Όπως με το «Ζ» στην Αλγερία
Δημήτρης Δανίκας

Δημήτρης Δανίκας

Όπως με το «Ζ» στην Αλγερία

Εσένα το λέω. Εσένα που ως συνήθως βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα.

Οσο εύκολα χειροκροτείς το ίδιο πανεύκολα βρίζεις και μουτζώνεις. Εξαρτάται από την πολιτική και κοινωνική θέση του “άλλου”. Επιχειρηματίας; Α είναι λαμόγιο. Δημοσιογράφος; Α είναι διαπλεκόμενος. Και πάει λέγοντας

Ετσι και με την περίπτωση του Κώστα Γαβρά. Που έσπευσες να τον πετάξεις στα σκουπίδια. Χωρίς δεύτερη κουβέντα. Κάνω έφεση στο δικαστήριό σου και προχωρώ. Κα άκου προσεκτικά να μάθεις την αλήθεια

Ενα λοιπόν. Μέχρι προ τινος ελάχιστοι από το εξωτερικό έρχονταν στην Ελλάδα να κάνουν γυρίσματα για τις κινηματογραφικές παραγωγές τους. Ολοι προτιμούσαν Ισπανία, Μάλτα, Μαρόκο, Αλγερία και σε άλλες περιοχές με ανάλογο Μεσογειακό κλίμα

Δύο λοιπόν. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως με τον “Αλέξανδρο” του Ολιβερ Στόουν, με πρωταγωνιστές Κόλιν Φάρελ και Αντζελίνα Τζολί, αν και οι παραγωγοί και ο σκηνοθέτης ήθελαν να γυρίσουν την ταινία στη Βόρεια Ελλάδα ο Εύαγγελος Βενιζέλος τους έκλεισε την «πόρτα» επειδή στο σενάριο υπήρχαν υπονοούμενα σχετικά με τις ομοφυλοφιλικές προτιμήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Χαζός ήταν να χάσει ψήφους από το θεοσεβούμενο ποίμνιο;

Τρία λοιπόν. Ο λόγος που οι ξένοι, ιδιαιτέρως οι παραγωγοί του Χόλιγουντ, απέφευγαν Ελλάδα ήταν εντελώς οικονομικός. Δηλαδή στην Ισπανία, φερ ειπείν, εισέπρατταν το αντίτιμο του φόρου όλων των εξόδων που έκαναν στη χώρα της Ιβιρικής χερσονήσου. Γι αυτό

Τέσσερα λοιπόν. Ο Νίκος Παππάς λοιπόν υπέγραψε τη συμφωνία με αποτέλεσμα να ανοίξουν οι πόρτες και στις ξένες παραγωγές. Δηλαδή οι Συριζαίοι της «αριστεράς» έκαναν αυτό που έπρεπε να είχαν κάνει προ πολλών ετών η Δεξιά και το ΠΑΣΟΚ. Της ανάπτυξης και των επενδύσεων. Συμβαίνει. Να τα λένε όλα

Πέντε λοιπόν. Ως εκ τούτου και επειδή η παραγωγή της ταινίας του Κώστα Γαβρά «Ενήλικες στο δωμάτιο» είναι γαλλική. Από την δική του εταιρεία την κινηματογραφική με την επωνυμία «C. G» (κάπως έτσι). Το Ελληνικό δημόσιο είναι υποχρεωμένο να επιστρέψει τον φόρο όλων των εξόδων της εν λόγω παραγωγής. Πάντα φυσικά με την επίδειξη των παραστατικών. Τόσο απλό

Εξι λοιπόν. Με απλά λόγια δεν «χάρισαν» τα 630 χιλιάρικα. Θα τα επιστρέψουν. Οπως πρέπει να κάνουν με κάθε ξένη παραγωγή

Εφτά λοιπόν. Γιατί πρέπει να επιστρέφει το Ελληνικό κράτος τους φόρους; Επειδή ανταγωνισμός σκληρός από γειτονικές χώρες. Επειδή με τα γυρίσματα διαφημίζεται η χώρα. Επειδή στη διάρκεια των γυρισμάτων προσλαμβάνονται Ελληνες ηθοποιοί και τεχνικοί Επειδή, επειδή

Κλείσιμο
Οκτώ λοιπόν. Εκτός κι αν πιστεύουμε ότι κάθε ξένη ταινία πρέπει να λογοκρίνεται. Και να επιτρέπονται μόνο εκείνες που το περιεχόμενό τους ταυτίζεται με τις προσωπικές μας αντιλήψεις. Θέλεις;

Εννιά λοιπόν. Οσο για τον Κώστα Γαβρά με τα Οσκαρ ένα πράγμα έμαθα. Και το μεταφέρω. Οχι μόνο δεν περίμενε τέτοια αντίδραση Οχι μόνο έχει φράξει κάθε «πόρτα» εισόδου σε κάθε δημοσιογράφο. Ακόμα και σε μένα που είμαι με το μέρος του. Οχι μόνο αισθάνεται απεριόριστη πικρία και «ναυτία» για την πατρίδα του. Αλλά και όπως μαθαίνω, και το πιστεύω, έχει μετανοιώσει που ήρθε στην Ελλάδα. Αν το ήξερε θα έκανε τα γυρίσματα στην Αλγερία. Οπως με το «Ζ» επί Χούντας

Κατάλαβες; Οχι; Αντε γεια!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης