Διχάζει το μπαράζ εγκαινίων στις σήραγγες των εθνικών δρόμων

Διχάζει το μπαράζ εγκαινίων στις σήραγγες των εθνικών δρόμων

Αντιδράσεις από τον γιό Τεμπονέρα αλλά και τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τις τελετές και την αμφιλεγόμενη ονοματοδοσία - Η κυβέρνηση το 2007 καταψήφιζε τα έργα που τώρα εγκαινιάζει - Πάρτι στο twitter με εναλλακτικές ονομασίες σηράγγων

Διχάζει το μπαράζ εγκαινίων στις σήραγγες των εθνικών δρόμων
Σε δύο άξονες κινείται η κριτική στην κυβέρνηση με αφορμή τις αλλεπάλληλες τελετές εγκαινίων στις νέες εθνικές οδούς: Ο πρώτος είναι η πολιτική αξιοποίηση από τον
ΣΥΡΙΖΑ μεγάλων δημόσιων έργων στα οποία δεν είχε καμία ανάμιξη. Ο δεύτερος αφορά στις επιλογές ονομασιών για κάποιες σήραγγες, επιλογές που είναι το λιγότερο αμφιλεγόμενες. Χαρακτηριστικά, ο Διονύσης Τεμπονέρας, γιός του δολοφονηθέντα εκπαιδευτικού το 1991, συνόψισε στο facebook τη γενικότερη δυσφορία για την τακτική της κυβέρνησης να καρπωθεί πολλαπλώς τα νέα έργα
.

«Ο Νίκος Τεμπονέρας σε όλη την πορεία της ζωής του 'άνοιγε δρόμους'. Πιστός στις αξίες και τα ιδανικά του για δημοκρατία, ελευθερία, δημόσια δωρεάν παιδεία, δεν δίστασε να βάλει το κεφάλι του μπροστά στα παρακρατικά λοστάρια του φασισμού και να λάβει θέση ανάμεσα στους λαϊκούς αγωνιστές της Νεοελληνικής Ιστορίας. Ο Νίκος Τεμπονέρας δεν έχει πολιτικούς ιδιοκτήτες, δεν τους χρειάστηκε ποτέ. Το όνομά του θα συνεχίσει να αντηχεί στους αγώνες της νεολαίας και των εργαζομένων για δουλειά, γνώση, αξιοπρεπή ζωή. Τα εγκαίνια της σήραγγας με το όνομά του, αποτελούν φόρο τιμής όλων εκείνων, όσων θα συνεχίσουν να πιάνουν το νήμα από εκεί που το άφησε ο αγωνιστής δάσκαλος, μνημείο πάλης και αγώνα για μια καλύτερη ζωή. Ζει, ζει ο Τεμπονέρας ζει, με Πέτρουλα, Λαμπράκη μάς οδηγεί».
Κλείσιμο

Διαμαρτυρίες από την αντιπολίτευση
Έντονες ήταν οι αντιδράσεις από την αντιπολίτευση. Με ανακοινώσεις τους σε αυστηρό τόνο, Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι υπενθυμίζουν στον ΣΥΡΙΖΑ το τι πραγματικά ισχύει, κατά τη δική τους άποψη, σε σχέση με τις καινούργιες εθνικές οδούς. Εκ μέρους της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, Κώστας Καραμανλής υπενθύμισε ότι η νυν κυβέρνηση το 2007 καταψήφιζε στη Βουλή τα έργα που σήμερα μεγαλοπρεπώς εγκαινιάζει, επικαλούμενη την προστασία του περιβάλλοντος.

Η δήλωση του κ. Καραμανλή έχει ως εξής: «Σήμερα, εγκαινιάζεται ένα πολύ μεγάλο έργο. Ένα έργο το οποίο -όπως όλοι γνωρίζουμε- σχεδιάστηκε και ξεκίνησε το 2007. Σήμερα, δεν νομίζω ότι είναι η κατάλληλη ημέρα για να μπούμε σε μια αντιπαράθεση με την Κυβέρνηση για το ποιος έκανε τι. Και αυτό, άλλωστε, δεν αφορά και τον κόσμο. Καλό, όμως, είναι να γνωρίζουμε πως τα έργα αυτά όταν ήρθαν στη Βουλή το 2007 -και ιδίως το συγκεκριμένο έργο- ο ΣΥΡΙΖΑ τότε, δυστυχώς, το καταψήφισε για περιβαλλοντολογικούς λόγους. Ας αφήσουμε, όμως, το χθες, ας δούμε το αύριο κι ας καθίσουμε με προσοχή όλοι μαζί -τόσο ο πολιτικός όσο και ο τεχνικός κόσμος- να εκπονήσουμε, όπως και πριν από 10 χρόνια, ένα σοβαρό σχέδιο υποδομών για την επόμενη δεκαετία. Διότι τελικά αυτό είναι αναγκαίο, και για την ανάπτυξη της χώρας, αλλά και για να φύγουμε επιτέλους από τον φαύλο κύκλο της ύφεσης».

Οξεία ήταν η αντίδραση από το ΠΑΣΟΚ. «Η Ολυμπία Οδός δεν σας ανήκει κ. Tσίπρα» ήταν ο τίτλος της ανακοίνωσης που συνέταξε ο υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης. Ο οποίος καταγγέλλει την κυβέρνηση για υποκρισία και μεροληπτικές πρακτικές, όπως την κατάτμηση των έργων ώστε να επωφεληθούν ευνοούμενοί της εργολάβοι, όπως ο κ. Καλογρίτσας. Αναλυτικά ο κ. Μανιάτης επισημαίνει ότι «η Ολυμπία Οδός που εγκαινιάζετε σήμερα κ. Πρωθυπουργέ, δεν ανήκει σ’ εσάς, ανήκει στον ελληνικό λαό. Το ότι εγκαινιάζετε τον άξονα εσείς είναι μια μικρή λεπτομέρεια. Ως Αντιπολίτευση ξοδεύσατε τόνους μελάνης για να κατηγορήσετε και να καταψηφίσετε στη Βουλή τις Συμβάσεις Παραχώρησης, ενώ οργανώσατε τα κινήματα 'δεν πληρώνω' για να εκπροσωπήσουν τη δική σας 'λύση' του προβλήματος.

