Η “Λευκή εβδομάδα” ως εναλλακτικό μοντέλο κοινωνικού τουρισμού
Η “Λευκή εβδομάδα” ως εναλλακτικό μοντέλο κοινωνικού τουρισμού
“Ναι” στην πρόταση από την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη – Για “Σχολική Ανάπαυλα” κάνουν λόγο τα συναρμόδια υπουργεία – Στόχος η στήριξη στον τουρισμό - Ενστάσεις από ΔΟΕ και ΟΛΜΕ
Με ιδιαίτερη προσοχή και σοβαρότητα αντιμετωπίζει η κυβέρνηση την πρόταση για την εφαρμογή ενός είδους “σχολικής ανάπαυλας”, αμέσως μετά την Καθαρά Δευτέρα, κατά τη διάρκεια της οποίας τα σχολεία θα παραμένουν κλειστά με στόχο να ενισχυθεί ο εσωτερικός και δη ο οικογενειακός τουρισμός.
Η πρόταση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) πυροδότησε από την αρχή έναν καταιγισμό αντιδράσεων, θετικών και αρνητικών. Από την μία είναι προφανής η προσπάθεια στήριξης στον τουρισμό με την υιοθέτηση αυτής της “Λευκής Εβδομάδας”, αυτή της “σχολικής ανάπαυλας”, από την άλλη όμως για να υλοποιηθεί κατά τρόπο ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό χρειάζεται την συνεργασία πολλών υπουργείων, όσο και κοινωνικών και επαγγελματικών δομών, όπως εξάλλου τόνισε στις τελευταίες της δηλώσεις επί του θέματος η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, όσο και ο συναρμόδιος υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.
Η υπουργός Τουρισμού σημείωσε χαρακτηριστικά την απαραίτητη συνεργασία των υπουργείων Παιδείας, Πολιτισμού και Μεταφορών, αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Κυρίως, απαιτείται η ανάληψη πρωτοβουλίας από το Υπουργείο Παιδείας για τη διευθέτηση όλων των κρίσιμων εκπαιδευτικών ζητημάτων, καθώς και η συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού για την πολιτιστική διάσταση του προγράμματος μέσω της ανάδειξης των πολιτισμικών στοιχείων κάθε περιοχής, του Υπουργείου Μεταφορών για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων, των Περιφερειών της χώρας και της τοπικής αυτοδιοίκησης για την ενεργή συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών.
Εκείνο που προκύπτει μετά τις αλλεπάλληλες συσκέψεις των συναρμόδιων υπουργών είναι η βεβαιότηγτα πως εάν η πρόταση για “σχολική ανάπαυλα” εφαρμοστεί ολοκληρωμένα, μπορεί να αποτελέσει μέρος ενός συνολικού προγράμματος, ενταγμένου στην ελληνική πραγματικότητα, προσαρμοσμένου στις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της περιόδου, που θα εξυπηρετεί με σοβαρότητα μια πολιτική αναζωογόνησης του τουρισμού σε λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές. Πολύ περισσότερο όταν η κύρια στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού και της κυβέρνησης έχει ως κεντρικό της στόχο τη στήριξη του εσωτερικού τουρισμού, τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και τη διάχυση της τουριστικής ανάπτυξης σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές της χώρας.
Εφόσον η πρόταση τελικώς υλοποιηθεί, επί της ουσίας θα λειτουργήσει ως ένα εναλλακτικό μοντέλο κοινωνικού τουρισμού. Από την πλευρά του και με αυτό το σκεπτικό ο υπουργός Παιδείας προσανατολίζεται σε μια “ανάπαυλα” όχι μιας εβδομάδας αλλά έως δύο εργάσιμων ημερών, αφού το υπουργείο έχει να λάβει υπόψιν και το “σφικτό” πρόγραμμα διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Η πρόταση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) πυροδότησε από την αρχή έναν καταιγισμό αντιδράσεων, θετικών και αρνητικών. Από την μία είναι προφανής η προσπάθεια στήριξης στον τουρισμό με την υιοθέτηση αυτής της “Λευκής Εβδομάδας”, αυτή της “σχολικής ανάπαυλας”, από την άλλη όμως για να υλοποιηθεί κατά τρόπο ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό χρειάζεται την συνεργασία πολλών υπουργείων, όσο και κοινωνικών και επαγγελματικών δομών, όπως εξάλλου τόνισε στις τελευταίες της δηλώσεις επί του θέματος η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, όσο και ο συναρμόδιος υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.
Η υπουργός Τουρισμού σημείωσε χαρακτηριστικά την απαραίτητη συνεργασία των υπουργείων Παιδείας, Πολιτισμού και Μεταφορών, αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Κυρίως, απαιτείται η ανάληψη πρωτοβουλίας από το Υπουργείο Παιδείας για τη διευθέτηση όλων των κρίσιμων εκπαιδευτικών ζητημάτων, καθώς και η συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού για την πολιτιστική διάσταση του προγράμματος μέσω της ανάδειξης των πολιτισμικών στοιχείων κάθε περιοχής, του Υπουργείου Μεταφορών για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων, των Περιφερειών της χώρας και της τοπικής αυτοδιοίκησης για την ενεργή συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών.
Εκείνο που προκύπτει μετά τις αλλεπάλληλες συσκέψεις των συναρμόδιων υπουργών είναι η βεβαιότηγτα πως εάν η πρόταση για “σχολική ανάπαυλα” εφαρμοστεί ολοκληρωμένα, μπορεί να αποτελέσει μέρος ενός συνολικού προγράμματος, ενταγμένου στην ελληνική πραγματικότητα, προσαρμοσμένου στις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της περιόδου, που θα εξυπηρετεί με σοβαρότητα μια πολιτική αναζωογόνησης του τουρισμού σε λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές. Πολύ περισσότερο όταν η κύρια στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού και της κυβέρνησης έχει ως κεντρικό της στόχο τη στήριξη του εσωτερικού τουρισμού, τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και τη διάχυση της τουριστικής ανάπτυξης σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές της χώρας.
Εφόσον η πρόταση τελικώς υλοποιηθεί, επί της ουσίας θα λειτουργήσει ως ένα εναλλακτικό μοντέλο κοινωνικού τουρισμού. Από την πλευρά του και με αυτό το σκεπτικό ο υπουργός Παιδείας προσανατολίζεται σε μια “ανάπαυλα” όχι μιας εβδομάδας αλλά έως δύο εργάσιμων ημερών, αφού το υπουργείο έχει να λάβει υπόψιν και το “σφικτό” πρόγραμμα διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Κατηγορηματικά αντίθετοι πάντως στην όλη ιδέα εμφανίζονται οι εκπαιδευτικοί δια των Ομοσπονδιών τους, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.
Στις αντιρρήσεις των εκπαιδευτικών στελέχη του υπουργείου θέτουν υπό συζήτηση το γεγονός πως σε περίπτωση που τίθεται ζήτημα απώλειας διδακτικών ωρών, αυτές κάλλιστα θα μπορούσαν να αναπληρωθούν είτε από την περικοπή των σχολικών περιπάτων που φτάνουν στους πέντε στη διάρκεια του διδακτικού έτους (οι λεγόμενες “μονοήμερες” εκδρομές), είτε με την επίσπευση της έναρξης της προσεχούς σχολικής χρονιάς κατά δύο μέρες, συνδυαστικά με την επιμήκυνσή της κατά δύο μέρες.
Στα υπέρ της πρότασης αυτής, σύμφωνα πάντα με τη διεθνή εμπειρία είναι τόσο η τόνωση του εσωτερικού τουρισμού, όσο και η “ανάσα” για τους μαθητές, που έχει παρατηρηθεί πως στο διάστημα των αρχών της άνοιξης, λίγο πριν το Πάσχα και την έναρξη των Εξετάσεων, καταγράφουν μια “κοιλιά” στην απόδοσή τους, λόγω κόπωσης.
Στα κατά βέβαια περιλάμβάνεται η τρέχουσα συγκυρία, αφού η κρίση επιμένει και ο φετινός χειμώνας θα είναι καθοριστικός για τη χώρα και την οικονομία της, σε όλα τα επίπεδα. Κάτι που καταγράφουν σε σχετική ανακοίνωσή τους και οι ΔΟΕ και ΟΛΜΕ επισημαίνοντας ότι “εκείνο το οποίο λείπει από τον ελληνικό λαό δεν είναι ο ελεύθερος χρόνος αλλά τα χρήματα”...
Στις αντιρρήσεις των εκπαιδευτικών στελέχη του υπουργείου θέτουν υπό συζήτηση το γεγονός πως σε περίπτωση που τίθεται ζήτημα απώλειας διδακτικών ωρών, αυτές κάλλιστα θα μπορούσαν να αναπληρωθούν είτε από την περικοπή των σχολικών περιπάτων που φτάνουν στους πέντε στη διάρκεια του διδακτικού έτους (οι λεγόμενες “μονοήμερες” εκδρομές), είτε με την επίσπευση της έναρξης της προσεχούς σχολικής χρονιάς κατά δύο μέρες, συνδυαστικά με την επιμήκυνσή της κατά δύο μέρες.
Στα υπέρ της πρότασης αυτής, σύμφωνα πάντα με τη διεθνή εμπειρία είναι τόσο η τόνωση του εσωτερικού τουρισμού, όσο και η “ανάσα” για τους μαθητές, που έχει παρατηρηθεί πως στο διάστημα των αρχών της άνοιξης, λίγο πριν το Πάσχα και την έναρξη των Εξετάσεων, καταγράφουν μια “κοιλιά” στην απόδοσή τους, λόγω κόπωσης.
Στα κατά βέβαια περιλάμβάνεται η τρέχουσα συγκυρία, αφού η κρίση επιμένει και ο φετινός χειμώνας θα είναι καθοριστικός για τη χώρα και την οικονομία της, σε όλα τα επίπεδα. Κάτι που καταγράφουν σε σχετική ανακοίνωσή τους και οι ΔΟΕ και ΟΛΜΕ επισημαίνοντας ότι “εκείνο το οποίο λείπει από τον ελληνικό λαό δεν είναι ο ελεύθερος χρόνος αλλά τα χρήματα”...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα