Ένας γερανός, χορογράφος!

chorografos

Ο 45χρονος Μπορίς Σαρμάτζ, ένα από τα σημαντικότερα ονόματα της αβανγκάρντ σκηνής του χορού, προτείνει μια χορογραφία «παραδομένων σωμάτων», χρησιμοποιώντας τόσο την ανθρώπινη όσο και τη μηχανική κίνηση, σε μια παράσταση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Ο Μπορίς Σαρμάτζ γεννήθηκε το 1973 στην πόλη Σαμπερί στη νότια Γαλλία.

Είναι χορογράφος και χορευτής και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα ονόματα της αβανγκάρντ σκηνής χορού τα τελευταία χρόνια.

Αν και κατηρτισμένος με κλασσική παιδεία, ο ίδιος παρέκλινε από την αυστηρά προδιαγεγραμμένη διαδρομή του κλασικού χορευτή -όπως διαβάζουμε στα βιογραφικά του στοιχεία στην ιστοσελίδα της ¨Στέγης¨ με αφορμή ένα παλαιότερο έργο του- δοκιμάζοντας τις δυνάμεις του -σε μορφές και τεχνικές χορού όπως ο αυτοσχεδιασμός– ανοιχτές σε πειραματισμούς.

Επίσης, «στο διάστημα της συνεργασίας του με το Εθνικό Κέντρο Χορού της Γαλλίας, από το 2002 έως το 2004, ανέπτυξε το Bocal, ένα νομαδικό και εφήμερο σχολείο που συγκέντρωνε παιδιά διαφορετικού κοινωνικού υποβάθρου. Το 2007 και το 2008 ήταν επισκέπτης καθηγητής στο Universität der Künste του Βερολίνου, όπου συνέβαλε στην κατάρτιση ενός νέου ακαδημαϊκού προγράμματος για το χορό».

Ως προσκεκλημένος καλλιτέχνης του Φεστιβάλ της Αβινιόν το 2011, ο Σαρμάτζ δημιούργησε στο αίθριο του Παπικού Ανακτόρου της πόλης το έργο «enfant», ένα έργο για 26 παιδιά, 9 χορευτές και 3 μηχανές.

Στις 12 Ιουλίου –και για δύο συνεχόμενες ημέρες- ο Μπορίς Σαρμάτς παρουσιάζει το έργο του «enfant», στο χώρο της Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Για την παράσταση διαβάζουμε σχετικά σε ένα ενημερωτικό σημείωμα των διοργανωτών: «Τα τελευταία χρόνια ο καλλιτέχνης, διερευνά την έννοια της πολλαπλότητας, θέτοντας μια σχετικά απλή ερώτηση: πώς γίνεται να υπάρξει σωματική κίνηση χωρίς τη χρήση μυϊκής ενέργειας; Συνεχίζοντας την έρευνα πάνω στις μηχανές που ξεκίνησε σε προηγούμενα έργα του, ο Σαρμάτς προτείνει μια χορογραφία παραδομένων σωμάτων χρησιμοποιώντας ένα αμφιλεγόμενο υλικό: τα παιδιά. Ένα εύθραυστο, εύπλαστο, αλλά και μη ελέγξιμο υλικό, που οι χορευτές μεταφέρουν, τοποθετούν, αποθέτουν στο έδαφος και χειρίζονται δημιουργώντας ένα τοπίο μεταμορφώσεων. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η κίνηση, τόσο στην ανθρώπινη όσο και στη μηχανική μορφή της: Ένας τεράστιος γερανός μετακινεί τους ενήλικους χορευτές, οι οποίοι με τη σειρά τους μετακινούν τα παιδιά».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

festival-thess

Ταινίες, πρόσωπα, ιστορίες, αίθουσες και χώροι αλλά και η ίδια η πόλη με τους δρόμους και τους ανθρώπους της συγκροτούν ένα σημειωματάριο ακριβών στιγμών για την διοργάνωση του φεστιβάλ που μόλις τελείωσε…

chair

Στο κέντρο της σημερινής κουβέντας μας – που καταγράφεται εδώ- είναι το εμβληματικό σύμβολο ενός παραδοσιακού κουρείου, η δερμάτινη πολυθρόνα και ο μύθος που την συνοδεύει…

olympia-festival-kinimatografou

Έξι εκπαιδευτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα παρέχουν την τεχνογνωσία τους για την εκπαίδευση νέων κινηματογραφιστών μέσω του «1st Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab» στο πλαίσιο του 21ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

monopati-iros

Ανάβαση «ψυχής» από εκατοντάδες πεζοπόρους και ορειβάτες κάθε Νοέμβριο στην Εύβοια

2
ray-liz

Ο 48χρονος Βρετανός Ρίτσαρντ Μπίλινγχαμ επιστρέφει στην πατρίδα του συντροφιά με το Βραβείο Καλύτερης ταινίας Χρυσός Αλέξανδρος - Θόδωρος Αγγελόπουλος, το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 8.000 ευρώ, ενώ οι άλλοι 2 Αλέξανδροι, ο Αργυρός πήγε στην ταινία της Γερμανίδας Εύα Τρόμπις Όλα Καλά και ο Χάλκινος στον Ταϊλανδό Πουτσιπόνγκ Αρουνπένγκ για την ταινία Διαβολόψαρο