Οι οδικοί άξονες που σήμερα εγκαινιάζετε σχεδιάστηκαν και προκηρύχτηκαν με διεθνείς διαγωνισμούς ως συγχρηματοδοτούμενα έργα από τις αρχές του 2001. Μετά από αρκετά χρόνια καθυστερήσεων και δολιχοδρομιών η ΝΔ έφερε τις συμβάσεις παραχώρησης το 2007 που αποδείχθηκαν εκ του αποτελέσματος ατελείς και προβληματικές.

Σήμερα, πανηγυρίζετε με περισσό θράσος για την ελάχιστη συμβολή σας στο έργο της Ολυμπίας Οδού. Οικειοποιήστε τη συστηματική δουλειά των πολιτικών σας αντιπάλων των τελευταίων κυβερνήσεων, με αμετροέπεια και απουσία πολιτικού ήθους, χωρίς να αναγνωρίσετε ότι ουσιαστικά σας πήγε το κύμα από μόνο του στην τελική ολοκλήρωση ενός έργου που το παραλάβατε στο 80% της ολοκλήρωσής του. Προσθέσατε 214 εκατ. € ως αποζημίωση καθυστερήσεων και πριμ επιτάχυνσης σε παραχωρησιούχο και κατασκευαστή, αποτέλεσμα των σοβαρών καθυστερήσεων του έργου λόγω των τραγικών σας διαπραγματεύσεων, του Μνημονίου ΙΙΙ-Τσίπρα και των capital controls.

Το μόνο έργο της Ολυμπίας Οδού που δρομολογήσατε ήταν ο τεμαχισμός του άξονα 'Πάτρα – Πύργος' σε 8 τμήματα, τα 4 από τα οποία έχει ήδη αναλάβει ο δικός σας εργολάβος, ο αρμόδιος επίσης για τις τηλεοράσεις και τα βοσκοτόπια. Σπουδαίο έργο διαφάνειας και ανταγωνισμού!

Αντί για εγκαίνια στα έργα άλλων, έχετε χρέος να στηρίξετε τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες Υποδομών του κατασκευαστικού κλάδου που βρήκατε έτοιμες και με ευθύνη της κυβέρνησής σας καταρρέουν, με την ανεργία να πλησιάζει το 80%».

Μέσω facebook τοποθετήθηκε επί του θέματος ο Σταύρος Θεοδωράκης, γράφοντας ότι «Οι τέσσερις νέοι οδικοί άξονες που εγκαινιάζονται αυτές τις μέρες, είχαν πει ότι θα μας στοιχίσουν 1.8 δις και τελικά το κόστος τους ξεπέρασε τα 6 δις! Σχεδόν 2 ΕΝΦΙΑ επιπλέον! Τα στοιχεία που αποκαλύπτονται είναι απίστευτα.

Εκτός από τις προφανείς ευθύνες ορισμένων εργολάβων, το κόστος εκτοξεύτηκε κυρίως λόγω της ανικανότητας και της αργοπορίας του… Δημοσίου! Οι υπηρεσίες του δεν κατάφερναν δηλαδή να ολοκληρώσουν απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές ανασκαφές στους χρόνους που είχαν δεσμευτεί και έτσι πληρώσαμε τεράστιες ρήτρες αποζημιώσεων (στους εργολάβους). Βέβαια και εδώ, όπως και σε κάθε άλλη σπατάλη και κακοδιαχείριση δημόσιου χρήματος, δεν θα ψάξουμε για ευθύνες. Όσοι ήταν ανίκανοι, όσοι έκαναν λάθος εκτιμήσεις, όσοι είχαν δόλο, δεν θα αναζητηθούν.

Ούτε για τις καθυστερήσεις θα τιμωρηθεί κανείς. Μαλιακός -Κλειδί και Κόρινθος - Καλαμάτα θα έπρεπε να ήταν έτοιμοι το 2012, ο Ε65 και η Ιονία Οδός το 2013 και το Ελευσίνα - Πάτρα το 2014.

Να τους χαιρόμαστε, λοιπόν, τους νέους δρόμους. Η Ελλάδα τους είχε ανάγκη. Να θυμόμαστε όμως και τα επιπλέον 4 δις που κάποιοι «πέταξαν». Και πριν κόψουμε τις κορδέλες ας κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή για τα χαμένα δισεκατομμύρια».

Τρολάρισμα στα εγκαίνια
Εξαιρετικά δημοφιλές στο twitter (πάνω και από το #survivorGR) είναι το hashtag «#βαφτισε_μια_σηραγγα». Δεκάδες χρήστες διακωμωδούν την όλη υπόθεση κάνοντας άτυπο συναγωνισμό πρωτότυπων ονομασιών για τα «βαφτίσια» σηράγγων, με προτάσεις όπως «Seventeen hours negotiations tunnel», «χορευτές Συντάγματος», «Fraport», «Word heritage», «Δεν Πληρώνω», «Σήραγγα τρία μέτρα κάτω από τη γη» με φωτογραφία του Παύλου Πολάκη κ.λπ.














 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης