Οι Έλληνες κινηματογραφιστές ζητούν αγάπη για το ελληνικό σινεμά με «γράμμα στον Γιώργο Λάνθιμο»

vid-lanth

Ο πρωταγωνιστής του βίντεο ταξιδεύει μέχρι την παραλια της Κινέττας παραπέμποντας στην ομώνυμη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου επισημαίνοντας ότι «όσο θα δοξάζεις το ελληνικό σινεμά εμείς θα θυμόμαστε τους λόγους που σε κρατούν μακριά μας»

Ένα «γράμμα στον Γιώργο Λάνθιμο» τον Έλληνη σκηνοθέτη της ταινίας «The Favourite» που είναι υποψήφιος για 10 Όσκαρ το βράδυ της Κυριακής έστειλαν οι Έλληνες κινηματογραφιστές προκειμένου να ζητήσουν «λίγη αγάπη στον ελληνικό κινηματογράφο».

Το βίντεο αποτελεί συνέχεια των προσπαθειών που κάνουν εδώ και τρεις μήνες οι ενεργοί Έλληνες κινηματογραφιστές προκειμένου να πείσουν την πολιτεία να χαράξει μια ενιαία πολιτική για το ελληνικό σινεμά.

Ο πρωταγωνιστής του βίντεο ταξιδεύει μέχρι την παραλια της Κινέττας παραπέμποντας στην ομώνυμη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου επισημαίνοντας ότι «όσο θα δοξάζεις το ελληνικό σινεμά εμείς θα θυμόμαστε τους λόγους που σε κρατούν μακριά μας».

Ακολουθεί μια σειρά φράσεων που δίνουν το στίγμα όσων ανέλαβαν την πρωτοβουλία «Δώσε λίγη αγάπη στον ελληνικό κινηματογράφο»:

- Έλλειψη στρατηγικής
- Έλλειψη συντονισμού
- Έλλειψη χρηματοδότησης
- Αδράνεια του υπ. Πολιτισμού
- Αδιαφορία της πολιτείας

Το βίντεο, ωστόσο, κλείνει με την ευχή «Γιώργο, καλή επιτυχία» για το The Favourite.

Γράμμα στον Γιώργο Λάνθιμο

ΣΧΟΛΙΑ (15)

Παρασιτισμός

Είναι απίστευτο ότι στη χώρα μας δεν υπάρχει στοιχειώδης αιδώς στον παρασιτισμό, όταν ο καθένας ζητάει "χρηματοδότηση" από το δημόσιο (δηλ. από τους βαριά φορολογούμενους εργαζόμενους κι επιχειρηματίες), αντί να βγει στην αγορά να πωλήσει ό,τι παράγει (αγαθά, υπηρεσίες, ποιήματα, ζωγραφικούς πίνακες, διηγήματα, θέατρο, κινηματογράφο, κλπ).

ΕΛΣΑ

Συμφωνώ απολύτως. Από την εποχή που πρωτοεμφανίστηκε ως την μεταπολίτευση, ο Ελληνικός κινηματογράφος ήταν αυτο-χρηματοδοτουμενος, έχοντας παρά ταύτα στο ενεργητικό του αρκετά αριστουργήματα και πολλές διασκεδαστικές ταινίες που βλέπουμε ακόμα. ___Μετά, η βιομηχανία τού θεάματος πέθανε ξαφνικά και επανήλθε ως μηχανισμός-ζόμπι που έτρωγε τα χρήματα τών φορολογουμένων. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, επέδραμαν τα λαμόγια με εκατοντάδες "πειραματικές" παραγωγές, δηλαδή μπούρδες ακαταλαβίστηκες, πληκτικές και πρόχειρες που δεν τις έβλεπε κανείς και ήταν απλώς πρόσχημα για την ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ. ___ Ως "κουλτουριάρα φοιτήτρια" είχα δυστυχώς φάει κι εγώ στη μάπα αρκετά τέτοια "αριστουργήματα", που για να συνέλθω, έτρεχα αμέσως μετά σε... άλλο σινεμά για να δω ένα κανονικό ξένο φιλμ. ___Τώρα, αναρωτιέμαι πόσο κόστισαν όλες αυτές οι αηδίες και πόσο έχουν συμβάλλει στην Κρίση που περνάμε. Βάζω στοίχημα ότι η φάμπρικα συνεχίζεται ακόμη...

Σινεφίλ

Είναι δυνατόν να περιμένουν το ελληνικό δημόσιο να τους δώσει χρηματοδότηση κ .... στρατηγική ;;; Που ζούμε ; Στη Βόρεια Κορέα ή στη Βενεζουέλα ;;;; Ξυπνήστε !!!!!

Ε.Π

Ο Λάνθιμος δεν είναι αυτός που βρίζατε μέχρι χθες σκηνοθετάρες μου; Αυτός ντε, που έκανε μόνος του, δεν ζητιάνεψε απ το κράτος, ούτε υπήρξε κόρη πολιτικού για να τσεπώσει 150.000, ούτε κόρη σκηνοθέτη αποσπασμένη σε γραφείο πολιτικού, ούτε καταραμένος καλλιτέχνης του ποτού κ της ντρόγκας; Βρε μπας κ ήταν αυτός που δεν έδωσε όρκο κομμουνιστίλας κ σέβεται τον εαυτό του κ τους οικοδεσπότες του όταν φοράει το κουστούμι του κ παρίσταται στα φεστιβάλ; Τί τον ανακατεύετε στις 'προσωπικές ιστορίες' σας του ενός θεατή;

ΜΗΤΣΟΣ

Mπούρδες λες. Τον Λάνθιμο χρόνια τώρα τον σπρώχνουν τα συστημικά media της Ελλάδας!.... Και ο συστημικός Λαζόπουλος του έδωσε δουλειά, και λεφτά από το Κέντρο Kινηματογράφου είχε πάρει, και διαφημιστικά από την Boo Productions και σπρώξιμο από την "αδελφότητα" των κριτικών, και τη συμμορία του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ, βλέπε και τον Χρυσό Αλέξανδρο στα 32 στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Η συγκεκριμένη ταινία η "Ευνούμενη" στηρίζεται από το gay κατεστημένο του Χόλυγουντ (μια και αποτελεί λεσβιακό παραλήρημα)... Τις ταινίες του Λάνθιμου τις πληρώνουν οι Ιρλανδοί και Βρετανοί φορολογούμενοι (tax credit 25-35%)....

Makis

ο καθένας μπορεί να γυρίζει ό,τι ταινίες θέλει : κακές ψυχρές και ανάποδες , εμπορικές και αντιεμπορικές και πάει λέγοντας ΄. Η διαφορά έγκειται στο ποιος χρηματοδοτεί . Όταν λοιπόν ζητάς κλαίγεσαι και ζητά από το κράτος τι είσαι ? κοπρόσκυλο που θες να χρηματοδοτούν οι φορολογούμενοι τις μαλακίες που γυρίζεις . Τώρα εάν ο Λάνθιμος γυρίζει μαλακίες ή όχι τουλάχιστον δεν τις χρημτοδοτούν οι φορολογούμενοι . Τώρα εάν επικαλείσαι το Λάνθιμο , τι θες να σου κάνει δηλαδή ο Λάνθιμος ? να σου δώσει λεφτά ή τα κονέ του . Αμ φίλοι μου εδώ δεν είναι ελληνικό δημόσιο . Επιπλέον δεν υπάρχει ελληνικό σινεμά . υπάρχει ο τάδε ή ο δείνα σκηνοθέτης. Στον ιδιωτικό τομέα δεν υπάρχει η κολλεγιά που ονειρεύεστε και επικαλείστε λαμόγια .

Άλλος ένας για 'καλιμπράρισμα' αισθητικής...

Εσύ ακόμα να καταλάβεις ότι με ''εκτρώματα και πατάτες'' και ''από φίλους και φίλους''! δεν παίρνεις δεκάδες διεθνείς διακρίσεις και υποψηφιότητες μεταξύ των οποίων και Οσκαρ και Bafta και 7.8/10 στο IMDB με 65,000 κριτικές κτλ κτλ κτλ. Επίσης ούτε σε κυνηγάνε οι καλύτεροι ηθοποιοί για να κάνουν ταινία μαζί σου!! Τέσπα, για να έρθεις στα ίσα σου, σου προτείνω να δεις όταν βγει στα σινεμά το ''Οσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια'' ....

123

Αλπεις, αγαπητο ταγαρι, Κινετα, ταγαρι, Κυνοδοντας, ταγαρι, Ιερο ελαφι, ταγαρι, ο καλυτερος μου φιλος, ταγαροταγαρο. Χρειαζομαι να ελεγξω το imdb για να καταλαβω αν αυτο που ειδα ειναι μαπα? Η τι βραβεια πηρε πχ στα ιδια φεστιβαλ που βραβευουν ταινιες της Ραχηλ Τσαγγαρη? Aιντε μπουρτζοβλαχοι που μαθατε την "κουλτουρα" με τον Λανθιμο.

Μάρκος Σεφερλής ....υποτιμημένος ηθοποιός, του αξίζει Όσκαρ ....

Πικάσο μπούρδες και ταγάρι, Σαλβαδόρ Νταλί μιξοταγάρι, Μονέ ταγάρι απλά, Βαν Γκογκ ταγαροσωλήνας, Εντβαρντ Μουνκ ταγαροειδές, Κίνημα σουρεαλισμού ...για ταγάρια, ιμπρεσιονισμός ταγάρι, Κωνσταντίνος Καβάφης τάγαρος, Νίκος εγγονόπουλος ταγάρι, Στάνλευ Κιούμπρικ ταγάρι, Μπεργκμαν ταγάρι, Σαίξπηρ ταγαράκι, Τσέχωφ ταγάρι, Βασίλης Τερλέγκας παγκόσμιος κορυφαίος καλλιτέχνης....

Nikos

Τώρα αν συγκρίνεις τα έργα των Πικάσο, Νταλί και Μονέ με τον Αστακό του Λάνθιμου, μάλλον κάτι έχεις μπερδέψει. Εμένα πάντως η περίπτωση Λάνθιμου, όσα βραβεία και να πάρει μου θυμίζει την ατάκα του αείμνηστου Χάρυ Κλύν όταν πήγε με την μητέρα του (σε κάποια ιστοριούλα του) στο Ηρώδειο για να δούν την Μήδεια από Ιάπωνες...Σώπα ρε μάνα τέχνη κάνουν οι άνθρωποι, τι νομίζεις ροβύθια βράζουν;

κι όμως Νίκο....

Σε κανέναν από αυτούς που ανέφερες δεν αναγνωρίστηκε το έργο τους σε παγκόσμια κλίμακα, εν ζωή δυστυχώς. Οπότε είναι άτοπη οποιαδήποτε σύγκριση τώρα.... Όσον αφορά τώρα τα έργα του Λάνθιμου τα περισσότερα είναι συμβολικά με μεγάλες δόσεις ευφυίας και θα πρέπει να σκεφτείς πέρα από αυτό που βλέπει κάποιος. Ο Αστακός για παράδειγμα συμβολίζει την κοινωνική πίεση για σχέσεις και τον αγώνα πολλών να βρουν το ιδανικό ταιρί, πολλές φορές μέσα από 'απρόσωπα' κονωνικά μέσα που δηλώνεις ότι θέλεις και στο τέλος φτιάχνεις έναν εαυτό 'ξένο' σε εσένα και με ψεύτικα ίσως συναισθήματα μόνο και μόνο για να μην βρεθείς μόνος στη ζωή. Όπως και να έχει ο Λάνθιμος έχει πολλά έργα ακόμα να δώσει με την ευφυία του και εμείς έχουμε πολλές συζητήσεις να κάνουμε γύρω από τα έργα του, κακές και καλές αλλά σίγουρα αφού πρώτα θα μας βάλει να σκεφτούμε βαθεία..... γι'αυτό και έχει πετύχει σε αυτό που κάνει ...

Σινεφίλος

Ο κύριος Λάνθιμος με τις ταινίες του έκανε γνωστό σε όλον τον κόσμο τον Ελληνικό κινηματογράφο, τους Έλληνες ηθοποιούς και την Ελληνική γλώσσα. Αυτό αποτελεί μια σημαντική προσφορά στον Ελληνικό πολιτισμό, κανείς νομίζω δεν μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό.

Nikos

Ακριβώς... Σε όλες τις ταινίες του Λάνθιμου ομιλείτε η Ελληνική γλώσσα, πρωταγωνιστούν Έλληνες ηθοποιοί, και αναφέρεται (αν καταλάβει κάποιος τον μύθο) σε παρελθόντα ή μέλλοντα γεγονότα που διαδραματίζονται στην Ελλάδα..

123

Το ζουμι του "γραμματος": Πού ειναι το κρατος, γιατι δεν μας βοηθαει το κρατος, δωστε μας και αλλα φραγκα, τι κανει η πολιτεια για εμας; O Λανθιμος μπορει να εχει γυρισει μονο εκτρωματα και πατατες αλλα πρεπει να του αναγνωριστει οτι προχωρησε μονο με σπρωξιμο ιδιωτικης πρωτοβουλιας (απο φιλους και "φιλους") και οχι με κρατικο χρημα οπως αυτα τα ρεταλια που ζητιανευουν επιχορηγησεις για να κανουν το κομματι τους. Ντροπη

FD

Επειδή δεν αρέσει συγκεκριμένα σε εσάς και τη μάζα το είδος κινηματογράφου τού Λάνθιμου, δε σημαίνει ότι είναι έκτρωμα και πατάτα! Ντροπή λιγάκι!

m

ακριβώς έτσι όπως τα λές. παρακαλάνε για λεφτά μια ζωή με τη νοοτροπία του κρατικοδίαιτου και στέλνουν γράμμα στο μπρούκλη τον Λάνθιμο τον "καλλιτέχνη" που ούτε καν λέει ότι είναι Έλληνας (γιατι ξέρει ότι το να λές ότι είσαι Έλληνας στο εξωτερικό δεν είναι ακριβώς και ότι καλύτερο...). Ο Λάνθιμος έχει ρίξει μαύρη πέτρα - καλώς η κακώς βρήκε τον τρόπο να ξεφύγει από τη λάσπη και τις "αριστερόψυχες" κλίκες του ελληνικού μικρόκοσμου και να πουλήσει τις ιδέες του με επιτυχία σε πρόθυμους αγοραστές. Οι κύριοι αυτοί τι ακριβώς ζητάνε? Το μαγαζάκι τους είναι στημένο σε κρατικές επιχορηγήσεις του Υπουργείου Πολιτισμού ανάλογα με το ποιός είναι στην κυβέρνηση. Καριέρες και καριέρες "μεγάλων και βαρβάτων" καλλιτεχνών όπως ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Σωκράτης Μάλαμας και πολλοί άλλοι έχουν φτιαχτεί μέσα από φεστιβάλ της ΚΝΕ και τα θερινά φεστιβάλ που επιχορηγούνται από το κράτος, μέσα από "συνεργασίες" με κάτι φαλιρημένα "ιδιωτικά" κανάλια που δανείζονταν εκατοντάδες εκατομμύρια με μοναδικό προιόν αξίας τα κεντρικά δελτία ειδήσεων και αυτό μόνο για να στηρίζουν την εκάστοτε κυβέρνηση. Και πόσα άλλα που είναι γνωστά στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ. μόλις κάποιος ξεφύγει και κάνει την επιτυχία του αμέσως προστρέχουν "ικέτες" και οι "αδικημένοι" του κλάδου για λίγη προσοχή. κινηματογραφιστής στην Ελλάδα είναι ανέκδοτο. για να μην παρεξηγούμαστε. μου είναι παντελώς αδιάφορος και ο Λάνθιμος και η "τέχνη" του. όμως το ότι έχει καταφέρει το έχει καταφέρει από μόνος του βασισμένος στο τρίπτυχο: προετοιμασία, ικανότητα, τύχη. οι υπόλοιποι, μισό λεπτό ρε παιδιά, αν δεν υπάρχουν οι προυποθέσεις κάντε κάτι άλλο στη ζωή σας. φτάνει με τη γκρίνια!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

cinema01

Ο σκηνοθέτης Άγγελος Φραντζής και η ηθοποιός Κάτια Γκουλιώνη, ζευγάρι στη δημιουργία και τη ζωή, ενώνουν και πάλι τις δυνάμεις τους για το «Ακίνητο ποτάμι», μια διεθνή συμπαραγωγή με γυρίσματα στη Σιβηρία και τη Λετονία.

brothers01

Ο Ζακ Οντιάρ έχει κάνει μερικές από τις καλύτερες σύγχρονες ταινίες διεθνώς («Ο χτύπος που έχασε η καρδιά μου», «Προφήτης», «Dheepan: Άνθρωπος χωρίς πατρίδα»), κάτι που είναι επιπροσθέτως βαρησύμαντο, καθώς ο Ζακ Οντιάρ είναι Γάλλος. Και ως γνωστόν, πολλοί οι Γάλλοι σκηνοθέτες, λίγοι οι πραγματικά καλοί.