Αυτοκινητικός αχταρμάς εν όψει;
Τάκης Τρακουσέλλης

Τάκης Τρακουσέλλης

Αυτοκινητικός αχταρμάς εν όψει;

Μέσα στο κατακαλόκαιρο τα μεγαλοστελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών πάνε κι έρχονται από γραφείο σε γραφείο άλλων στελεχών και επενδυτών, προσπαθώντας να βρουν λύσεις για το δυσοίωνο -όπως προβλέπουν- 2013. Και όλα αυτά γίνονται επειδή η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αποδεικνύεται τελικά ένας από τους πιο ανώριμους οικονομικά κλάδους, μη μπορώντας να διαχειριστεί μια οικονομική κρίση, που στο κάτω-κάτω είχε δείξει τα δόντια της από το 2008 με την κρίση στην Αμερική.

Οι κινήσεις πανικού που κάνουν (απολύσεις σε εργοστάσια κ.τ.λ.) και γενικότερα η εικόνα των πανικοβλημένων εταιρειών, που δείχνουν «ξεβράκωτες» οικονομικά, αναμφίβολα επηρεάζουν και τις πωλήσεις, αφού η ψυχολογία του υποψήφιου πελάτη (την οποία φροντίζουν να χαλάνε) είναι σχεδόν ισάξια με την αγοραστική του δύναμη. Κι αυτό δεν το λέω εγώ, αλλά οι απλοί κανόνες του marketing, το οποίο, αν και έδειχνε ισχυρό στις αυτοκινητοβιομηχανίες, αποδεικνύεται ανώριμο και επιπόλαιο σε αυτή την περίοδο της ευρωπαϊκής οικονομικής ύφεσης.

Με τους χαρτοφύλακες στα χέρια, λοιπόν, πάνε κι έρχονται οι ιθύνοντες των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών, αναζητώντας επενδυτές και εταιρικούς συμμάχους. Το «η ισχύς εν τη ενώσει» προσπαθούν να εφαρμόσουν βέβαια και, μεταξύ μας, καλά κάνουν. Ετσι, ήδη η VW εξαγόρασε παντελώς της Porsche, ενώ ετοιμάζεται να πάρει και τη Lotus. Από την άλλη, η Fiat πήρε τον απόλυτο έλεγχο της Chrysler και ήδη εκμεταλλεύεται τα εργοστάσια και τις εκθέσεις των Αμερικανών, με τους Ιταλούς να θέλουν να κατακτήσουν και την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Το μέτωπο όμως που έχει ανοίξει η Fiat στις ΗΠΑ και το οικονομικό άνοιγμα που απαιτεί επαναφέρει τα σενάρια συνεργασίας της με το γαλλικό γκρουπ της PSA (Citroen, Peugeot).

Και αυτό είναι μόνο η αρχή, αφού ετοιμάζονται ακόμα περισσότερες συνεργασίες αυτοκινητοβιομηχανιών στην παραγωγή εξαρτημάτων και αυτοκινήτων. Ο φόβος ωστόσο είναι μήπως από αυτές τις συγχωνεύσεις δημιουργηθεί ένας αυτοκινητικός αχταρμάς και χαθεί η μοναδικότητα που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητά κάθε εταιρείας. Ας ελπίσουμε, λοιπόν, να μην οδηγούμε σε λίγο καιρό το ίδιο αυτοκίνητο με διαφορετικό σήμα και χάσουμε μία από τις λίγες απολαύσεις που μας έχουν μείνει...

Μέσα στο κατακαλόκαιρο τα μεγαλοστελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών πάνε κι έρχονται από γραφείο σε γραφείο άλλων στελεχών και επενδυτών, προσπαθώντας να βρουν λύσεις για το δυσοίωνο -όπως προβλέπουν- 2013. Και όλα αυτά γίνονται επειδή η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αποδεικνύεται τελικά ένας από τους πιο ανώριμους οικονομικά κλάδους, μη μπορώντας να διαχειριστεί μια οικονομική κρίση, που στο κάτω-κάτω είχε δείξει τα δόντια της από το 2008 με την κρίση στην Αμερική.

Οι κινήσεις πανικού που κάνουν (απολύσεις σε εργοστάσια κ.τ.λ.) και γενικότερα η εικόνα των πανικοβλημένων εταιρειών, που δείχνουν «ξεβράκωτες» οικονομικά, αναμφίβολα επηρεάζουν και τις πωλήσεις, αφού η ψυχολογία του υποψήφιου πελάτη (την οποία φροντίζουν να χαλάνε) είναι σχεδόν ισάξια με την αγοραστική του δύναμη. Κι αυτό δεν το λέω εγώ, αλλά οι απλοί κανόνες του marketing, το οποίο, αν και έδειχνε ισχυρό στις αυτοκινητοβιομηχανίες, αποδεικνύεται ανώριμο και επιπόλαιο σε αυτή την περίοδο της ευρωπαϊκής οικονομικής ύφεσης.

Με τους χαρτοφύλακες στα χέρια, λοιπόν, πάνε κι έρχονται οι ιθύνοντες των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών, αναζητώντας επενδυτές και εταιρικούς συμμάχους. Το «η ισχύς εν τη ενώσει» προσπαθούν να εφαρμόσουν βέβαια και, μεταξύ μας, καλά κάνουν. Ετσι, ήδη η VW εξαγόρασε παντελώς της Porsche, ενώ ετοιμάζεται να πάρει και τη Lotus. Από την άλλη, η Fiat πήρε τον απόλυτο έλεγχο της Chrysler και ήδη εκμεταλλεύεται τα εργοστάσια και τις εκθέσεις των Αμερικανών, με τους Ιταλούς να θέλουν να κατακτήσουν και την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Το μέτωπο όμως που έχει ανοίξει η Fiat στις ΗΠΑ και το οικονομικό άνοιγμα που απαιτεί επαναφέρει τα σενάρια συνεργασίας της με το γαλλικό γκρουπ της PSA (Citroen, Peugeot).

Και αυτό είναι μόνο η αρχή, αφού ετοιμάζονται ακόμα περισσότερες συνεργασίες αυτοκινητοβιομηχανιών στην παραγωγή εξαρτημάτων και αυτοκινήτων. Ο φόβος ωστόσο είναι μήπως από αυτές τις συγχωνεύσεις δημιουργηθεί ένας αυτοκινητικός αχταρμάς και χαθεί η μοναδικότητα που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητά κάθε εταιρείας. Ας ελπίσουμε, λοιπόν, να μην οδηγούμε σε λίγο καιρό το ίδιο αυτοκίνητο με διαφορετικό σήμα και χάσουμε μία από τις λίγες απολαύσεις που μας έχουν μείνει...


Κλείσιμο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης