«Ψυχρολουσία»: Αγόρασαν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα το 2011-2016 και τώρα κινδυνεύουν να τα δουν να κατάσχονται!

4fcf110caa

Το Β' Τελωνείο Πειραιά εντόπισε 880 περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που οι έμποροι δεν έχουν καταβάλει, ως όφειλαν, το Τέλος Ταξινόμησης και τον αναλογούντα ΦΠΑ

Αντιμέτωποι με κατάσχεση και αδυναμία πώλησης των αυτοκινήτων τους βρίσκονται εκατοντάδες ιδιώτες που έπεσαν θύματα εμπόρων, οι οποίοι εισήγαγαν μεταχειρισμένα οχήματα από το εξωτερικό χωρίς να έχουν εκπληρώσει τις νόμιμες υποχρεώσεις τους. Να έχουν καταβάλει, δηλαδή, το Τέλος Ταξινόμησης και τον αναλογούντα ΦΠΑ, ως όφειλαν.

Όπως ανακαλύφθηκε από το Β’ Τελωνείο Πειραιά, σε 880 περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, από 3.800 που ερευνήθηκαν την περίοδο 2011-2016, δεν είχαν πληρωθεί το Τέλος Ταξινόμησης και ο ΦΠΑ. Σε αυτή την περίπτωση, καταλογίζεται λαθρεμπορία στους κατόχους, άρα οι νόμιμοι ιδιοκτήτες τους διώκονται με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο της κατάσχεσης.

Τι ισχύει

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, κατά την εισαγωγή στην χώρα μας οποιουδήποτε μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από το εξωτερικό, πρέπει να καταβάλλονται το Τέλος Ταξινόμησης και ο ΦΠΑ.

Το Τέλος Ταξινόμησης προσδιορίζεται με βάση το ποσό που θα πλήρωνε ένα καινούργιο ίδιο μοντέλο, με ίδιο εξοπλισμό, συν ένα «πέναλτι», αν πλέον είναι παλαιότερης κατηγορίας τεχνολογίας Euro από τη σημερινή, μείον κάποια έκπτωση λόγω ηλικίας (έως και -96%) αλλά και μείον έκπτωση (-10%) αν έχει πολλά χιλιόμετρα.

Στον ΦΠΑ τώρα, σε πολλές περιπτώσεις ο συγκεκριμένος φόρος οφείλεται ακόμα στην χώρα προέλευσης γιατί τα αφορά αυτοκίνητα που είχαν δοθεί με leasing στους προηγούμενους κατόχους τους. Σε αυτή την περίπτωση, ο ΦΠΑ πρέπει να καταβληθεί όταν πωληθεί σε ιδιώτη, είτε στην χώρα προέλευσης του οχήματος, είτε σε άλλη χώρα. Όπως έχει διαπιστωθεί από τους ελέγχους, το 99% των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προέρχονται από leasing και οφείλουν ΦΠΑ.

Φυσικά, ο ΦΠΑ δεν οφείλεται αν το αυτοκίνητο ανήκε σε ιδιώτη στη χώρα προέλευσης, οπότε ο ΦΠΑ καταβλήθηκε και εισπράχθηκε οριστικά.

Τα «κόλπα» των εμπόρων

Οι τρόποι που χρησιμοποιούν κάποιοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να αποφύγουν να πληρώσουν τον ΦΠΑ είναι συγκεκριμένοι.

Για παράδειγμα, στο τελωνείο που δεν επαληθεύει τακτικά τα χαρτιά που δέχεται, κατατίθεται τιμολόγιο ότι ο έμπορος του εξωτερικού το είχε προμηθευτεί στη χώρα του από ιδιώτη («με περιθώριο κέρδους»), άρα ο ΦΠΑ δεν οφείλεται στη χώρα προέλευσης, ούτε και στην Ελλάδα. Στην πράξη ωστόσο, ο ξένος έμπορος έχει εκδώσει άλλο τιμολόγιο από αυτό που καταθέτει ο Έλληνας εισαγωγέας, καθώς λόγω έλλειψης ΚΒΣ δεν υπάρχει ιδιαίτερη σήμανση ασφαλείας στα έγγραφα.

