Φανή Γέμτου: «Με τα μάτια των μεγάλων κοριτσιών», μια συναυλία θεατρικής κοπής

Φανή Γέμτου: «Με τα μάτια των μεγάλων κοριτσιών», μια συναυλία θεατρικής κοπής

Ερχονται τρεις ιδιαίτερες συναυλίες θεατρικής κοπής, με σκωπτικό, σουρεαλιστικό χιούμορ και δεξιοτεχνικές εναλλαγές ανάμεσα στα μουσικά είδη

Fani_Gemtou2
Η Φανή Γέμπου μιλάει στο protothema.gr για τη νέα μουσικοθεατρική παράσταση που ετοιμάζει με τίτλο «Με τα μάτια των μεγάλων κοριτσιών».

Έχετε συγγράψει και σκηνοθετήσει αρκετά θεατρικά έργα και παραστάσεις. Μιλήστε μας για το τι ακριβώς είναι οι συναυλίες «Με τα μάτια των μεγάλων κοριτσιών»;
Γοητεύομαι πολύ από την ιδέα της δημιουργίας μιας θεατρικής ή μουσικής παράστασης που γεννιέται μέσα από διαδρομές επινοητικού θεάτρου. Συχνά γράφω ή σκηνοθετώ κάτι, που γεννιέται χωρίς να προϋπάρχουν κατασταλαγμένη ιδέα, καθαρός στόχος, κείμενο ή μουσικές και τραγούδια. Οι εκάστοτε καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο εγχείρημα κι οι προσωπικότητές τους, μού δημιουργούν την ανάγκη, με εμπνέουν να χτίσω μια μοναδική θεματική, που προκύπτει από τη συγκεκριμένη σύσταση της ομάδας. Έτσι κι εδώ, σε αυτή την ιδιαίτερη συναυλία θεατρικής κοπής, η Έλλη, η Μαρούσκα κι εγώ εστιάσαμε κατ’ αρχάς στην διαφορετική μουσική μας διαδρομή. Εστιάσαμε στις διαφορετικές μουσικές καταβολές μας, με σκοπό αυτό να αποτελέσει προϋπόθεση σύνθεσης κι όχι εμπόδιο. Παντρέψαμε, δηλαδή, τα μουσικά είδη που η καθεμία πρεσβεύει (ροκ, τζαζ, μιούζικαλ) βάσει μιας κοινής θεματικής, πειραματιζόμενοι και με τους εξαιρετικούς μουσικούς της ομάδας. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, σε αυτή τη συναυλία, πρωτεύοντα ρόλο δεν έχει μόνο η μουσική, αλλά κι ο στίχος, η ιστορία που κουβαλάει. Θέμα της συναυλίας λοιπόν, ο έρωτας. Κάποιος πολύ εύλογα θα πει: «ναι, σιγά το πρωτότυπο θέμα…» . Καλώς ή κακώς κανένα θέμα δεν είναι πια πρωτότυπο, εφόσον ο άνθρωπος υπάρχει πάνω στον πλανήτη γη εδώ και εκατομμύρια χρόνια. Σημασία έχει ο τρόπος προσέγγισης κι όχι το ίδιο το θέμα. Όσο μεγαλώνουμε, λοιπόν, οι άνθρωποι, αναλύουμε τον έρωτα που, μαζί με μας, αλλάζει κι εκείνος οπτικές κι εκφάνσεις. Κι ενώ μικρότεροι, όταν μιλάγαμε για έρωτα, εννοούσαμε το πάθος, το μέγεθος, το χτυποκάρδι, το δόσιμο, μεγαλώνοντας ο ορισμός αρχίζει να αποκτά απρόσμενες διακλαδώσεις. Αυτό ακριβώς είναι η συναυλία μας. Το μπέρδεμα των μουσικών ειδών που γεννιέται μέσα από το μπέρδεμα των ερωτικών διακλαδώσεων με κοινό παρονομαστή το σουρεαλιστικό, ανατρεπτικό χιούμορ.

Fani_Gemtou1


Τι σηματοδοτεί για σας αυτό το συγκεκριμένο πρότζεκτ και γιατί θα είναι μόνο για 2 Δεύτερες και μια Κυριακή, στο Χυτήριο;
Αυτή η συναυλία άρεσε πολύ κι αγαπήθηκε. Τόσο από όλους εμάς που τη δημιουργήσαμε και τη στηρίξαμε, όσο κι από το κοινό. Δεν είναι τυχαίο που την επαναφέρουμε στο προσκήνιο, ενώ είχε αρκετές επιτυχημένες εμφανίσεις στο ενεργητικό της κατά το παρελθόν, και θα μπορούσε να πει κάποιος πως έκανε τον κύκλο της (πρώτη φορά παρουσιάστηκε το 2014 στο Χυτήριο). Εμείς νιώθουμε περήφανοι για το «παιδί» μας που γεννήθηκε κατόπιν αυστηρής δουλειάς και χωρίς καμία έκπτωση. Πιστεύουμε πως αξίζει να εμφανιστεί ξανά. Ίσως δεν μπορεί να αναλογιστεί κανείς εύκολα τι κόπο και τι επιμονή χρειάζεται για να γίνει μια τέτοια σύνθετη δουλειά χωρίς εξωτερική στήριξη. Δεν είναι τυχαίο ότι και ο Νίκος Δρογώσης (στο πιάνο) και ο Χρήστος Παπαδόπουλος (στα ντραμς), δύο από τους τέσσερις εξαιρετικούς μας μουσικούς, είναι συνοδοιπόροι αυτής της δουλειάς από τα πρώτα χρόνια παρουσίασης της. Όλοι αγαπήσαμε την πρόκληση αυτού του δύσκολου αλλά γοητευτικού εγχειρήματος. Σκοπός μας, σαφώς, να πάει και να ξαναπάει. Εμείς είμαστε έτοιμοι να την στηρίξουμε και να ξαναπαιχθεί. Όπως ξέρετε, οι συνθήκες για τα καλλιτεχνικά οράματα δεν είναι συχνά ευοίωνες στην ελληνική πραγματικότητα. Με πολλή αγάπη, επιμονή κι υπομονή προχωράμε και βλέπουμε.

Fani_Gemtou3
Κλείσιμο


Η συνεργασία σας με τη μουσικό Έλλη Δαδήρα και η δημιουργία του «A Little Theatre Music» τι σας έχει προσφέρει μέχρι σήμερα;
Γνώρισα την Έλλη στο μουσικό βαγόνι του «Τρένου του Ρουφ», όπου είχε έρθει να δει μια μουσικοθεατρική δουλειά μου, την «Ερωτική Διαδοχή» (2008). Μιλήσαμε γρήγορα, αλλά μου έκανε από την αρχή έντονη εντύπωση. Η Έλλη είναι μια πολυτάλαντη προσωπικότητα. Μουσικός, τραγουδίστρια, χορεύτρια, ηθοποιός. Γειωμένη, συνεσταλμένη, ικανή και με όραμα. Από την πρώτη στιγμή την καταχώρησα μέσα μου ως δυνητική συνεργάτιδα. Από το 2010 δουλεύουμε μαζί. Για την ακρίβεια χτίζουμε μαζί τρελά όνειρα. Της οφείλω πολλά, γιατί συμπληρώνουμε η μια την άλλη και προχωράμε κι οι δυο με εξελικτική πορεία. Έχουμε κοινά κουσούρια: βάζουμε ψηλά τον πήχη, επιμένουμε μέχρι τέλους, δεν το βάζουμε κάτω, καταρρέουμε και… ξανασηκωνόμαστε. Το «A Little Theatre Music», ας πούμε, ήταν ένας αγώνας δρόμου επί σκηνής. Μια μελέτη πάνω στο ξένο μιούζικαλ. Το κοινό συστήνεται με πάνω από 30 γυναικείους ρόλους ευρωπαϊκών κι αμερικάνικων μιούζικαλ και, φεύγοντας, έχει λάβει βιωματικά πολλές πληροφορίες γύρω από τα ίδια τα μιούζικαλ και τα τραγούδια τους. Βασικός συνεργάτης μας κι εκεί ο πιανίστας Νίκος Δρογώσης. Βλέπετε, χτίζοντας καλλιτεχνικά όνειρα, χτίζονται και σχέσεις ζωής. Πώς αλλιώς;

Ποιος είναι ο ρόλος της Μαρούσκας Παναγιωτοπούλου σ' αυτές τις συναυλίες θεατρικής κοπής, όπως τις χαρακτηρίζετε;
H Μαρούσκα είναι μια σπάνια ηθοποιός, με βαθιά γοητευτική φωνή, κοφτερό χιούμορ και δυνατή προσωπικότητα. Είμαστε τρεις γυναίκες (η Μαρούσκα, η Έλλη κι εγώ) πολύ διαφορετικές μεταξύ μας, που ποντάρουμε ακριβώς σε αυτή τη διαφορετικότητα για να συνθέσουμε ένα κοινό αποτέλεσμα. Η Μαρούσκα είναι η ροκ νότα της συναυλίας. Το θελκτικό αγρίμι της. Στη συναυλία ενσαρκώνει τη γυναίκα femme fatale, την ανατρεπτική φιγούρα του έρωτα, την γελοία αναίρεσή του, φθάνοντας μέχρι και την αρσενική εκδοχή της. Είναι μια πολύ χαρισματική καλλιτέχνης που δίνει τον εαυτό της επί σκηνής και δεν κάνει εκπτώσεις. Αγαπώ να την βλέπω στο θέατρο. Αγαπώ να την ακούω να τραγουδάει.

Αν κάποιος έγραφε ένα τραγούδι για σας, ποιο τίτλο θα θέλατε να έχει;
Αν κάποιος θα έγραφε ένα τραγούδι για αυτό που είμαι, θα ήθελα να έχει τον τίτλο που θα διάλεγε εκείνος για μένα. Τον τίτλο που θα έβλεπε εκείνος σε μένα. Δεν μ’ αρέσουν οι παραγγελιές. Ίσα ίσα που θα ήμουν πολύ περίεργη να με δω μέσα από τα μάτια του. Αν πάλι έγραφε κάποιος ένα τραγούδι για να το τραγουδήσω, θα γοητευόμουν από ποιητικούς στίχους γεμάτους αλήθεια, με τίτλο που να τους εμπεριέχει ουσιαστικά.

Fani_Gemtou


Σκεφτήκατε ποτέ, αν δεν ήσασταν καλλιτέχνης, ποιο επάγγελμα θα μπορούσατε να κάνετε;
Με αφορά η επιστημονική θεώρηση των πραγμάτων. Γι’ αυτό σπούδασα και θεατρολογία, παράλληλα με την υποκριτική. Θα με ενδιέφερε να σπουδάσω φιλοσοφία ή φυσική. Δε νιώθω ωστόσο ότι ο καλλιτέχνης κινείται σε ένα σύστημα που δεν εμπεριέχει όλα τα άλλα. Ίσα ίσα. Όσο περισσότερο ανοίγεις το οπτικό σου πεδίο, τόσο περισσότερο έχεις να προσεγγίσεις κι άρα να πεις. Επίσης αγαπώ πολύ την διδασκαλία, πράγμα που εξασκώ εδώ και χρόνια. Μέσα από τη διδασκαλία του θεάτρου σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, σε ερασιτέχνες και επαγγελματίες, γίνεσαι παρατηρητής της φύσης του ανθρώπου, της σχέσης του με το είδος του και το περιβάλλον. Επίσης, μαθαίνεις να ισχυροποιείς τη δική σου μέθοδο υποκριτικής, πράγμα ανεκτίμητο.

Ποιο είναι το πιο σημαντικό κριτήριο όταν επιλέγετε μια συνεργασία;
Παλιά ήταν το ταλέντο. Τώρα ο χαρακτήρας και η διάθεση για επικοινωνία και συνεργασία. Όσοι δεν έχουν υπάρξει σε συλλογικές δουλειές, δεν θα καταλάβουν ποτέ πόσο δύσκολο είναι το πλέον απλό: να θες ειλικρινά να επικοινωνήσεις. Φυσικά παίζει πάντα ρόλο το πόσο ικανός είναι κάποιος. Αλλά έχω δει υπερταλαντούχους ανθρώπους που είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να αναποδογυρίσουν την κοινή καρδάρα με το γάλα, και άλλους, λιγότερο ταλαντούχους, να την φυλάνε με ζήλο και σεβασμό: διαλέγω φυσικά τη δεύτερη κατηγορία. Αγαπώ τους ισορροπημένους ανθρώπους.

Με τα μάτια των μεγάλων κοριτσιών
Τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου και για την επόμενη Δευτέρα 30/12 και την Κυρακή 5/1, έρχονται τρεις ιδιαίτερες συναυλίες θεατρικής κοπής, με σκωπτικό, σουρεαλιστικό χιούμορ και δεξιοτεχνικές εναλλαγές ανάμεσα στα μουσικά είδη. Μέσα από πρωτότυπες μουσικοθεατρικές αλχημείες ροκ τζαζ και μιούζικαλ ακουσμάτων, η παρέα με τις πολλές επιτυχημένες εμφανίσεις στο ενεργητικό της, επανέρχεται κεφάτη, ανανεωμένη και γιορτινή. Τρεις πολυτάλαντος γυναίκες performers και τέσσερις σπουδαίοι μουσικοί, ερμηνεύουν εκδοχές κι εκφάνσεις του ενήλικου έρωτα. Κείμενο, δραματουργική σύνθεση, ιδέα: Φανή Γέμτου. Μουσική επιμέλεια, διδασκαλία: Έλλη Δαδήρα Ερμηνεία, σκηνοθεσία: Φανή Γέμτου, Έλλη Δαδήρα, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου Πιάνο: Νίκος Δρογώσης Μπάσο: Xάρης Κελλάρης Κιθάρα: Δημήτρης Σινογιάννης Ντραμς: Χρήστος Παπαδόπουλος Προβολή- Επικοινωνία: Brainco. Πρόγραμμα παραστάσεων: Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2019 Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2019 Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020 Ώρα έναρξης: αυστηρά 12 τα μεσάνυχτα Πολυχώρος "Χυτήριο" (Ιερά Οδός 44, Γκάζι, τηλ. επικοινωνίας 210 3412313) Είσοδος: 15 ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης