ΕΕ: Επιπλέον κόστος 1,2 δισ. για τρεις αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα

ΕΕ: Επιπλέον κόστος 1,2 δισ. για τρεις αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα

Τα έργα κατασκευής της Ολυμπίας Οδού, του Ε65 και του Μορέα επιβαρύνθηκαν κατά 36% ανά χιλιόμετρο

Το ποσό του 1,2 δισ. ευρώ επιπλέον χρεώθηκε το ελληνικό Δημόσιο και κατ' επέκταση οι φορολογούμενοι για την κατασκευή των τριών μεγάλων βασικών οδικών αρτηριών που διασχίζουν τη χώρα.

Σύμφωνα με έκθεση-κόλαφο του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
, αναφορικά με τις συμπράξεις ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, το κόστος αυξήθηκε κατά 1,2 δισ. ευρώ εξαιτίας των καθυστερήσεων στην παράδοση των έργων. Μία καθυστέρηση που κυμαινόταν από 37 έως και 52 μήνες, επιβαρύνοντας σημαντικά τα κρατικά ταμεία.

Τα έργα κατασκευής της Ολυμπίας Οδού, του Ε65 και του Μορέα διακόπηκαν το 2012, 2013 και 2014, ενώ η νέα κυβέρνηση αφιέρωσε πολύ χρόνο για να επαναδιαπραγματευτεί τους όρους με τις κατασκευάστριες εταιρείες, επιβαρύνοντας με τη σειρά της το κόστος. Μία επιβάρυνση, η οποία αγγίζει συνολικά το 36% ανά χιλιόμετρο!



Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, από την αρχή είχε υπερτιμηθεί ο όγκος οχημάτων που θα χρησιμοποιούσαν τους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους. Συγκεκριμένα, για τον Ε-65 η εκτίμηση του 2013 ήταν ότι θα χρησιμοποιούσαν τον αυτοκινητόδρομο 1.792 αυτοκίνητα την ημέρα, δηλαδή 63% κάτω σε σύγκριση με τους αρχικούς υπολογισμούς, που ούτως ή άλλως «δεν επαρκούσαν» για να δικαιολογηθεί η κατασκευή ενός τέτοιου έργου.

Για να καταλήξει σε αυτά τα συμπεράσματα το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξέτασε 12 ΣΔΙΤ που συγχρηματοδοτήθηκαν από την ΕΕ στην Ελλάδα, τη Γαλλία, την Ιρλανδία και την Ισπανία, στους τομείς των οδικών μεταφορών και των επικοινωνιών, συνολικού κόστους 9,6 δισ. ευρώ.

«Οι πολλαπλές αδυναμίες και τα περιορισμένα οφέλη που χαρακτήριζαν τις ελεγχθείσες ΣΔΙΤ είχαν ως αποτέλεσμα να δαπανηθούν, κατά τρόπο μη αποδοτικό και αναποτελεσματικό, 1,5 δισ. ευρώ», επισημαίνεται στην έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις τέσσερις χώρες.



ΣΧΟΛΙΑ (14)

!!!!!!!

ΟΙ επάρατοι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ είναι πντού στις παρανομίες. όποια πέτρα και να σηκώσεις από κάτω θα τους βρεις!!!!!!! Μέχρι το 2014 είναι αμέτρητα τα σκάνδαλά τους. Έτρωγαν τα λεφτά ακι είχαν σταματήσει τα οδικά έργα... Και εάν δεν ερχόταν ο Μέγας Αλέξης Τσίπρας όλοι οι αυτοκινητόδρομοι που τους απολαμβάνουν σήμερα όλοι οι Έλληνες και ξένοι οδηγοί δεν θα είχαν αρχίσει ακόμα.........Ου που να μου χαθούνε οι επάρατοι κλέφτες και απατεώνες....Υ.Γ.Το άρθρο εδώ προσπαθεί να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Γιώργος

Ερώτηση. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί σε αυτά τα μεγάλα έργα, πάντα κερδίζουν τους διαγωνισμούς Ελληνικών συμφερόντων εταιρίες; Εγώ πιστεύω οτι εν γνώση τους δίνουν προσφορές χαμηλότερες του πραγματικού κόστους γνωρίζοντας οτι στην τελική θα αυξήσουν το κόστος με τον ένα ή άλλο τρόπο και βγάλουν κιόλας. Απο την άλλη οι ξένοι κατασκευαστές που έχουν μάθει να παίζουν τίμια, καταθέτουν τις πραγματικές προσφορές, υπολογίζοντας τα πάντα όπως πρέπει, με αποτέλεσμα να βγαίνουν ακριβότεροι. Εκτός αν δεν καταθέτουν καθόλου προσφορές, που και αυτό μου ακούγεται πολύ λογικό. Αν ήμουν σοβαρή εταιρία, δεν θα ήθελα πάρε δώσε με ένα τόσο αναξιόπιστο κράτος, με απεργίες, πολιτική και οικονομική αστάθεια κλπ κλπ

Εκεί στα χαμηλά

Έτσι, στα κρυφά αυτό το άρθρο... Να μην θίξετε ΝΔ & ΠΑΣΟΚ... Τι να σας πω ρε σεις...

ΣΠΥΡΟΣ

ΤΙ ΛΕΣ ΒΡΕ ΑΝΟΗΤΕ ΑΥΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ?

Θραξ

το να φτιαξουν τους δρομους της Αθηνας παιζει η μας εμπαιζουν? Η αχαρνων εδω και αιωνες ιδιες και χειροτερες λακουβες, κεντρικος δρομος που οδηγει στην εθνικη,ιπποκρατους τα ιδια,ασκληπιου τα ιδια, κυψελη αστα να πανε,πατησια τα ιδια....αληθεια κυριε δημαρχε τι διεκδικεις απο ολα αυτα? μιλησα για καποιες περιοχες αλλα ολες εχουν το μαυρο χαλι....και μετα μας λενε για συμπεριφορες οδηγων...η συμπεριφορα του κρατους που ειναι? οι σωστες σημανσεις που ειναι? καθε εργολαβος κανει τα δικα του και μετα αντε γεια.........παλιοτομαρα.....πολιτικοι......και εργολαβοι ολων των ειδικοτητων!

Platonas

Μολις ακουσα στις ειδησεις που βγαινουν στην ερα σπορ οτι εγιναν τη περιοδο 2002_2014 και το τονισε το 2014

pal

Ο κόσμος το έχει τούμπανο και αυτοι κρυφό καμάρι

ΧΡΗΣΤΟΣ

ΣΕ ΟΤΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΘΗΚΑΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ.ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ 200 ΔΙΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΛΙΓΑ

...ΑΤΣΑ ΜΠΡΡΡ ΤΑ ΓΊΔΙΑ ΣΤΟΥ ΜΑΝΤΡΊ, Ι ΧΑ !!!...

...Η ΕΠΙΒΆΡΥΝΣΗ ΠΡΟΈΚΥΨΕ ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΆΤΕΥΣΗ ΤΟΥ 2013, ΤΑ ΈΡΓΑ ΞΑΝΑΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΤΟ 2014, Ο ΤΣΊΠΡΑΣ ΈΓΙΝΕ ΚΥΒΈΡΝΗΣΗ ΤΟ 2015, ΞΥΠΝΆ ΖΟΥΔΙ !!!...

Τι λες ρε μεγάλε...

Εγώ διαβάζω: το κόστος αυξήθηκε κατά 1,2 δισ. ευρώ εξαιτίας των καθυστερήσεων στην παράδοση των έργων. Μία καθυστέρηση που κυμαινόταν από 37 έως και 52 μήνες. Ρε μεγάλε πότε παραδόθηκαν τα έργα; Πότε έγινε η καθυστέρηση πριν το 2014 ή μετά; Θα μας τρελάνεις;

ΑΤΣΑ ΜΠΡΡΡ ΚΤΛ ΚΤΛ...

....ΤΑ ΈΡΓΑ ΣΤΑΜΆΤΗΣΑΝ ΛΌΓΩ ΤΗΣ ΚΡΊΣΗΣ ΓΙΑ ΣΧΕΔΌΝ 3 ΧΡΌΝΙΑ, 2011 2012 2013...36 ΜΉΝΕΣ ΚΑΙ ΒΆΛΕ...ΞΥΠΝΑ ΖΟΥΔΙ !!!...

Αυτά...

Είναι αυτά που ο Τσίπρας έδωσε στον Καλογρίτσα;

Γιαννης

Καλα όταν ξυπνήσεις κάνε ερώτηση αλλά να εχει βάση.

🇬🇷Epwnvmus🇺🇸

Σοκαρίστικα τωρα..

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

EKTAKTI-ARTH

Η υπουργός Εργασίας ήταν ομιλήτρια σε εκδήλωση τοπικής οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ σε καφέ της πλατείας  Πλαστήρα - Ρουβίκωνας: «Συγχαίρουμε  την κυρία Αχτσιόγλου για την επιτυχή ολοκλήρωση του τελευταίου μνημονίο - Τίποτα δεν μας έχει πείσει ότι η δεξιά θα τα κατάφερνε καλύτερα»

eldorado-skouries__1_

Η εταιρεία έχει αποστείλει εξώδικο, τον περασμένο Αύγουστο, προς την κυβέρνηση και τους συναρμόδιους υπουργούς, με το οποίο ζητά αποζημίωση ύψους 750 εκατ. ευρώ για αποκατάσταση της ζημιάς που -όπως υποστηρίζει- υπέστη εξαιτίας των καθυστερήσεων

school20

Μέχρι στιγμής δεν έχει εξακριβωθεί τι ήταν αυτό που οδήγησε τον 15χρονο σε αυτή την ακραία απόφαση ωστόσο οι αρχές δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο και σε αυτή την περίπτωση να κρύβεται ο σχολικός εκφοβισμός

Hazzard

Ο μεσοεπιθετικός της Τσέλσι, Εντέν Αζάρ, τάχθηκε υπέρ των αποκαλύψεων από το Football Leaks και τόνισε ότι «δεν είναι μόνο οι μάνατζερ το πρόβλημα»