Έτσι, για παράδειγμα ένας Γερμανός έμπορος αναφέρει ότι πωλεί το αυτοκίνητο χωρίς ΦΠΑ, ενώ στην Ελλάδα κατατίθεται άλλο τιμολόγιο, που παρουσιάζει τον Γερμανό να πωλεί αυτοκίνητο που έχει προμηθευτεί από ιδιώτη.

Εναλλακτικά, σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται ως «παρένθετη» χώρα η Βουλγαρία, μόνο για λόγους τιμολόγησης. Ιδρύεται λοιπόν από τον Έλληνα εισαγωγέα μια βουλγάρικη εταιρεία και σε αυτήν τιμολογεί πχ. ο Γερμανός έμπορος, με αληθή στοιχεία, άρα με το ΦΠΑ να πρέπει να πληρωθεί στη χώρα προορισμού (Βουλγαρία).

Στη συνέχεια τιμολογείται ο Έλληνας εισαγωγέας και άρα η Βουλγαρία δεν ζητεί ΦΠΑ, αφού πράγματι εξήχθη το όχημα. Το τιμολόγιο από Βουλγαρία πλέον αναφέρει ότι είναι με περιθώριο κέρδους, όταν στην προηγούμενη πράξη (Γερμανία προς Βουλγαρία) δεν ήταν, καθώς η προς τα πίσω έρευνα εκτιμάται ότι θα είναι προβληματική.

Στην περίπτωση του Τέλους Τιμολόγησης τώρα, κάποιοι «συνηθίζουν» να αποκρύπτουν τον εξοπλισμό, δηλώνουν ψευδή κατηγορία τεχνολογίας Euro, δηλώνουν άλλο μοντέλο κλπ.

Για να υπολογιστεί το Τέλος Ταξινόμησης πρέπει να βρεθεί ποιό μοντέλο είναι, σε ποια κατηγορία Euro ανήκει όπως και ο εξοπλισμός του. Όλα αυτά τα στοιχεία λαμβάνονται από την ξένη, διαγεγραμμένη άδεια κυκλοφορίας και το πιστοποιητικό συμμόρφωσης που υποβάλλεται, που όμως ουδείς ελέγχει αν είναι γνήσια. Ομοίως, ο εξοπλισμός λαμβάνεται από το βιβλίο σέρβις (συνήθως έχει αυτοκόλλητο στο πίσω μέρος με κωδικούς αξεσουάρ), όταν αυτό επίσης παραποιείται με ευκολία.

Ασφαλώς, φυσικός έλεγχος του αυτοκινήτου δεν γίνεται, αφού ο τελωνειακός δεν μπορεί να καταλάβει τι μοντέλο είναι, τι κυβισμό έχει, τι εξοπλισμό περιλαμβάνει κλπ.

Καθοριστικό, επίσης, για την αλλοίωση της ηλικίας, του εξοπλισμού, της κατηγορίας Euro ή και του μοντέλου είναι ότι «το τελωνείο δέχεται μόνο χαρτιά», δίχως να μπορεί να επαληθεύσει άμεσα τα στοιχεία, παρά μόνο με διαδικασίες εκ των υστέρων, κάτι που γνωρίζουν καλά οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων.

Τελωνισμός στο όνομα του πελάτη

Οι έμποροι γνωρίζουν ότι κινδυνεύουν σε ελέγχους εκ των υστέρων, ενώ επίσης δεν θέλουν να εμφανίσουν κέρδος από την πώληση και να φορολογηθούν σε αυτό. Επίσης οι πελάτες πολλές φορές επιθυμούν πολύ χαμηλή τιμή κτήσης, ώστε να λύσουν προβλήματα «πόθεν έσχες» που έχουν.

Ο συνδυασμός των παραπάνω και η μεθόδευση των εμπόρων να πείθουν τους πελάτες την τελευταία στιγμή, έχει αποτέλεσμα οι ιδιώτες να τελωνίζουν στο όνομα τους τα αυτοκίνητα, δηλώνοντας επίσης υπεύθυνα ότι τα υποβαλλόμενα στοιχεία είναι αληθή και γνήσια.

Στην πράξη ωστόσο διαπιστώνεται τις περισσότερες φορές η πληρωμή του εμπόρου στη συνέχεια, αν ερευνηθεί, ενώ ποτέ δεν υπάρχει διαδρομή χρήματος από τον ιδιώτη προς τον ξένο προμηθευτή με αποτέλεσμα κάποιοι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να βρίσκονται σήμερα αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο της κατάσχεσης.

Ανεξέλεγκτη είσοδος μεταχειρισμένων, παράνομη αποθήκευση

Τα αυτοκίνητα που οφείλουν Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ πρέπει να δηλωθούν την επόμενη μέρα από όταν φτάσουν στην Ελλάδα στο αρμόδιο τελωνείο, ενώ πρέπει να καταβληθεί το αναλογούν ΤΤ και ΦΠΑ την 15η ημέρα του επομένου μηνός της άφιξης. Έτσι, εισέρχονται χιλιάδες αυτοκίνητα δίχως να δηλωθούν πουθενά και μόνον όταν βρεθούν πελάτες, δηλώνονται στο τελωνείο, προκειμένου να τελωνιστούν και να βγάλουν πινακίδες.

Καθώς το τελωνείο ζητεί «να δει» τα παραστατικά μεταφοράς, οι ίδιες μεταφορικές που μετέφεραν τα αυτοκίνητα εκδίδουν συχνά εικονικές φορτωτικές, με «σημερινή» ημερομηνία άφιξης, ώστε να διατηρούν την καλή συνεργασία με τον έμπορο. Στην φορτωτική (CMR) που τηρεί η αυτοκινητοφόρα κατά το πραγματικό ταξίδι της προς την Ελλάδα, δεν αναφέρονται οι αριθμοί πλαισίων των μεταφερομένων αυτοκινήτων, ούτε και καταγράφονται στις πύλες εισόδου. Εναλλακτικά, σε έναν οικιακό εκτυπωτή, εκτυπώνεται μια πλαστή φορτωτική σε ημερομηνία «σημερινή», που αυτή υποβάλλεται στο τελωνείο, που και πάλι δεν επαληθεύει τα έγγραφα που δέχεται.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ (31)

Σωστός

Για το σχόλιο με το δημόσιο, το άλλο με τον τότο το ξέρει. Δημόσιο = κηφήνας . Ότι πρόβλημα αντιμετωπίζουμε σήμερα προέρχεται από δημόσιο υπάλληλο και τις λαμογιες του. Άχρηστοι και αχρείαστοι κατά το 80% δημιουργούν θέσεις μόνο και μόνο για το βόλεμα τους, κατόπιν δημιουργούν και σωματεία και εκβιάζουν όχι για το σύνολο των εργαζομένων αλλά μόνο για την πάρτη τους. Για το σχόλιο με τα μεταχειρισμένα Αυτό που γνωρίζω είναι ότι τις περισσότερες φορές ο αγοραστής ψάχνει επί τούτου να βρει καλύτερη τιμή εις βάρος όλων των κανόνων ασφαλείας και σε αυτό βρίσκει σύμμαχο τον έμπορο. Σιγά μην βγούμε ποτέ από τα μνημόνια!!!!!!

η Δικαιοσύνη τι λέει?

Να τη πληρώσουν οι...υπεύθυνοι υπόλογοι! Και αυτοί με τη σειρά τους αν αποδείξουν την αθωότητα τους να κυνηγήσουν τους....δράστες αγοραστές.

Τα καημένα

Δεν αναγνωρίζουν οι τελωνειακοί τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων, από την άλλη βλέπουν μόνο χαρτιά!!! Εκτός ότι δεν συνδιάζονται αυτά τα δύο, κάτι μου λέει ότι τούς παρακινεί καί ενδίδουν.Η' άνθρωποι είναι λάθη κάνουν....

λέει ..λάθος κύριε και καθάρισε

Ναι, δεν κατάλαβες ακόμα ότι τα...λάθη των ΔΥ είναι...αφορολόγητα?

