Αυτό είναι το σημαντικότερο επιστημονικό επίτευγμα του 2017 σύμφωνα με το περιοδικό Science

Η πρώτη παρατήρηση της συγχώνευσης δύο μακρινών άστρων νετρονίων συγκλόνισε αστρονόμους και φυσικούς

Η πρώτη παρατήρηση της συγχώνευσης δύο μακρινών άστρων νετρονίων, μέσω της ταυτόχρονης ανίχνευσης βαρυτικών κυμάτων και ακτινοβολίας από αυτό το βίαιο κοσμικό συμβάν που συγκλόνισε αστρονόμους και φυσικούς, επιλέχθηκε από το κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό "Science" ως η σημαντικότερη επιστημονική ανακάλυψη στον κόσμο για το 2017.

Σε πρώτη φάση οι ανιχνευτές βαρυτικών κυμάτων, οι δύο αμερικανικοί LIGO και ο ευρωπαϊκός VIRGO, «έπιασαν» τα βαρυτικά κύματα που έφθασαν στη Γη από απόσταση περίπου 130 εκατομμυρίων ετών φωτός, καθώς τα δύο άστρα νετρονίων (πάλσαρ) συγκρούσθηκαν και συγχωνεύθηκαν, ένα κατακλυσμικό κοσμικό φαινόμενο που γέννησε «ρυτιδώσεις» στον ιστό του χωροχρόνου, οι οποίες ταξίδεψαν στο διάστημα.

Στη συνέχεια, εντοπίζοντας το σημείο του ουρανού όπου είχε συμβεί η συγχώνευση των άστρων, στις παρυφές του γαλαξία NGC4993, η διεθνής αστρονομική κοινότητα ήταν σε θέση να στρέψει μια σειρά από ραδιοτηλεσκόπια, οπτικά, υπέρυθρα και τηλεσκόπια ακτίνων-γάμα για να μελετήσει το ίδιο φαινόμενο. Μπόρεσε έτσι για πρώτη φορά, εκτός από τα βαρυτικά κύματα, να «δει» την πολλαπλή ακτινοβολία που επίσης δημιουργήθηκε και ταξίδεψε στο διάστημα, φθάνοντας ως τη Γη.

Έτσι, η εκρηκτική συγχώνευση των δύο ταχέως περιστρεφόμενων άστρων νετρονίων κατέστη το συμβάν που μελετήθηκε περισσότερο από κάθε άλλο στην ιστορία της αστρονομίας. Γι' αυτό, θεωρείται ότι αποτέλεσε το ξεκίνημα ενός νέου τύπου αστρονομίας των πολλαπλών μηνυμάτων ή πληροφοριών (βαρυτικά κύματα, ραδιοκύματα, ακτίνες-γάμα, ακτίνες-Χ, ορατό φως, λοιπή ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία) για το ίδιο φαινόμενο στον ουρανό.

Συνολικά 3.674 αστρονόμοι και άλλοι επιστήμονες από 953 τηλεσκόπια, πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα συνεργάσθηκαν σε μια επιστημονική δημοσίευση για τη συγκεκριμένη ανακάλυψη, η οποία επιπλέον επιβεβαίωσε ξανά τη γενική θεωρία σχετικότητας του Αϊνστάιν, ενώ έριξε επίσης φως στη διαδικασία δημιουργίας βαρέων στοιχείων στο σύμπαν όπως ο χρυσός.

Ως σημαντικότερη ανακάλυψη του 2016 από το "Science" είχε πέρυσι ανακηρυχθεί η πρώτη ανίχνευση βαρυτικών κυμάτων από το διάστημα, από δύο συγχωνευόμενες μαύρες τρύπες, ένα επίτευγμα που στη συνέχεια οδήγησε στη βράβευση των πρωτεργατών επιστημόνων με το Νόμπελ Φυσικής 2017.

Ήδη από τότε είχε φανεί ότι τα βαρυτικά κύματα ουσιαστικά ανοίγουν το δρόμο για μια «βαρυτική αστρονομία» και ένα νέο τρόπο παρατήρησης του σύμπαντος από τους αστρονόμους. Ο φετινός συνδυασμός των βαρυτικών κυμάτων με τις πιο παραδοσιακές μεθόδους παρατήρησης επιβεβαιώνει ότι ανέτειλε πλέον μια πολυδιάστατη (multi-messenger) αστρονομία και αστροφυσική.

Ήδη, όπως επισημαίνει και το "Science", έχει ανοίξει η όρεξη των επιστημόνων για νέες ανακαλύψεις όπως π.χ. την πρώτη συγχώνευση ανάμεσα σε μια μαύρη τρύπα και ένα άστρο νετρονίων. Για να αυξήσουν τις πιθανότητές τους, σχεδιάζουν να βελτιώσουν κι άλλο την ευαισθησία των ανιχνευτών βαρυτικών κυμάτων LIGO στις ΗΠΑ, έτσι ώστε στο σε λίγα χρόνια να μπορούν να πιάσουν διαστημικά βαρυτικά σήματα σε υψηλότερες συχνότητες.

Είναι αξιοσημείωτο ότι το "Science" είχε ζητήσει από τους αναγνώστες του να ψηφίσουν και εκείνοι για τη σημαντικότερη ανακάλυψη του 2017. Υπήρξαν πάνω από 12.000 ψήφοι και επελέγη στην πρώτη θέση μια καινοτόμος γονιδιακή θεραπεία για τη νωτιαία μυϊκή ατροφία της σπονδυλικής στήλης, μια συχνή θανατηφόρα γενετική πάθηση των βρεφών. Η συγχώνευση των δύο άστρων νετρονίων δεν βρέθηκε καν στις πρώτες τέσσερις θέσεις των αναγνωστών. 'Αλλες οι προτιμήσεις των ειδικών περιοδικού και άλλες του «λαού»!

Όσον αφορά τη χειρότερη εξέλιξη για την επιστήμη φέτος, το "Science" επέλεξε την «επικών διαστάσεων» -όπως την χαρακτηρίζει- αποξένωση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ των ΗΠΑ από τους επιστήμονες, μια εξέλιξη για την οποία δεν υπάρχει, όπως τονίζει, «καμία προφανής διορθωτική κίνηση». Στα αρνητικά το περιοδικό συγκαταλέγει επίσης τις ουκ ολίγες περιπτώσεις σεξουαλικής παρενόχλησης, που ήλθαν στο φως, γυναικών επιστημόνων και ιδίως νεαρών ερευνητριών από καταξιωμένους άνδρες επιστήμονες.

discover

αυτό που πρέπει να γίνει καταννοητό είναι η δυνατότητα διακύμανσης της βαρυτικής έλξης απο σώματα σταθερών μαζών. Αυτη η ανακάλυψη αποδυκνύει έμπρακτα τη διανυσματική φύση της βαρύτητας, κάτι το οποίο σημαίνει -όπως είδαμε και ΣΤΗΝ ταινία- ότι η βαρύτητα, εκτός απο την επίδρασή της στον τρισδιάστατο χωρόχρονο, δύναται να χειραγωγηθεί κάτω απο συγκεκριμένες συνθήκες. (τα έχει γράψει και ο Άρθουρ Κλάρκ προ δεκαετιών αυτά τα πράγματα). Τώρα περι των υποδιαννοούμενων που εκλαμβάνουν το έτος φωτός ώς μονάδα μέτρησης του χρόνου, έχουν τόση σχέση με τη φυσική όση και ο Γκουζγκούνης με το Άγιον Όρος.

bratsos

Το έτος φωτός μετράει το χρόνο όχι την απόσταση. Για την απόσταση σε μεγάλες αποστάσεις δεν δίνει σωστά δεδομένα. Εάν παρεμβληθεί μια τεράστια μάζα στο ενδιάμεσο, καμπυλωνει το φως. Οπότε κάνει ποιο πολύ δρόμο να έρθει σε μας. Βέβαια μέχρι να φτιαχτούν διαστημοπλοια ικανά να πηγαίνουν σε κοντινά αστέρια, θα είναι η μόνη βολική μονάδα μέτρησης. Πάντοτε για τα δεδομένα της τωρινής ανθρώπινης ζωής 70-80 χρόνια.

ΑντιΜπρατς

Bratso, κάτι λένε για την ημιμάθεια αλλά τι να λεμε τώρα. Το έτος φωτός λοιπόν μετράει την απόσταση. Είναι μονάδα μετρηση ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ

Aντε ρε

Άντε ρε μεγάλε!!!!Και που το σπουδάσες αυτο ρε ξεφτερι????Για πες μας,??Τελικα ο Αλμπερτος πόσο δίκιο είχε για την ανθρώπινη βλακεία και το σύμπαν.. ..ποαο!!!Ρε ταγάρι άντε να δεις μικυ Μάους...αντε.

Χρηστοσ

Όταν η επηστημονεσ ανακαλύψουν πως τους έρχεται και λένε αυτά που λένε τότε θα ανακαλύψουν και τον εαυτό τους όσο τότε υπομονή παπηρον επαπηρον

Jimakos

Χαχαχαχαχαχαχα Κλαιω απο τα γελια

@Epwnvmus

Όταν ξέρουμε την ταχύτητα του φωτός που είναι 300.000 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο, εύκολα υπολογίζουμε την απόσταση που διανύει σε ένα Έτος.

🇬🇷Epwnvmus🇺🇸

Για να βάλουμε αυτο το «επίτευγμα» στην σωστη του διάσταση, καταλαβαίνετε οτι εγινε ΠΡΙΝ εκατον τριαντα ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ χρονια ετσι;; Τα έτη φωτός ειναι μονάδα μέτρησης ΧΡΟΝΟΥ, οχι απόστασης. Οποτε κατι που εγινε πριν 130.000.000 χρονια ειναι το σημαντικότερο επιστημονικό επίτευγμα ΣΗΜΕΡΑ. Οκ..

Jack

Α ρε βλακα...

Μήτσος

ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!! Τρολλ θα 'ναι ρε συ... δεν μπορεί....

ΝΕΥΤΩΝ

ΤΑ ΕΤΗ ΦΩΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΧΡΟΝΟΥ ΑΛΛΑ ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΜΗΚΟΥΣ, ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ. 1 ΕΤΟΣ ΦΩΤΟΣ= Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΣΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ.ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΠΡΙΝ 130 ΕΚΑΤ ΧΡΟΝΙΑ

bratsos

Αυτή η λογική είναι λάθος. Ας υποθέσουμε από το σημείο Α ότι στο ενδιάμεσο υπήρχαν 10 μαύρες τρύπες. Καμπυλωνουν το φως άγρια. Ότι τελικά γλύτωσε ειρθε σε εμάς. Αυτό θα περίπου να υποθέσω να πήρε 100 χρόνια για να καλύψει αυτή την απόσταση. Τώρα στο Πλούτωνα που είναι αρκετά μακριά από τη γη, βλέπει το σημείο Α από άλλη γωνία. Σε εκείνη τη νοητή λουρίδα δεν υπάρχουν μάζες που να καμπυλωνουν σημαντικά το φως. Οπότε με απλά μαθηματικά δημοτικού σχολείου, το φως θα έρθει 50 χρόνια νωρίτερα. Σίγουρα ταξίδι στο χρόνο δεν κάνει. Είναι λάθος το σημείο αναφοράς. Δηλαδή να θεωρείται το φως ως αυθεντία. Όσο αυθεντία είναι ο μυθος του δαρβινισμου άλλο τόσο και ο μυθος του φωτός.

ζντουπ!

Μη τα λές αυτά και σε άλλους. Θα καταλάβουν την μάυρη τρύπα που έχεις μέσα στο μυαλό σου.

nik

...και εσύ θα χρειαστείς τουλάχιστον άλλα τόσα για να κατανοήσεις τη σημαντικότητα της ανακάλυψης...

Δε μας ενδιαφερει η ανακαλυψη

βλακεια ειναι

@epwnymous

Αυτό που δεν έχει μονάδα μέτρησης είναι η αγραμματοσύνη σου. Μάλλον θα φταίει ο Σύριζα που κατήργησε την αριστεία και δεν αναδεικνύνται φυντάνια σαν κι εσένα.

Ασε την αγραμματοσυνη

Καλα τα λεει ο αλλος. Τι ζορι τραβαμε τι εγινε πριν τοσα χρονια πριν. Μονο οι λαμογιοεπιστημονες για να παιρνουν επιδοτησεις ανδιαφερονται

ωχ το μάτι μου

Καλά εσύ το τερμάτισες, το κακό είναι ότι ψηφίζεις και για εμάς! !!!

BasT

Αν σου πω απλά ότι το κινητό που έχεις στην τσέπη σου δεν θα υπήρχε αν δεν ξέραμε τι έγινε πριν 130 εκ. χρόνια, σίγουρα ΔΕΝ θα το καταλάβεις! Οπότε... ΔΕΝ στο λέω και κάτσε στη μιζέρια της μετριότητάς σου!

growth-marketing_main01

Αποτελεσματικότητα στο να μπορεις να κάνεις πολλά πράγματα σε ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα το οποίο περιλαμβάνει ένα πλαίσιο πειραματισμού και ενασχόλησης με πολλούς διαφορετικούς τρόπους ψηφιακής διαφήμισης.

kipman