Η «κατάρα» της Porsche παίρνει νέους και ωραίους

 Η «κατάρα» της Porsche παίρνει νέους  και ωραίους

Από τον «μικρό μπάσταρδο» του Τζέιμς Ντιν μέχρι την Carrera GT του Πολ Γουόκερ, τον γαμπρό του Γιώργου Μπόμπολα και τον Παναγιώτη Μαυρίκο, το μυθικό brand έχει συνδεθεί με ουκ ολίγους θανάτους διασήμων

Λίγες εβδομάδες πριν από τα τέλη του Σεπτέμβρη του 1955, ο Τζέιμς Ντιν πρωταγωνίστησε σε ένα σποτ για την οδική ασφάλεια λέγοντας στο τέλος τη φράση: «Η ζωή που θα σώσει μπορεί να είναι η δική μου». Μόνο που την τελευταία μέρα εκείνου του Σεπτέμβρη οδηγώντας μια Porsche Spyker, που την αποκαλούσε «μικρό μπάσταρδο», συγκρούεται με ταχύτητα 140 χιλιομέτρων με αυτοκίνητο πάνω σε μια κλειστή στροφή. 

Τα τελευταία λόγια του πριν από τη σύγκρουση προς τον συνοδηγό του Ρολφ Γουάδεριτς ήταν: «Δεν μπορεί. Θα μας δει ο τύπος, θα σταματήσει...». Ο τύπος όμως δεν σταμάτησε και ο 24χρονος ηθοποιός και ίνδαλμα της νεολαίας έσπασε τον σβέρκο του, ενώ είχε, όπως διαπιστώθηκε αργότερα, σοβαρή εσωτερική αιμορραγία. Στο ασθενοφόρο ήταν αναίσθητος και πέθανε προτού αυτό φτάσει στο νοσοκομείο. Ηταν ο πρώτος διάσημος που υπέκυψε σε αυτό που κάποιοι λένε «η κατάρα της Porsche».




Το τελευταίο φλας

Η τελευταία εν ζωή φωτογραφία του ηθοποιού τραβήχτηκε λίγο πριν από το ατύχημα σε ένα βενζινάδικο που σταμάτησε για να φουλάρει τον «μικρό μπάσταρδο». Ηταν χαμογελαστός, με το τσιγάρο στο στόμα και τίποτε δεν μαρτυρούσε ότι λίγη ώρα αργότερα θα συναντούσε τον θάνατο, όπως ακριβώς συνέβη και με τον Πολ Γουόκερ μετά από μισό αιώνα και οχτώ χρόνια. Ο διάσημος ηθοποιός -μέσω των ταινιών «The Fast and the Furious»- στις 30 Νοεμβρίου του 2013 μπήκε συνοδηγός σε μια κόκκινη Porsche Carrera GT για μια γρήγορη βόλτα που δεν τελείωσε ποτέ. Το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο φίλος του είχε αναπτύξει ταχύτητα 160 χιλιομέτρων όταν ο τελευταίος έχασε τον έλεγχο και καρφώθηκε σε στύλο. Η κόκκινη Carrera GT τυλίχθηκε στις φλόγες και ο γοητευτικός ηθοποιός απανθρακώθηκε μαζί με τον φίλο του στην τελευταία, όπως αποδείχτηκε, γρήγορη βόλτα της ζωής του. Κι αν αυτά τα δύο δυστυχήματα έλαβαν χώρα στις ΗΠΑ, η «κατάρα της Porsche» έχει χτυπήσει αρκετές φορές στην Ελλάδα, με τραγικά δυστυχήματα όπως αυτό της περασμένης Κυριακής. 




Πριν από τον Γιώργο Βακάκη υπήρξαν και άλλοι θύτες και θύματα σε αυτοκινητικά δυστυχήματα όπου πρωταγωνιστούσε μια Porsche, τα οποία άφησαν πίσω τους νεκρούς γνωστούς Ελληνες, όπως τον Γιώργο Λουκανίδη, τον γαμπρό του Γιώργου Μπόμπολα, Λουκά Γιαννακούλη, και τον εκδότη Παναγιώτη Μαυρίκο.

Ακόμη χειρότερο ήταν το τραγικό δυστύχημα που συνέβη τον Ιούλιο του 1992, όταν Γερμανός υπήκοος, οδηγώντας μια Porsche Carrera στο ύψος του Ιπποδρόμου στο Φάληρο, έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του. Η ανεξέλεγκτη Porsche καρφώθηκε σε ένα Opel Ascona και το αποτέλεσμα ήταν να σκοτωθούν συνολικά εφτά άτομα, ενώ οι σοκαριστικές φωτογραφίες -δημοσιεύτηκαν οι πιο «ανώδυνες»- άφησαν άφωνους όσους τις αντίκρισαν.

Από τον Λουκανίδη στον Γιανακούλη

Στις 10 Αυγούστου 1998 το φεγγάρι λάμπει πάνω από τον Κάλαμο και το γνωστό καλοκαιρινό μπαρ «Alekos», όπου φτάνουν λίγο μετά τα μεσάνυχτα ο Θεόδωρος Νικολακάκης και ο κολλητός του φίλος Γιώργος Λουκανίδης, ένα γοητευτικό παιδί που είχε γίνει γνωστό από την τηλεοπτική παρουσία του ως γυμναστή στον «Πρωινό καφέ». Οι δύο φίλοι διασκεδάζουν στο μπαρ μέχρι τις 3.30 τα ξημερώματα, όταν και αποχωρούν με την Porsche του Νικολακάκη για να επιστρέψουν σπίτια τους. Ο Θεόδωρος βάζει τη ζώνη του, ο Γιώργος πάλι όχι. Εμπιστεύεται τον φίλο του που είναι καλός οδηγός, όμως στο 35ο χιλιόμετρο της λεωφόρου Μαρκόπουλου - Ωρωπού ο πρώτος χάνει τον έλεγχο της Porsche.

Το αυτοκίνητο βγαίνει από τον δρόμο, χτυπάει με σφοδρότητα σε κολόνα της ΔΕΗ και ύστερα από μια τρελή πορεία 60 μέτρων και πρόσκρουση σε βράχους καταλήγει σε ένα ανάχωμα. Διερχόμενοι οδηγοί σταματούν στο σημείο του δυστυχήματος και εντοπίζουν τον 31χρονο Γιώργο Λουκανίδη σε απόσταση 7 μέτρων απο το διαλυμένο αυτοκίνητο θανάσιμα τραυματισμένο. Ο φίλος του Νικολακάκης είναι ελαφρά τραυματισμένος, έχει βγει από το αυτοκίνητο και έχει πέσει πάνω από τον φίλο του. Εκεί τον βρίσκουν οι αστυνομικοί της Τροχαίας σε κατάσταση σοκ να κλαίει με λυγμούς κρατώντας τον στην αγκαλιά του. Ηταν τέτοια η κατάστασή του που δεν μπορούσε να πει ούτε το όνομά του και χρειάστηκε να περάσουν ώρες για να μπορέσει να δώσει κατάθεση, αφού κατέρρευσε μόλις έμαθε ότι ο Λουκανίδης ήταν νεκρός.

Οι έρευνες για το μοιραίο τροχαίο δεν απέδωσαν ιδιαίτερους καρπούς. Το αυτοκίνητο δεν είχε αφήσει ίχνη φρεναρίσματος, αλλά το συμπέρασμα ήταν ότι έφταιγε η υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει. Η ίδια αιτία θα είναι ο βασικός πρωταγωνιστής σε ένα δυστύχημα 12 χρόνια και πέντε μήνες αργότερα, όταν σε αγώνα για το ράλι «Παλλάδιο» στη Χαλκίδα μια Porsche 911 RSR καρφώνεται με ταχύτητα σε ένα δέντρο μετά από τρελή πορεία. Οδηγός της είναι ο Λουκάς Γιαννακούλης, γαμπρός του εκδότη Γιώργου Μπόμπολα -είχε παντρευτεί την κόρη του Μαρία-, ένας εξαιρετικός οδηγός αγώνων που στάθηκε άτυχος όταν έχασε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου του. Η Porsche του μετά από μια τρελή πορεία καρφώνεται σε ένα δέντρο με μεγάλη ταχύτητα -κάποιοι αυτόπτες μάρτυρες έκαναν λόγο για 140 χιλιόμετρα- και όταν φτάνουν τα σωστικά συνεργεία ο Γιαννακούλης είναι βαρύτατα τραυματισμένος στο κεφάλι. Μεταφέρεται εσπευσμένα αρχικά στο Θριάσιο και μετά στο Αττικό, όπου διαπιστώνονται βαρύτατες εγκεφαλικές κακώσεις και σοβαρό τραύμα σε ζωτικό όργανο. Το ημερολόγιο δείχνει 2 Δεκεμβρίου του 2013 και ο καταξιωμένος αρχιτέκτονας-μηχανικός αντέχει τρεις μέρες στην Εντατική, προτού υποκύψει στα βαρύτατα τραύματά του.

