Οι Κινέζοι, οι Ιταλοί και το Θριάσιο…
Κώστας Τσαούσης
Οι Κινέζοι, οι Ιταλοί και το Θριάσιο…
Να συστηθούμε; Η απάντηση είναι μια και μόνη: Εξαρτάται από το ποιοι είναι απέναντι σου ή και δίπλα σου. Πάντως, στην χώρα μας καλό και χρήσιμο είναι να επαναλαμβάνονται διαρκώς οι συστάσεις - απλώς, για να μην ξεχνιόμαστε...
Πριν από λίγες μέρες το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι έκανε αποδεκτή την μία και μοναδική (οικονομικά δεσμευτική) προσφορά των Ιταλών της Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. Επίσης δεν έχει περάσει δα και τόσος καιρός για να ξεχαστεί ότι το λιμάνι του Πειραιά – ο ΟΛΠ- πέρασε στον (μετοχικό) έλεγχο των Κινέζων της Cosco. Δύο γεγονότα, δύο δεδομένα που έχουν καθοριστική σημασία για τις εξελίξεις στα επιχειρηματικά πράγματα ακόμη και σε συνθήκες διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Παράλληλα, κατά πως φαινεται χάθηκε και πάλι στο δρόμο το project για την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, ένα project που βρίσκεται στα χέρια του Χρήστου Σπίρτζη στο υπουργείο Μεταφορών – για την ακρίβεια του πράγματος, υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Το project δίχως άλλο σχετίζεται πλέον με τις επιλογές των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και των Ιταλών που θα ξαναβάλουν τα τρένα (επιβατηγά και εμπορικά) πάνω στις ράγες. Να υπενθυμίσω απλώς ότι από τα βασικά στοιχεία της υλοποίησης του project είναι η σύνδεση με το λιμάνι του Νέου Ικονίου (στην επικράτεια του ΟΛΠ) και η εν γένει σιδηροδρομική σύνδεση. Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά για ένα αξιόπιστο, μάχιμο και δυναμικό management team θα σήμαινε το άνοιγμα μιας οργανωμένης διαβούλευσης με τις προαναφερόμενες εταιρείες δηλαδή τους Κινέζους και τους Ιταλούς. Και αυτό γιατί τα συμφέροντα και οι επιδιώξεις τους πλέον είναι συνδυασμένες σε μεγάλο βαθμό με την επιτυχή υλοποίηση του project του Θριάσιου Πεδίου.
Όλα αυτά θα συνέβαιναν ήδη από χτες σε ευνομούμενη Δημοκρατία της Δύσης. Στην Ελλάδα της διακυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και των δακρύων του υπουργού Σπίρτζη τίποτα δεν είναι δεδομένα. Ούτε καν τα αυτονόητα.
Και όμως οι λύσεις υπάρχουν. Το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να κάνει τη δουλειά – γρήγορα και σωστά. Άλλωστε, ο βαθμός αξιοπιστίας του στη διεθνή επενδυτική κοινότητα είναι μεγάλος. Η Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ – σε άμεση σύνδεση με τις Βρυξέλλες- είναι επίσης μια πρόταση που εξασφαλίζει λόγω τεχνογνωσίας αποτελεσματικές λύσεις. Όχι, επιμένουμε «πατριωτικά» - μην χάσει κανείς σπιθαμή υπουργικής εξουσίας... Η εποχή του Μαυρογιαλούρου (δυστυχώς) είναι διαρκώς παρούσα!
Πριν από λίγες μέρες το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι έκανε αποδεκτή την μία και μοναδική (οικονομικά δεσμευτική) προσφορά των Ιταλών της Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. Επίσης δεν έχει περάσει δα και τόσος καιρός για να ξεχαστεί ότι το λιμάνι του Πειραιά – ο ΟΛΠ- πέρασε στον (μετοχικό) έλεγχο των Κινέζων της Cosco. Δύο γεγονότα, δύο δεδομένα που έχουν καθοριστική σημασία για τις εξελίξεις στα επιχειρηματικά πράγματα ακόμη και σε συνθήκες διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Παράλληλα, κατά πως φαινεται χάθηκε και πάλι στο δρόμο το project για την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, ένα project που βρίσκεται στα χέρια του Χρήστου Σπίρτζη στο υπουργείο Μεταφορών – για την ακρίβεια του πράγματος, υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Το project δίχως άλλο σχετίζεται πλέον με τις επιλογές των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και των Ιταλών που θα ξαναβάλουν τα τρένα (επιβατηγά και εμπορικά) πάνω στις ράγες. Να υπενθυμίσω απλώς ότι από τα βασικά στοιχεία της υλοποίησης του project είναι η σύνδεση με το λιμάνι του Νέου Ικονίου (στην επικράτεια του ΟΛΠ) και η εν γένει σιδηροδρομική σύνδεση. Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά για ένα αξιόπιστο, μάχιμο και δυναμικό management team θα σήμαινε το άνοιγμα μιας οργανωμένης διαβούλευσης με τις προαναφερόμενες εταιρείες δηλαδή τους Κινέζους και τους Ιταλούς. Και αυτό γιατί τα συμφέροντα και οι επιδιώξεις τους πλέον είναι συνδυασμένες σε μεγάλο βαθμό με την επιτυχή υλοποίηση του project του Θριάσιου Πεδίου.
Όλα αυτά θα συνέβαιναν ήδη από χτες σε ευνομούμενη Δημοκρατία της Δύσης. Στην Ελλάδα της διακυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και των δακρύων του υπουργού Σπίρτζη τίποτα δεν είναι δεδομένα. Ούτε καν τα αυτονόητα.
Και όμως οι λύσεις υπάρχουν. Το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να κάνει τη δουλειά – γρήγορα και σωστά. Άλλωστε, ο βαθμός αξιοπιστίας του στη διεθνή επενδυτική κοινότητα είναι μεγάλος. Η Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ – σε άμεση σύνδεση με τις Βρυξέλλες- είναι επίσης μια πρόταση που εξασφαλίζει λόγω τεχνογνωσίας αποτελεσματικές λύσεις. Όχι, επιμένουμε «πατριωτικά» - μην χάσει κανείς σπιθαμή υπουργικής εξουσίας... Η εποχή του Μαυρογιαλούρου (δυστυχώς) είναι διαρκώς παρούσα!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα