4 Περιφερειακά Θέατρα στην διαφορετικότητα

perifereiaka-theatra

Τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα Αγρινίου, Ιωαννίνων, Καβάλας και Πάτρας παρουσιάζουν τις επόμενες ημέρες τέσσερις διαφορετικές –μεταξύ τους– εκδηλώσεις πάνω στο θέατρο, τη λογοτεχνία και τη μουσική

Tο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Αγρινίου φιλοξενεί τη Φοιτητική Θεατρική Ομάδα Πανεπιστημιακών Τμημάτων της πόλης παρουσιάζοντας την παράσταση "Μπόμποκ" του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι.

Από τις 25 έως τις 29 Απριλίου, 25 ερασιτέχνες ηθοποιοί-φοιτητές των πανεπιστημιακών τμημάτων της πόλης θα εμφανιστούν στην σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου ακολουθώντας την σκηνοθετική γραμμή της Κάτιας Ζαρκάδα.

Το κωμικό διήγημα του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, γραμμένο το 1873 είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα ενός καυστικού χρονογράφου Ντοστογιέφσκι μέσα από το οποίο ξεπηδάνε συνδετικοί κρίκοι με τα μεγάλα του μυθιστορήματα που τον εδραίωσαν ως τον αφηγητή της ανθρώπινης ψυχής.

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Ιωαννίνων -στο πλαίσιο των συνεργασιών του- ολοκληρώνει τη Δευτέρα 23 Απριλίου, τη σειρά εκδηλώσεων «Λογοτεχνικές Γέφυρες».

Οι εκδηλώσεις -οι οποίες αφορούν τη λογοτεχνία και την ποίηση- ολοκληρώνονται στο Θέατρο «Καμπέρειο» με την εκδήλωση «Η λογοτεχνία ανοίγει την αυλαία. Λογοτεχνικά κείμενα στο θέατρο».

Όπως διαβάζουμε στον ενημερωτικό σημείωμα, στη επικείμενη εκδήλωση πρόκειται να συμμετάσχουν ο συγγραφέας Σάκης Σερέφας, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων - Ελένη Δημοπούλου, ο καθηγητής του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Κωνσταντίνος Καραβίδας και ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Αθανασίου.

Η εκδήλωση «Η λογοτεχνία ανοίγει την αυλαία», εντάσσεται στις φετινές εκδηλώσεις του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων για την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου.

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καβάλας παρουσιάζει το έργο «Η Βιογραφία του πατρογονικού» της Μάγκυς Κριθαρέλλη, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη, από τις 27 έως τις 30 Απριλίου και από τις 4 έως τις 6 Μαΐου στο θέατρο «Αντιγόνη Βαλάκου».

Το κείμενο της παράστασης υπογράφουν οι: Πάνος Δεληνικόπουλος, Κατερίνα Λιάτσου και ο Θοδωρής Γκόνης ενώ συμμετέχει η θεατρική ομάδα της Στέγης Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας.

Για το έργο διαβάζουμε στο ενημερωτικό σημείωμα: «Αυτό που ενδιαφέρει την παράσταση μας είναι οι άνθρωποι και λιγότερο η «περιήγηση» του σπιτιού αυτού καθεαυτού. Οι άνθρωποι που έβαλαν την πρώτη πέτρα για να χτιστεί αυτό το μικρό, ελάχιστο πεπρωμένο. Αυτοί που ανέγραψαν τη χρονολογία κτίσεως ανάγλυφα στο κέντρο το – 1903.

Αυτοί που έσφαξαν τον πετεινό κι έβαλαν τη λίρα τη χρυσή κάτω από το θεμέλιο λίθο. Οι κτήτορες και οι νεότεροι ιδιοκτήτες του που έφεραν το σπίτι ως εδώ. Οι δύο οικογένειες που δέθηκαν μαζί του, η οικογένεια του Δημητρίου Σούλα και η οικογένεια του Χρήστου Παπανικολάου. Η ιστορία τους, το θάρρος τους, η διαδρομή τους, οι θυσίες τους, η πίστη τους, η αρχοντιά τους. Το αίμα και το χρυσάφι τους. Και μαζί μ’ αυτούς η ιστορία της Καβάλας, της Μακεδονίας και της Πατρίδας μας, από το τέλος του 19ου αιώνα ως τις μέρες μας.»

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας παρουσιάζει –στο Θέατρο Απόλλων της Πλατείας Γεωργίου– την σε τρεις πράξεις όπερα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ «Η Απαγωγή από το Σεράι» σε Λιμπρέτο του Johann Gottlieb Stephanie.

Οι Μονωδοί του Διεθνές Opera Studio του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, η Ορχήστρα του Δημοτικού Ωδείου Πάτρας και η Χορωδία του Διεθνές Opera Studio του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας θα αναλάβουν για 10 παραστάσεις -από 3 έως 13 Μαΐου- να εκτελέσουν την όπερα σε σκηνοθεσία του Michael Richard Seibel σε μουσική διεύθυνση της Φαίδρας Γιαννέλου.

Η όπερα αυτή ήταν παραγγελία του Αυστριακού Αυτοκράτορα Ιωσήφ Β΄ των Αψβούργων και πρωτοπαίχθηκε στις 19 Ιουλίου 1782 στο Μπούργκτεατερ της Βιέννης. Ο Μότσαρτ άρχισε να γράφει την όπερα Η Απαγωγή από το Σεράι στα τέλη Ιουλίου – αρχές Αυγούστου του 1781 και την ολοκλήρωσε στα μέσα Μαΐου του επόμενου έτους.

Σχετικά με το έργο.. «Πρόκειται μια περιπέτεια της οποίας η πλοκή ξετυλίγεται τον 16ο αιώνα σε ένα χαρέμι της Τουρκίας, στο Σεράι ενός Τούρκου Πασά όπου βρίσκεται αιχμάλωτη η Κονστάντσε, αγαπημένη του Ισπανού ευγενή Μπελμόντε μαζί με τους υπηρέτες της, την Μπιόντα και τον Πετρίλο. Ο Σελήμ Πασάς αγαπάει με πάθος την πανέμορφη Κονστάνς, την οποία απέκτησε αγοράζοντάς την από κουρσάρους που είχαν ληστέψει το πλοίο του Μπελμόντε. Ο Μπελμόντε έχοντας διαφύγει την σύλληψή, φθάνει κοντά στο Σεράι για να απελευθερώσει τους φίλους του και συστήνεται στον Πασά ως Ιταλός αρχιτέκτονας. Το σχέδιο απόδρασης τους αποτυγχάνει και αφού συλλαμβάνονται οδηγούνται στον Σελήμ, ο οποίος ακούγοντας την ιστορία τους συγκινείται και τους αφήνει ελεύθερους..»

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

myandros-instagram

116 φωτογράφοι καταθέτουν τη προσωπική τους δημιουργική ματιά για το νησί της Άνδρου μέσα από το project "#My_Andros"

festival-thess

Ταινίες, πρόσωπα, ιστορίες, αίθουσες και χώροι αλλά και η ίδια η πόλη με τους δρόμους και τους ανθρώπους της συγκροτούν ένα σημειωματάριο ακριβών στιγμών για την διοργάνωση του φεστιβάλ που μόλις τελείωσε…

chair

Στο κέντρο της σημερινής κουβέντας μας – που καταγράφεται εδώ- είναι το εμβληματικό σύμβολο ενός παραδοσιακού κουρείου, η δερμάτινη πολυθρόνα και ο μύθος που την συνοδεύει…

monopati-iros

Ανάβαση «ψυχής» από εκατοντάδες πεζοπόρους και ορειβάτες κάθε Νοέμβριο στην Εύβοια

2