Τον Σεπτέμβριο του 1955 ο 24χρονος Τζέιμς Ντιν χάνει τη ζωή του όταν η Porsche Spyker που ο ίδιος αποκαλούσε «μικρό μπάσταρδο», έχοντας αναπτύξει ταχύτητα 140 km/h συγκρούεται με άλλο αυτοκίνητο και τυλίγεται στις φλόγες. Η τελευταία εν ζωή φωτογραφία του ηθοποιού τραβήχτηκε λίγο πριν από το ατύχημα σε ένα βενζινάδικο όπου σταμάτησε για να φουλάρει


Ο εκδότης που κάηκε ζωντανός

Στις 9 Ιουνίου του 2016 ο εκδότης Παναγιώτης Μαυρίκος -έγινε γνωστός από την εμπλοκή του στο κύκλωμα των εκβιαστών - δημοσιογράφων- οδηγεί τη μαύρη Porsche Cayenne της συζύγου του στην Αττική Οδό. Η μέρα είναι πολύ καλή, το αυτοκίνητο του εκδότη κινείται στην αριστερή λωρίδα, όταν ξαφνικά αρχίζει να γεμίζει καπνούς στο εσωτερικό του από μια φωτιά που ξεσπάει κάτω από το δάπεδο στη θέση του οδηγού. Ο Μαυρίκος πανικοβάλλεται και αντί να βγει στη βοηθητική λωρίδα, καταλήγει στην αριστερή όπου ακινητοποιεί μεν το όχημα, αλλά δεν μπορεί να βγει από την πόρτα αφού το άνοιγμά της εμποδίζει το τοιχίο. Τελικά θα καεί ζωντανός σε ένα φρικιαστικό δυστύχημα, καθώς τα οχήματα της Πυροσβεστικής που έσπευσαν τον βρήκαν απανθρακωμένο μέσα στη μοιραία Cayenne. Η έρευνα ανατέθηκε αρχικά στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών, αφού οι φήμες έκαναν αρχικά λόγο για εγκληματική ενέργεια. Οταν το ενδεχόμενο αυτό αποκλείστηκε, η υπόθεση επέστρεψε στο Τμήμα Τροχαίας Αττικής Οδού προκειμένου  να σχηματιστεί η δικογραφία. Τελικά, όπως προέκυψε από τις έρευνες των εμπειρογνωμόνων, ένα γρανάζι από το σασμάν μπλόκαρε και εν συνεχεία έσκισε το κάρτερ λαδιού και από τις σπίθες προκλήθηκε φωτιά. Αυτό που διέρρευσε αργότερα ήταν ότι ο Μαυρίκος είχε κάνει πλημμελή συντήρηση στο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας ιμιτασιόν ανταλλακτικά, τα οποία είναι φθηνότερα από τα γνήσια. Μόνο που δεν υπολόγισε ότι η Porsche της συζύγου του, όπως αρμόζει άλλωστε σε ένα τέτοιο brand, δεν θα άντεχε οτιδήποτε ψεύτικο πάνω της για πολύ καιρό... 






Ο νεαρός γυμναστής του «Πρωινού καφέ» Γιώργος Λουκανίδης με την παρουσιάστρια 
Ελένη Μενεγάκη. Σκοτώθηκε σε δυστύχημα με Porsche που οδηγούσε φίλος του. Ηταν 31 ετών
 




Στις 30 Νοεμβρίου του 2013 ο ηθοποιός Πολ Γουόκερ, διάσημος μέσω των ταινιών «The Fast & the Furious» απ' όπου και η φωτό, σκοτώνεται όταν ή κόκκινη Porsche Carrera GT που οδηγούσε ο φίλος του καρφώθηκε σε στύλο με ταχύτητα 160 χιλιομέτρων






ΣΧΟΛΙΑ (31)

Σουπεραυτοκινητος

Το αμαξι αυτο ειναι μετα απο 50 χρονια εξελιξης τελειοποιημενο απο ολες τις αποψεις. Η Porsche Carrera ειναι ισως το ασφαλεστερο αυτοκινητο στους δρομους σημερα. Η καμπινα του ειναι "υπερ - προστασιας", ενα "κουκουλι" για τον οδηγο εαν οδηγα εστω και με ταχυτητα αλλα συνετα και εκει που τον παιρνει να το κανει, πχ στους αψογα σχεδιασμενους αυτοκινιτοδρομους Autobahn στην Γερμανια, οπου στα περισσοτερα κομματια δεν υπαρχει οριο ταχυτητας. Αλλα πρεπει ο ιδιοκτητης να την κρατα σε τεχνολογικα αριστη κατασταση, να σεβεται το θηριο που κρυβει μεσα του ανα πασα στιγμη αυτο το αυτοκινητο. Ειναι ενα μηχανημα και οχι ενα παιχνιδι του λουνα παρκ. Μονο τοτε γινεται επικυνδηνο: οταν ο χειριστης δεν ειναι σοβαρος και δεν καταλαβαινει την ευθυνη του ως οδηγος ενος τοσο δυνατου οχηματος. Σιγουρα δεν ειναι καταλληλο για να θελουν να βγαλουν το αχτι τους καποια ανιδεα παιδακια, που τους το'δωσε ο μπαμπας τους με φθαρμενα λαστιχα να πανε να κανουν "βολτα" στην Εθνικη Οδο.

Γιώργος

Όπως πολύ σωστά επισημαίνει το άρθρο, υπάρχουν πολλά ερωτηματικά για την ασφάλεια που παρέχουν αυτοκίνητα της συγκεκριμένης εταιρείας, όπως αυτό που επέβαινε ο Walker. Στις ΗΠΑ, το θέμα του δυστυχήματος του τελευταίου έχει γίνει αντικείμενο πολλών ερευνών. Αλλά και στην Ελλάδα, το πιο αντιπροσωπευτικό δυστύχημα, που δεν οφειλόταν στην ταχύτητα, αλλά πιθανώς σε κάποια δυσλειτουργία του αυτοκινήτου ήταν αυτό του Μαυρίκου. Καμία άλλη μάρκα πολυτελούς αυτοκινήτου στον κόσμο δεν έχει συνδεθεί περισσότερο με δυστυχήματα από αυτή. Ποιός όμως θα τολμήσει να τα βάλει με μία γερμανική εταιρεία κολοσσό, που έχει δαπανήσει τεράστια ποσά για τη διαφήμιση του αυτοκινήτου αυτού, ως ένα από τα "καλύτερα"?

Αγύριγο κεφάλι

Διώξτε την ...χρυσόσκονη κάθε ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑΣ από τα πράγματα και δείτε την ΖΩΗ στην ΟΥΣΙΑ της.___________Κάθε ατομική ενασχόληση με την ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑ -των ευκατάστατων και της Πλουτοκρατίας κυρίως-αντανακλά και στο Κράτος και το υποτάσσει, μεγεθύνει τις κοινωνικές ανισότητες και το βυθίζει και το κάνει ...Κράτος παρία!..

Αγύριγο κεφάλι

Δεν φταίνε τα σίδερα και οι ντενεκέδες (τα αυτοκίνητα). Φταίει ΠΑΝΤΑ, αυτός που τα οδηγεί. Δεν υπάρχει καμία "κατάρα"! Γιά κανένα όχημα!..

Πες μας

Για το STARLET σου τι υπάρχει;

ΠΑΝ. Χ.

ΜΕΡΙΚΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ, ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΦΟΝΟΙ, ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΟΥ.

Έτσι

Aκριβώς!

Τζεημς

Σιγα μη φταινε και οι βιδες του αμαξιου και οι καλικατζαροι, οι ανυπαρκτοι.............Στα αμαξια που πιανουν υπερβολικες ταχυτητες, φταινε οσα ατομα οδηγουν παρακινδυνευμενα επιπολαια ,ανευθυνα απερισκεπτα και απροσεκτα.

Aγύριγo κεφάλι

Για αυτό δεν παίρνω Porsche! Άιντε τα παλιάμαξα! Μια χαρά είναι και το ΤΟΥΟΤΑ Starlet μου!

Αγύριγε έχεις

Χαιρετίσματα από τον Μαχμούντ. Ξέρεις εσύ..

Autofan

Ποιά κατάρα? Ποιός πιστεύει το 2017 σε κατάρες? Βλακείες. Όποιος πιάνει στο χέρι του τέτοια εργαλεία πρέπει να ξέρει να τα χειρίζεται, να τα συντηρεί, να είναι ξεμέθυστος, να φοράει ζώνη και να γκαζώνει εκεί που πρέπει και επιτρέπεται με τον ανάλογο εξοπλισμό αν είναι σε αγώνες. Στην τελική γνωρίζουν τον κινδύνο οι οδηγοί αγώνων. Πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο του απρόβλεπτού σε τέτοιες ταχύτητες. Όποιος θέλει ασφάλεια, παίρνει κανένα Saab, Volvo και πάει με 30. Πολλοί φανήκαμε απλά τυχεροί, βάζω πρώτο τον εαυτό μου. Η αδρεναλίνη στα ύψη είναι αρρώστια που ότι και να δόυν τα ματάκια, νομίζεις ότι δέν θα σου συμβεί ποτέ.

@ΑΥΤΟφαν

συνηθως τα ατομα που δεν θελουν να αναλαβουν τις ευθυνες τους, αποκαλουν τα δυστυχηματα ετσι, μοιρα, καταρρα,κακια ωρα και λοιπα... Ενω ολα ειναι συνεπειες των πραξεων μας, οσων αφορα τους θυτες .................και μετα εχουμε αθωα θυματα.(οπως τη μανα με το παιδακι στην Εθνικη προ ημερων).

Ο Καιρός

Στην πρόσκαιρη οικία μας είναι σύντομος.Ο άνθρωπος λόγω του φόβου του θανάτου ,προσπαθεί σε λίγο χρονικό διάστημα να κάνει πολλά για να προλάβει.Τι;Ενώ ο προορισμός του είναι να ετοιμασθεί να έλθει κοντά στον Λυτρωτη του .Στον Ιησου Χριστο

Τα γρήγορα αμάξια δεν σκοτώνουν από μόνα τους...

...οι αργοί οδηγοί σκοτώνουν .

Ούτε κατάρες, ούτε τπτ!

Ο άνθρωπος που κάθεται πίσω απο το τιμόνι κουβαλάει μυαλό, αν αυτό λειτουργεί σωστά με λογική τότε θα υπήρχαν και λιγότερα ατυχήματα-δυστυχήματα...δεν λέω υπάρχει και η κακοτυχία, αλλά οι περισσότερες περιπτώσεις οφείλονται στην υπερβολή στην απερισκεψία και στην αψήφηση του κινδύνου που μπορει να σκοτωθείς και να σκοτώσεις αθώους...

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

foregein1

«Μη σας φανή παράξενο που μεταχειρίστηκα ξενική λέξι για τίτλο του σημερινού μου άρθρου, ή καλλίτερα που έγραψα με ξένα στοιχεία μια λέξι ολότελα ελληνική. Απλούστατα απεφάσισα να γίνω και γώ μοντέρνος γιατί αλλοιώτικα κινδυνεύω να χαρακτηρισθώ σαν βλάχος.