παράλληλα εξελίσσουμε συστήματα για την αποφυγή των συγκρούσεων», δήλωσε ο Peter Martens, αντιπρόεδρος της Volvo, υπεύθυνος για τον τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης.
Ένα από αυτά τα συστήματα αποτελεί τη δεύτερη «πρωτιά» του νέου Volvo XC90: το Auto brake at intersections έχει ως αντικείμενο την αποφυγή συγκρούσεων με άλλα οχήματα στις διασταυρώσεις.
Οι αισθητήρες αντιλαμβάνονται την πιθανότητα ατυχήματος και ενεργοποιούν τα φρένα ώστε να ακινητοποιηθεί πλήρως το αυτοκίνητο ή να περιοριστεί η ταχύτητα της σύγκρουσης.
Στο ακόλουθο video μπορείτε να δείτε πώς λειτουργεί το run-off road prodection.