Η Annette Messager (Αννέτ Μεσαζέ), είναι μία από τις σημαντικότερες καλλιτέχνιδες του 20ου
αιώνα και σημαντικότατη φιγούρα για το φεμινιστικό κίνημα της Γαλλίας κατά την διάρκεια του '70.
Ξεκίνησε την καριέρα της τη δεκαετία του ‘70, εξερευνώντας αρχικά την δική της ταυτότητα και κατά προέκταση το ρόλο της γυναίκας στη γαλλική κοινωνία της εποχής.
Σταδιακά αυτή η εξερεύνηση απέκτησε ένα πιο οικουμενικό και διαχρονικό χαρακτήρα. Ο ρόλος των άλλων –του Άλλου- στη διαμόρφωση της ταυτότητας, αποτελεί έως σήμερα ένα από τα κύρια θέματα της δουλειάς της.
Παράλληλα το έργο της χαρακτηρίζει η διερεύνηση της πολυμορφίας και της πολυποικιλότητας των αντικειμένων, της γλώσσας, και των εννοιών. Οι έννοιες της κατοχής και της οικειοποίησης, σύμφωνα με την ίδια, βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της.
Την εποχή που κυριαρχούσε ο μινιμαλισμός και η εννοιολογική τέχνη, η Messager κόντρα στο ρεύμα, ενσωμάτωσε το πλέξιμο, το ράψιμο και το κέντημα, στο καλλιτεχνικό της λεξιλόγιο, οικιακές πρακτικές συνδεδεμένες με το γυναικείο φύλο που απέχουν πολύ απ’ τις συνήθεις τεχνικές των Καλών Τεχνών.
Η έννοια του σπιτιού, του οικείου την ενδιαφέρει πολύ, γι΄ αυτό και ανέκαθεν χρησιμοποιούσε υλικά που βρίσκει κανείς μέσα σε αυτό: ξυλομπογιές, υφάσματα, κάλτσες, δίχτυα, είδη ραψίματος, αποκόμματα εφημερίδων, «οτιδήποτε φτάνει στο σπίτι και παραμένει εκεί». Ακόμη και τώρα, στην high- tech εποχή μας, η Μessager εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τα ίδια καθημερινά, απλά, υλικά, που δεν συνδέονται με τις τεχνολογίες του σήμερα, επιδιώκοντας τη διαχρονικότητα και την υπέρβαση του προσωρινού.