Ο λόγος που μας άρεσε πάρα πολύ το Volvo V60 είναι ότι καταφέρνει να
διατηρεί εξαιρετικά καλή ισορροπία ανάμεσα σε οικογενειακό, σπορ και
άνετο χαρακτήρα, ξεπερνώντας τις προσδοκίες μας σε όλους τους τομείς!
UPD:
Ο σχεδιασμός του V60 σε προδιαθέτει για τον πολύπλευρο χαρακτήρα του. Αμάξωμα station wagon με πολύ μοντέρνα χαρακτηριστικά και σχήμα που θυμίζει περισσότερο… coupe μοντέλο; Κι όμως, αυτή η μίξη από διαφορετικούς κόσμους είναι απρόσμενα λειτουργική κι επιτυχημένη!
Το εμπρός μέρος προέρχεται από το «κουκλί» S60, οπότε δεν μας εξέπληξε. Το πίσω μέρος όμως είναι πολύ όμορφο, με τα μεγάλα (σχεδόν εκκεντρικά) φωτιστικά του σώματα να κλέβουν την παράσταση. Πολύ ωραίο, αν και κάπως πιο «σοβαρό», είναι και το εσωτερικό.
Οι διαστάσεις του V60 είναι εφάμιλλες αυτών του S60 και ο χώρος αποσκευών είναι σχετικά μικρός για station wagon (460 lt). Εϊναι προφανές ότι οι Σουηδοί δεν είχαν στο μυαλό τους να δημιουργήσουν το σούπερ οικογενειακό μοντέλο (υπάρχει άλλωστε το V70), αλλά ένα μοντέρνο αυτοκίνητο που προσφέρει υψηλό επίπεδο πρακτικότητας. Ο τετραγωνισμένος χώρος αποσκευών και η εντελώς επίπεδη επιφάνεια που δημιουργείται όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των καθισμάτων είναι στοιχεία που ανεβάζουν σημαντικά τον πήχη της πρακτικότητας. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους για πέντε επιβάτες και τις αρκετές έξυπνες θήκες για μικρά αντικείμενα.
Ευχάριστη εμπειρία
O κινητήρας που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι εξαιρετικός! Εχει χωρητικότητα 2,0 lt και με τη βοήθεια turbo αποδίδει 240 PS, ενώ έχει μέγιστη ροπή 32,6 kgm. Πέρα από τους αριθμούς και τις επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου που προσφέρει το συγκεκριμένο σύνολο, κερδίζει τις εντυπώσεις και με την πολιτισμένη και απόλυτα ομαλή λειτουργία του σε όλες τις στροφές. Μπορεί στην πόλη να μην είναι ιδιαίτερα οικονομικό (δύσκολα η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 11,0 lt/100 km), όμως στο ταξίδι μπορείς να κινείσαι με ταχύτητα 120-130 km/h και να έχεις κατανάλωση 7,8-8,0 lt/100 km. Σ’ αυτό συνεισφέρει φυσικά και το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Αυτό που μας άρεσε περισσότερο στο V60 όμως είναι ο άνετος και ποιοτικός τρόπος που κινείται στον δρόμο! Με μεγάλες ταχύτητες ταξιδεύει σαν… γερμανική λιμουζίνα, με αξιοσημείωτη ηχομόνωση και την εξαιρετική άνεση που προσφέρει η πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση.
Κλείσιμο
Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν εξοπλισμένη και με όλα τα πρωτοποριακά ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας της Volvo. Η αλήθεια είναι ότι κάποια από αυτά δεν είναι κατασκευασμένα για την Ελλάδα… Π.χ. το πορτοκαλί φωτάκι στο παρμπρίζ που σε προειδοποιεί για προπορευόμενο όχημα παραμένει σχεδόν μόνιμα αναμμένο (τόσο στην πόλη όσο κι εκτός) και το κόκκινο φωτάκι με τον προειδοποιητικό ήχο (ανάβει σε περίπτωση που επίκειται πρόσκρουση) λειτουργούσε όταν στρίβαμε στους πολύ στενούς δρόμους της Αθήνας… Επίσης, το σύστημα Blis που ειδοποιεί όταν κάποιο όχημα πλησιάζει από το πλάι ανάβει συνέχεια στην πόλη (με τις χιλιάδες μοτοσικλέτες) και μπερδεύεται από τους μεταλλικούς ανακλαστήρες στις μπαριέρες και στις σήραγγες. Προφανώς οι Σουηδοί εξέλιξαν αυτά τα συστήματα για χώρες με πολιτισμένες συνθήκες οδήγησης…
Τα 36.980 ευρώ της βασικής έκδοσης του V60 δεν είναι φυσικά λίγα, όμως με αυτά που προσφέρει το συγκεκριμένο μοντέλο δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι η τιμή του είναι υπερβολική…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.999 cc Ισχύς: 240 PS /5.500 rpm Ροπή: 32,6 kgm /1.800-5.000 rpm Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχ. Τελική ταχύτητα: 230 km/h Επιτάχυνση 0-100km: 7,5 sec Μικτή κατανάλωση (/100km): 8,1 lt Εκπομπές CO2: 189 g/km Βάρος: 1.574 kg Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.628/1.865/1.484 mm Χώρος αποσκευών: 460 lt Τέλη Κυκλοφορίας: 482 € Τιμή με απόσυρση: 34.180 € Τιμή: 36.980 €
Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πια μια μακρινή και αφηρημένη έννοια. Είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, που αγγίζει την καθημερινότητα κάθε νοικοκυριού – από το κόστος της ενέργειας, μέχρι την ασφάλεια της κατοικίας και της υγείας των μελών της οικογένειας.