Οδηγούμε το νέο Lexus RX 450h

Οδηγούμε το νέο Lexus RX 450h

6,3lt /100 km, 148gr C02/km. Αυτές είναι οι τιμές μέσης κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που ανακοινώνει η Lexus για το νέο RX 450h., αντίστοιχες δηλαδή με αυτές για ένα μέσο 1.400σάρι!
Η κατανάλωση είναι μειωμένη κατά 23% (!) σε σχέση με το RX 400h, ενώ η συνολική ιπποδύναμη αυξήθηκε ταυτόχρονα κατά 10% φτάνοντας τους 300 PS συνδυαστικά. Γίνονται;
Μιλώντας με τον Ιάπωνα αρχιμηχανικό επιμείναμε γιατί δεν προχωρούν σε πετρελαιοκίνητη υβριδική έκδοση: «Από τεχνικής άποψης γίνεται, χωρίς να εί

Οδηγούμε το νέο Lexus RX 450h

6,3lt /100 km, 148gr C02/km. Αυτές είναι οι τιμές μέσης κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που ανακοινώνει η Lexus για το νέο RX 450h., αντίστοιχες δηλαδή με αυτές για ένα μέσο 1.400σάρι!

Η κατανάλωση είναι μειωμένη κατά 23% (!) σε σχέση με το RX 400h, ενώ η συνολική ιπποδύναμη αυξήθηκε ταυτόχρονα κατά 10% φτάνοντας τους 300 PS συνδυαστικά. Γίνονται;
Μιλώντας με τον Ιάπωνα αρχιμηχανικό επιμείναμε γιατί δεν προχωρούν σε πετρελαιοκίνητη υβριδική έκδοση: «Από τεχνικής άποψης γίνεται, χωρίς να είναι εύκολο. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε προβλήματα κραδασμών και ρύπων (ΝΟx). Ειδικά για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου πρέπει να κάνουμε συμβιβασμούς στην απόδοση ή χρήση εξωτικών υλικών στον καταλύτη. Με τη χρήση του κύκλου Ατκινσον αντί του Οτο στον βενζινοκινητήρα έχουμε πετύχει τη βέλτιστη σχέση απόδοσης - κατανάλωσης για δεδομένη χωρητικότητα. Να είστε βέβαιοι ότι αν μειώσουμε τη χωρητικότητα του κινητήρα διατηρώντας τη δύναμη, θα αυξηθεί η κατανάλωση».

Κλείσιμο


Ο αντιπρόεδρος της Lexus Ευρώπης συμπλήρωσε: «Θα επιμείνουμε στον συνδυασμό βενζινοκινητήρα - ηλεκτροκινητήρων, που είναι σήμα κατατεθέν της Lexus».
Οσον αφορά στην αντικατάσταση των μπαταριών, καλύπτεται από 6ετή εγγύηση και μέχρι σήμερα παγκοσμίως δεν έχει χρειαστεί να αντικατασταθεί μπαταρία λόγω μειωμένης απόδοσης. Οι Ιάπωνες επιμένουν ότι οι μπαταρίες θα ζήσουν όσο και το όχημα, λόγω του τρόπου φόρτισης - αποφόρτισης, στοιχείο κρίσιμο για τη μακροζωία μιας μπαταρίας. Υπολογίστε, πάντως, ότι θα χρειαστούν πάνω από 3.000 ευρώ για αντικατάσταση.
Για την ένταση του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου μάς είπαν ότι είναι χαμηλότερη από αυτή ενός κινητού τηλεφώνου εν ώρα συνομιλίας. Δεσμεύτηκαν να μας δώσουν ακριβείς μετρήσεις, οπότε θα επανέλθουμε σε αυτό το θέμα.
Τέλος, όσον αφορά το κυρίαρχο ερώτημα αν μπορεί να είναι φιλικό προς το περιβάλλον ένα αυτοκίνητο 2.200 kg, όπως η Luxury έκδοση που οδηγήσαμε, απαντούν: «Είναι φιλικότερο…».

Πρωτοποριακό!
Το νέο RX 450h χρησιμοποιεί -όπως το RX 400h- συνδυασμό βενζινοκινητήρα (3.5 lt, 250 PS) με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος -μεγαλύτερος- ηλεκτροκινητήρας συνεπικουρεί στη μετάδοση δύναμης στον εμπρός άξονα, ο δεύτερος -μικρότερος- τροφοδοτεί τον πίσω άξονα όταν το σύστημα αποφασίσει για λόγους ασφαλείας να στείλει ισχύ και στους πίσω τροχούς. Οι ηλεκτροκινητήρες διατηρήθηκαν από το προηγούμενο μοντέλο και η διαφοροποίηση έγκειται σε δυο νέα περιφερειακά συστήματα εκμετάλλευσης της θερμότητας των καυσαερίων (EGR, ΕΗR) και στην αύξηση της χωρητικότητας του βενζινοκινητήρα με ταυτόχρονη βελτίωση της καύσης. Στην πράξη ο οδηγός ξεκινά ηλεκτρικά-αθόρυβα και είναι αδύνατο να καταλάβει πότε ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας αν δεν βλέπει το αντίστοιχο διάγραμμα ροής ενέργειας. Για εκκίνηση σε κρύο περιβάλλον υπάρχει ειδικό λογισμικό που φροντίζει την προθέρμανσή του.
Μοναδική είναι η αίσθηση της αδιάκοπης επιτάχυνσης. Η σταθερή ροπή των ηλεκτροκινητήρων σε συνδυασμό με τη συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση του κιβωτίου επιτρέπουν στο βαρύ όχημα να επιταχύνει από στάση μέχρι την τελική του ταχύτητα με τον ίδιο ρυθμό. Το μόνο που μας ξένισε ήταν ο θόρυβος του κινητήρα.
Σε δρόμο με στροφές ο οδηγός εκτιμά το βελτιωμένο τιμόνι και την ακρίβεια του πίσω άξονα, λόγω της νέας γεωμετρίας με διπλά ψαλίδια.
Εάν δεν επιλέξετε αερανάρτηση (σ.σ.: κακώς) έχετε τη δυνατότητα να παραγγείλετε το υβρίδιό σας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές που το κάνουν πιο ακριβές στις στροφές. Ομως, ποιος ενδιαφέρεται σοβαρά να «στρίψει» με τη Lexus, παρότι η συμπεριφορά της είναι αναβαθμισμένη σε σχέση με τον προκάτοχό της; Ενεργοποιείς το Adaptive Cruise Control που διατηρεί ταχύτητα και απόσταση ασφαλείας, προγραμματίζεις με το λειτουργικό mouse τον προορισμό σου στο GPS και αφήνεις το RX 450h να σε μεταφέρει, ενώ εσύ απολαμβάνεις τη μουσική. Οταν δε φτάσεις στον προορισμό σου θα παρκάρεις χρησιμοποιώντας την κάμερα οπισθοπορείας και τις δύο πλευρικές στους καθρέπτες, οι οποίες δεν αφήνουν κανένα αόρατο σημείο. Ολα αυτά με κατανάλωση που στη δοκιμή μας έμεινε κάτω από τα 9 lt/100 km και δεν αμφιβάλλουμε ότι μπορεί να πέσει ακόμη περισσότερο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις ΜxΠxΥ:
4.770x1.885x1.685 χιλιοστά
Μεταξόνιο: 2.740 χιλιοστά
Χώρος αποσκευών: 496 λίτρα
Βάρος (kg): 2.110
Κινητήρας: 3.456
Ισχύς (PS/rpm): 299/6.000 (συνολικά)
Ροπή (kgm/rpm): 32,1/4.880 και 33.9 - 9.0/0 από τον εμπρός και τον πίσω ηλεκτροκινητήρα
Μετάδοση: στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,8 sec
Μέση κατανάλωση: 6.3 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 148 gr/km
ΤΙΜΗ: 59.500 ευρώ (βασική έκδοση)

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης