Τι αξίζει χρηματιστηριακά το σήμα του νέου Μουσείου της Ακρόπολης;
Κώστας Τσαούσης

Κώστας Τσαούσης

Τι αξίζει χρηματιστηριακά το σήμα του νέου Μουσείου της Ακρόπολης;

Έχω την πλήρη βεβαιότητα ότι ανακυκλώνουμε ιδέες και σχήματα και μένουμε προσκολλημένοι σε καταστάσεις που δεν μπορούν παρά να τροφοδοτούν την αδράνεια και τα κάθε λογής συνοδευτικά αδιέξοδα. Ας πάρουμε ως παράδειγμα το Αθηναϊκό Χρηματιστήριο

Πέραν των συνεπειών της δύσκολης συγκυρίας η χρηματιστηριακή αγορά της Λεωφόρου Αθηνών παραμένει μια τοπική - ούτε καν περιφερειακή - δύναμη με μικρό ειδικό βάρος. Σε κάθε περίπτωση όμως το Αθηναϊκό Χρηματιστήριο από τώρα και για τα επόμενα χρόνια θα χρειασθεί να βρει ένα παράλληλο βηματισμό με το νέο Υπέρ Ταμείο για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Για αυτό τον λόγο για παράδειγμα δεν αρκούν οι παλιές συνταγές με αρθρόα εισαγωγή κρατικών τίτλων, αλλά απαιτείται μια διαφορετική προσέγγιση που να δίνει προτεραιότητα στο διαφορετικό, στο πρωτότυπο, στο αυθεντικά ελληνικό που μπορεί να λειτουργήσει ως σοβαρό κίνητρο για την προσέλκυση κεφαλαίων και επενδυτών.

Για σκεφτείτε το ενδεχόμενο εισαγωγής στο Χρηματιστήριο των μετόχων μιας εταιρείας που να συναρθρώνει δικαιώματα εμπορικής εκμετάλλευσης των μεγάλων μουσείων αλλά και των πιο γνωστών και δημοφιλών αρχαιολογικών χώρων; Μια εταιρεία που θα έχει το δικαίωμα να συνάπτει -μόνη εκείνη- εμπορικές συμφωνίες σημάτων, τίτλων, αντιγράφων, αναμνηστικών κλπ., από το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, τις Μυκήνες και την Επίδαυρο, την Πέλλα,
την Κνωσό. Για σκεφτείτε την αξία μιας τέτοιας εταιρείας - που μπορεί να συγκροτηθεί πάνω στην κληρονομιά του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, το γνωστό ΤΑΠ- και το ενδιαφέρον που θα έχει σε ειδικά επενδυτικά κοινά σε όλο τον κόσμο; Ένα μόνο χαρακτηριστικό δείγμα εγχώριας νέου τύπου βαριάς βιομηχανίας - με μοναδικά ελληνικά χαρακτηριστικά! Στην ίδια ακριβώς στιγμή που μπορούσαν να συγκροτηθούν funds που στα σωθικά τους δηλαδή στο χαρτοφυλάκιο τους θα είχαν ιδιοκτησίες και δικαιώματα γης και ακινήτων στα πιο τουριστικά νησιά του κόσμου, αλλά ακόμη και βραχονησίδες για τουριστική ανάπτυξη με το κλειδί στο χέρι.

Στην Ελλάδα -καλώς η κακώς - η βαριά μας βιομηχανία είναι ο πολιτισμός και ο τουρισμός. Από εκεί θα αντληθούν και θα αξιοποιηθούν δυνάμεις που μπορούν να βγάλουν πέρα τη χώρα και τους πολίτες. Με μια προϋπόθεση, τον απόλυτο επαγγελματισμό και την σύνδεση των ενεργειών και δράσεων με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τις απαιτήσεις της παγκόσμιας και παγκοσμιοποιημένης αγοράς του παρόντος κόσμου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης