LIVE

Κορωνοϊός

Σοκαριστικά στοιχεία για τα τροχαία στην Ελλάδα - Το προφίλ του παραβάτη οδηγού

troxaio_boak_1

Τι έδειξε έρευνα του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος  για τα τροχαία στη χωρα μας, όπως παρουσιάστηκαν σε διαδικτυακή εκδήλωση

Είναι άνδρας, ηλικίας κυρίως 17 με 35 χρόνων, δεν φορά ζώνη ασφαλείας ενώ οδηγεί, ταυτόχρονα πίνει, παραβιάζει όριο ταχύτητας και STOP, μιλά στο κινητό, στέλνει μηνύματα και παρκάρει παράνομα.

Αυτά είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του Έλληνα παραβάτη οδηγού, που ευθύνεται σημαντικά για τα τροχαία, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος - παρουσιάστηκαν χθες στη δεύτερη διαδικτυακή εκδήλωση του ΣΤ’ Κύκλου Διαλέξεων.

Μερίδιο ευθύνης στα τροχαία ατυχήματα έχουν και οι γυναίκες οδηγοί, οι οποίες σε μερικές παραβάσεις φαίνεται να «συναγωνίζονται» τους άνδρες.

«Στόχος μας είναι να συμβάλουμε στην επίλυση ενός σημαντικού προβλήματος και να σβήσουμε -όπως κάναμε με το κάπνισμα- τη θλιβερή πρωτιά που έχει η χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κι αυτό είναι το πρώτο δείγμα γραφής» τόνισε ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας, του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, καθηγητής Παναγιώτης Μπεχράκης, κατά την παρουσία των στοιχείων της πανελλήνιας έρευνας. Ο καθηγητής μάλιστα έθεσε τα στοιχεία της έρευνας στη διάθεση της πολιτείας.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 28/8/2020 έως 9/9/2020 και συμμετείχαν 1.600 άτομα (άνδρες και γυναίκες) ηλικίας 17 ετών και άνω από το σύνολο των αστικών και αγροτικών περιοχών της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.

Βασικό ερώτημα στους συμμετέχοντες ήταν πόσες φορές τους τελευταίους τρεις μήνες παραβίασαν τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας όσον αφορά σε 11 κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Τι προέκυψε

- Για τη χρήση ζώνης ασφαλείας: Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας το 24% των οδηγών οδήγησαν από μία έως 10 φορές το τελευταίο τρίμηνο χωρίς ζώνη ασφαλείας. Σε αναγωγή επί του συνόλου των οδηγών της χώρας, το ποσοστό αντιστοιχεί σε 1,2 εκατ. Οδηγούς. Μάλιστα, τα αρνητικά αυτά πρωτεία έχουν οι επαγγελματίες οδηγοί.

- Για υπέρβαση ορίου ταχύτητας: Το παραβίασαν 1 στους 2 οδηγούς (2,8 εκατ. Οδηγοί), με πρώτους τους μοτοσικλετιστές και δεύτερους και πάλι τους επαγγελματίες οδηγούς.

- Για την επιτάχυνση για να περάσουν με πορτοκαλί φανάρι: Πάτησαν γκάζι, αντί για φρένο πάνω από τους μισούς, το 54% ή 3, 1 εκατ. Οδηγοί. Από αυτούς το 56% ήταν άνδρες και 52% γυναίκες.

- Για παραβίαση STOP: η έρευνα έδειξε ότι η συγκεκριμένη παραβίαση έγινε από το 6%, δηλαδή, από 346.000 οδηγούς, κυρίως επαγγελματίες.

- Για τη χρήση αλκοόλ: ποσοστό 13%, δηλαδή 750.000 οδηγοί, δήλωσαν ότι οδήγησαν έχοντας πιει πάνω από ένα ποτό.

- Για τη χρήση κινητού: 1 στους 2 οδηγούς, δηλαδή με αναγωγή επί του συνόλου των οδηγών της χώρας 2,8 εκατ. μιλούσαν και οδηγούσαν κρατώντας το κινητό στο χέρι. «Πρωταθλητές» οι μοτοσυκλετιστές και ακολουθούν οι επαγγελματίες οδηγοί.

- Ειδικά για αποστολή ή ανάγνωση sms στο κινητό: το 10% των οδηγών, δηλαδή 577.000, παραδέχθηκαν ότι είχαν... αφήσει το τιμόνι και ασχολούνταν με το κινητό.

- Για τον προγραμματισμό GPS κατά την οδήγηση: το 18%, δηλαδή 1 εκατ. Οδηγοί, δήλωσαν πως έκαναν τον σχετικό προγραμματισμό κατά την οδήγηση και και όχι πριν ξεκινήσουν.

- Για παραβίαση λωρίδας έκτακτης ανάγκης: το 7%, περίπου 404.000 οδηγοί, παραδέχθηκαν πως επιλέγουν τη ΛΕΑ για να κερδίσουν χρόνο.

- Για οδήγηση μοτοσυκλέτας χωρίς κράνος: η έρευνα έδειξε ότι το 35% των μοτοσυκλετιστών, δηλαδή περίπου 180.000, κινείται χωρίς το αναγκαίο προστατευτικό κράνος.

-Για παράνομο παρκάρισμα: το 15%, δηλαδή 865. 000 οδηγοί ανέφεραν πως πάρκαραν παράνομα, και το 21%, δηλαδή 1, 2 εκατ. Οδηγοί ότι διπλοπάρκαραν.

Κι όλα αυτά τη στιγμή που η χώρα μας κατέχει «τη θλιβερή πρωτιά στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε με το υψηλότερο ποσοστό σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα. Ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο ποσοστό των θυμάτων είναι ηλικίας 17 έως 35 ετών» όπως ανέφερε κατά την έναρξη της ομιλίας του ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Λευτέρης Οικονόμου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Οικονόμου (Παγκόσμια Τράπεζα), το οικονομικό κόστος από τα τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 1-3% του ΑΕΠ κάθε κράτους. Στην Ε.Ε. ετησίως δαπανάται ποσό ύψους €160 δισ., το οποίο ισοδυναμεί με το 2% του ΑΕΠ της Ε.Ε. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες άνω των 3 δισ. Ευρώ.

Για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων ο υφυπουργός ανέφερε ότι θα πρέπει να βελτιωθούν συντονισμένα όλοι οι παράγοντες που συνθέτουν το πρόβλημα: οδηγός - όχημα - οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα απαιτείται:

-Η αναβάθμιση του συστήματος εκπαίδευσης των οδηγών,

-Η σταδιακή αντικατάσταση των οχημάτων,

-Η καθιέρωση του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής,

-Η ενίσχυση των μεθόδων τεχνικής επιτήρησης οδικής συμπεριφοράς αλλά και της αστυνόμευσης με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων όπως π.χ. ραντάρ,

-Περαιτέρω βελτίωση του οδικού δικτύου,

-Η σύσταση ενός ενιαίου φορέα κεντρικού συντονισμού των εμπλεκόμενων υπηρεσιών σε ένα τροχαίο ατύχημα.

Καταλήγοντας ο κ. Οικονόμου ανέφερε πως «Σημαντικότερη όμως προϋπόθεση για την επιτυχία οποιασδήποτε πολιτικής στην οδική ασφάλεια είναι η καλλιέργεια κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας στα παιδιά, γιατί μόνο έτσι μπορεί να αλλάξει μελλοντικά η κοινωνική αντίληψη για το σοβαρό αυτό πρόβλημα» άποψη με την οποία συμφώνησε και ο κ. Μπεχράκης τονίζοντας πως «έτσι έγινε και με το κάπνισμα, όταν το παιδί έλεγε μπαμπά μη καπνίζεις, τώρα πρέπει να μάθει να λέει μπαμπά μη τρέχεις …».

Την εκδήλωση προλόγισε ο κ. Παναγιώτης Αρκουμανέας, Πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, (ΕΟΔΥ) ο οποίος ανέφερε πως «ο ΕΟΔΥ σε συνεργασία με φορείς έχει ως κύριο στόχο να λάβει μέτρα για τα τροχαία για πρόληψη, προστασία και ευαισθητοποίηση του κόσμου σε θέματα οδικής ασφάλειας».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (5)

Το πραγματικό προφίλ του Ελληνα.

Οι Ελληνες στην πλειοψηφία τους, είναι ένας λαός με χαμηλό δείκτη νοημοσύνης και τεράστιο εγωισμό. Αυτός ο συνδυασμός είναι υπεύθυνος για όλα τα δεινά του τόπου. Το τιμόνι στα χέρια τους είναι ό,τι κι ένα γεμάτο όπλο στα χέρια ενός μικρού παιδιού. Η μόνη λύση είναι να αφαιρείται το δίπλωμα ισοβίως από όσους κάνουν σοβαρές παραβάσεις. Οπως για παράδειγμα, παραβίαση κόκκινου, οδήγηση υπο την επίρροια αλκοόλ ή πρόκληση θανατηφόρου ατυχήματος. Νομοτελειακά, κάποια στιγμή θα μείνουν στους δρόμους μόνο όσοι έχουν μυαλό στο κεφάλι τους.

Θάνος

Όταν υπάρχουν νόμοι αλλά δεν υπάρχει εφαρμογή τους λόγω έλλειψης οργάνου επιτήρησης, δεν υπάρχει ο φόβος της επιβολής κυρώσεων και επαφίεται στους πολίτες να πειθαρχήσουν. Αυτό συμβαίνει στους δρόμους με την ανυπαρξία της τροχαίας, στις φορολογικές αποδείξεις με την ανυπαρξία της φορολογικής διοίκησης κλπ. Η νοοτροπία δημιουργείται από την πολιτεία, αλλά στην επικαιρότητα είναι πρώτη στα σοβαρά θέματα είναι μονίμως διακοπές

Μιλτος

Πρώτοι στην Ευρώπη στα τροχαία,στο κάπνισμα,στην παιδική παχυσαρκία,στον βασανισμό ζώων.Ποιό σωστό θα ήταν να μας συγκρίνουν με τους Ρομά και όχι με τους Ευρωπαίους.

nikoleta

ειδατε εσεις να φορανε κρανος?μην τρελαθουμε

gior

Oποιος θέλει να δεί παραβατικότητα να πάει στον δρόμο Πάτρα -Πύργος που κάνουν τριπλές προσπεράσεις και ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια ταχύτητας οδηγώντας σαν τρελοί αδιαφορώντας για τον κοκ επειδή υπάρχει πλήρης ασυδοσία και αστυνόμευση ΜΗΔΕΝ , και το ξέρουν ότι ο δρόμος είναι ο χειρότερος που υπάρχει !

jo

Η εντελώς ακατάλληλη σήμανση, ειδικά στην επαρχία, (πινακίδες από την δεκαετία του 80, 2πλές και 3πλές η μια πάνω στην άλλη που σε μπερδεύουν αντί να σου δείχνουν τον δρόμο, άσχετα όρια ταχύτητας, πινακίδες καλυμμένες από δέντρα, διαγραμμίσεις στους δρόμους που δεν διακρίνονται, διαβάσεις πεζών κλπ) δεν ΠΡΈΠΕΙ κάποτε να διορθωθεί ;;;;;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης