Βαρυτικά κύματα και αστέρες νετρονίων: Γιατί η ανακάλυψη της NASA είναι τόσο σημαντική

Έξι λόγοι για τους οποίους τα νέα δεδομένα φέρνουν την επανάσταση σε διάφορους κλάδους - Ποιες θεωρίες επιβεβαιώνονται και ποιοι δρόμοι ανοίγονται στην εξερεύνηση του σύμπαντος

Πριν από δύο εβδομάδες, το Νόμπελ Φυσικής απονεμήθηκε στους τρεις κορυφαίους επιστήμονες της ερευνητικής ομάδας 1.000 και πλέον μελών, η οποία ανίχνευσε για πρώτη φορά τα βαρυτικά κύματα
, αυτές τις μικροσκοπικές «ρυτιδώσεις» στο υλικό του χωροχρόνου.

Τα βαρυτικά κύματα εντοπίστηκαν για πρώτη φορά το 2015. Έκτοτε έχουν ανιχνευθεί ακόμη τρεις φορές. Τώρα, μια διεθνής ομάδα επιστημόνων κατάφερε να ανιχνεύσει βαρυτικά κύματα από μια νέα πηγή: Την κατακλυσμική «σύγκρουση» αστέρων νετρονίων, των μικρότερων και πιο πυκνών άστρων στο σύμπαν.

Ωστόσο, αυτή δεν είναι απλώς η πέμπτη περίπτωση ανίχνευσης, αλλά κάτι πολύ πιο σημαντικό: Μια συγκλονιστική ανακάλυψη που σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην αστρονομία, αλλάζει τα δεδομένα και μπορεί να συγκριθεί σε σπουδαιότητα ακόμα και με το τεράστιο επίτευγμα των τριών νομπελιστών επιστημόνων.

Οι λόγοι για τα παραπάνω είναι πολλοί. Η ανακάλυψη που ανακοινώθηκε εχθές με ταυτόχρονες συνεντεύξεις και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού σε Ουάσιγκτον, Λονδίνο και Γκάρτσινγκ Γερμανίας συνοδεύεται για πρώτη φορά από έναν τεράστιο όγκο δεδομένων που ανοίγουν έναν καινούργιο «παράθυρο» στο σύμπαν και αναμένεται να φέρουν την επανάσταση σε αρκετούς επιστημονικούς τομείς τα επόμενα χρόνια.

Ακολουθούν έξι λόγοι για τους οποίους η ανακάλυψη που έκαναν από κοινού επιστήμονες από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη συγκαταλέγεται στις σημαντικότερες των τελευταίων ετών στον κλάδο της αστρονομίας, και όχι μόνο.

1. Η πρώτη ένδειξη βαρυτικών κυμάτων προήλθε από αστέρες νετρονίων
Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν προέβλεψε ότι αν δύο αστέρια κινούνταν σε τροχιά το ένα γύρω από το άλλο, θα παρήγαγαν μια εντεινόμενη «έκρηξη» βαρυτικών κυμάτων, λίγο πριν την σύγκρουσή τους.

Ο αστέρας νετρονίων είναι ο μικρός, πυκνός πυρήνας που απομένει μετά την βαρυτική κατάρρευση ενός αστέρα μεγάλης μάζας. Επειδή ο μέσος αστέρας νετρονίων συγκεντρώνει μάζα ίση με δύο ήλιων σε έκταση που δεν ξεπερνά εκείνη μιας μικρής πόλης, είναι επίσης το τέλειο «εργαστήριο» για τη μελέτη ακραίων συνθηκών βαρύτητας.

Καθώς οι αστέρες νετρονίων είναι πολύ μικροί για να ανιχνεύονται στον ουρανό ως άστρα, το γεγονός ότι γνωρίζουμε την ύπαρξή τους το οφείλουμε στους αστρονόμους που τους ταύτισαν με τα πάλσαρ, αστέρες με ισχυρό μαγνητικό πεδίο που περιστρέφονται ταχύτατα γύρω από άξονα και εκπέμπουν ανιχνεύσιμη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία με τη μορφή ραδιοφωνικών κυμάτων.

Το 1974, οι αστρονόμοι Russell Alan Hulse και Joseph Hooton Taylor Jr εντόπισαν έναν νέο τύπο «δυαδικού» πάλσαρ, που πήγαζε από ένα ζευγάρι αστέρων νετρονίων σε τροχιά το ένα γύρω από το άλλο, μια ανακάλυψη που «άνοιξε το δρόμο για νέες δυνατότητες στη μελέτη της βαρύτητας» και χάρισε στους δύο επιστήμονες το Νόμπελ Φυσικής το 1993.

Επρόκειτο για την πρώτη έμμεση «ένδειξη» βαρυτικών κυμάτων που άνοιξε νέους ορίζοντες στην αστρονομία, σύμφωνα με τον καθηγητή Matthew Bailes, διευθυντή του ARC Centre of Excellence for Gravitational Waves.

«Πριν από περίπου 30 χρόνια κάποιοι άνθρωποι συνέλαβαν την ιδέα για την κατασκευή ενός συμβολόμετρου, δηλαδή ενός οργάνου που θα μπορούσε να ανιχνεύσει αστέρες νετρονίων να "καταβροχθίζουν" ο ένας τον άλλο σε ένα εκατομμύριο γαλαξίες γύρω μας», εξηγεί ο καθηγητής.

Αργότερα, η κατασκευή αυτού του οργάνου πέρασε από τη θεωρία στην πράξη και οι δίδυμοι ανιχνευτές των παρατηρητηρίων LIGO (Advanced Laser Interferometry Gravitational Waves Observatories) ανίχνευσαν επιτέλους βαρυτικά κύματα το 2015, αλλά όχι από σύγκρουση αστέρων.

«Όταν ενεργοποίησαν τα όργανα ανακάλυψαν ότι, αντί για αστέρες νετρονίων, αυτό που συγχωνευόταν ήταν μαύρες τρύπες. Επρόκειτο για μια μεγάλη έκπληξη για τους ερευνητές», προσθέτει ο καθηγητής.

Έκτοτε, όλες οι άλλες «εκρήξεις» βαρυτικών κυμάτων που ανιχνεύθηκαν είχαν ως πηγή προέλευσης τη συγχώνευση μαύρων τρυπών. Λόγω του σημαντικά μικρότερού τους μεγέθους, οι συγχωνεύσεις αστέρων νετρονίων αποδείχθηκαν εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστούν, ακόμα και από επιστήμονες που γνώριζαν ακριβώς τι έψαχναν.

Τώρα, μετά από δεκαετίες έρευνας, οι ερευνητές δεν κατάφεραν μόνο να ανιχνεύσουν βαρυτικά κύματα από αστέρες που περιστρέφονταν προς τον θάνατό τους, αλλά για πρώτη φορά έγιναν μάρτυρες της εκρηκτικής συγχώνευσής τους και των συνεπειών της.

2. Για πρώτη φορά παρατηρήσαμε την πηγή των βαρυτικών κυμάτων
Η συγκεκριμένη ανακάλυψη σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ένα σώμα στο σύμπαν ανιχνεύτηκε μέσα από συνδυασμό βαρυτικών και ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων. Επομένως «εγκαινιάζει» έναν νέο τύπο αστρονομίας, εκείνη των «πολλαπλών μηνυμάτων».

Όπως και στις προηγούμενες ανακαλύψεις το αρχικό σήμα ανιχνεύτηκε από τα παρατηρητήρια LIGO. Τα δύο παρατηρητήρια που βρίσκονται στις ΗΠΑ σε απόσταση 3.000 χλμ το ένα από το άλλο χρησιμοποιούν συμβολόμετρα λέιζερ για να εντοπίζουν μικροσκοπικές κινήσεις κατά μήκος δύο ακτίνων, οι οποίες έχουν μήκος αρκετά χλμ και σχηματίζουν μεταξύ τους ορθή γωνία.

Ενώνοντας τις δυνάμεις τους με τον επίγειο ανιχνευτή VIRGO στην Πίζα, τα LIGO μπορούν - μέσω του τριγωνισμού των σημάτων από το διάστημα - να υπολογίζουν κατά προσέγγιση την πηγή προέλευσης των βαρυτικών κυμάτων, ώστε να στρέφουν στη συνέχεια προς τα εκεί τα μεγάλα συμβατικά τηλεσκόπια.

Ωστόσο, στην περίπτωση της συγχώνευσης των μαύρων τρυπών, η παρατήρηση των «συνεπειών» της σύγκρουσης είναι ουσιαστικά ανούσια, αφού υπάρχει μονάχα «σκοτάδι» και δεν υπάρχουν δεδομένα τα οποία μπορούν να καταγράψουν τα τηλεσκόπια.

Αντίθετα, όταν δύο αστέρες νετρονίων καταστρέψουν ο ένας τον άλλον, η έκρηξη παράγει φως και ραδιοκύματα, τα οποία μπορούν να καταγραφούν. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα «σόου με πυροτεχνήματα» που παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον για τους επιστήμονες.

3. Μπορεί να μας δώσει μια πιο ακριβή εικόνα για το μέγεθος του σύμπαντος
Τα ευρήματα που αναφέρονται παραπάνω ανοίγουν τον δρόμο για πιο ακριβείς μετρήσεις του μεγέθους του σύμπαντος, σύμφωνα με τον καθηγητή David Blair του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αυστραλίας. Οι επιστήμονες προσπαθούν εδώ και δεκαετίες να προσδιορίσουν το ακριβές μέγεθος του σύμπαντος, αλλά αυτό είναι σχεδόν ακατόρθωτο με την χρήση της παραδοσιακή αστρονομίας.

Η περίπλοκη φόρμουλα που χρησιμοποιούσαν μέχρι στιγμής (κοσμική κλίμακα) έχει πολλούς περιορισμούς. Τα βαρυτικά κύματα, ωστόσο, παράγουν έναν χαρακτηριστικό ήχο που σου αποκαλύπτει πόσο μακριά βρίσκεται η πηγή τους, και πλέον οι ερευνητές μπορούν να ταυτίσουν αυτήν την πηγή και με μια σύγκρουση σε έναν συγκεκριμένο γαλαξία.

Κατά συνέπεια, μπορούν πλέον να έχουν μια πολύ πιο σαφή εικόνα για την απόσταση αυτού του γαλαξία από τη Γη. «Για πρώτη φορά έχουμε στη διάθεσή μας μια "μεζούρα" που μπορεί να μας βοηθήσει να υπολογίσουμε το μέγεθος του σύμπαντος και είναι απαλλαγμένη από τις αβεβαιότητες της παραδοσιακής αστρονομίας», εξηγεί ο καθηγητής Blair.

Ακόμη, οι επιστήμονες βρήκαν ένα νέο τρόπο για να μετρήσουν τη «σταθερά του Χαμπλ», που περιγράφει τον ρυθμό επέκτασης του σύμπαντος. Η νέα εκτίμηση είναι, ότι το σύμπαν επεκτείνεται με ρυθμό περίπου 70 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο ανά παρσέκ, που συμβαδίζει με τις έως τώρα εκτιμήσεις.

4. Γίναμε μάρτυρες της δημιουργίας του χρυσού στο σύμπαν
Εδώ και πολλά χρόνια, οι επιστήμονες πίστευαν ότι οι ατομικές εκρήξεις που προκαλούνται από συγκρούσεις αστέρων νετρονίων είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία των βαρύτερων χημικών στοιχείων (μολύβδου, χρυσού, πλατίνας κα) στο σύμπαν.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα θεωρητικά μοντέλα, πυρηνικές αντιδράσεις συμβαίνουν στην ύλη που εκτινάσσεται στο διάστημα κατά τη σύγκρουση των εν λόγω αστέρων, παράγοντας έτσι ατομικούς πυρήνες βαρύτερους από τον σίδηρο.

Αυτή η καυτή ραδιενεργή ύλη ξεχύνεται στο διάστημα εκπέμποντας φως σε πολλά μήκη κύματος, ένα φαινόμενο γνωστό ως «κιλονόβα». Πρόκειται για μια διαδικασία που παράγει στο σύμπαν βαριά στοιχεία και η οποία έως τώρα ήταν μόνο θεωρητική, αλλά πλέον πιστεύεται ότι παρατηρήθηκε για πρώτη φορά και έτσι επιβεβαιώθηκε.

«Αυτά τα σπάνια μέταλλα που βρίσκονται στη Γη δεν δημιουργήθηκαν σε κανονικά αστέρα, ούτε κατά το Big Bang. Αντίθετα, πιστεύουμε ότι σχηματίστηκαν σε συγχωνεύσεις αστέρων νετρονίων που έλαβαν χώρα πολύ πριν σχηματιστεί η Γη μέσα από ένα κοσμικό νέφος» εξηγεί ο Δρ. Christian Wolf από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας.

Για έως και 4 μέρες μετά τον εντοπισμό των βαρυτικών κυμάτων και την πρώτη έκρηξη ακτίνων γάμμα, οι επιστήμονες συνέχιζαν να καταγράφουν τη λάμψη που παρήγαγε η σύγκρουση ώστε να προσδιορίσουν τη χημική της σύνθεση. «Αυτό που μετράει δεν είναι τα πρώτα λεπτά μετά τη συγχώνευση των αστέρων, αλλά το γεγονός ότι πλέον μπορούμε να καταγράψουμε τις συνέπειες για μεγαλύτερο διάστημα», εξηγεί ο Dr. Wolf.

5. Λύσαμε το μυστήριο πίσω από τις εκρήξεις των ακτίνων γάμμα
Μόλις δύο δευτερόλεπτα μετά την ανίχνευση των βαρυτικών κυμάτων, το διαστημικό τηλεσκόπιο Fermi της NASA κατέγραψε μια σύντομη αλλά ισχυρότατη έκρηξη ακτίνων γάμμα (GRB) σε μια περιοχή από όπου εκτιμάται ότι προήλθαν τα βαρυτικά κύματα.

Πρόκειται για μια σαφή ένδειξη ότι τα δύο συμβάντα συνδέονταν.

Πολλοί αστρονόμοι εκτιμούν ήδη ότι τα νέα δεδομένα λύνουν το μυστήριο της έκρηξης των ακτίνων γάμμα, αφού επιβεβαιώνουν ότι μερικές τουλάχιστον GRBs γεννιούνται (παράλληλα με τα βαρυτικά κύματα) από τέτοια κατακλυσμικά κοσμικά φαινόμενα.

6. Ο Αϊνστάιν είχε δίκιο. Για μια ακόμη φορά
Ο συνδυασμός της αστρονομίας βαρυτικών κυμάτων και της παραδοσιακής αστρονομίας για μια ακόμη φορά «έβγαλε σωστό» τον Αϊνστάιν. Το 1915, ο ιδιοφυής επιστήμονας προέβλεψε ότι η βαρύτητα θα πρέπει να ταξιδεύει με την ταχύτητα του φωτός και όχι με «άπειρη ταχύτητα», όπως υπέθετε ο Νεύτωνας. Αυτό σημαίνει ότι η ταχύτητα της βαρύτητας (σύμφωνα με τη θεωρία της σχετικότητας) είναι κατά προσέγγιση 300.000 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο.

Οι διαφορετικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για αυτή τη σημαντική ανακάλυψη έδωσαν στους επιστήμονες την ευκαιρία να αντιπαραβάλλουν τις δύο ταχύτητες και να διαπιστώσουν... ότι οι μετρήσεις ταίριαζαν.

Επρόκειτο για μια μέτρηση μικρής κλίμακας που ωστόσο μας αποκάλυψε, με απίστευτη ακρίβεια, ότι αυτοί οι δύο τύποι κυμάτων ταξιδεύουν με την ίδια ταχύτητα, εξηγούν οι αστρονόμοι.

μπλαμπλαμπλα αμπλααμπλαμπλα

τελικα, οσο πιο ακαταλαβιστικα λες στους ελληνες , τοσο πιο πολυ θαυμαζουν! στο εξωτερικο εκατονταδες χιλιαδες κοσμος εχει αρχισει να αμφισβητει βασικα πραγματα, εμεις εδω ακομα μενουμε μ ανοιχτο το στομα σε ανακοινωσεις του τυπου..η ταχυτητα της ...βαρυτητας!!! ειναι 300000 klms/sec !!! τη στιγμη που η βαρυτητα δεν εχει ακομα ουσιαστικα εξηγηθει ουτε μαθηματικα αποδειχτει !κι οποιος τολμησει να αμφισβητησει κατι , ειναι υπαναπτυκτος!

Πρωκτολόγος αστρφυσικός-πυρηνικός υδραυλικός

Είστε όλοι πανάσχετοι.Τώρα που θα έρθουν οι ΕΛ με τα αστρόπλοια από τον αστερισμό της Αμοιβάδας και με τα σουπερ μηχανήματά τους θα ελέγξουν ποιος έχει γνήσιο ελληνικό DNA ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΠΑΡΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ, θα δούμε πόσα απίδια βάζει ο σάκος.....Οι περισσότεροι θα μείνετε εδώ με τον TRUMP, τον Αλέξη και τους άλλους....

Trump

Η γη είναι επίπεδη. Τέλος. 😂

απ το να ζεις σε μια μπαλα, πιο λογικο μ ακουγετα

το γελας?

ΒΛΑΧΟΙ ΞΕΡΟΛΕΣ

Πως γίνεται για ενα επιστημονικό θέμα να πετάγονται οι απανταχού πολέμιοι / είρωνες / ξερόλες και να προσπαθήσουν να το συνδέσουν με οτι βλακεία έχει μέσα το κεφάλι τους (βλ. σχόλια για καρανίκες, star trek, σπαλιάρες, σοσιαλισμούς, πείνα, πολέμους κτλ). Το γεγονός οτι μπορείτε να γράψετε και να ανεβάσετε την κουταμάρα σας αυτή τη στιγμή στο π.θ. οφείλεται στην επιστήμη, τις μεθόδους της, την αναζήτηση, τα πειράματα και τέλος τα αποτελέσματα απο κάποιους "τρελούς / "φαντασμένους / ονειροπόλους επιστήμονες" σε όλους τους τομείς. Άλλοι δε, έχουν το παράπονο οτι οι επιστήμονες δεν μας σώζουν απο τον ρατσισμό, την πείνα, τις διακρίσεις, τους πολέμους όπως "έπρεπε" να κάνουν αλλά μας πουλάνε φούμαρα, και άλλοι θέλουν τα λεφτά για την πάρτυ τους και όχι για "επιστημονικές αναζητήσεις του πωπού". Έσείς πραγματικά έχετε αναδείξει την μ@@@@@ σε επιστήμη...

το βάρος είναι κύμα

Αν το βάρος είναι κύμα τότε πρέπει να διατηρεί όλες τις ιδιότητες των κυμάτων.

@

Και ποιές είναι οι "ιδιότητες" των κυμάτων; Εδώ το φώς εκδηλώνει ιδιότητες είτε κύματος, είτε δέσμης σωματιδίων ανάλογα τις συνθήκες. Όταν κατεβαίνεις στο "κβαντικό βασίλειο" ισχύουν άλλοι νόμοι. Η βαρύτητα είναι η πιο παράξενη από τις θεμελιώδεις δυνάμεις του σύμπαντος και θα περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να εξηγηθεί πόσο μάλλον να τιθασευτεί.

@

π.χ. η διάθλαση... Θα μπορούσε να υπάρχει κάποιο υλικό που να λειτουργεί σαν καθρέφτης. Άρα συμφωνώντας μαζί σου μένει να βρεθούν οι κατάλληλες συνθήκες.

ναι καλα...

για μενα και πολλους αλλους, το συμπαν των ταινιων του χολυγουντ και του σταρ τρεκ, εχει πεθανει...δεν πιστευω σε τιποτα απο ολα αυτα τα βαρυγδουπα, ας μας δειξουν πρωτα μια εικονα της γης να τρεχει γυρω απο τον ηλιο με (κρατηθειτε) 100000 χλμ την ωρα και μετα τα ξαναλεμε...οποιος πιστευει ακομα σε εξωπραγματικες ταχυτητες και αποστασεις, ειναι για πλοιαρχος στο εντερπραιζ στη θεση του καπτεν κερκ.

sss

Ναι και ο Θεος εφτιαξε τη Γη σε εξι μερες.... αν δεν πιστευεις σε οτιδηποτε επιστημονικο που εχει γινει πηγαινε ζησε στην Εκκλησια χωρις ρευμα και ιντερνετ

νασα προχωρα, υπαρχουν πολλα κοροιδα

κοιμαστε κι ονειρευεστε...σας αρεσει να ζειτε κανοντας ισορροπια σε μια μπαλλα αραγε?

πιστευε οτι θες, τζαμπα ειναι

δεν αναφερομαι στη βιβλο αλλα αφου το εθεσες, αν κατσεις να διαβασεις τη γενεση και της αφιερωσεις λιγη ωρα , θα σου λυθουν πολλες αποριες και θα δεις ποσο απλα ειναι τα πραγματα, αντι να αισθανομαστε σα βλακες μπροστα στα ακαταλαβιστικα, βαρυγδουπα και αναποδειχτα της μοντερνας αστρονομιας ..δεν ειναι πιθηκος οποιος αμφισβητει θεωριες, μηπως αντιθετα ξυπνησε απο το ματριξ? λεω εγω τωρα...

Χριστιανοταλιμπαν Προβατο

.

Οτι δε καταλαβαινουμε το αποκλειουμε και το κοροιδευουμε. Η εννοια της βλακειας. Σου αξιζουν οι μπανανιες γιατι δεν εχεις εξελιχθει ιδιαιτερα απο τον πιθηκο

μ επιασε ναυτια απο την περιστροφη της γης, σορρυ

μηπως αντθετα οι μπανανιες ειναι γι αυτους που ακομα κοιμουνται? δεν νομιζω οτι οι καθε ειδους αυθεντιες και εξουσιες μας λενε ακριβως τις αληθειες και τα μυστικα τους, ε?

ahahahahaha

Ρε Λιακοπουλε! Που χαθηκες βρε συ? Τι κανει ο Πουτινιαρης σου? Κανενα βιβλιο φετος εχουμε? Μου αρεσε το προηγουμενο σου το "Γη: Ο πλανητης των πιθηκ..Ελληνων"

κωστας

ρε μπαγλαμαδες, αντι να σπαταλατε χρηματα σε ανουσιες βλακειες θα μπορουσατε να μας τα μοιραζατε και να χτιζαμε ολοι απο μια βιλιτσα σε ενα νησακι...αλλα iq ραδικιου αυτοι οι σαλεμενοι "επιστημονες" χωρις πρακτικο μυαλο

roussel

αγαπητέ αν έπαιζε αυτό δεν θα υπήρχε μ2 ελευθερο στον πλανήτη.

μας δουλευουν χοντρα, ξυπνηστε

απο θεωριες χορτασαμε..αντε με το καλο να πατε και στη σεληνη

m

τίποτα από αυτά δε βγάζει νόημα για εμένα. θα ανακαλύψουν λέει το πραγματικό μέγεθος του σύμπαντος. και μόνο που χαλάνε λεφτά για τέτοια θέμα δείχνει πόσο έχει απομακρυνθεί η επιστήμη από τις πραγματικές ανάγκες του ανθρώπου. ακόμα την πείνα δεν την έχουν εξαλείψει. τις διακρίσεις. το ρατσισμό. τους πολέμους. τις πανδημίες και τις αρρώστιες. η επιστήμη ασχολείται να παράγει καθρεφτάκια και χάντρες για τους ανθρώπους που χρειάζονται παρηγοριά για τη δυστυχία τους αγοράζοντας άχρηστα και περιττά καταναλωτικά είδη. η επιστήμη ασχολείται με τα πλέον άσχετα και εξειδικευμένα προχωρημένα θέματα που αφορούν ένα ασαφές και άπιαστο μέλλον για την πλειοψηφία των ανθρώπων. όλοι οι επιστημονες και οι φιλόσοφοι είχαν σκοπό την βελτίωση της ανθρωπότητας. αυτά εδώ όλα που γράφετε σε τι θα κάνουν καλύτερη την ανθρωπότητα? ερώτηση κάνω, ούτε κατηγορώ, ούτε αποδοκιμάζω. απλά ρωτάω τις προτεραιότητες. η ανθρωπότητα έχει αλλάξει καθόλου σε σχέση με 100 χρόνια πριν? η μήπως είμαστε ακριβώς τα ίδια με τη διαφορά ότι έχουμε περισσότερα "παιχνίδια" διαθέσιμα? η επιστήμη όταν απομακρύνεται από την φιλοσοφία και τον άνθρωπο γίνεται το ίδιο άσχημη με τη χειρότερη δικτατορία, αντί να απελευθερώνει, φυλακίζει

δεν πιστευω τιποτα απο αυταεδω και μερικα χρονια

η επιστημη, μας εχει γεμισει το κεφαλι σε σχεση με το συμπαν, με 1. ασυλληπτες αποστασεις 2. ασυλληπτες ταχυτητες 3. θεωριες, θεωριες, θεωριες...ολα αυτα εν ετει 2017 , 50 χρονια μετα την υποτιθεμενη κατακτηση της σεληνης, την οποια εχουν εγκαταλειψει χωρις καμμια εξηγηση, ενω θα επρεπε οχι μονο ηδη να υπαρχουν βασεις εκει αλλα να εχουμε ηδη και βαση στον αρη..ας μας εξηγησει πρωτα η νασα την ανεξηγητη σταση της ( αφηστε που λενε οτι εχουν χασει τα δεδομενα για πτηση στο φεγγαρι γι αυτο δεν μπορουν να ξαναπανε!!!) και μετα να μας λενε μπουρδες για βαρυτονια, ημιτονια και σαχλονια...συμφωνω με τον φιλο οτι στη γη πειναμε και αυτοι ασχολουνται με σαχλαμαρες αλλα το χειροτερο ειναι οτι ολα αυτα που μας λενε ειναι μονο για εντυπωσεις και δεν σημαινουν τιποτα!

test iq

Μην πιστεύεις μεγάλε, μην εμβολιάζεις τα παιδιά σου, κλείσε όμως το pc, το ρεύμα και όλες τις υπόλοιπες εφευρέσεις αυτών των άχρηστων των επιστημόνων. Δυστυχώς ο Αινστάιν είχε μιλήσει και για την άπειρη βλακεία εκτός απο τα βαρυτικά κύματα.

.

Βρε μπετοβλακες, διποδα με μυαλο αμοιβαδας, αν δεν υπηρχαν αυτοι οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ ακομα στις σπηλιες θα ησασταν και θα κυνηγουσατε λαγους. Καθυστερημενοι

νασα, ολα μια χαρα, ακομα σε πιστευουν

μεγαλη πλυση εγκεφαλου...ε απο το δημοτικο μια μπαλλα μας δειχνουν...

@

Δεν μπορεί να τα λες αυτά και να είσαι μπροστά απ το internet άνθρωπέ μου... Οι οπτικές ίνες που χρησιμοποιεί ο υπολογιστής σου, χρησιμοποιούν φως μέσα σε γυαλί για να τρέχουν με την μεγαλύτερη ταχύτητα στο σύμπαν, δηλαδή την ταχύτητα του φωτός. Αν δεν υπήρχαν όλες αυτές οι έρευνες δεν θα είχαμε τίποτα. Ακόμα θα χρησιμοποιούσαμε τα ταχυδρομικά περιστέρια. Στην τσέπη σου έχεις το i-phone, μια σταλιά υπολογιστής. Ξέρεις πόσα τρανσιστορς έχει ένα i-phone; Αν δεν μπορούσαν να φτιάξουν τόσο μικρά τσιπάκια δεν θα μπορούσαμε να έχουμε τίποτα από όλα αυτά. Παιδιά, δεν μπορεί να τα λέμε αυτά στα σοβαρά. Έλεος.

kk

Φίλε είσαι ικανός να βρουν την τηλεκίνηση και να γκρινιάζεις γιατί παλιά που σηκωνόσουν να πιείς νερό ήταν καλύτερα. Αν και σωστό είναι αυτό, ξεπιάνεσαι κιόλας.

code x

Τελικα ποσο ζυγιζουν αυτα τα βαρυτικα κυματα??

ΚΥΠΡΙΟΣ

Δε ζυγίζουν, αποδίδουν βάρος στην ύλη. Χωρίς αυτά το σύμπαν θα ήταν αβαρές.

kk

Δεν νομίζω... Η ύλη έχει βάρος από μόνη της λόγω της μάζας του κάθε αντικειμένου, αλλά σύμφωνα με τα τελευταία γεγονότα μάλλον έχει την μορφή κύματος ανεπαίσθητης συχνότητας, το μεγάλο κύμα δημιουργείται όταν υπάρχει αναταραχή όπως σε ένα κολοσσιαίο φαινόμενο όπως το συγκεκριμένο. Άρα τα κύματα ταρακούνησαν για λίγο τα δικά μας, αλλά δεν άλλαξαν το βάρος μας ούτε αύξησαν περισσότερο την έλξη του αντικειμένου προς εμάς. Απλά ήρθαν και πέρασαν και συνεχίζουν. Ίσως οι επιστήμονες να πουν αν μειώθηκε η έντασή τους όπως πέρασαν από την μια άκρη της γης στην άλλη.

ρητορικη ερωτηση

μηπως μπορεις να μας πεις, γιατι αυτη η βαρυτητα, κραταει ωκεανους στη θεση της και επιτρεπει στα κουνουπια να πετανε?

kk

Το ότι το νερό δεν σηκώνεται δεν είναι περίεργο καθώς έλκεται από την γη. Το ότι υπάρχουν πουλιά και έντομα που μπορούν να πετάνε οφείλεται στο ότι με την χρήση των φτερών τους μπορούν να σηκώσουν το βάρος τους. Εφόσον λες πως το ερώτημα είναι ρητορικό, συμφωνώ ότι υπάρχουν ήδη στην φύση τρόποι να νικήσεις την βαρύτητα, κι όσο μαθαίνουμε πράγματα για αυτήν θα βρίσκουμε ακόμα περισσότερους.

stiesdal