Καί τσεπατα...

Πάντα με την συγκατάθεση του πελάτη...να μην ξεχνιόμαστε!

Τακης

Δηλαδη την γλιτωνει το τελωνειο που δεν εκανε σωστα τον ελεγχο και περασε το αμαξι ετσι στην χωρα! Την γλιτωνει ο εμπορος που εκλεψε κανονικα το κρατος! Και την πληρωνει ο αγοραστης που εσκασε τοσα λεφτα για το αγορασει και τωρα θα του το κατασχεσουν. Μπραβο ωραια δημοκρατια. Και επισης ειναι η μονη χωρα που δεν αφηνει αλλα μελη της ΕΕ να εισαγουν και να κυκλοφορουν ελευθερα με τα αυτοκινητα τους ενω ολοι πηγαινουν απο χωρα σε χωρα για εκδρομη και δεν χρειαζονται να βγαζουν αδειες για προσωρινη εισαγωγη κτλ. Κατα τα αλλα ειμαστε Ευρωπαικη χωρα... οποτε μας συμφερει..

Gt

Μακριά από μεταχειρισμένα από εμπόρους (ελάχιστοι είναι σωστοί - και πάλι με ερωτηματικό σε κάποιες περιπτώσεις καθώς η επιχειρηματικότητα είναι πλέον πολύ δύσκολη στην Ελλάδα). Μόνο από ιδιώτες - και εφόσον τους γνωρίζετε. Αλλιώς καινούριο αυτοκίνητο, και ας μην είναι τόσο "μουράτο".

Φ

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΤΩΧΟ ΠΟΛΙΤΗ ...ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΥΓΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΤΛ...Ο ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ....ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΤΛ ΚΤΛ ......ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΣΥ ΠΟΥ ΤΑ ΒΓΑΖΕΙΣ ΔΥΣΚΟΛΑ ΜΗΝ ΚΡΑΖΕΙΣ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ!!! ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ..... ΦΑΚΗΣ.......ΠΟΥ ΒΓΑΖΟΥΝ 2000 ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΜΠ ΓΥΡΙΖΕΙ Ο ΤΡΟΧΟΣ .....

s

ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΕΤΕ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ!.......ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΙ ΣΑΣ ΦΤΑΙΕΙ????? Ο ΕΜΠΟΡΟΣ ΑΠΛΑ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ....ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΧΑΝΕΙ!!!

Ώ Σας γράφω στα @@ μου

Χαχαχαχα Ελάτε στην Γερμανία τώρα για να το πάρετε. Καλή επιτυχία!!!!!! Κορόιδα!!!!!

zf

Ως συνήθως την ανικανότητα του Ελληνικού δημοσίου την πληρώνει ο κοσμακης.Και βέβαια οι τελωνειακοι με το αζημίωτο κοιτούν μονο χαρτιά...μετα ομως ξέρουν να τα ελέγχουν.... Σε οποιαδήποτε δυτική χωρα θα έμπαιναν φυλακή οι επιορκοι,στην Ελλάδα του κατρουγκαλου και του Παρασκευόπουλου φυσικά αλωνιζουν...

ΔΦ

Καλα να παθουν , να μην αγοραζουν σαπακια diesel-τσιμινιερες με πραγματικα 200-300.000 χλμ (με γυρισμενο κοντερ στα 50.000). Το φτηνο το κρεας το τρωνε τα σκυλια.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

antamoma-kathigites-new

Όλοι οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την άμεση ανάγκη επαναλειτουργίας της Διεθνούς Ακαδημίας Ελευθερίας που ιδρύθηκε το 2003 και καταργήθηκε το 2014 στα πλαίσια εφαρμογής μνημονιακών πολιτικών

sa_09

Ζητούσε 2.500 ευρώ για να τους απελευθερώσει - Οι μετανάστες πέρασαν τα ελληνοτουρκικά σύνορα του Έβρου πριν δέκα ημέρες, με τη βοήθεια των μελών του κυκλώματος και κατέβαλαν γι’ αυτό 2.000 ευρώ ο καθένας